Motor IFA 1 válec diesel
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Motor IFA 1 válec diesel
Koupil jsem od jednoho pána motor IFA 1 válec diesel stabilák se starterem.
Na jedné straně má hydraulické čerpadlo a na druhé jenom klik.hřídek konus.
Asi pochází z nějakého drážního stroje,rok výroby 1984.
Ve vláknech jsem nic podobného nenašel,tak bych Vás prosil-pokud máte nějaké informace.
Zdravím Milan
Na jedné straně má hydraulické čerpadlo a na druhé jenom klik.hřídek konus.
Asi pochází z nějakého drážního stroje,rok výroby 1984.
Ve vláknech jsem nic podobného nenašel,tak bych Vás prosil-pokud máte nějaké informace.
Zdravím Milan
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Ahoj, informace o motoru najdeš v tomto manuálu: http://ulozto.cz/x3youBS/rs-09-dilenska ... motory-pdf
možná by šel namotntovat i do Eresa
možná by šel namotntovat i do Eresa
Můj RS-09 GT 124: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 69&t=40333
Hospodářství: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 91&t=55612
Hospodářství: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 91&t=55612
- honzík1s100k
- Příspěvky: 133
- Registrován: ned led 24, 2010 10:19 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
ahoj tady je moje vlákno snad se oněm něco dovíš, jeto vlastně menší bratr motoru z m22 a eresa
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =6&t=22068
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =6&t=22068
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Oznaceni je 1VD 8/8-2SL ( starsi oznaceni je 1 KVD 8 SL ) a prirucka uzivatelska i montazni je jak uz tu napsali na webu multikar http://www.multicar22.cz v sekci archiv:
http://www.multicar22.cz/archiv/dpm68.htm
http://www.multicar22.cz/archiv/pm.htm
ma to cca 6 koni.
Take s tim chystam domaci traktor.....
Tam kde mas cerpadlo byla puvodne dira na nasazeni kliky na rucni start..
take uz se tu o nem diskutovalo ve vlaknu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 1&start=15
http://www.multicar22.cz/archiv/dpm68.htm
http://www.multicar22.cz/archiv/pm.htm
ma to cca 6 koni.
Take s tim chystam domaci traktor.....
Tam kde mas cerpadlo byla puvodne dira na nasazeni kliky na rucni start..
take uz se tu o nem diskutovalo ve vlaknu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 1&start=15
-
- Příspěvky: 311
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:16 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Tento motor mam aj ja v traktoriku. Z ERES nepasuje skoro mic lebo ta ma vrtanie 90 a toto ma 80mm. Je to polovica motoru Multicar M22.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Meli na mysli RS 09 ctyrvalec, ten ma valce a pisty stejne. Ten dvouvalec RS je jinej, to mas pravdu.dusan19 píše:Tento motor mam aj ja v traktoriku. Z ERES nepasuje skoro mic lebo ta ma vrtanie 90 a toto ma 80mm. Je to polovica motoru Multicar M22.
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Díky Všem za informace,
budu to postupně zkoušet.
Zatím nefunguje žhavicí svíčka ,je potřeba vyčistit palivovou soustavu komplet a vyměnit olej a vymýt olejové čističe.
Až to bude,tak zkusím první start.
Pak dám vědět.
Milan
budu to postupně zkoušet.
Zatím nefunguje žhavicí svíčka ,je potřeba vyčistit palivovou soustavu komplet a vyměnit olej a vymýt olejové čističe.
Až to bude,tak zkusím první start.
Pak dám vědět.
Milan
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Tento motor mam aj ja v traktoriku. Z ERES nepasuje skoro mic lebo ta ma vrtanie 90 a toto ma 80mm. Je to polovica motoru Multicar M22.
Jak jsi s ním spokojenej?
Nepřišel jsem na co je ta páčka úplně nahoře - nechá se s ní pohnout tak 2cm sem a tam a nemá aretaci?
Milan
Jak jsi s ním spokojenej?
Nepřišel jsem na co je ta páčka úplně nahoře - nechá se s ní pohnout tak 2cm sem a tam a nemá aretaci?
Milan
-
- Příspěvky: 311
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:16 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Je to dekompresny ventil ked startujes hlavne cez kluku. Skus potocit motorom a uvidis rozdiel. Skus ju dat raz do jednej a potom do druhej strany. Pre moju potrebu staci. Mal som aj mam slaviu 1D80 ale ta robi velky hluk lebo je iba dvojtakt a toto je stvortakt. Startuje aj pri minus 20 ked mas zhavic. Bez zhavica to nenastarujes. Da sa v pohode kupit ten zavic. Ja som nezohnal original ale podla dlzky tycinky zhavica kupis. Posielam dake foto.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
pasuje tam svicka brisk 81P71 zapojuji ji primo na 12v, nazhavi se asi za 15sekundmilanhb1 píše:........
