Skracovanie napravy Praga V3S
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Skracovanie napravy V3S
Neviem kde si zobral že: Všetky lepšie materiáli nemajú zaručenú zvariteľnosť? Zvaritelnosť najviac ovplyvňuje uhlík, polos je z mat. 14 220, štvrtá číslica určuje max. množstvo uhlíka v desatinách percent- 0,2C. Ocel je zaručene zvaritelná do 0,3 (0,35)% C. Pri hrúbkach nad 20mm sa doporučuje predohrev na 250-300°, a doporučuje sa znížiť rýchlosť ochladzovania, aby sa zamedzilo tvorbe mikrotrhlín pri zmršťovaní, príp žíhanie na odstránenie vnútorného pnutia. Samozrejme treba použiť vhodnú elektrodu- jak zložením, tak pevnosťou. To že praskne poloos mimo zvaru je väčšinou spôsobené rýchlym chladnutím, ktoré tam vytvorí hrubozrnnú štruktúru.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.
Re: Skracovanie napravy V3S
Jestli se mluví o materiálu poloosy na V3S tak jen upřesním, materiál poloosy byl 15 420. Ta 15 určitě a ty koncoví 420 si nejsem už na 100% jistej. Ale 15 určitě. Protože jsem dělal v avii kde se tyhle nápravy a i poloosy dělaly. Když skončila výroba, dovezli všechny zbytky do takového skladu. A bedny s nařezaným matrošem na poloosy se tam nedávaly a tak je přivezli k nám do nástrojárny a tam se z ncich dělalo co bylo potřeba. A na bedně bylo napsaný typ matroše, aby se pořát nemuselo ptát a zjišťovat co to bylo. Myslím, že bych měl mít ještě doma někde asi pár těhle hřídelí, byly na míru a navrtaný na dvoustrojovce. Ale kam jsem to dal, kdo ví. Možná by tam bylo i to přesný číslo napsaný. Jinak vcelku je to dosti podobné jako 14 220. Klasika jako cementačka, nebo jen zušlechtit jako je poloosa se to používalo. Třeba na kurevský pevnostní šrouby, však jsem jich paru nadělal. A ty jen zvonily.
Re: Skracovanie napravy V3S
Odbornici... uz som tych naprav urobil dost... tie koliky a podobne.su tam preto aby poloOs nehadzala... co je velmi dolezite....je blbe ze inych poucujes a toto ta nenapadlo.... ja poloosi zvaram elektorodov cislo vam nepoviem je tuniekde na fore a chladim v oleji... a stale sa kontroluje v sustruhu... jeden pan mi asi po roku volal ze pukol poloos ale neskracovanu...je mi jasne ze noeke taka silna ako origo ale aj toto som uz pocul...
Aro 243 3,2 D
Re: Skracovanie napravy V3S
Možné to je, no keď som volakedy skracoval nápravu synovcovi, bolo na polosiach z čela vyrazené číslo 14 220, mám za to že to bolo číslo mat. No čo mám doma poloosi, na nich to neni, sú tam iba stopy po unášači. Ona sa V3Ska vyrábala aj v Bratislave, tak to mohlo byť rôzne.ota píše:Jestli se mluví o materiálu poloosy na V3S tak jen upřesním, materiál poloosy byl 15 420. Ta 15 určitě a ty koncoví 420 si nejsem už na 100% jistej. Ale 15 určitě. Protože jsem dělal v avii kde se tyhle nápravy a i poloosy dělaly. Když skončila výroba, dovezli všechny zbytky do takového skladu. A bedny s nařezaným matrošem na poloosy se tam nedávaly a tak je přivezli k nám do nástrojárny a tam se z ncich dělalo co bylo potřeba. A na bedně bylo napsaný typ matroše, aby se pořát nemuselo ptát a zjišťovat co to bylo. Myslím, že bych měl mít ještě doma někde asi pár těhle hřídelí, byly na míru a navrtaný na dvoustrojovce. Ale kam jsem to dal, kdo ví. Možná by tam bylo i to přesný číslo napsaný. Jinak vcelku je to dosti podobné jako 14 220. Klasika jako cementačka, nebo jen zušlechtit jako je poloosa se to používalo. Třeba na kurevský pevnostní šrouby, však jsem jich paru nadělal. A ty jen zvonily.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.
Re: Skracovanie napravy V3S
Na tu torzku by som sa pozrel Na poloosy nepouzitelny material a ani na obrabanie v sustruhu.
