Stránka 1 z 1

voda v chladiči

Napsal: pát črc 05, 2013 6:04 pm
od rnak
Vopred sa ospravedlňujem že zakladám novú tému, ale nenašiel som tu odpoveď na moju otázku...to je ohľadne vody v chladiči, keď sa motor používa len občas tak trikrát do roka, je lepšie tam pred použitím naliať vodu a po použití vypustiť, alebo tam naliať nemrznúcu zmes? Pretože keď sa voda vypúšťa tak to hrzdavie, môže to motoru nejak vážne uškodiť? Môže nemrznúca zmes stáť v chladiacom okruhu dlho bez nečinnosti motora? Možno hlúpa otázka, ale nerád by som tomu motoru uškodil.

Re: voda v chladiči

Napsal: pát črc 05, 2013 6:08 pm
od Brit
Současné nemrznoucí směsi dokáží částečně chránit chladicí systém před korozí. Je mnohem lepší nechat kapalinu v systému.

Re: voda v chladiči

Napsal: pát črc 05, 2013 6:56 pm
od Atlan
A ked ti to nebude tiect G12 ma interval vymeny 5 rokov ostatne 2-3roky. Okrem ineho maze tesniace casti cerpadla.

Re: voda v chladiči

Napsal: sob črc 06, 2013 5:30 pm
od rnak
Veď práve...v tom je ten problém, že mám odtrhnutý výpustný ventil z chladiča, a ako robím tak robím proste už rok som si nenašiel čas to opraviť, niekto povie že zhodiť dolu masku, odpojiť hadice, demontovať chladič, opraviť a zmontovať je nič, ale ja fakt ani na to nemám čas, opravujem len to čo je nevyhnutné, a do tej diery čo ostala po ventile strčím drevený kolík, nalejem vodu a ide sa...
Inak pri nemrznúcej zmesi je zas nebezpečie, ak sa náhodou dostane do oleja, zruší to celý motor pretože olej zhustne, a nemusí sa to dať potom odstrániť, máte s tým niekto skúsenosti?

Re: voda v chladiči

Napsal: sob črc 06, 2013 8:12 pm
od Jarda-k
Pokud se do oleje dostane samotná voda, tak to motoru taky moc neprospěje....

Re: voda v chladiči

Napsal: úte črc 09, 2013 10:04 pm
od DYK
Jak je patrné, sám víš, že voda a její vypouštění motoru nesvěčí. Zarůstá a při nalítí vody a provozu motoru putuje motorem bláto. Ucpává se i chladič, takže můžou nastat i problémy s kapacitou chlazení a případné potíže s přehřátím motoru. Je velice nemoudré a nešetrné k motoru, který se dřív nebo později ozve, takto ho provozovat. Taky jsem přeškoloval motor "na vodu" na nemrznoucí směs. Vyčistit chladič, nalít směs, začal jsem jezdit, pak odešla vodní pumpa, pochopitelně. Díky čistící schopnosti nemrzky jsem vypouštěl kapalinu v barvě bílé kávy. S novým vodním čerpadlem a znovu vypláchlý chladič nová náplň a za dva měsíce zase kafe - vylít. No prostě dobral jsem se k tomu, že teď mám nemrznoucí směs v chladiči a motoru celoročně a už bez známek špinění. Předpokládám, že jsem dostal chladící systém do dobré kondice, voda se neztrácí a i "drží barvu". Jsem spokojen a bylo to mým cílem, ponechávat motor s chladičem trvale zaplaven chladící kapalinou. Já si teda ten čas pro svůj motor našel a nepochopím, jak někdo nemá čas na "to svoje", obzvlášť když to vede k pozdějším a zbytečným finančním výdajům. O nějakém kolíku jako zátky na místo kohoutu se už bavit vůbec nehodlám. Domníval jsem se, že jsme zde všichni tak nějak na jakési technické úrovni a ne dráteníci.

Re: voda v chladiči

Napsal: úte črc 30, 2013 1:15 pm
od caja008
Jarda-k píše:Pokud se do oleje dostane samotná voda, tak to motoru taky moc neprospěje....
Pokud se cokoliv dostane do oleje tak to motoru moc neprospěje ael zase když nám na saxu vylítlo těsnění tak jsme s tim v pohodě najeli cca 200 km než jsem začlo mazání svítit natvrdo na furt.. vyměno těsnění pod hlavou vypláchnutej motor i chladič a jeztdí se dál...

JK tématu.. pokud tam nemáš delší dobu nc tak bych se možná trochu bál aby ti to ten fridex někde neprožral je přeci jenom agresivnější než voa a taky má schopnost rozpouštět vodní kámen takže nevm ..

Re: voda v chladiči

Napsal: pát srp 02, 2013 11:19 pm
od duchodce
Pokud to takhle musíš dělat tak alespoň tu vypuštěnou vodu zachyť a používej ji znova. A používej DEŠŤovou vodu, pak eliminuješ škodu na minimum .Dříve fridex nebyl a bylo v létě setsakra poznat pokud traktorista pokud v zimě musel jezdit /krmiváři , protah silnic/ naléval dešťovku,traktor se uchladil.