Diferenciál Avia
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Diferenciál Avia
Všechny vás zdravím. Tak jsem dnes dodělal výměnu motoru a všeho kolem a při zkušební jízdě jsem chtěl vyjet na mez, tak jsem zastavil, dal 1 rozjel se a křup a už jsem couval. Při zařazení jakéhokoliv stupňě se kardan točí a já stojím. Nikde nic nerachotí, ani při jízdě na vonoběh z kopce ani bez motoru. Doma jsem odšrouboval obě poloosy, mám zadní nápravu Avia z furgona (21 ?) a na pravém zadním kole poloosu rokou lehce protočím, levou ne. Takže to vidím na zádrhel v diferenciálu. Chci se zeptat:
1. jsou diferenciály z Avie záměnné, mohl bych použít dif s uzávěrkou? Je mi jasné že podle počtu zubů budou rozdílně rychlé. Jde mi jen o rozměry.
2. Pokud bych sehnal soukolí difu jako výměnný díl, stačí to vyměnit, nebo se musí nastavovat nějaké mezizubové vůle, nebo něco podobného?
3. ještě jsem to neměl otevřené, ale není tam nějaký střižný kolík, nebo něco podobného? Protože bych čekal všechno, ale toto ne. Tahal jsem vlečky s dřevem a nikdy nebyl problém. Ta náprava je dost masivní.Teď bez vlečky to prdne. Předtím jsem měl Renaulta 1,6 40 kW, teď Peugeota 1,8 44 kW, ale to by nemělo mít vliv.
To si člověk myslí, že má hotovo a zas je všechno jinak... Díky
1. jsou diferenciály z Avie záměnné, mohl bych použít dif s uzávěrkou? Je mi jasné že podle počtu zubů budou rozdílně rychlé. Jde mi jen o rozměry.
2. Pokud bych sehnal soukolí difu jako výměnný díl, stačí to vyměnit, nebo se musí nastavovat nějaké mezizubové vůle, nebo něco podobného?
3. ještě jsem to neměl otevřené, ale není tam nějaký střižný kolík, nebo něco podobného? Protože bych čekal všechno, ale toto ne. Tahal jsem vlečky s dřevem a nikdy nebyl problém. Ta náprava je dost masivní.Teď bez vlečky to prdne. Předtím jsem měl Renaulta 1,6 40 kW, teď Peugeota 1,8 44 kW, ale to by nemělo mít vliv.
To si člověk myslí, že má hotovo a zas je všechno jinak... Díky
Re: Diferenciál Avia
Měl jsi tu poloosu vybranou úplně. Věřím že je ukroucená.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Diferenciál Avia
Ano, přesně takhle jak je to popsané se projevuje prasklá poloosa. Plus jde ještě vytáhnout ven (pokud nedrží někde za odsazení ložiska.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Diferenciál Avia
Ano obě poloosy jsem měl celé venku a jsou netknuté. Ta pravá zadní, která se protáčí není ani svařovaná. Je jen zkrácená, ve víčku byla vytočená díra a z venku zavařená. Obě jsou naprosto v pořádku. Ale poloosy by se neměly protáčet a já tou pravou zadní točím rukou a kardan stojí, takže je KO diferák. Ale nechápu proč. Možná únava materiálu.
Re: Diferenciál Avia
V tom případě asi fakt jiný dif....
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Diferenciál Avia
Když jsem slyšel to křupnutí, tak mě jako první napadlo, že prasknul svár v diferenciálu převodovky. Ale to by se netočil kardan. Aspoň myslím. Teď už jen zjistit, jestli do toho obalu vleze i dif z jiné Avie. Případně vyměnit samostatný satelit nebo co tam vlastně kleklo. Zaráží mě to ticho. Nic nerachotí, čekal bych, že to bude dělat kravál.
Re: Diferenciál Avia
Jestli to máš diferák z furgona, pasuje tam azse furgon. Nedokážu říct, kolik bylo typů furgonových diferáku. Ale třeba A 30 měla tři typy diferáků. Ale šly zaměnit do jednoho obalu všechny. Bylo to daný převodem diferáku.
