provoz osobaku na lpg/cng

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
bastler
Příspěvky: 187
Registrován: pon dub 05, 2010 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

provoz osobaku na lpg/cng

#1 Nový příspěvek od bastler »

xhlapy řešim problemek jake svičky do peugeota 106 1,1l ktery jezdi na lpg a jak upravit vzdálenost elektrod koukal sem na svičky ngk za 640kč/ks ale při vyměně každej rok si myslim že to je až moc velkej luxus pro takoveho stařečka z roku 92 tak jake mate vy zkušenosti a zajimave postřehy?dik za rady

Sender
Příspěvky: 391
Registrován: ned dub 10, 2011 11:52 am
Bydliště: Třebíč

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#2 Nový příspěvek od Sender »

U žigula jsem dával vzdálenost elektrod na 0,55mm (0.5).
U forda jsem do toho nevrtal -odešla mi cívka.Údajně se pro provoz na LPG dává menší vzdálenost elektrod kvůli vyššímu přeskokovýmu odporu,jinak je VN přetížený.

Sadra17
Příspěvky: 6353
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#3 Nový příspěvek od Sadra17 »

dej originál co tam maji bejt a vzdálenost na 0.5
malej traktorista v malým traktoru

bastler
Příspěvky: 187
Registrován: pon dub 05, 2010 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#4 Nový příspěvek od bastler »

to maš vyzkoušeny že na 0.5? odtrh?jak si na tohle čislo přišel?

Uživatelský avatar
Dvordy
Příspěvky: 2105
Registrován: pon črc 09, 2007 8:50 am
Bydliště: Táborsko

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#5 Nový příspěvek od Dvordy »

Mám na Subaru Forester LPG tyto svíčky http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-bkr5e-11/ a měním po 15tis. km. Mám je doporučené od kamaráda, který jezdí u Subaru také na plyn a ten je má doporučené ze Subaru servisu. Co se týká těch originál na plyn, tak je odzkoušené nemám, ale co jsem četl na Subaru forech, tak to žádný zázrak není. Mám na LPG u toho auta najeto kolem 80 tis.

U LPG musíš mít i dobré kabely a seřízené ventily (já je nechávám seřizovat po 20 tis.) jinak můžeš laborovat se svíčkama do nekonečna.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III

bastler
Příspěvky: 187
Registrován: pon dub 05, 2010 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#6 Nový příspěvek od bastler »

to je mi jasne ventili sou ok a kable taky jen to prostě cuká jak na plyn tak na benzin tak že asi ty svičky budou v :zadek:
udajně nejsou měněny dva roky :-/

Uživatelský avatar
Dvordy
Příspěvky: 2105
Registrován: pon črc 09, 2007 8:50 am
Bydliště: Táborsko

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#7 Nový příspěvek od Dvordy »

Mě to cukalo také, svíčky ok, po výměně kabelů cukání přestalo. Na pohled se zdáli také v pořádku.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#8 Nový příspěvek od Atlan »

Cisto teoreticky LPG dosahuje vysie teploty pri spalovani... tak že možno by to chcelo teplejšie sviecky, v kazdom pripade interval vymeni by mal byt skrateny o polovicu a proti ak to jazdi na benzin.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

myky
Příspěvky: 1453
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:02 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#9 Nový příspěvek od myky »

Když jsem měl fávo na plyn, tak jsem si koupil ty originál svíčky a katastrofa (jak ti to bere i malinko oleje už jim to nedělá dobře), koupil jsem jiný a furt to bylo naprd. Nakonec jsem dojel za tim co mi to montoval a ten mi tam dal nějaký BOSH-ky a byl pokoj. Asi jsem ti moc nepomoh ale jedno vím jistě: při pálení plynu na svíčkách sakra záleží.

Sadra17
Příspěvky: 6353
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#10 Nový příspěvek od Sadra17 »

bastler píše:to maš vyzkoušeny že na 0.5? odtrh?jak si na tohle čislo přišel?
říkali mi to samy montážníci LPG
malej traktorista v malým traktoru

Sadra17
Příspěvky: 6353
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#11 Nový příspěvek od Sadra17 »

myky jo bosch silver mi odešli po dvou tisících na lpg :D
malej traktorista v malým traktoru

Juke
Příspěvky: 128
Registrován: pon pro 05, 2011 6:40 pm
Bydliště: OL-PV

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#12 Nový příspěvek od Juke »

Zrovna jsem objednával montáž lpg a výměna svíček je vícméně zahrnuta jako standartní úkon při montáži.

chobotek
Příspěvky: 11668
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#13 Nový příspěvek od chobotek »

Při pálení plynu můžou být svíčky stejné jako na benzín, se stejným odtrhem. Výměnný interval se též nemění. Na čem sakra záleží je, aby LPG nemontoval idiot. Pokud vám odchází svíčky, začal bych kontrolou bohatosti směsi.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Juke
Příspěvky: 128
Registrován: pon pro 05, 2011 6:40 pm
Bydliště: OL-PV

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#14 Nový příspěvek od Juke »

Já jsem s montážní firmou spokojen, nebude to první auto v rodině u nich přestavěné a za těch zhruba 18 let, co jezdím na plyn, začínal jsem samoinstalací zařízení dovezeného z holandska a obyčejnou bombou za zadnísedačkou v Š120 a jezdil do doby než se začaly objevovat první montážní firmy apolicajti přestali být tolerantní :nene:
Dneska jedu do servisu když řeknou - je to lepší vyměnit - dám na ně. Správné nastavení motoru je samozřejmostí.

myky
Příspěvky: 1453
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:02 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: provoz osobaku na lpg/cng

#15 Nový příspěvek od myky »

To chobotek: mě neodcházeli, jen mi to škubalo, nikdo mi nic neseřizoval, jen mi podal 4 svíčky, já je doma vyměnil a od tý doby jsem měl pokoj :-/ . Auto bylo favorit s karbecem. Taková je prostě moje osobní zkušenost.
Jinak když už jsme od toho CNG, nemá náhodou někdo samo-doma čerpačku třeba z kompresoru z ledničky- to mě totiž napadlo po tankování (placení) nafty :hm: .

Odpovědět

Zpět na „Motory“