Praga V3S - nápravy
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: 4x4 nápravy v3s
ja som rozmysal dat cerpadlo na remenicu na motor a tam spravit zubovu spojku a zapnem si ho iba ked budem cchiet.... pytal som sa preto ze co je "lepsie" ale ako si pisal tak to turbo by som vyuzil asi iba v zatazeni keby som tomu chcel stupit na krk diky za odpoved uvidim co sa ma podari zohnat... chlapi neviete potreboval by som kolesa na v3s popripade aj redukcnu prevodovku za rozumny peniaz?
Re: 4x4 nápravy v3s
Za normálních podmínek potřebuješ čerpadla dvě.Jedno na servokterý je nastálo na motoru a druhý na hydrauliku,který zapínáš dle potřeby.Proto jsem se ptal,jestli je u něčeho dodaný.Ta turbo Avie ho mívá,u normální spíše ne.Já mám motor bez turba a serva,ale byla tam navíc řemenice na kompresor chlazení skříňovýho mrazáku.Zkrátka tři řemenice za sebou.Dvě na chladič a třetí navíc na který mám servočerpadlo z Liazky.To žene převodku z Liazky,kterou mám na řízení kloubu.Orsta a dvě pístnice by byly silnější,ale tohle jsem koupil za 600 kč ve šrotě a funkční bez problémů.Ten víc než třítunovej kloubák to utáhne.Ještě nezapomeň že potřebuješ Kompresor u motoru na brzdy.Avie A15 kompresor ještě neměly.Jezdil jsem za komančů s ní.Na to pozor.Ty turba a asi novější bez turba měli ten kompresor se servem.To čerpadlo na hydrauliku je lepší mít originál na té aviácké převodovce a mít do rezervy na přídavce V3S vývod na naviák.Sklopky a jeřáby V3S měly na tom vývodu čerpadlo na sklápění.Viděl jsem i jeřb s navijákem co měl ještě za přídavkou další rozdělovací převodovku na čerpadlo a na kardan k navijáku.To ale určitě neseženeš a bylo by to moc dlouhý.Ten vývod s čerpadlem na té avii se nechá sehnat,pokud by jsi nesehnal převodovku už s vývodem.Vývod se ale liší podle převodovky.Čtyřkvalt má údajně rovný zuby a pětikvalt šikmý.Jak to má hliníková převodovka,tak to nevím.Já mám pětikvalt a jeden vývod s čerpadlem náhradní ze šrotu.Viděl jsem jich ve šrotu víc,ale byly už zamluvený,tam kam často jezdím,tam jsem ho našel jen jednou.To je ten můj náhradní.Snad funkční.Ovládá se to vzduchem.Tak jsem ti to snad vysvětlil dostatečně a máš o čem přemýšlet a podle toho schánět.
Re: 4x4 nápravy v3s
V sekci Prodám je Avie 4 žhavičky za 4000 a je 18 000 po generálce.Je to u Prahy,ale měl by jsi jistotu dobrýho motoru.Má údajně další věci.Je to na tobě.
Re: 4x4 nápravy v3s
zhanam pridavku z v3s a vsade predavaju iba komplet preto rozmyslam ci by som nezohnal motor z avie ako som chcel a prevodovku by som dal v3s chcel som sa opytat ci ma s tým niekto skusenosti ake zmeny by som musel urobit dakujem za vase rady (myslim okrem spojovacej priruby)
Re: 4x4 nápravy v3s
Musíš vyměnit ložisko v motoru pro spojkovou hřídel.Průměr hřídele má ventra 20mm,Avia 17mm.Lamelu V3s jsem stočil na průměr Avie a nanytoval aviacke obložení.Drážkový náboj lamely je potřeba zfrézovat,je širší než u Avie.Ahoj
Re: 4x4 nápravy v3s
nemas dake foto tychto uprav ???? dik
Re: 4x4 nápravy v3s
Foto nemám,na tom není nic velice na focení.Jen musíš v3s lamelu udělat na rozměry avie.Snad ještě číslo ložiska,které potřebuješ je 6204.Ahoj
Re: 4x4 nápravy v3s
a tu lamelu si sustruzil ako ??? bez obloženia? a este ma zaujimalo si sa starter toci do dobrej strany? dik za rady neodfotil by si mi svoj stroj bol by som ti povdacny
Re: 4x4 nápravy v3s
Byla soustružena i s obloženim,pak jsem dal vyměnit staré obloženi za nove.Na stroj se můžeš mrknout v sekci stavíme tr.domací výroby str.5 Stenyho Drtikol,nějaké foto tam najdeš.Ahoj
Re: 4x4 nápravy v3s
ahoj diky pozeral som si foto je to parada.... nechodi ti to ale priliz rýchlo??? inak kolko mas prednu nápravu vzidialenu od zadnej ?
Re: 4x4 nápravy v3s
Na redučku v pohodě.Rozvor je 230cm.Ahoj
Re: 4x4 nápravy v3s
rozpraval som sa s kamaratom (opravar aut) ze s motorom avia to pojde rychlo a ze to nebude vladat ze uz videl nieco podobne v3s napravy + redukcna v3s na avia motore a ze to islo rychlo a ani na redukovanej to nevládalo co vy na to niekto kto ma skusenosti lebo bol som rozhodnutý ale teraz neviem co dalej alebo len on mi to tak obsomral dakujem za vase názory
Re: 4x4 nápravy v3s
Originál V3S motor 2500 ot.min a vetrieska si pri týchto otáčkach na cestnej štvorke hrkoce 70- 75KM/H. Ak len vymeníš motor za AVIA ktorí ma max. otačky 3000 tak ta rýchlosť bude vetšia! Ja som kvoli tomu na svojom traktory ponechal prevodovku z Avie a aj komplet prevodovku z V3S. ako hlavnu používam prev. z Avie na prevodovke z V3S používam najčastejšie r.st.2. Ak ťahám niečo ťažke tak na r.st 1. Redukovanu r. používam len pri vyoravani zemiakov abi som mal nižšiu pojazdovu rýchlosť a vyžšie otáčky na kardane.
Re: 4x4 nápravy v3s
a traktor mas aky dlhy??? ked mas obe prevodovky... ja som chcel dat iba aviacky motor aj s prevodovkou a na nu dat redukcnu z v3s
Re: 4x4 nápravy v3s
Rázvor náprav je 214cm! Cely traktor je dlhy od predného kolesa po koniec ramien 430cm. Prvu verziu prevodoviek som mal: prevodovka Avia 4st. V3S hlavna prevodovka ale bola skratena a len 2rs. st. tam bol ako spomaľovaci prevod a rozvodovka.