Praga V3S - nápravy
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: 4x4 nápravy v3s
dakujem a v tej rure mas urobenú prirubu na unášač (kardanu) z avie a nan navarenú hriadel z hlavnej prevodovky v3s a to sroubami spojene??alebo inak ked tam mas nalievaci otvor na olej? alebo to je nalievak pre celu pridavnu prevodovku diky
Re: 4x4 nápravy v3s
Na hřídelích není vařeno nic kvůli pevnosti hřídele.Je jen zkrácená.Ta V3S na délku drážkování toho použitého kola z hlavní převodovky V3S které jsem použil jako první část spojky různých průměrů a typu drážkovaných hřídelí.Druhá část tý spojky je použitý zakrácený dle potřeby ten unašeč kardanu z té Avie a oba dva kusy vycentrovaný a svařený.Drážkování na obou hřídelích je pouze zakrácené a není do něj nic vařenýho.Vařená je jen ta násuvná spojka co je uvnitř té trubky v olejové lázni.Z toho V3S kola jsem použil jen vnitřní drážkování a ostatní odpáleno nahrubo autogenem a dobroušeno dle potřeby.Je to to poslední kolo na hřídeli v hlavní převodovce.Ta hrídel původně byla výstupní z hlavní V3S a současně vstupní v přídavné převodovce.Na jejím drážkování v hlavní převodovce byly posunovány na drážkách ty kola a jedno je na tu spojku použito.V manuálech a návodech najdeš ke stažení příručku k V3S a tam je rozkreslená celá převodovka,tak si ji vytiskni,aby jsi věděl co kde je.Bude se ti to v dílně hodit.
Re: 4x4 nápravy v3s
diky viem si to dobre predstavit sikovne riesenie zaujimalo by ma este ako si to centroval ? aby boli oba vystup avia a vstup v3s cca v rovine
Re: 4x4 nápravy v3s
Já to centroval na zbytku té odřízlé hřídele V3s,která se na jedné straně přesně obrousila.Bylo to přesně po nějakou drážku drážkování té hřídele.Byla to piplačka.Chtěl jsem to nahrubo připravit na soustružení,ale ono to podle tý drážky vyšlo přesně a tak to k soustružníkovi ani nemuselo.Pokud by to nevyšlo,tak bych si nechal udělat na soustruhu přesnej trn nakterý jde z jedný strany unašeč a z druhé to ořízlé kolo a na tom se to bodlo.Zkusil jsem to víckrát pootočit na drážkování jestli to nehází a když jsem zjistil že to obroučení je přesný,tak jsem to zavařil na tom trnu z té hřídele.Kdybych přišel na to že to v nějaké poloze drhne,,odbrousil bych body a pak by musel soustružník ten trn dělat na soustruhu komplet nový.Vzhledem že zrovna byly vánoce a nechtěl jsem ho otravovat,nebo čekat až mi to po vánocích udělá,tak jsem volil tu variantu broušení.Zkrátka v čase mezi svátkama byly převodovky komplet sesazený.Vyndat z dárcovský Avie převodovku,odendat zadní díl co drží silentblok a našroubovat nísto něj 10mm silný a přiměřeně větší plát s přesahem,který se časem po vycenrování s svaření s tou trubkou a protikusem z přídavky ořízne na požadovanou velikost.Rozebrat komplet přídavku V3S,abych jí rozdělil od zbytku hlavní.Udělat zakončení (zaslepení) té přídavky ve kterém jsem počítal se šrouby připravenými pro ten spojovací mezikus co je ve středu ta trubka co kreje tu zmiňovanou centrovanou spojku hřídelí.Pak sesaditJá to centroval na zbytku té odřízlé hřídele V3s,která se na jedné straně přesně obrousila.Bylo to přesně po nějakou drážku drážkování té hřídele.Byla to piplačka.Chtěl jsem to nahrubo připravit na soustružení,ale ono to podle tý drážky vyšlo přesně a tak to k soustružníkovi ani nemuselo.Pokud by to nevyšlo,tak bych si nechal udělat na soustruhu přesnej trn nakterý jde z jedný strany unašeč a z druhé to ořízlé kolo a na tom se to bodlo.Zkusil jsem to víckrát pootočit na drážkování jestli to nehází a když jsem zjistil že to obroučení je přesný,tak jsem to zavařil na tom trnu z té hřídele.Kdybych přišel na to že to v nějaké poloze drhne,,odbrousil bych body a pak by musel soustružník ten trn dělat na soustruhu komplet nový.Vzhledem že zrovna byly vánoce a nechtěl jsem ho otravovat,nebo čekat až mi to po vánocích udělá,tak jsem volil tu variantu broušení.Zkrátka v čase mezi svátkama byly převodovky komplet sesazený.Vyndat z dárcovský Avie převodovku,odendat zadní díl co drží silentblok a našroubovat nísto něj 10mm silný a přiměřeně větší plát s přesahem,který se časem po vycenrování s svaření s tou trubkou a protikusem z přídavky ořízne na požadovanou veliko přídavku definitivně.Nastojato sesadit převodovky,se spojkou,vycentrovat,nabodovat středovou trubku rozebrat a dovařit definitivně s případnýma vzpěrama sesadit na silikon a jít se zmatlat na obecního silvestra. To je hrubý rozpis toho co jsem od 27 do 31 prosince před tuším čtyřmi lety dělal.