Co si matně vzpomínám bylo více typů kovacích čelistí na zakování drážkování konce poloosy. Bylo jemnější, hrubší. Ještě by to mol být čep satelitu. Ale myslím, že by to rachotilo uvnitř. Zase když to nebylo ve velkém záběru je divné, že by prasklo velké kolo, nebo třeba hruška. Mohl by se vylomit zub na hrušce, nebo zuby na kole. Ale to by se dalo zjistit, kdyby jsi zařadil rychlost a zkusil jet a třeba do traktoru strčit. Ono by se to chytlo a aspoň popojelo a zese by se to protáčelo.
Jo a do furgona nejde diferák s uzávěrkou. To by Jsi musel mít ale opravdovské štěstí, že by Jsi trefil prototypovej diferák z furgona co měl uzávěrku. Ty diferáky z A 15 a furgona nebyly stavěné na velké zatížení. tedy mají i slabší diferák i poloosy.
Co si matně vzpomínám bylo více typů kovacích čelistí na zakování drážkování konce poloosy. Bylo jemnější, hrubší. Ještě by to mol být čep satelitu. Ale myslím, že by to rachotilo uvnitř. Zase když to nebylo ve velkém záběru je divné, že by prasklo velké kolo, nebo třeba hruška. Mohl by se vylomit zub na hrušce, nebo zuby na kole. Ale to by se dalo zjistit, kdyby jsi zařadil rychlost a zkusil jet a třeba do traktoru strčit. Ono by se to chytlo a aspoň popojelo a zese by se to protáčelo.
Jo a do furgona nejde diferák s uzávěrkou. To by Jsi musel mít ale opravdovské štěstí, že by Jsi trefil prototypovej diferák z furgona co měl uzávěrku. Ty diferáky z A 15 a furgona nebyly stavěné na velké zatížení. tedy mají i slabší diferák i poloosy.
Re: Diferenciál Avia
Mám v těch Aviích trochu zmatek. Tu nápravu jsem koupil už zkrácenou a býv. majitele řekl, že je to z furgona. Měl by to být ten rychlý dif.Ten furgon je myslím A20, ale nevím to jistě. Doufám, že něco vyčtu na tom difu až pod to lehnu. To drážkování na koncích poloos je jemnější, ale průmět poloosy je dost betelný odhadem cca 40 mm. Je to kus železa. Řekl bych, že je to tahle: http://eshop.autodily-kelbl.cz/poloosa- ... turbo-4781
No v záběru to bylo. Přijel jsem k mezi což je výškový rozdíl cca 90 cm na asi 2 metrech. Ale jel jsem tudy x-krát i s vlečkou. Dal jsem jedničku a pomalu se rozjel a když se dostaly zadní kola do stoupaní, tak to křuplo.
Normálně zařadím jakýkoliv kvalt pustím spojku a kardan se roztočí a točí se přímo úměrně plynu. A nic nerachotí.Ale i kdyby se vylomil zub, nebo prasklo kolo, nebo čep satelitu, tak bych rád věděl proč, když jsem doteď jezdil naprosto bez závad a do nápravy nikdo nehrabal. Jsem ohromně zvědav co najdu až to rozeberu.
No v záběru to bylo. Přijel jsem k mezi což je výškový rozdíl cca 90 cm na asi 2 metrech. Ale jel jsem tudy x-krát i s vlečkou. Dal jsem jedničku a pomalu se rozjel a když se dostaly zadní kola do stoupaní, tak to křuplo.
