Přerušený přenos výkonu
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Přerušený přenos výkonu
Zdarvím, stala se mi taková nemilá věc. Při couvání s vlekem s nájezdovou brzdou (nějaký omylem nezablokovanou) se něco rozbilo. (nevím jestli to patří k převodovkám nebo k nápravám, je to někde mezi)
Traktor z bulharské ještěrky, zadní kola v3s.
Motor jede, převodovka řadí pocitově stejně jako předtím, ale kola se netočí.
Sundal jsem z převodovky kryty a opticky tam nevypadá nic špatně. Když zvednu kolo heverem tak se točí volně (jedno i druhé), ale v převodovce se netočí nic (čekal bych, že se bude točit, jen od pravého kola to s převodovkou pohlo, ale jen kousíček, žádný plynulý pohyb)
Z toho bych usuzoval, že problém nebude v poose nebo redukci v kole - to by jedno z kol točilo převodvkou.
Takže bych čekal problém někde mezi převodvkou a diferenciálem. Ale zároveň dírou od měrky oleje v diferenciálu je vidět hladina oleje a ta se po zatočení kolem (pravým) nehýbe - čekal bych, že uvidím vlny.
Kde by mohl být problém?
Jako další krok k diagnostice mě napadá oddělat zádní nápravu. Mezi skříněmi převodvky a diferenciálu je mezikus.
Bude lepší rozšroubovat blíž u diferenciálu (mezikus nechat u převodvky) nebo blíž u převodovky (mezikus nechat u nápravy)?
Půjde to po odšroubování vícemeně volně vysunout, nebo mám čekat že to bude nějak nerozebíratelně nalisované a s ničím nepůjde pohnout?
Díky za rady.
Traktor z bulharské ještěrky, zadní kola v3s.
Motor jede, převodovka řadí pocitově stejně jako předtím, ale kola se netočí.
Sundal jsem z převodovky kryty a opticky tam nevypadá nic špatně. Když zvednu kolo heverem tak se točí volně (jedno i druhé), ale v převodovce se netočí nic (čekal bych, že se bude točit, jen od pravého kola to s převodovkou pohlo, ale jen kousíček, žádný plynulý pohyb)
Z toho bych usuzoval, že problém nebude v poose nebo redukci v kole - to by jedno z kol točilo převodvkou.
Takže bych čekal problém někde mezi převodvkou a diferenciálem. Ale zároveň dírou od měrky oleje v diferenciálu je vidět hladina oleje a ta se po zatočení kolem (pravým) nehýbe - čekal bych, že uvidím vlny.
Kde by mohl být problém?
Jako další krok k diagnostice mě napadá oddělat zádní nápravu. Mezi skříněmi převodvky a diferenciálu je mezikus.
Bude lepší rozšroubovat blíž u diferenciálu (mezikus nechat u převodvky) nebo blíž u převodovky (mezikus nechat u nápravy)?
Půjde to po odšroubování vícemeně volně vysunout, nebo mám čekat že to bude nějak nerozebíratelně nalisované a s ničím nepůjde pohnout?
Díky za rady.
Pokud jste v místnosti nejchytřejší, jste ve špatné místnosti.
Re: Přerušený přenos výkonu
Uvědomil jsem si, že i jedna přerušená poloosa by vedla ke stejným výsledkům.
Z toho mi vychází, že lepší bude demontovat kola a jejich redukce, než oddělovat celou zadní nápravu.
Dává to smysl?
Dají se ty redukce z V3s rozebrat nějak roumně nebo tam mám čekat něco nerozebíratelně nalisovanýho?
Z toho mi vychází, že lepší bude demontovat kola a jejich redukce, než oddělovat celou zadní nápravu.
Dává to smysl?
Dají se ty redukce z V3s rozebrat nějak roumně nebo tam mám čekat něco nerozebíratelně nalisovanýho?
Pokud jste v místnosti nejchytřejší, jste ve špatné místnosti.
Re: Přerušený přenos výkonu
Nadvihni zadnú nápravu, zapni uzavierku a zaraď rýchlosť. Ak otočiš niektoré koleso tak vieš ktorá poloos ti prdla.
Re: Přerušený přenos výkonu
To by bylo fajn, kdyby tam nějaká uzávěrka byla...
Dá se předpokládat, že prasklá poloosa je nejpravděpodobnější problém?
Dá se předpokládat, že prasklá poloosa je nejpravděpodobnější problém?
Pokud jste v místnosti nejchytřejší, jste ve špatné místnosti.
