Stránka 1 z 2

Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 4:42 pm
od Vruf
Zdravim lidi..jelikož mi nastal problém tak se obracím opět sem..Na malotraktoru mám dvě převodovky které nejsou výškově v ose a měl jsem zato že kardan bude stačit,ale bohužel jse mi po půl roce rosypal,je pravda,že ten kardan je nejslabší verze..Ale i tak chci do budoucna udělat převodovku a potřeboval bych radu jaké nejlepe použít osubene kola..Děkuji

Re: Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 4:45 pm
od Vruf
Obrázek

Re: Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 5:10 pm
od ITS
Nebylo by pro začátek jednodušší přepočítat a koupit nový kardan přesně dle parametrů ?

Re: Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 5:27 pm
od Vruf
No to musím tak či tak udělat ale mám obavy,že to dopadne stejně,je tam velký úhel na ten kardan.Jsi teda myslím.

Re: Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 5:59 pm
od ITS
Mám někde schované tabulky Walterscheida, kde se dá vyčíst úhel, výkon a typ kardanu. Na netu je nemůžu najít.

Re: Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 6:59 pm
od Vruf
Tak to by bylo super.. :shock: 8)

Re: Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 7:23 pm
od ITS
Ke katalogu se dostanu až v pondělí. Ty musíš změřit svislou a vodorovnou vzdálenost. Možná vyjdou klouby homokinetické.
Možná se tady ozve někdo, kdo ty tabulky má také.

Re: Výroba převodovky

Napsal: čtv čer 29, 2017 11:20 pm
od Atlan
No 25 st je maximalny uhol pre kardan. Znesitelnych je 22st. Tak ze kolko ze mas ten uhol? Kardan dufam umoznoval axialne posunutie.

Re: Výroba převodovky

Napsal: pát čer 30, 2017 4:30 am
od Vruf
Dneska to všechno promerim..ano umožňoval axialni pohyb.

Re: Výroba převodovky

Napsal: pát čer 30, 2017 1:57 pm
od Vruf
Tak že míry jsou a-150 b-490 úhel mi vyšel nějakých 17°.

Re: Výroba převodovky

Napsal: pát čer 30, 2017 2:29 pm
od ITS
Obrázek

Obrázek

Ve druhém obrázku si vyčteš kroutící moment a ve druhém si pak vyčteš, který kardan to vydrží.

Re: Výroba převodovky

Napsal: pát čer 30, 2017 4:31 pm
od Vruf
Děkuji ale jsem z toho nějaký zmatený..

Re: Výroba převodovky

Napsal: ned črc 02, 2017 10:13 pm
od ITS
Jak zmetěný ??
Ve druhé tabulce proložíš přímku z kilowat motoru přes otáčky na kardanu a někde to protne kroutící moment. Použiješ tu stranu s čísly, nad kterými je jednotka Nm. Takto "vypočtený "kroutící moment použiješ do první tabulky.
V této tabulce (uvedena jako první obrázek) pracuješ zkusmo. Vždy zvolíš nějakou velikost kardanu - to je první svislá čára s čísly - o té velikosti se můžeme bavit nakonec.
A z té velikosti kardanu proložíš přímku přes kroutící moment v Nm (levá strana čáry). Přímka někde protne první pomocnou čáru. Z takto vzniklého průsečíku proložíš přímku přes otáčky na kardanu a protneš druhou pomocnou čáru. Z tohoto průsečíku se proloží poslední přímka přes hodnotu úhlu zalomení kloubu. Na této svislé čáře jsou vlevo úhly pro normální kloub a vpravo úhly pro homokinetický kloub. Takže si vybereš - tedy zkusíš obě varianty, protože přímka nakonec protne čáru, kde vyčteš zaručenou výdrž kloubu v motohodinách.
Zkus si něco vybrat a já ti povím, jak velikou vidlici má pro to konkrétní označení Walterscheid.

Re: Výroba převodovky

Napsal: pon črc 03, 2017 8:53 am
od Vruf
děkuji za popis a vysvětlení.. ale horší je,že hřídel kardanu není stálá, je to podle toho jakou rychlost zaŕadim..tak je otázka zda mám spočítat ty nejrychlejší nebo zlatý střed ?.

Re: Výroba převodovky

Napsal: pon črc 03, 2017 11:57 am
od ITS
Chtělo by to asi obě mezní varianty. Tedy kilowatty motoru a nejpomalejší rychlost kardanu - to je maximální kroutící moment a k němu do první tabulky opět ty nízké otáčky. A druhou alternativu - kilowatty motoru a maximální otáčky a do tabulky zase maximální otáčky. Teoreticky by to mělo vyjít stejně , ale netušíme, jak je tabulka postavená, jestli na životnost kardanu má větší vliv výkon, nebo otáčky, nebo zalomení ??