motor TDI octavka
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- pinkygsx
- Příspěvky: 4287
- Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
- Bydliště: kousek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
motor TDI octavka
mám octávu 66kw TDI má nejato nějakých 350tis motor si myslím jezdí na svůj věk dobře ale ted si mi párkrát stalo že jsme ji hnal tak 130km\h a najednou jako když mě něco chytne za zadek přestalo to tahnout jako když se vypne turbo. Po chcípnutí a nastatování zas motor jede jak střela, dnes jsem to zas zkoušel když jedu do 2500 ot tak dobrý jak je to přes 2500 a delší dobu ztratí výkon. Opět stačí chcípnout a zas frčí. čím by to mohlo být?
Pepina už je horová http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=81501
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
Re: motor TDI octavka
Vypíná Ti Turbo , mě to dělá na Octavce taky .Buď to bude špatný ventil a nebo vyčistit turbo....já tak už jezdim 3/4roku nemám na to čas .Tím že vypneš klíček , se to jakoby resetuje.vyčistit turbo prej cca 5 tis.
Libor :-)
Re: motor TDI octavka
Nám dělalo to samý na Nisanu.Dělali něco s natáčecíma klapkama.Usuzuju, že bylo zasraný...
Pokud tvůj plán selhal, změň plán, ale nikdy neměň svůj cíl!
Re: motor TDI octavka
No mne to tiež niekedy na firemnom veteránovy (Octavia 66kW ) robilo turbo, pomohla iba výmena....Myslím, že je to bežné pri veľkom nájazde km, a celkovo koncernové motory týmto neduhom trpia....
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: motor TDI octavka
A nemůže to delat vaha vzduchu?
Re: motor TDI octavka
Váha vzduchu ne , skus oddělat kontakt z toho čidla a uvidíš, pojede to ale bude to zdechlé , ale to by Ti nejelo od začátku, jestli to vypne až při vyžší rychlosti , tj při vyžším tlaku , tak je to ventil turba to je levnější varianta , a nebo dát vyčistit turbo.Dá se s tím jezdit, ale musíš dávat pozor při předjíždění do kopce....vypne Ti to aj na 4 či vytočenou 3ku .Octavie I generace neměly natáčecí lopatky , to měly až facelifty a motory od 81kw.
Libor :-)
- pinkygsx
- Příspěvky: 4287
- Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
- Bydliště: kousek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor TDI octavka
no ale já mám 66kw a ty mají naklápěci lopatky?
Pepina už je horová http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=81501
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
Re: motor TDI octavka
Ahoj, u známejch dvě oktávky tohle dělaly. Když třeba začal předjíždět, najednou to stratilo výkon. A musel se zase zařadit naspátek za předjížděné auto. Jelo to jako na půl motoru. Třeba druhej den normálka.
Závada? Váha vzduchu a druhé mělo plné turbo. Výměna váhy vzduchu a v pořádku a druhé včistil turbo nějakej mechanik a jezdí to dál.
V servisu vyměnit turbo, nebo hadice k turbu, opravy odhadem 20-40 000 Kč! Nakonec to byla celkem prkotina. Jo auta měly jedno 360 000 km a druhý 420 000 km.
Závada? Váha vzduchu a druhé mělo plné turbo. Výměna váhy vzduchu a v pořádku a druhé včistil turbo nějakej mechanik a jezdí to dál.
V servisu vyměnit turbo, nebo hadice k turbu, opravy odhadem 20-40 000 Kč! Nakonec to byla celkem prkotina. Jo auta měly jedno 360 000 km a druhý 420 000 km.
- pinkygsx
- Příspěvky: 4287
- Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
- Bydliště: kousek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor TDI octavka
ještě to napojím na VAG co tam vyčtu ale na 80procent to vidím na to turbo zanesené takře rozdělat a vyčistit zřejmě co jsem tak vyčetl
Pepina už je horová http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=81501
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
Re: motor TDI octavka
Tyto motory vydrži hodně ..........tohle jak popisuješ bude turbina ja když ji měl tak to dělalo to samy a navíc to hulilo ............
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: motor TDI octavka
Zřejmě máš zatuhlou regulaci na turbodmychadlu.Při požadavku na plný výkon ti regulace natočí rozváděci lopatky až na maximum kde jsou usazené saze,lopatky zustanou viset,plnící tlak překročí vrchní mez a motor ti přejde do nouzového režimu.VAG pak jako závadu píše překročení plnícího tlaku.Nejjednoduší jak to poznat je vlezt pod auto,odpojit baňku od záhla regulace a pomlet s ní,musí chodit úplně volně,nesmí zadrhávat.Pozor,někdy se stane že se celé těleso turbodmychadla pokroutí a přidírá se jen za tepla.