- Laslou
- Příspěvky: 397
- Registrován: sob říj 23, 2010 11:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Přerušený přenos výkonu
Dá se sundat nějaký deklík nebo kontrolní šroub tak aby byl vidět diferenciál? Pokud ano, zkusit točit koly, pak od motoru a vysledovat co se děje.
Re: Přerušený přenos výkonu
Zvedni nápravu celou a zařaď rychlost.
Mělo by jít zatočit s kolem trochu s odporem a druhé kolo se MUSÍ otáčet v tu chvíli opačně, to dělá diferenciál. Pokud se bude volně protáčet, je problém mezi diferákem a koncovými převody.
Mělo by jít zatočit s kolem trochu s odporem a druhé kolo se MUSÍ otáčet v tu chvíli opačně, to dělá diferenciál. Pokud se bude volně protáčet, je problém mezi diferákem a koncovými převody.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Přerušený přenos výkonu
Bohužel jen šroub s měrkou oleje. Tam je vidět jen hladina oleje. Čekal jsem že zatočením kola tou dírkou uvidím na hladině vlny, ale nic - klidná hadina (obě kola). Na druhou stranu ta dírka je fakt malá.
Kola se točí volně a občas trochu pohnou tím druhým do protisměru, ale skoro žádnou sílu to nepřenese - dají se v pohodě roztočit rukou i souhlasně.
Pokud jste v místnosti nejchytřejší, jste ve špatné místnosti.
Re: Přerušený přenos výkonu
Souhlasně se točit mohou, to by bylo v pořádku, ale pokud točíš jen jedním a druhé sebou občas trhne do protisměru aniž by se točilo, je buď ukroucená poloosa nebo rozvalený diferenciál. To už bez rozebrání těžko zjistíš.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Přerušený přenos výkonu
Obě do stejného směru a kardan stojí?
V tom případě máš nejspíš prasknutou poloosu, nebo problém na koncovém převodu.
Takže rozdělat a hledat.
Může to být blbost, ale i vážná věc...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Přerušený přenos výkonu
..no mohol prdnúť aj unášač medzi prevodovkou a diferákom
Re: Přerušený přenos výkonu
Takže kandidáti jsou:
- levá poloosa
- pravá poloosa
- diferenciál
- unašeč mezi převodovkou a diferenciálem
Pokud jste v místnosti nejchytřejší, jste ve špatné místnosti.
Re: Přerušený přenos výkonu
No, dal by som ti radu....
Voľakedy ako deti sme sa vypočíta ako riekankou
Entetičky dva špendličky,vyletel..........
A tak ďalej,
Ale nie, chcel som trochu odľahčiť tvoje peripetie
Ono skúsiť čo bude najlahsie
Vravíš náprava V3S
Odsrobuj kontrolný šrof oleja vzadu
A je vidieť náboj kde je priskrutkovany ozubený veniec.
Zodvihnúť zadok, a skúsiť naštartovať a zaradiť rýchlosť
A určite to uvidíš keď tam posvietis lampasom či sa točí alebo nie,
Vylúčiš alebo potvrdia poslednú možnosť
Voľakedy ako deti sme sa vypočíta ako riekankou
Entetičky dva špendličky,vyletel..........
A tak ďalej,
Ale nie, chcel som trochu odľahčiť tvoje peripetie
Ono skúsiť čo bude najlahsie
Vravíš náprava V3S
Odsrobuj kontrolný šrof oleja vzadu
A je vidieť náboj kde je priskrutkovany ozubený veniec.
Zodvihnúť zadok, a skúsiť naštartovať a zaradiť rýchlosť
A určite to uvidíš keď tam posvietis lampasom či sa točí alebo nie,
Vylúčiš alebo potvrdia poslednú možnosť
Re: Přerušený přenos výkonu
Píše kola V3S, ale diferák na fotkách V3S není. Ať je to co chce, stejně bude třeba povolit a demontovat přírubu ze skříně diferenciálu.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Přerušený přenos výkonu
Trefa, však se tady právě snažím určit pořadí obtížnosti
Přesně tak, vypadá to že je to původní sestava i s motorem a převodovkou z té původní ještěrky - všechny spoje vypadají moc továrně přesně padnoucí na nějaké roubování. Takže V3S budou jen ty redukce v kolech, bubny...
Mezi převodvkou a diferenciálem/=nápravou je ještě mezikus. Bude lepší povolovat u převodvky nebo u nápravy (kde je větší šance na snadné oddělení)?
Pokud jste v místnosti nejchytřejší, jste ve špatné místnosti.
Re: Přerušený přenos výkonu
ono ,myslím si že spojenie prevodovky a difu, bude "ASI" jedno ktoru stranu, pokial tam je vlozený nejaky spojovaci medzikus