Re: 4x4 nápravy v3s
Centrování těh převodovek jsem dělal tak že dole byla pevně postavená a podložená ta přídavka s tou zaslepovací a mezikusovou platlí.nasazená ta svařená spojka,a do ní trefená Aviácká převodovka s velkou platlí kvůli přesnějšímu vyměření souososti.Pak přesně na dýlku uříznutá ta propojovací trubka,která se lehce navaří na tu aviáckou platli.Znova sesazeno i s trubkou.Nastaveno přesné pootočení převodovek dle potřeby jak bude pootočená na traktoru.Pak přesné vymezení vzdáleností mezi platlema třeba stejnými odřezky trubek,které se lehce bodnou k té platli a pokud rozestupy sedí,tak lehké přivaření na tu platli přídavky aby se nevypálil silikon pod tou platlí co zůstává natrvalo na té přídavce.Vyndání celého svařence mezikusu a definitivní řádné svaření,vyztužení a oříznutí přebytečného materiálu.Mírné zkrácení jedné hřídele,aby se nedotýkaly jako při vaření.Pak už jen definitivní sesazení se silikonem.Aviáckou převodovku jsen spouštěl na kočce od stropu.
Re: 4x4 nápravy v3s
ahoj zhanam motor chcel som sa oyptat aky mas ty lebo ja som nasiel motor aviu 4 kvlat ale bez zhavicov a kolega ma odhovora ze ma znameho a to vra nechce vobec chytat preto sa pytam radsej teba vyzera ze si v tomto zbehnuty ..inak aky mas siroky ram pod motorom? lebo ja som zuzil predok na 160 a bojim sa ci sa mi tam aviacky motor vmesti ...dakujem za tvoju ochotu
Re: 4x4 nápravy v3s
Motor Avia je širokej přibližně 55 cm po okraj silentbloků co ho držejí a podle toho by byl i rám.Vnitřky kol mám 100 cm od sebe.Venek je 165 cm.Kraje bubnů 140.Přední kola 13,6/20 široký cca 32 cm.Dysky jsem rozšiřoval směrem ven o 10 cm tak že jsem obrousil na dysku zámek pera a prostavil dle potřeby zkráceným druhým dyskem.Díky tomu se to dobře sesadilo a vařilo jakoby na podložce,takže se to mohlo i na kořenu sváru pořádně osolit a vařit silnou elektrodou.Pokud by ti to nevycházelo,tak posuneš středy dysků a rozšíříš rozchod nápravy.Původně jsi psal že by jsi se chtěl vejít do 150,teď máš kraje bubnů 160 pokud jsem to zprávně pochopil.Řekl bych že to bude ještě úzký.Při plným rejdu a výkyvu nápravy by to mohlo někde drhnout o rám.Záleží na tom kolik bude výkyv.Já mám kloubák a výkyv na zadní nápravě,tak můžu mít rám blízko kol a o nic nejde.Ty ale budeš mít výkyv a rejd,tak to musí bejt o dost dál.Já mám dyferák hozenej co nejvíc to šlo ke straně a ještě upravenou vanu motoru do který jsem zapustil nápravnici aby byl motor co nejníž kvůli těžišti.Jsou tu na vysočině místama pěkný stráně a tak potřebuju stabilitu.Když se na předposlední stránce u mýho Drobečka podíváš na video jak míjím chvíli po rozjezdu strom,tak je vidět jak je oproti traktoru šikmo.Strom je ale rovnej,ale traktor je tak nakloněn,ikdyž se to na videu nezdá.Tu těžbu tam