A řešení?Turbodmychadlo vymontovat,rozebrat,jde to špatně nejlépe za pomocí autogenu,ale jsou i borci kteří ho ohřívají na grilu ,pak vyčistit.Čistí se celé těleso je zapotřebí vyjmout i celou klec s lopatkami,pozor vše si pečlivě označit jde totiž otočit/pootočit kroužkem ovládající lopatky.Namontovat to jde ale turbo nefunguje.Samotné těleso je pak dobré opískovat,zejména pak dosedací plochy pod klecí,protože tady vzniká mnoho problémů.Koroze "nabotná" a znemožní volnému pohybu lopatek.
Úplná jistota je podložit válečky.Ty jsou umístěny v kleci společně s rozváděcímí lopatkami a dělají požadovanou vůli.Někdo pod válečky dává planžety,ale není to strojařsky moc čisté řešení.Brácha dělá válečky s větší délkou,cenu nevím,ale mohu zjistit.Vyrábí je z titanu,původní jsou z nemagnetické nerezi.
Pokud by jsi se rozhodl řešit problém sám,podlož válečky jen o 0,05 mm max. o 0,1 mm.Pokud by jsi dal víc,podstatně se ti zhorší náběh turba odsodu,protože tlak "uteče" kolem.Řídící jednotka se to navíc snaží kompenzovat a navýší otáčky rotoru a to mu rozhodně nesvědčí.
A řešení?Turbodmychadlo vymontovat,rozebrat,jde to špatně nejlépe za pomocí autogenu,ale jsou i borci kteří ho ohřívají na grilu ,pak vyčistit.Čistí se celé těleso je zapotřebí vyjmout i celou klec s lopatkami,pozor vše si pečlivě označit jde totiž otočit/pootočit kroužkem ovládající lopatky.Namontovat to jde ale turbo nefunguje.Samotné těleso je pak dobré opískovat,zejména pak dosedací plochy pod klecí,protože tady vzniká mnoho problémů.Koroze "nabotná" a znemožní volnému pohybu lopatek.
Úplná jistota je podložit válečky.Ty jsou umístěny v kleci společně s rozváděcímí lopatkami a dělají požadovanou vůli.Někdo pod válečky dává planžety,ale není to strojařsky moc čisté řešení.Brácha dělá válečky s větší délkou,cenu nevím,ale mohu zjistit.Vyrábí je z titanu,původní jsou z nemagnetické nerezi.
Pokud by jsi se rozhodl řešit problém sám,podlož válečky jen o 0,05 mm max. o 0,1 mm.Pokud by jsi dal víc,podstatně se ti zhorší náběh turba odsodu,protože tlak "uteče" kolem.Řídící jednotka se to navíc snaží kompenzovat a navýší otáčky rotoru a to mu rozhodně nesvědčí.
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: motor TDI octavka
Ještě jsem zapoměl,píšeš že máš 66 kw verzi.Ty se vyráběly ve dvou verzích,do roku 2000,tzn. do faceliftu a ještě kratce po něm se montovalo turbo s obtokovou regulací kod motoru AGR,tady žadné problémy s regulací nejsou,regulaci tady zajišťuje spolehlivý obtokový ventil.Pozdější verze ALH už měly,stejně jako verze s 81 kw, regulaci pomocí variabilni geometrie lopatek.
Re: motor TDI octavka
A co ventil N75?
Re: motor TDI octavka
Ideálně udělat log a dat ho někomu k posouzení.Všichni tady čistite turbo a ani se neví co tam má. Jestli variábl nebo obtok.Ano tyto auta na to trpí ale není to pravidlem.A zodpovědně můžu potvrdit že ačkoliv jich servisuju mraky tak jsem turbo ještě nečistil.Může to byt klidně i zpuchřelá hadička nebo N75,čidlo tlaku prostě cokoliv.Bez diag je to slepé tápání.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: motor TDI octavka
Pokud máš turbo s naklápěním lopatek tak to de vyzkoušet i tak že vemeš za to táhlo co vede do turba pro naklápění lopatek a vyzkoušíš zda lze sním pohnout (musí jít lehce) pokud nejde nebo jde těžko tak je to jasné a chce to vyčistit