Stránka 1 z 7
motor Praga V3S
Napsal: pon pro 29, 2014 2:07 pm
od mirax
ahoj
htel bych se zeptat zda tu nekdo vydelával motor na V3S, zda je lepší oddelat kabinu a pak motor nebo jak se to delá na aviich že zvednu celou kastlu a pak vyjedu s celou napravou ven
dik za odpoved
Re: motor V3S
Napsal: pon pro 29, 2014 10:19 pm
od scuderia
Kabinu musíš odklopit.Musiš shodit přední kapotu a vzadu povolit ze sylentbloků a překlopit dopředu.Samozdřejmě je tam více práce.Bude zavazet sání motoru,baterie,odpojit hardispojku na sloupku řízení,elektroinstalace atd.
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 20, 2015 8:52 pm
od miky v3s
´ Ahojte v kamaratovej v3s odisiel motor a to takym sposobom že vyletela ojnica na 3valci von z bloku motora .
A neviem ze prečo ved v3s je nezmar sroj (bol nezmar stroj).
Vravel ze oleja mal dost. tak si to neviem vysvetlit?
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 20, 2015 9:24 pm
od ota
Ahoj, když jsem dělal před mnoha lety autoškolu tak jsem taky jezdil s V3skou a měli tam asi tři. U jedné se taky stalo, že vylítla ojnice blokem ven. Taky nevěděli co se mohlo stát. Autoškolácká V3S přeci mnoho v tahu nenajezdila. Ale povídal potom učitel že to asi přetočili. Nevím tenkrát to nějak nezkoumali, nysadili jiný motor a jezdilo se s ní dál. Ale v motoru díra jak v bance po zlodějích!
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 20, 2015 9:35 pm
od jirka h
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 20, 2015 9:50 pm
od pavel sk
U motorov Tatra je to bezny jav unavy ked vyjde ojnica blokom von. Unavuju sa ojnicne sroby pri podtacani motora v zatazi. Pri pretoceni sa skor stretaju piesty s ventilamy.
Re: motor V3S
Napsal: pát zář 25, 2015 8:03 am
od miky v3s
Re: motor V3S
Napsal: pát zář 25, 2015 8:59 am
od honza461
Re: motor V3S
Napsal: pát zář 25, 2015 5:28 pm
od pavel sk
Veru ze sa navela stretnu. Uz sa mi to stalo. Vôla na rozvodoch je na starom motore bezna a aj unavene ventilove pruziny. Vtedy to uz tak nestiha reagovat a vsetko zatvarat presne.
Re: motor V3S
Napsal: sob zář 26, 2015 10:26 pm
od Johnny55
Keby tie ventilove pruziny su unavene ako hovoris, to by sa uz vobec nevracali a nemalo by to tlaky
Re: motor V3S
Napsal: sob zář 26, 2015 10:36 pm
od Lišák1
Pružina má nějakou tlačnou sílu, do nějakých otáček stíhá vracet ventil do spodní polohy, jakmile otáčky překročí danou mez, přužina nestačí ventil vrátit do původní polohy a píst ho doběhne a narazí na něj.
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 27, 2015 8:39 am
od Johnny55
Ja chapem, ale skussi realne predstavit, aka slaba by ra pruzina musela byt, aby venti zostal dole. Keby je malinko oslabena, tak ho vzdy vrati hore. Keby to ma byt tak ako sa to popisuje ru, musela by byt tak slaba, ze by ventil zostal dole natrvalo (skoro)
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 27, 2015 8:45 am
od Johnny55
Samozrejme tu nechcem robit zly vzduch...
Podla mojich skusenosti - 2x som zazil zdeformovanie kluky z tohi jeden krat vyrazila z bloku a tak pri rozoberani bolo dost preukazane, ze to bolo zapricinene nedostatocnym mazanim, velkou teplotou motora a velkymi otackami.
Vtedy sa puzdra na klukovke zadrhli a zacalo to trpiet az za zdeformovala.
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 27, 2015 10:12 am
od honza461
Co to znamená prukazné při rozebírání?Byl v motoru foták a pořizoval fotodokumentaci před zadřením?
Re: motor V3S
Napsal: ned zář 27, 2015 10:35 am
od Johnny55
Sorry ale je v tom co som napisal.nieco k nepochopeniu? Napisal som PRI rozoberanie a nie PRED rozoberanim. A to staci len pozorne citat