Ojnice úhlování

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Ojnice úhlování

#31 Nový příspěvek od Japa »

malotraktor píše:Horní oka v ojnicích nechám projet nožem na stroji tak aby byly díry kulaté, protože mám dojem že u jedné je ta díra trochu oválná. Zalisuju pouzdra která nechám udělat s přesahem 0.03 na horním průměru. Díry nechám udělat hotově H7. Po zalisování se to asi stáhne tak to znova vystružím H7 a namontuju.
Podle mě je to jediný správný postup.
Stejně nevím, proč se pořád u téměř všech motorů otáčí pístní čep v ojnici a ne v pístu, kde by měl 2 x větší plochu pro přenos radiálních sil a z toho plynoucí menší opotřebení (zatížení) kluzných ploch.
Přesně tak to totiž v roce 1964 udělal Fiat u motoru 850, pístní čep byl nalisován s velkým přesahem (výr. tolerance byla 0,03 -0,04 mm) v ojnici a kluzně byl uložen v pístu, navíc bez jakéhokoliv axiálního zajištění (pojistného kroužku). Toto řešení sice kladlo vyšší nároky na demontáž a potažmo montáž - ojnice se musela nahřát na 250 st. C a pístní čep zchladit, ale z mého pohledu to bylo velice brilantní řešení.
Setkali jste se i u jiných motorů s takovýmto řešením?

Uživatelský avatar
Tata
Příspěvky: 2943
Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
Bydliště: Ostrava Nová Bělá
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice úhlování

#32 Nový příspěvek od Tata »

to je velice zajimava diskuze, mam takove tušení že pan wuřt příšel s lepidlem daleko později než se začly dělat lizi jak tady mame uvedený příklad ješte pří tom obhajovaní toho lepidla by jsme se mohli dozvědět aspon druh, pan wuřt dodava toho mnoho

jinak souhlasím s Chobotkem a Japou, řadné opracovaní a zalisovaní, tolik motorů jezdilo davno před lepidly a jezdily, a delka trvaní opravy pří vylisovaní ohřadí a zasunuti noveho pouzdra je daleko kratčí jak nalisovaní, usazení a odměření a tak dal

a někde je jepší přenechat praci odborníkum než to nějak mastit po Xrůzných znamých
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx

malotraktor
Příspěvky: 2071
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Ojnice úhlování

#33 Nový příspěvek od malotraktor »

Ojnice mám hotové nejlíp jak jsem to uměl. Oka jsem nechal projet na horizontce, pouzdra s přesahem 0.03 mm jsem zmrazil ojnice ohřál a naklepl. Díry byly před montáží na 28 H7 po montáži se stáhly o 0.01-0.02 mm. Vystružil jsem je ručně na 28H7 a nové čepy tam nešly. Projel jsem je znova ručně na 28H8 a čepy jdou podle mně tak jak mají. Výbrus válců je hotový tak se pokusím o víkendu začít skládat. Dík všem za rady. :)
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9541
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice úhlování

#34 Nový příspěvek od Atlan »

Japa: Ano stare lady to tak maju cap je zalisovany v ojnici a otaca sa piest výhodou je oprava vymena piestu odpada sranda s puzdrom. Ojnica sa ohreje a čap pomocou prípravku vloži do ojnice a piestu... akurat je treba zabezpecit aby cap bol v strede ojnice. Piesty sa aj tak menia koli opotrebeniu...
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

mmilda
Příspěvky: 383
Registrován: úte říj 21, 2008 1:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ojnice úhlování

#35 Nový příspěvek od mmilda »

Ahoj, chci ze zeptat, jestli neznáte někoho v okolí, kdo by mi zúhloval ojnice a vystružil pouzdra ojnic na Zetor.
Chlapík, co mi to dřív nechával někde dělat, se nějak vytratil neznámo kde a zrovna bych to potřeboval.
Jsem od Kroměříže, tak ideálně Zlínský či Olomoucký kraj.
Předem díky za tipy 8)
Milda

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8642
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Ojnice úhlování

#36 Nový příspěvek od bourač »

Tip na zúhlování ti nedám - vím kde to umí je to tady v severních Čechách. Ale to bude umět každá lepší strojírna.

Spíš mě zaujaly ty odborně/emoční příspěvky staré 9let. :smich: Měření spáry mezi pístem a válcem? Písty jsou nejen kuželové, ale od výroby i oválné :shock: je to kvůli tepelné roztažnosti v oblasti čepu. Je jiná než o 90° vedle, i výfukový ventil hraje roli.

Dále vůle čepu (na klice i v pístu) se vymezí tlakem oleje :shock: pouzdra se za pár motohodin stejně opotřebí a motor potom slouží dlouhá léta i s vůlí v čepech.
Podmínkou je správný a včas měněný olej.

Zadřený nebo hodně vymlácený dolní šály opravuju pouhým podložením staniolem. Nepřesnosti vymezí olej.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

stemad
Příspěvky: 48
Registrován: stř led 25, 2017 7:32 pm
Bydliště: zahrádka

Re: Ojnice úhlování

#37 Nový příspěvek od stemad »

Zdravím nevíte kde by mi dokázali vyměnit pouzdra na ojnicích? Okolí Sedlčany Příbram Tábor Písek? případně kde by to udělali výměnou moje ojnice za jejich. Děkuji

Odpovědět

Zpět na „Motory“