Zdravím všechny a mám dotaz. Nemá někdo spojení na autora přiloženého videa, nebo nezná někdo kdo by vyrobil uzávěrku na dif gaz 369
?https://www.youtube.com/watch?v=mbRqmydEHH8
uzávěrka diferenciálu
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: uzávěrka diferenciálu
Uměl bych vyrobit automatickou, těch jsem už vyráběl desítky ks. Je ale spíš vhodná na přední nápravu.
http://axlelock.cz/uzaverky/ Konakt na stránkách je na syna, v případě zájmu mě pošli sz.
http://axlelock.cz/uzaverky/ Konakt na stránkách je na syna, v případě zájmu mě pošli sz.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/
Re: uzávěrka diferenciálu
GAZ 369 neznám tak jen obecně:
Lepší než z GAZ 69 je použít dif z uaze, je bytelnější a odolnější
Systém na videu se používal na difech ARO, kde to jinak nešlo, u UAZe mi přijde jednodušší výroba viz:
https://huj.rajce.idnes.cz/Uzaverka_UAZ/
Lepší než z GAZ 69 je použít dif z uaze, je bytelnější a odolnější
Systém na videu se používal na difech ARO, kde to jinak nešlo, u UAZe mi přijde jednodušší výroba viz:
https://huj.rajce.idnes.cz/Uzaverka_UAZ/
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
Re: uzávěrka diferenciálu
V predchádzajúcom téma to zapadlo prachom tak to skúsim tu.
Chlapi , hlavne vlastníci náprav V3S na svojich strojoch.
Potreboval by som vedieť či kolíková objímka uzávierky ktorá zapadá do satelitu tam má nejakú vôľu.
Respektíve či sú diery v satelite napr o 1mm väčšie ako zapadajúce kolíky.
Mám totiž dif s uzávierkou Avia kde je to riešené rovnako akurát ovládané vzduchom. A neexistuje tam tú uzávierku dostať tak aby zaskočila. Mám to prerobené na mechaniku ale aj tak to nejde.
Pri zdvihnutom traktore je to v pohode ale akonáhle prídem do poľa a chcem ju zaradiť tak zaskočí na kraj kolíkov a po chvíli vyskočí.
Samozrejme radím tak že zastavím , stlačím páku uzávierky a pomaly púšťam spojku aby zaskočila.
Je cítiť mierne trhanie ako keby chcela zaskočiť ale nezaskočí.
Mám podozrenie že čap satelitov bude opotrebeny a tým ten satelit je trocha inej polohe a koliky doň nezaskočia pretože diery v satelite sú moc presné.
Preto rozmýšľam tie diery trocha zväčšiť nech o tam lepšie zaskakuje. Len neviem či je to dobrý nápad.
Včera som nápravu vybral vom ale už som ju nestihol otvoriť len som vypustil olej.
Ta uzávierka ma serie už od začiatku ako som tam tu nápravu namontoval. 3krát som prerábal ovládanie pretože som si myslel ze je to v tom ale nieje. Chyba je niekde vnútri nápravy.
OTA píše:
Mám v traktůrku Veskovoej diferák. Včera jsem velmi často používal uzávěrku. Mám to přez pákový mechanizmus. Lehce kývnu páčkou pod sedačkou. Mám tam na té páce nějakou pružinku co jsem doma našel. Když jsem uvázel řetěz včera sednu do sedačky zrovna podržím páčku a rozjíždím se a než se napne řetěz uzávěrka tam krásně lehce sama zaskočí a když je řetěz do tahu už hrabou obě kola. V tu dobu páčka drží sama. Jak vyšlápnu spojku a couvnu odskočí uzávěrka sama. Jak je v tahu drží sama dokud tah nepoleví.
U té aviacké ta uzávěrka původně ovládaná vzduchem bude držet dokud ji nepomine tlak vzduchu. Což je blbé pro mechanizmus kolem uzávěrky. Protože sem tam někdo po vyjetí, vyhrabání zapoměl vypnout. A na pevném tvrdém podkladu to zjebávalo ty části co zapadají do sebe. Nebo uplně hrob pro to byl když maník uváznul a hrabal, hrabal a počkej jebnul tam uzávěrku. To když s tím autem jezdil někdo s těmahle řidičskejma vlastnostma, můžou bejt ty součástky ojebaný a někde se to tam asi pere.
