Motor HATZ E 780, seřízení?
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Motor HATZ E 780, seřízení?
Přitáhl jsem z kovošrotu tenhle motor, potřeboval bych vědět jaký má mít vstřikovací tlak na trysce.
Je to proveden bez starteru, na kliku, na setrváku není startovací věnec. Někdo tam zepředu ale napasoval setrvák a starter z nějakého auta, takže to točí na startovacím převodu. Na kliku mi nechytne, na starter jen mizerně a jak klesnou otáčky tak chcipne. Chci mu dát šanci.
Tedy jestli někdo neví jak a čím se to šteluje, protože nahoře na vstřikovači snad ani štelování není.
Je to proveden bez starteru, na kliku, na setrváku není startovací věnec. Někdo tam zepředu ale napasoval setrvák a starter z nějakého auta, takže to točí na startovacím převodu. Na kliku mi nechytne, na starter jen mizerně a jak klesnou otáčky tak chcipne. Chci mu dát šanci.
Tedy jestli někdo neví jak a čím se to šteluje, protože nahoře na vstřikovači snad ani štelování není.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor HATZ E 780, seřízení?
Nevím, jestli ti to po takový době k něčemu bude
http://www.hatz-diesel.com/fileadmin/us ... tM_int.pdf
http://www.hatz-diesel.com/fileadmin/us ... tM_int.pdf
Re: Motor HATZ E 780, seřízení?
Díky, hodí se. Zrovna dnes jsem dovezl kliku z opravy, přebrus a nové šály na ojnici. Akorát už je klika v bloku a ty ňutnmetry už tam jsou tak nějak podle oka. Byla protočená šála a vydrbaná klika, jinak asi dobrý, uvidím jak to bude běhat. Už jsem ho chtěl prodat tak jak je ale nakonec mi to nedalo.
O vánocích se to rozhodilo, oprava u Lopaura v Hradci.
O vánocích se to rozhodilo, oprava u Lopaura v Hradci.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor HATZ E 780, seřízení?
Máš pro něj práci?, nebo jsi ho zachránil jen tak pro radost?
Re: Motor HATZ E 780, seřízení?
Původně měl být do trakturku ale teď se mi zdá slabý. Takže zatím pro radost. A taky jsem chtěl ze zvědavosti kouknout dovnitř. Na jaře ho vytáhnu ven, hodím na nějakou paletu a nechám pořádně proběhnout, takhle mi poskakuje po podlaze a musím ho držet. Má to ještě drobné mouchy.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte kvě 12, 2020 12:48 pm
- Bydliště: semechnice
Re: Motor HATZ E 780, seřízení?
Ahoj mam ten samy motor a stejnou zavadu nemohli by jsme se kontaktovat,dik petr
Re: Motor HATZ E 780, seřízení?
To Filip koupil jsem asi před 2 lety vybrační desku s podobným motorem. Píšu oodobným, protože bych musel dojít kouknout na šťítek na typ. Koupil jsem tu desku jako nefunkční. Kámoš mi ji nabídnul. Protože ten motor nemohl nastartovat. Má k tomu originál kliku. Takže jsem to dovlekl dom a laboroval. Přišel soused točit klikou, bo jsme se synem byli vyflusaný. Motor lehce kouřil z výfuku jinak nic. Soused vzal telefon a zavolal kámošovi. Ten nám dal instrukce. Ten můj motor má v hlavě vložku na doutnák. Samozřejmě to nevěděl ani předešlej majitel. Dále na tom čerpadle je ,,čudl" pro start. A samozřejmě dekopres. No a kámoše kámoš na telefonu doporučil místo doutnáku udělat vložku a dát žhavící svíčku. To jsem udělal. Žhavičku z Octavie. Kablík. Musí být při prvním startu třeba po zimně plná nádrž s naftou. O moc to pomůže. Dám čudla párkrát s dekompresem protočím. Pak podržím na baterce kablík a nažhavím a točím. Chytá to o hodně líp. Víceméně hned. Baterku vždycky na ten první start najdu. Pak když je motor ohřátej, chytá na otočení. Ta deska má asi 400 kg a to je kurva znát když s ní pochodím plac.
Re: Motor HATZ E 780, seřízení?
A hele, motor. No někde zakramařený leží, naposled natočený tak před pěti lety. Nakonec se rozchodil dobře, musel jsem mu udělat jinou páčku na plyn s aretací. Startuje lehce, doutnak a žhavení netřeba. Dát plyn, čudl, pootočit dekompresor a roztočit klikou. Jak to dekompresor docvakne chytne na první otáčku, Jen při rozebírání jsem zlomil a svařil hřídelku na vidlici regulátoru a ted je rozsah otáček na třech zoubkách páčky, jeden volnoběh, další tak pul otaček a další plnej. Na desku je idealní, vlastně ji ani nepotřebuje. Běžel dvě hodiny před garáží a musel jsem ho uvázat na řetěz aby mi neutekl. Jen má klika trošku vůli, pohrkne dopředu dozadu a někde nahoře u trysky teče buď olej nebo nespalena nafta někde. Prostě něco černého teče dolu a udělá loužičku po těch dvou hodinách. Že na to ještě kouknu jsem si říkal před pěti lety ale zatím na to nějak nedošlo. Musel jsem štelovat nějak ty šroubky na dávku paliva a polohu čudla si vzpomínam. nějak od ruky. Ono to je uvnitř zajimavě udělané, ono to nemá poměr rozvodu kliky a vačky jedna ku dvěma ale jedna ku čtyrem, vačka tak nemá jeden hrb ale dva proti sobě, je to proto aby na rozběh klikou klikovka dostala vyšší otáčky. Mazání klikovky je rostřikem, na spodku ojnice je takový plechový chobot kterým si nabírá olej ojniční ložisko. klika je na válečkách.
4011, 25 A, Zebra, Prcek