spojenie motora s neoriginal prevodovkou

převodové poměry, spárovaní převodovek s motory, řetězové a další převody, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
valsorim
Příspěvky: 106
Registrován: čtv bře 31, 2011 9:30 am
Bydliště: Prešov

spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#1 Nový příspěvek od valsorim »

prajem všetkým pekný deň, potrebujem spojiť motor s prevodovkou (nekompatibilnou s daným motorom) a mám problém s vystredením. Na motore mám namontovanú 10 mm platňu, mám medzikus na zotrvačník s prírubou na prevodovku, len to neviem dať do polohy, aby to bolo správne vystredené. Dajte nejaké rady nech sa správne pohnem.
Ďakujem

Uživatelský avatar
Pavlajs
Příspěvky: 753
Registrován: ned bře 08, 2015 3:13 pm
Bydliště: Těškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#2 Nový příspěvek od Pavlajs »

Nafoť to,někdo ti pak poradí.....

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#3 Nový příspěvek od Atlan »

Na motore je urcite nejaka diera v kluke, na drazkovany hriadel z prevodovky vyrobis z gulatiny presny valec ten zlahka naklepes na hriadel prevodovky v strede toho valca urob zavit na M10 skrutku.vyrobis stift s koncom ktory zapadne do diery v klukovke (valec konus neviem co tam mas). Stift naskrutkujes do gulatiny na prevodovke a nastavis tak abyy cca1mm trcal viac ako je potrebne. Nasadis prevodovku bude o 1mm vysie nad platnou tak ze to vies pekne otacat a naznacit diery kde maju byt(dporucujem vyrobit medzikus pre znacenie dier( valec s dierkou) tym je iste ze diery budu v strede dier :D
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

valsorim
Příspěvky: 106
Registrován: čtv bře 31, 2011 9:30 am
Bydliště: Prešov

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#4 Nový příspěvek od valsorim »

asi som trošku momentalne zaostalý, ale neviem, či som to pochopil. Na vstupnu hriadeľ prevodovky nasadím valec a ta diera M10 má byť na opačnom konci toho válca ?
Štift, ktorý mám vyrobiť má mať z jednej strany osadenie do kľukovky (alebo zotrvačníka) a druhá strana je s vonkajším závitom M10 ? Týmto závitom obidva diely spojím tak, aby prevodovka zostala cca 1 mm nad platňou kde potrebujem určiť kružnicu na navrtanie spojovacích dier ? Ak som to pochopil správne tak OK, ak nie prosím naskicuj mi to. Jedine čo som pochopil na 100% je medzikus na značenie dier a ten smajlík

Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2732
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#5 Nový příspěvek od zde »

aky maš motor a aku prevodovku ???

valsorim
Příspěvky: 106
Registrován: čtv bře 31, 2011 9:30 am
Bydliště: Prešov

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#6 Nový příspěvek od valsorim »

zde píše:aky maš motor a aku prevodovku ???
motor FIAT 1,7d a prvu prevodovku š.1203. Mám urobený medzikus potrebný na spojenie s osadením na jednej strane na tu prevodovku (to je bez problému) a druhu stranu tohto medzikusu prírubou cez ktorú to spojím s platňou našroubovanou na motore a práve určenie polohy príruby na tej platni mi robí problém. Tiež čo sa týka presnosti, aké presné to musí byť, či spojka a lamela tiež niečo vyrovnaju

Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2732
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#7 Nový příspěvek od zde »

valsorim píše:
zde píše:aky maš motor a aku prevodovku ???
motor FIAT 1,7d a prvu prevodovku š.1203. Mám urobený medzikus potrebný na spojenie s osadením na jednej strane na tu prevodovku (to je bez problému) a druhu stranu tohto medzikusu prírubou cez ktorú to spojím s platňou našroubovanou na motore a práve určenie polohy príruby na tej platni mi robí problém. Tiež čo sa týka presnosti, aké presné to musí byť, či spojka a lamela tiež niečo vyrovnaju

mal som tiez od jedneho tuna z fora prosbu cez SZ ako som vystredil tu prirubu na prevodovku tak ti to rovno zkopirujem .

