Farymann diesel
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: sob lis 07, 2009 11:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Motor
Chlapi nevěděl sem kam to mám zařadit, ale asi je to jedno. Nevíte někdo co je tohle za motor? Leží mi doma asi dvacet let, ale bude určitě mnohem starší. Je to diesel jednoválec na kliku (štítek špatně čitelnej)
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: sob lis 07, 2009 11:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor
Tak už sem to našel http://home.arcor.de/motorenbau/herstel ... rymann.htm
- bucket
- Příspěvky: 226
- Registrován: sob črc 18, 2009 6:13 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Motor Farymann - věnec + startér
Ahoj.Potřebuj iporadit .Mám setrvák udajně z Octávky .Chystám se ho naroubovat z čela setrvačníku na stabiláček co se montoval do ručně vedených válečků.A potřebuji na něj sehnat věnec .Potřebuji se ujistit že je to udajně oktávka. A navíc si potřebuji ujasnit jak to provest se starterem protože bude z předu takže bude muset točit doprava .Napadá mě že škoda 120 měla pravotočivej starter protože ten se taky montovat od převodovky k motoru.A teD dilema bude pasovat věnec octavia na starter š 120 a nebo rovnou shánět věnec ze 120 a pujde napasovat na setrvák co mám nebo rovnou shánět všechno ze 120.Přeem děkuji za jakekoliv info
p.s nejdou vkládat fotky tak jsem foto setrváku s rozměrem dal sem http://jenik.snadno.eu/traktor-uprava.html
p.s nejdou vkládat fotky tak jsem foto setrváku s rozměrem dal sem http://jenik.snadno.eu/traktor-uprava.html
Naposledy upravil(a) bucket dne ned zář 05, 2010 8:02 am, celkem upraveno 1 x.
V SSSR zkoušeli učit koně nežrat. Ale když už to skoro uměl, tak jim chcípnul....
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Věnec + stratér
ten zotrvak chces koli startru?ved tam mas naliatok na starter tak ho tam dobastli
- bucket
- Příspěvky: 226
- Registrován: sob črc 18, 2009 6:13 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Věnec + stratér
jooooo to bylo první co jsem udělal ale je tam lopatkový kolo větráku co to chladí tam není věnec a nani není na něj místo jedině sehnat jinej setrvák ale neznám výrobce typ nevim co mám shánět
V SSSR zkoušeli učit koně nežrat. Ale když už to skoro uměl, tak jim chcípnul....
Re: Věnec + stratér
Zdravím ten motor je Farymann že , no ja ho mám tiež doma.Kedysi som ho mal namontovaný na traktore s prevodovkou z 1203 ,ale ja som to mal spôsobom takým že motor zvlášť a prevodovka zvlášť.Motor bol napevno prišroubovaný na rám a prevodovka mala takú kruhovú prírubu v ktorej bola namontovaná a umistnená hneď za motorom.Zotrvačník bol tiež 1203.Bohužial to malo dve nevýhody a to že tam nebol dopasovaný žiaden štartér takže sa štartovalo iba kľukov a ten zotrvačník bol prišroubovaný na pôvodný zotrvačník a tým sa zabránilo dostatočnému chladeniu.
A ešte k tomu motoru musím povedať , že za ten čas čo bol namontovaný na traktore s ním neboli žiadne problémi až ku koncu keď začal štrajkovať regulátor otáčok.Keď sa mu poriadne pridalo tak motor sa dostal do vysokých otáčok a stále si pridával sám.Vtedy pomohlo len zaradiť najvčší rýchlostný stupeň a pomaly púšťať spojku aby sa otáčky zmenšili alebo nosiť zo sebou kľúč a povoliť prívod paliva k tryske.Raz do roka sa vymanil olej , prečistila vztrekovacia tryska a to je asi všetko.A to si na tom traktore odkrútil cca 11 rokov.Takže vrelo ten motor odporúčam .
A ešte k tomu motoru musím povedať , že za ten čas čo bol namontovaný na traktore s ním neboli žiadne problémi až ku koncu keď začal štrajkovať regulátor otáčok.Keď sa mu poriadne pridalo tak motor sa dostal do vysokých otáčok a stále si pridával sám.Vtedy pomohlo len zaradiť najvčší rýchlostný stupeň a pomaly púšťať spojku aby sa otáčky zmenšili alebo nosiť zo sebou kľúč a povoliť prívod paliva k tryske.Raz do roka sa vymanil olej , prečistila vztrekovacia tryska a to je asi všetko.A to si na tom traktore odkrútil cca 11 rokov.Takže vrelo ten motor odporúčam .