Re: Skracovanie napravy V3S
Jo to bude jak píšeš. Dělalo se to na více místech. Potom to někdo přebral tu výrobu. Ale vše tam tenkrát zůstalo. Přípravky a držáky se asi po pár letech navozily do skladu v jedné vesnici do takové stodoly. A co bylo těžké vyklopilo se za stodolu do rybníka!! Potom si pamatuju, že tu stodolu celou vyklízeli a vrátili celé původnímu majiteli. Ten asi čučel když vypustil rybník! Bylo tam spoustu vercajku ještě v navoskovanejch papírech a i v té hmotě, co se do toho namáčelo za tepla aby se neotlouklo. Bohužel to odvozili vyvolení.
Jinak klasická poloosa je běžně obrobitelná na soustruhu, už jsem jich taky pár pokrátil a předělával. Většinou vařeno elektrodou na mostní konstrukce, nebo na tlakové nádoby. Těch tu ještě pár mám.
Nejhorší poloosa co jsem dělal je z Trabanta. Ta je jek štolverk. Ale zavařená dobře drží taky. Třeba Žigul je povrchu taky tvrdej a uvnitř jako hlazenka. Do ní se dobře vrtá díra pro středící čep.
Jinak klasická poloosa je běžně obrobitelná na soustruhu, už jsem jich taky pár pokrátil a předělával. Většinou vařeno elektrodou na mostní konstrukce, nebo na tlakové nádoby. Těch tu ještě pár mám.
Nejhorší poloosa co jsem dělal je z Trabanta. Ta je jek štolverk. Ale zavařená dobře drží taky. Třeba Žigul je povrchu taky tvrdej a uvnitř jako hlazenka. Do ní se dobře vrtá díra pro středící čep.
Re: Skracovanie napravy V3S
už mám úplne nový spôsob skracovania... a kurva dobrý už nepraskne žiadna iba až na zuboch a nie spoji
Aro 243 3,2 D
- Pajka
- Příspěvky: 549
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skracovanie napravy V3S
Poděl se s námi o zkušenost :-)ARO V3S píše:už mám úplne nový spôsob skracovania... a kurva dobrý už nepraskne žiadna iba až na zuboch a nie spoji
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.trabikit.cz - nový projekt...
Re: Skracovanie napravy V3S
Na jakou délku se dá max.zkrátit zadní náprava Pv3s,jde docílit aby bylo 95 cm na střed pneumatiky?
Re: Skracovanie napravy V3S
Samotný diferak ide skrátiť na min 105 cm ( dá sa aj menej ale to už sa reže moc do obalu)šula píše:Na jakou délku se dá max.zkrátit zadní náprava Pv3s,jde docílit aby bylo 95 cm na střed pneumatiky?
pri použití pv3s diskov by to približne vychádzalo na 75 cm (15 cm dosadacia plocha od stredu plášťa?
ja nemám tie disky tak len odhadujem)
kto nič nerobí,nič nepokazí
Re: Skracovanie napravy V3S
Mohl by mi prosím vás někdo změřit neb vypočítat kolik by měla měřit zkrácená náprava abych měl na střed pneumatik 95 cm?
Re: Skracovanie napravy V3S
Nechcem zakladať novú tému tak to vložím tu. Opravujem známemu domáci traktor. Má na ňom diferenciál z pv3s z o skracovanou nohavicou bez reduktorou a náboje sú z niečoho iného. Praskla mu jedna poloos v strede tam kde bola skracovaná. Poloos sme zavarili z hádzavosťou 0,4 mm a dlhá je cca 400 mm. Teraz mám problém dať ju naspäť križuje ložisko cca 5 mm. Predtým to fungovalo bez problémou až doteraz. Nohavica je skratená a v nej je obvarená časť druhej. Mám podozrenie že keď praskla poloos tak ohlo náboj za ložiskom. Alebo ma napadlo ze niekto skratil poloos a potom tam nabil náboj aj z poloosou v diferenciali. Zavaril to bokom a teraz mi to nepasuje. Čím to môže byť alebo ako teraz ďalej.
Viem zohnať náhradné diely na ruskú techniku (Gaz 66&69, Uaz, Volga, Moskvič , Kirovec) . Všetko nové diely čo sa dajú poslať na dobierku. Keby mal niekto záujem tak sz. http://pokec.azet.sk/aro240/fotoalbumy/ ... b649654209
Re: Skracovanie napravy V3S
Určite sa podelí...ARO V3S píše:už mám úplne nový spôsob skracovania... a kurva dobrý už nepraskne žiadna iba až na zuboch a nie spoji
- pavolmakys
- Příspěvky: 2401
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Skracovanie napravy V3S
Čo poznám,tak najlepšie spôsob je zváranie v plnom priereze. Najlepsie je elektrónový zväzkom, potom laserom. Nasleduje odporové trením a až potom sú metódy dostupné aj doma, tig, elektróda prípade co-cka. Takze arov3s, je to jeden z nich? Osobne tipujem na odporové tretím, relatívne dostupné a nie až tak drahé ak sú spravene prípravky na dane priemery.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)