Praga V3S - nápravy

nápravy hnané, nehnané, zkracovaní náprav, poloosy, kardany, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
dusanv3s
Příspěvky: 152
Registrován: úte lis 20, 2012 8:05 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 4x4 nápravy v3s

#61 Nový příspěvek od dusanv3s »

chlapci nápravy su doma vsetko je rozobrate vycistene pretesnene,,,, ale potrebujem poradit nakolko chcem mat kvapalinové brzdy z coho pouzit valceky .. rozmyslal som ze by som dal z multikáry M25 alebo viete o nejakých 32-kách (s čím najmenšim roztečom).... dakujem za rady :)

Uživatelský avatar
BohousSPE
Příspěvky: 1645
Registrován: úte kvě 22, 2012 2:14 pm
Bydliště: Domažlicko

Re: 4x4 nápravy v3s

#62 Nový příspěvek od BohousSPE »

Prasátka 32mm má třeba Zetor ale jak je to z rozteční, to nevím :-/ Pokud je to do nápravy PV3S, tak tam se v pohodě vejde prasátko 38mm, akorát se drobet přiříznou pakny :)

dusanv3s
Příspěvky: 152
Registrován: úte lis 20, 2012 8:05 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 4x4 nápravy v3s

#63 Nový příspěvek od dusanv3s »

ano viem pozeral som ich ale na zetore je na prasiatku gulatina takze by som musel vyriesit uchytenie na pakne + aby pakne netlacili do strany......

dusanv3s
Příspěvky: 152
Registrován: úte lis 20, 2012 8:05 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 4x4 nápravy v3s

#64 Nový příspěvek od dusanv3s »

chlapi nápravy skrátene brzdy prerobene ale mam problém aky motor pouzit...... jeden kamarat mi poradil dat 1,9 hladky disel zavarit diferak a poloos spojit s dakou prevodovkou (ARO)...... vedeli by ste mi poradit aky motor by bol vhodny a hlavne aj cenovo dostupny ???? dakujem :)

peter bendr
Příspěvky: 2524
Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
Bydliště: Sk

Re: 4x4 nápravy v3s

#65 Nový příspěvek od peter bendr »

ak chceš davať motor z osobaku tak daj z peugeota bud 1,8 alebo 1,8 d vyhneš sa tak rozoberaniu prevodovky koli zvareniu diferaku , ce cenovo celkom dobre dostupne 8)

dusanv3s
Příspěvky: 152
Registrován: úte lis 20, 2012 8:05 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 4x4 nápravy v3s

#66 Nový příspěvek od dusanv3s »

nemas daky link ktory´myslis a preco tam sa nemusi rozoberat prevodovka ???? diky za tvoj nazor

dusanv3s
Příspěvky: 152
Registrován: úte lis 20, 2012 8:05 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 4x4 nápravy v3s

#67 Nový příspěvek od dusanv3s »

chlapi potrebujem poradit aku prevodovku tam dat..... mne by sa pacilo avia motor+prevodovka a k tomu redukcnu z v3s ma niekto nejake skusenosti alebo napady na inu koncepciu dakujem za vase rady

peter bendr
Příspěvky: 2524
Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
Bydliště: Sk

Re: 4x4 nápravy v3s

#68 Nový příspěvek od peter bendr »

ak chceš davať taky typ motora tak daj mercedes 300d aj s prevodovkou +v3s rozvodovka :friends:

Zemba
Příspěvky: 23
Registrován: úte dub 01, 2014 9:53 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: 4x4 nápravy v3s

#69 Nový příspěvek od Zemba »

Mám v traktoru motor peugeot 1,9 TD ano je tam přidané turbo :D jede to úplně jinak motor je na poslední etapě života má naběháno 835 000 tis/km :) ale jsem spokojen zavařený diff. a maká jak hodinky :)

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: 4x4 nápravy v3s

#70 Nový příspěvek od Jirka K »