- bucket
- Příspěvky: 226
- Registrován: sob črc 18, 2009 6:13 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Věnec + stratér
Ahoj to jsem potesen.jen bych poprosil o par tech info ohledne motoru vykon otacky jaky olej jsi do toho dval vule vetilu a proste co vi o motoru a mohlo by byt pro me dulezite dekuji
V SSSR zkoušeli učit koně nežrat. Ale když už to skoro uměl, tak jim chcípnul....
Re: Věnec + startér
No ja vlastne o tom motore tiež neviem nijaké podrobné informácie a na internete som toho taktiež moc nenašiel ale pýtal som sa otca a vravel že má v práci nejakú knihu , vraj návod na obsluhu tak uvidím čo to bude zač.Je to síce v nemčine ale snáď z toho nejaké informácie vytiahnem.Mal by ju zajtra doniesť ak nezabudne , tak potom sem hodím nejaké bližšie info.
- bucket
- Příspěvky: 226
- Registrován: sob črc 18, 2009 6:13 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Věnec + startér
dneska jsem mluvil s člověkem od firmy která to snad jako jediná umí servisovat i když tyhle starý asi už moc ne jen na okraj vstřikovací čerpadlo 11 000,- setrvačník s věncem cca 15 000,- startér no prej ani nechtějte vědět. dobrý ne .Výkon okolo 11 kw otáčky podle typu nastavení ale max 2500 a leje se do toho minerální olej.
V SSSR zkoušeli učit koně nežrat. Ale když už to skoro uměl, tak jim chcípnul....
Re: Věnec + startér
Dnes som kukal tú knihu ale na vela info. som neprišiel keďže je to všetko po nemecky.Ale predsa niečo:presný názov Farymann diesel A10 , vŕtanie 95mm , zdvih 82mm , nastavenie ventilov 0,1-0,2mm , vztrekovací tlak 175 kp/cm2 , množstvo oleja 2 litre ,max otáčky 3000 , výkon 7,7 KW....to je asi všetko.
a ešte som našiel na nete nejakú tabulku možno to pomôže: http://www.farymann.com/technical_data/ ... r-1981.pdf
a ešte som našiel na nete nejakú tabulku možno to pomôže: http://www.farymann.com/technical_data/ ... r-1981.pdf
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon kvě 23, 2011 4:04 pm
- Bydliště: praha
Re: Věnec + startér
zdravim,lidi poradite mi nikdo mam farymanna naftáka jednoválce na vibračním válci ten silnejsí..mam i toho mensiho jak davali nemci na michačky s navijakem na beton,proste točí z vejfuku se hulí,vstřik dává (byl ve slivenci u křízka na meření)kompresi má že bez toho dekompresoru klikou nepřetočím a nafta ok nebot jsem sním den predtim normalne jezdil a PROSTE TO NECHYTNE KDYBY SEM SE STRELIL!!!nemate nikdo nejakou radu?dekuji všem co budou ochotni poradit(poprosim jestli mozné sem i na email : snabl@email.cz jeste jednou dik moc.
- bucket
- Příspěvky: 226
- Registrován: sob črc 18, 2009 6:13 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Věnec + startér
Když jsem byl kupovat ten motor co mám tak se mu taky nechtělo A bylo to rozštelovanejma ventilama ne moc ale byli.Už jsem byl na odchodu a pán povidá počkejte .Během 5 minut poladil ventily a bylo to ok.
V SSSR zkoušeli učit koně nežrat. Ale když už to skoro uměl, tak jim chcípnul....
-
- Příspěvky: 311
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:16 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
faryman motor
Ahojte viete mi poradit na co je ten srorub na naftovom cerpadle? Mam taky problem nechce mi davat naftu z cerpadla. Nemam tam nadr, daval som len naftu do cerpadla a vobec nechce potlacit naftu dalej. Mate niekto takyto motor? daju sa kupit niekde nahradne diely? Viete mi poradit cim to moze byt? Vycistil som aj (neviem ako sa to presne vola proste tie elementy co su v tej matici cez ktoru ide nafta do truby a potom do trisky) Len neviem ci su tam vsetky elementy a ci su spravne poskladane.
Re: faryman motor
Zdravím taktiež som majiteľom takého motoru ....viem naň zohnať aj manuál , len bohu žiaľ v Nemeckom jazyku..... ale teraz ma tak napadlo veď priateľka vie dobre po nemecky tak by snáď mohla niečo poprekladať ...
...a čo sa týka toho šroubu tak neviem skúsim sa spýtať otca ten by to mohol vedieť ....
...a čo sa týka toho šroubu tak neviem skúsim sa spýtať otca ten by to mohol vedieť ....