Výroba převodovky
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Výroba převodovky
Zdravim lidi..jelikož mi nastal problém tak se obracím opět sem..Na malotraktoru mám dvě převodovky které nejsou výškově v ose a měl jsem zato že kardan bude stačit,ale bohužel jse mi po půl roce rosypal,je pravda,že ten kardan je nejslabší verze..Ale i tak chci do budoucna udělat převodovku a potřeboval bych radu jaké nejlepe použít osubene kola..Děkuji
Re: Výroba převodovky
Nebylo by pro začátek jednodušší přepočítat a koupit nový kardan přesně dle parametrů ?
Re: Výroba převodovky
No to musím tak či tak udělat ale mám obavy,že to dopadne stejně,je tam velký úhel na ten kardan.Jsi teda myslím.
Re: Výroba převodovky
Mám někde schované tabulky Walterscheida, kde se dá vyčíst úhel, výkon a typ kardanu. Na netu je nemůžu najít.
Re: Výroba převodovky
Tak to by bylo super..
Re: Výroba převodovky
Ke katalogu se dostanu až v pondělí. Ty musíš změřit svislou a vodorovnou vzdálenost. Možná vyjdou klouby homokinetické.
Možná se tady ozve někdo, kdo ty tabulky má také.
Možná se tady ozve někdo, kdo ty tabulky má také.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba převodovky
No 25 st je maximalny uhol pre kardan. Znesitelnych je 22st. Tak ze kolko ze mas ten uhol? Kardan dufam umoznoval axialne posunutie.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Výroba převodovky
Dneska to všechno promerim..ano umožňoval axialni pohyb.
Re: Výroba převodovky
Tak že míry jsou a-150 b-490 úhel mi vyšel nějakých 17°.
Re: Výroba převodovky
Děkuji ale jsem z toho nějaký zmatený..
Re: Výroba převodovky
Jak zmetěný ??
Ve druhé tabulce proložíš přímku z kilowat motoru přes otáčky na kardanu a někde to protne kroutící moment. Použiješ tu stranu s čísly, nad kterými je jednotka Nm. Takto "vypočtený "kroutící moment použiješ do první tabulky.
V této tabulce (uvedena jako první obrázek) pracuješ zkusmo. Vždy zvolíš nějakou velikost kardanu - to je první svislá čára s čísly - o té velikosti se můžeme bavit nakonec.
A z té velikosti kardanu proložíš přímku přes kroutící moment v Nm (levá strana čáry). Přímka někde protne první pomocnou čáru. Z takto vzniklého průsečíku proložíš přímku přes otáčky na kardanu a protneš druhou pomocnou čáru. Z tohoto průsečíku se proloží poslední přímka přes hodnotu úhlu zalomení kloubu. Na této svislé čáře jsou vlevo úhly pro normální kloub a vpravo úhly pro homokinetický kloub. Takže si vybereš - tedy zkusíš obě varianty, protože přímka nakonec protne čáru, kde vyčteš zaručenou výdrž kloubu v motohodinách.
Zkus si něco vybrat a já ti povím, jak velikou vidlici má pro to konkrétní označení Walterscheid.
Ve druhé tabulce proložíš přímku z kilowat motoru přes otáčky na kardanu a někde to protne kroutící moment. Použiješ tu stranu s čísly, nad kterými je jednotka Nm. Takto "vypočtený "kroutící moment použiješ do první tabulky.
V této tabulce (uvedena jako první obrázek) pracuješ zkusmo. Vždy zvolíš nějakou velikost kardanu - to je první svislá čára s čísly - o té velikosti se můžeme bavit nakonec.
A z té velikosti kardanu proložíš přímku přes kroutící moment v Nm (levá strana čáry). Přímka někde protne první pomocnou čáru. Z takto vzniklého průsečíku proložíš přímku přes otáčky na kardanu a protneš druhou pomocnou čáru. Z tohoto průsečíku se proloží poslední přímka přes hodnotu úhlu zalomení kloubu. Na této svislé čáře jsou vlevo úhly pro normální kloub a vpravo úhly pro homokinetický kloub. Takže si vybereš - tedy zkusíš obě varianty, protože přímka nakonec protne čáru, kde vyčteš zaručenou výdrž kloubu v motohodinách.
Zkus si něco vybrat a já ti povím, jak velikou vidlici má pro to konkrétní označení Walterscheid.
Re: Výroba převodovky
děkuji za popis a vysvětlení.. ale horší je,že hřídel kardanu není stálá, je to podle toho jakou rychlost zaŕadim..tak je otázka zda mám spočítat ty nejrychlejší nebo zlatý střed ?.
Re: Výroba převodovky
Chtělo by to asi obě mezní varianty. Tedy kilowatty motoru a nejpomalejší rychlost kardanu - to je maximální kroutící moment a k němu do první tabulky opět ty nízké otáčky. A druhou alternativu - kilowatty motoru a maximální otáčky a do tabulky zase maximální otáčky. Teoreticky by to mělo vyjít stejně , ale netušíme, jak je tabulka postavená, jestli na životnost kardanu má větší vliv výkon, nebo otáčky, nebo zalomení ??