Avia motor a převodovka a redukčka V3S je na mým traktoru Je to bez problémů.Vše funguje tak jak má.Práci dá spasování převodovek,ale dá se to.Je to hodně používaná koncepce.Otáčel jsem kulisu řazení,aby se řadilo pravou rukou.Je to chvilková práce.Řadící páka vedle sedačky jako u osobáku.Jde akorád o zvyk,protože je zpátečka od sebe dopředu jak je ta kulisa otočená.Ještě jsem si musel pohrát trošku s předěláním pružiny na zpátečce,prootože při otočení kulisy byla proti pružině čtyřka a pětka,tak jsem tu pružinu dával na druhou stranu.Není to nic složitého,ale přesně to teď už nepopíšu.Celé toto předělávání kulisy a pružiny je kvůli tomu,že v klasické Avii sedíš v levo a převodobka je vpravo od tebe a na traktoru sedíš dá se říct na převodovce a tudíž by vycházelo řazení na levou ruku a pokud to nebudeš předělávat nějakými táhly,nebo řadit levou,tak je to otáčení nutný.Jde to ale v pohodě.Kevou rukou řadíš redukci,předek a já ještě přední uzávěrku.mám jí mechanicky,ne vzduchem.Vzduchem budu dodělávat zadní,protože mám kloubák,není ale zatím čas,tak jí tam musím dávat při vystoupení ručně.Top se mi ale stalo snad třikrát že došlo i na zadní,protože s těžkým předkem na kloubáku stačí přední.Pokud už nepomůže přední,tak je to s Drobečkem hodně špatný a ten zavřenej zadek mi už moc nepřidá.Koncepci Avia motor,převodovka a přídavku V3S schvaluji.Vše konstruováno na zatížení motoru Avia a pokud by jsi časem odešla spojka,tak originál Avia a ne nějaká upravovaná typu jiná lamela a jiná hruška.Pokud se k ní budeš chovat slušně,tak vydrží v pohodě.

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: 4x4 nápravy v3s

#71 Nový příspěvek od Jirka K »

Spojení převodovek jsem řešil takto.Měl jsem z kovošrotu rozstřiženou hlavní V3s převodovku a přídavku zachovanou.Přídavka se musí komplet rozebrat protože šrouby spojující převodobky mají hlavičky v přídavce.Udělat platli na zaslepení přídavky.pak na ní další platli co bude součástí mezikusu co spojí převodovky.Na Aviácké převodovce sundat držák silentbloku co je na čtyřech šroubech,osadit také platlí,kterou jsem nechal velkou kvůli přesnějšímu dopasování souososti převodovek při svařování. Vyrobit spojku hřídelí převodovek.Jedna část je z posledního kola hlavní převodovky V3S a druhá z unašeče kardanu Avie.Vycentroval jsem to na odřezku hřídeleV3S převodovek,který je z jedné strany ztenčen na vnitřní průměr toho unašeče avie a na tom přípravku to řádně svařit.Pak připravit na délku silnostěnou trubku,která bude mezi těma převodovkama přez tu spojku.Já jí musel autogenem na straně Aviácké převodovky sešišatět kvůli těm čtyřem šroubům.Neměl jsem menší průměr trubky.Navařit napouštěcí a vypouštěcí otvor va trubku,protože jsem tu spojku dal do olejePřevodovky nasvislo i se spojkou sestavit,vymezit přesně mezi platlema vůle aby byly přesně rovnoběžné.Svařit jen první vrstvu sváru,rozebrat kvůli silikonu na platli zaslepující přídavku a pak až dovařit další vrstvy sváru.Ještě jsem mezi platle navařil vzpěru kvůli zpevnění a ještě připravil na další vyndavací zpevněnovací díl který je uchycen šrouby u spojení motoru a převodovky,protože ty převodovky a motor jsou uchyceny na konci a drží to dva spodní desítky šrouby na té Aviácké převodovce,takže taková pojistná vyndavací vzpěra.Odříznout přebytky platlí,zabrousil jsem o trošku jednu hřídel,aby se přímo nedotýkaly,protože to sváry mohly stáhnout.Sesadit definitinmě na silikon a nalejt vše olejem.Není to nic až tak složitýho.Chce to ale přemejšlet a dodržet přesnost,hlavně na té spojce,kterou jsem spasovával na tom přípravku.Doufám že ti ten popis pomůže.Celýho Drobečka jsem vymyslel a sestavil sám kromě nějakého soustružení pouzder a domečků co mi dělal kamarád.Nemám žádné odborné vzdělámí.Jsem vyučenej topenář co byl za komančů na vojně na Rotce na dílně a tam poznal véesky.Jako topenář mám svářečáky a státnice,takže svařit vše tak jak má být a ne nějaký lepení.

dusanv3s
Příspěvky: 152
Registrován: úte lis 20, 2012 8:05 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 4x4 nápravy v3s

#72 Nový příspěvek od dusanv3s »

dakujem ti za popis ja som rozmyslal uplne rovnako nemas ale nejake foto ako to vyzera ? velmi by si mi pomohol dakujem za tvoju ochotu :)

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: 4x4 nápravy v3s

#73 Nový příspěvek od Jirka K »

Nafotí to syn.Moc toho ale vidět nebude.Je to pod podlahou,takže jen zespodu.

dusanv3s
Příspěvky: 152
Registrován: úte lis 20, 2012 8:05 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 4x4 nápravy v3s

#74 Nový příspěvek od dusanv3s »

nevadi aj to pomoze si to v hlave predstavit a vziat daku inspiraciu dakujem za tvoju ochotu

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: 4x4 nápravy v3s

#75 Nový příspěvek od Jirka K »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Slibované fotky spojení převodovek.

Odpovědět

Zpět na „Nápravy“