Jak píšu je dobré už předvídat a tu uzávěrku dát lehce hned před najetím do překážky. A ne ji tam strkat v největším záběru a takovou nápravu Jsi třeba zrovna trefil. Pár diferáků jsem už viděl a u některých jsem kroutil hlavou, jak se tohle povedlo.
Bude potřeba to rozhodit na kousky a zjistit co je zjebanýho. Měl jsem v ruce i V3skovej dif kde byly vypadlí kameny co zasunují ten kroužek. A majitel myslel, že má ty kolíky ojebaný. A přitom kameny byly na dně diferáku v mazutu přilepený na dně. Vůbec mu nebylo divné, že se ta páčka kýve jedním prstem, bo vůbec nezabirala.
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď
Ma ešte niekto nejaké postrehy, rady ohľadne tohto problému ako ho odstrániť?
Chlapi , hlavne vlastníci náprav V3S na svojich strojoch.
Potreboval by som vedieť či kolíková objímka uzávierky ktorá zapadá do satelitu tam má nejakú vôľu.
Respektíve či sú diery v satelite napr o 1mm väčšie ako zapadajúce kolíky.
Mám totiž dif s uzávierkou Avia kde je to riešené rovnako akurát ovládané vzduchom. A neexistuje tam tú uzávierku dostať tak aby zaskočila. Mám to prerobené na mechaniku ale aj tak to nejde.
Pri zdvihnutom traktore je to v pohode ale akonáhle prídem do poľa a chcem ju zaradiť tak zaskočí na kraj kolíkov a po chvíli vyskočí.
Samozrejme radím tak že zastavím , stlačím páku uzávierky a pomaly púšťam spojku aby zaskočila.
Je cítiť mierne trhanie ako keby chcela zaskočiť ale nezaskočí.
Mám podozrenie že čap satelitov bude opotrebeny a tým ten satelit je trocha inej polohe a koliky doň nezaskočia pretože diery v satelite sú moc presné.
Preto rozmýšľam tie diery trocha zväčšiť nech o tam lepšie zaskakuje. Len neviem či je to dobrý nápad.
Včera som nápravu vybral vom ale už som ju nestihol otvoriť len som vypustil olej.
Ta uzávierka ma serie už od začiatku ako som tam tu nápravu namontoval. 3krát som prerábal ovládanie pretože som si myslel ze je to v tom ale nieje. Chyba je niekde vnútri nápravy.
OTA píše:
Mám v traktůrku Veskovoej diferák. Včera jsem velmi často používal uzávěrku. Mám to přez pákový mechanizmus. Lehce kývnu páčkou pod sedačkou. Mám tam na té páce nějakou pružinku co jsem doma našel. Když jsem uvázel řetěz včera sednu do sedačky zrovna podržím páčku a rozjíždím se a než se napne řetěz uzávěrka tam krásně lehce sama zaskočí a když je řetěz do tahu už hrabou obě kola. V tu dobu páčka drží sama. Jak vyšlápnu spojku a couvnu odskočí uzávěrka sama. Jak je v tahu drží sama dokud tah nepoleví.
U té aviacké ta uzávěrka původně ovládaná vzduchem bude držet dokud ji nepomine tlak vzduchu. Což je blbé pro mechanizmus kolem uzávěrky. Protože sem tam někdo po vyjetí, vyhrabání zapoměl vypnout. A na pevném tvrdém podkladu to zjebávalo ty části co zapadají do sebe. Nebo uplně hrob pro to byl když maník uváznul a hrabal, hrabal a počkej jebnul tam uzávěrku. To když s tím autem jezdil někdo s těmahle řidičskejma vlastnostma, můžou bejt ty součástky ojebaný a někde se to tam asi pere.
Jak píšu je dobré už předvídat a tu uzávěrku dát lehce hned před najetím do překážky. A ne ji tam strkat v největším záběru a takovou nápravu Jsi třeba zrovna trefil. Pár diferáků jsem už viděl a u některých jsem kroutil hlavou, jak se tohle povedlo.