Normálně zařadím jakýkoliv kvalt pustím spojku a kardan se roztočí a točí se přímo úměrně plynu. A nic nerachotí.Ale i kdyby se vylomil zub, nebo prasklo kolo, nebo čep satelitu, tak bych rád věděl proč, když jsem doteď jezdil naprosto bez závad a do nápravy nikdo nehrabal. Jsem ohromně zvědav co najdu až to rozeberu.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferenciál Avia
Pro velkom stasti prasknuty satelit 2x,to ide opravit.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Diferenciál Avia
do furgona sa normalne davali aj diferaky s uzavierkou, davnejsie som pracoval v autoservise avia a doma som chcel robit klbovy traktor z dvoch zadnych naprav z furgona a mal som aj obidva diferencialy uzavierkove. akurat uz skoro ziadne avie nejazdia, tak to bude mozno problem zohnat. a tie diferaky sa samozrejme daju menit celkom jednoducho. ked su vonku poloosi, vypusteny olej a odpojeny krdan, tak len vykrutit tie skrutky po obvode a je vonku. nic ine neostava neni to tazke ani nejako zlozite
Re: Diferenciál Avia
Tak jsem se do toho pustil a po vyšroubování pravé zadní poloosy jsem zjistil,že se ve víčku protáčí, přičemž svár na vnější straně není porušený. Tehdy jsem to udělal tak, že jsem nechal vytočit ve víčku díru poloosu protáhl,zkrátil a zavaril. Leta to fungovalo až do pátku . Teď se to chová jako ložisko. Nemá to vakl a díky oleji je to tiché .
Re: Diferenciál Avia
Ahoj presne tak isto sa to utrhlo už aj mne , aspoň je to taká poistka proti preťaženiu .
Mne už to spravilo 3x ale prisudzujem to tomu že tá náprava nieje presne zvarená a v mieste zvaru poloosi sa ten zvar namáha trocha na ohyb až to časom povolí.
Ešteže oprava nieje náročná a posledné 2razy som to zvaril priamo na traktore a hneď používal a funguje. A to ten traktor vôbec nešetrím.
Mne už to spravilo 3x ale prisudzujem to tomu že tá náprava nieje presne zvarená a v mieste zvaru poloosi sa ten zvar namáha trocha na ohyb až to časom povolí.
Ešteže oprava nieje náročná a posledné 2razy som to zvaril priamo na traktore a hneď používal a funguje. A to ten traktor vôbec nešetrím.
Re: Diferenciál Avia
Díra víčka by měla být proti průměru poloosy těsná (menší), aby šla nasadit jen za rozdílných teplot obou dílů. Pak by svár tento tvarově těsný spoj jen jistil a nebyl tolik namáhán - nepraskal by.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Diferenciál Avia
Jo, jo kluci byly časy, že mi kámoš dal délku polosy. Došel jsem ve fabryce na diferáky za kámošem, dal mu litr rumu a míru a on vyrobil obě poloosy na míru. Nebyl žádný problém ty poloosy na míru obrobit. Poloosa byl výkovek. Pak se obrobil nahrubo, načisto a šel na kovací mašinu. Ta na konci ,,vymáčkla" požadované drážkování. A nakonec na vrtačku kde se vrtaly všechny díry najednou. Dal jsem požadavek se skeněným razítkem a do týdne bylo hotovo. Vzal jsem karku a dojel pro poloosy. Pár sestav jsem takhle odvozil.
No kdepak je fabryka a ten chlápek co mu šmakoval rum a vyrobil poloosy na míru se na nás kouká z nebe a směje se, když někdo urve zavařovanou poloosu. Všechny poloosy z Avií mu prošly rukama a než by zkracoval, udělal by na míru.
No to jen trochu nostalgie.
No kdepak je fabryka a ten chlápek co mu šmakoval rum a vyrobil poloosy na míru se na nás kouká z nebe a směje se, když někdo urve zavařovanou poloosu. Všechny poloosy z Avií mu prošly rukama a než by zkracoval, udělal by na míru.
No to jen trochu nostalgie.
Re: Diferenciál Avia
tak dík za info, mám za sebou několik prasklých poloos - vždy v místě kde začíná drážkování. Rupla mi ve Furgonu i v A30.
Nikdy sem nic nevařil řešil sem to výměnou.
Z pohledu zkušeného svářeče - materiál poloosy není vhodný pro sváření, tím se nevylučuje možnost to svařit.
Chce to speciální elektrodu a větší úkosy, ten prasklý svár nebyl dokonalý. Malé úkosy, málo provařený, rychle ochlazený.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.