dělali s koňma,protože se tam s UKT traktorem báli.Já se tam otáčel i s károu.Oni se tam báli i nacouvat.Skusím dát fotky náklonu na té stráni.Jsou ale z mýho telefonu s poškrábaným krytem čočky.To už jsem odbočil od tématu.To startování Avie bez přímého žhavení je špatný.Jezdil jsem s ní kdysi u plynařů.Nechá se to ale vyřešit předehřevem vody.Pak ti to chytne v pohodě i při jakýmkoliv mrazu.Dává se tam originál topný tělísko na 220 a dejme tomu za 30 minut je motor krásně předehřátej a žhavení ani nepotřebuješ.Dává se do zadní části hlavy místo takobý krytky.Tělísko mám,ale ještě jsem ho tam nedal.V té zimě záleží hodně na stavu baterky.Na Gazele mám udělaný předehřívání sání horkovzdušnou pistolí.Prvně profouknu a pak při startu tam foukám horkej vzduch a chytne i kdybych nežhavil.To je způsob startování motorů V3S s predehříváním letlampou,nebo zapálený (Rudý právo) jak se to dělalo na vojně.
Re: 4x4 nápravy v3s
ano 160 na vonkajsok kolies........ no verim ze to tam dako napracem aspon ze su tam tie reduktory ktore mi to dufam podvihnu a o to moze byt vacsi vykyv. ak by si mi poslal link na toje foto bol by som ti povdacny
Re: 4x4 nápravy v3s
Žádné stránky s uloženejma fotkama nemám.Jen co jsem fotil na telefon,tak je v něm,ale ze začátku stavby nic zajímavýho nemám.Vše je v hlavě.Teď večer tam Honza k Drobečkovi dal fotky z tý stráně.Čekal jsem že budou víc rozmazaný.Je to devět let starej telefon co tahám v monterkách.
Re: 4x4 nápravy v3s
Ja som mal staru nápravu z V3S a pneu 9,5-24 a rám široky 60cm a nikdy mi kolesa nedotykali ramu. Akurát držiak blatnikov mi pár krat pri vykyve (extremnom) dotkla kapoty.
Re: 4x4 nápravy v3s
Tím lepší.Když jsi to tak měl a fungovalo to.Nemusí bejt obavy jestli se to tam vejde.Taky jsem myslel na to prohlídnout rozměry podobnejch traktorů.
Re: 4x4 nápravy v3s
9,5-24? to az take velke gumy si tam dal a bolo to v pohode ??? paradicka
dik chlapi spadol mi kamen zo srdca musim zohnat daky aviacky motor so zhavicmi a pustim sa do prace dakujem za vase rady ak daco tak sa na vas obratim
dik chlapi spadol mi kamen zo srdca musim zohnat daky aviacky motor so zhavicmi a pustim sa do prace dakujem za vase rady ak daco tak sa na vas obratim
Re: 4x4 nápravy v3s
Po dlhom zvažovaní o nových pneu som sa rozhodol pre tie čo mám a neľutujem!
Re: 4x4 nápravy v3s
no hladal som a nasiel som bud avia 5 kvalt so zhavicmi alebo potom jeden pan predava motor s turbom co vy na to ?? co kupit poradte mi ten 5 kval by som chcel tak cio tak aby bolo z coo vybrat ale aky motor????
Re: 4x4 nápravy v3s
Záleží na stavu a na ceně.Turbo začne fungovat při vyžších otáčkách.Ten turbomotor je se servem?To by ti taky pomohlo.Další důležitá věc je převodovka s čerpadlem ze sklopky.Taky ho budeš potřebovat.