ten pisal :: jak jste vystředil spojku když v klice není ložisko.. děkuju za info více foto by mi pomohlo


Vystredenie som robil tak ze som priskrutkoval na ten medzikus prevodovky 1203 kusok plechu hr.4-5 mm a upnul som prirubu do sustruhu za dieru kde ide vystredit prevodovka 1203.
do toho plechu som vytocil dieru podla priemeru aky bol na vyvode na klukovke motora kde sa skrutkuje zotrvacnik .Potom som tu prirubu z plechu co tam mam priskrutkovanu o motor hr.tusim 10-12mm po vystredeny /nasadeny na vyvod / hefnul s tym pomocnim plechom a zvrtal diery . ked to bolo tak som ho vyhodil prec ten 4-5 mm a priskrutkoval nahotovo .neviem ci staci takto .Nemam to nafotene :vztek: :vztek: :vztek: hladal som to . Zdeno

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#8 Nový příspěvek od Atlan »

V podstate hej. Motor polozis na vysku a na vrch motora polozis prevodovku. Ano ten valec ma z jednej strany otvor priemeru drazkovanej hriadele prevodovky,z druhej strany vnutorny zavit M10 asi 1cm hlboky neviem kolko mas tam miesta. Do toho zavitu das ten stift zaskrutkujes tolko aby vymedzilo volu medzi prevodovkou a motorom. Akurat neviem lebo asi ta tvoja prevodovka ma radialnu volu na hriadeli, tak ze to budes stelovat dlhsie.Posunut hore dole dolava doprava a najst z toho stred. Povedzme ze presnost do 1mm radsej menej. Nebude jednoduchsie pouzit prevodovku co tam patri. Okrem toho ta prebodovka ma mat koniec ulozeny vlozisku tak ze na tej kluke by si mal vyrobit take ulozenie a to uz potom nieje problem trafit stred.
Naposledy upravil(a) Atlan dne ned lis 08, 2015 4:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

valsorim
Příspěvky: 106
Registrován: čtv bře 31, 2011 9:30 am
Bydliště: Prešov

Re: spojenie motora s neoriginal prevodovkou

#9 Nový příspěvek od valsorim »

zde píše:
valsorim píše:
zde píše:aky maš motor a aku prevodovku ???
motor FIAT 1,7d a prvu prevodovku š.1203. Mám urobený medzikus potrebný na spojenie s osadením na jednej strane na tu prevodovku (to je bez problému) a druhu stranu tohto medzikusu prírubou cez ktorú to spojím s platňou našroubovanou na motore a práve určenie polohy príruby na tej platni mi robí problém. Tiež čo sa týka presnosti, aké presné to musí byť, či spojka a lamela tiež niečo vyrovnaju

mal som tiez od jedneho tuna z fora prosbu cez SZ ako som vystredil tu prirubu na prevodovku tak ti to rovno zkopirujem .

ten pisal :: jak jste vystředil spojku když v klice není ložisko.. děkuju za info více foto by mi pomohlo


Vystredenie som robil tak ze som priskrutkoval na ten medzikus prevodovky 1203 kusok plechu hr.4-5 mm a upnul som prirubu do sustruhu za dieru kde ide vystredit prevodovka 1203.
do toho plechu som vytocil dieru podla priemeru aky bol na vyvode na klukovke motora kde sa skrutkuje zotrvacnik .Potom som tu prirubu z plechu co tam mam priskrutkovanu o motor hr.tusim 10-12mm po vystredeny /nasadeny na vyvod / hefnul s tym pomocnim plechom a zvrtal diery . ked to bolo tak som ho vyhodil prec ten 4-5 mm a priskrutkoval nahotovo .neviem ci staci takto .Nemam to nafotene :vztek: :vztek: :vztek: hladal som to . Zdeno
toto som pochopil a zatiaľ ďakujem

Odpovědět

Zpět na „Převodovky“