Bude potřeba to rozhodit na kousky a zjistit co je zjebanýho. Měl jsem v ruce i V3skovej dif kde byly vypadlí kameny co zasunují ten kroužek. A majitel myslel, že má ty kolíky ojebaný. A přitom kameny byly na dně diferáku v mazutu přilepený na dně. Vůbec mu nebylo divné, že se ta páčka kýve jedním prstem, bo vůbec nezabirala.
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď
Ma ešte niekto nejaké postrehy, rady ohľadne tohto problému ako ho odstrániť?
Re: uzávěrka diferenciálu
Tak som to dnes rozhodil a vypadá to takto.
[youtube]https://youtube.com/shorts/HG3_GaoRa68?feature=share[/youtube]
Ide to zaradiť celkom ľahko ale treba sa trafiť , pretože diery a koliky sú naozaj dosť presné, je tam minimálna vôľa.
1. Možnosť - Chyba bude v tom planetovom kolese pod ktorým je podložka a tá je zrejme KO.
2. Možnosť - problém môže robiť aj poloos ktorá nemusí byť zverená presne a hádže , tým planetove koleso tiež hádže a uzávierka nezaskočí.
[youtube]https://youtube.com/shorts/HG3_GaoRa68?feature=share[/youtube]
Ide to zaradiť celkom ľahko ale treba sa trafiť , pretože diery a koliky sú naozaj dosť presné, je tam minimálna vôľa.
1. Možnosť - Chyba bude v tom planetovom kolese pod ktorým je podložka a tá je zrejme KO.
2. Možnosť - problém môže robiť aj poloos ktorá nemusí byť zverená presne a hádže , tým planetove koleso tiež hádže a uzávierka nezaskočí.
Re: uzávěrka diferenciálu
Bude to jak píšeš. Škoda, dělal jsem v Avii a Pepík montoval diferáky. On tedy seřizoval vůle diferáků. Už se ho bohužel nezeptám, už tu není. Ale myslím si, že to kolo má vůly velkou. Vymezuje se to podložkama. Ta vůle je nějak teoreticky daná. Pepík pustil nápravu na brzdě a poslechem věděl kde přidat, ubrat vymezení zubů.
Tím pádem když poloosa není svařená přesně rovně a házivost se promítne do kola, nepůjde zařadit uzávěrka. Škoda, že forum nevzniklo a dotaz nebyl v době, když v K. Hoře jely nápravy na avie. Dal bych Ti vyrobit dvě ( 4 aby bylo do rezervy ) poloosy přesně na míru. Bez vaření z jednoho kusu. Tenkrát to stálo litr rumu. Pán na poloosách byl kámoš a každou chvíli někdo potřeboval kratší poloosy a nebyl problém je u něj nechat vyrobit. On měl ten rum rád.
Tím pádem když poloosa není svařená přesně rovně a házivost se promítne do kola, nepůjde zařadit uzávěrka. Škoda, že forum nevzniklo a dotaz nebyl v době, když v K. Hoře jely nápravy na avie. Dal bych Ti vyrobit dvě ( 4 aby bylo do rezervy ) poloosy přesně na míru. Bez vaření z jednoho kusu. Tenkrát to stálo litr rumu. Pán na poloosách byl kámoš a každou chvíli někdo potřeboval kratší poloosy a nebyl problém je u něj nechat vyrobit. On měl ten rum rád.
Re: uzávěrka diferenciálu
Vďaka za odpoveď , teraz ma napadlo že hádzanie poloosy sa dá jednoducho zistiť. Nasuniem ich do obalu difu a uvidím či hádžu alebo ako sú zverené. Keď tam nieje dif bude to pekne vidieť.
Inak tie podložky by sa mali dať zohnať, 4km od nás je predajňa Tatra Liaz Avia určite to tam majú. Zajtra to celé rozhodím a uvidí sa.
Inak tie podložky by sa mali dať zohnať, 4km od nás je predajňa Tatra Liaz Avia určite to tam majú. Zajtra to celé rozhodím a uvidí sa.