Zatím nefunguje žhavicí svíčka ........
http://www.brisk.cz/e-shop/zhavici-svic ... 81p71.html
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Jak uz napsal dusan je to dekomprese.milanhb1 píše:...........
Nepřišel jsem na co je ta páčka úplně nahoře - nechá se s ní pohnout tak 2cm sem a tam a nemá aretaci?
Milan
V podstate kdyz ji pritlacis na jednu stranu tak mechanicky tlacis na ventil (ted si nepamatuji na kterej, asi na vyfukovej) a tim padem pri tocenim motorem nemas kompresi.... to ti umozni to klikou fest roztocit a kdyz pak dekompres pustis tak ti roztoceny setrvak pomuze prekonat kompresi ... a startujes..
Take nahore v hlave je takovy bazenek, kde se pri provozu nahromadi olej, kterym jsou mazana vahadla ventilu, a kdyz hnes pakou dekomprese, tak se odspuntuje i tento bazenek a dirkou v hlave pak pres ten otevreny ventil tato zasoba oleje stece do valce na pist a tim jeste utesni spalovaci prostor kolem krouzku... a tim je pak dosazeno jeste kvalitnejsi komprese pro start.
(Ale tento bazenek a kanalek mam jen na te original hlave z tohodle motoru a tuto hlavu mam bohuzel vadnou, prasklina u vstrikovaci komurky, nema to pak kompresi unika tlak). Na motor jsem teda sehnal hlavu z multikary M22 a ta ten bazenek a kanalek na tuhle olejovou vychytavku vubec nema.)
Jednoduse odsroubuj vrchni matici a nahledni pod viko vahadel, vse tam uvidis a bude ti jasne jak to dekompresuje
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Díky za každou novou informaci.
Naftových autařských motorů jsem už pár jezdil,ale vždycky to mělo nejmíň 4 válce a byly to vodníci.
Tohle je pro mě něco nového.
Že to bude dekomprese jsem si myslel,ale kliku k tomu nemám jen starter a dokud neudělám ty základní věci,tak se mi s tím nechtělo nasucho točit-vlastně ani nevím jestli je v něm olej a pokud je to nějaká stará ,,sračka'',abych to nehonil do olejového rozvodu.
Jěště jedna věc-nemá to u setrváku žádný větrák-to stačí ten proud vzduchu od něho na chlazení nebo tam něco schází?
Takhle to vypadá jako origoš.
Milan
Naftových autařských motorů jsem už pár jezdil,ale vždycky to mělo nejmíň 4 válce a byly to vodníci.
Tohle je pro mě něco nového.
Že to bude dekomprese jsem si myslel,ale kliku k tomu nemám jen starter a dokud neudělám ty základní věci,tak se mi s tím nechtělo nasucho točit-vlastně ani nevím jestli je v něm olej a pokud je to nějaká stará ,,sračka'',abych to nehonil do olejového rozvodu.
Jěště jedna věc-nemá to u setrváku žádný větrák-to stačí ten proud vzduchu od něho na chlazení nebo tam něco schází?
Takhle to vypadá jako origoš.
Milan
-
- Příspěvky: 311
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:16 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Na zotrvacniku su take rebra bud z vnutornej alebo z vonkajsej strany a to vhana zvduch.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
Starej urcite vypust. A cely prostor vycisti, je tam takove obdelnikove viko na boku motoru, docela dobry pristup dovnitr. Po vypusteni stareho "oleje" jsem tam mel cca 2cm usazenych mazlavych sracek, saci sitko bylo skoro zacpane, vybral jsem to mechanicky a pak vytrel hadrem do cista. Saci sitko jsem vycistil a vypral.milanhb1 píše:........ nevím jestli je v něm olej a pokud je to nějaká stará ,,sračka'',abych to nehonil do olejového rozvodu.
......... Milan
Pak jsem vypral ten lamelovy cistic. Po naliti noveho oleje jsem s tim rucne tocil ... a pak chvilku starterem.. dokud se olej nenacerpal az do hlavy.. to uvidis kdyz sundas viko na hlave..
To je v poradku, na vnejsim obvodu setrvacniku uvidis takove zebrovani, tim to pri toceni nabira vzduch a pod tim oplechovanim valce to pak velmi silne fouka skrz zebra. Ale urcite sundej oplechovani a vycisti to tam, ja mel zebra cela ulepena od prachu.milanhb1 píše:........ Jěště jedna věc-nemá to u setrváku žádný větrák-to stačí ten proud vzduchu od něho na chlazení nebo tam něco schází?
Takhle to vypadá jako origoš.
Milan
Ahoj Jirka
- honzík1s100k
- Příspěvky: 133
- Registrován: ned led 24, 2010 10:19 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motor IFA 1 válec diesel
tady je vidět ten větrák