Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Zdravím ve spolek. Dávám dokupy nakladač T174.2
Tento stroj má diesel motor vzducháč 2VÁLCE o výkonu 25kw.
Motor má obrovský setrvačník , diky kterému je schopen při rázovém zatížení (záběr hydrauliky)
situaci na chvilku zvládnout a neztratí tolik otáčky.
Nic méně motor je dle mého názoru na tuto mašinu značně poddimenzovaný (stroj má s nástrojem okolo 9TUN)
co je ale hlavní, že při práci to dělá nehorázně velký bordel - hluk.
Při větším stoupání už motor plyve krev tedy spíše olej a je znát že toho má plný kecky.
Takže na rovinkách vcelku v pohodě ale tady v kopcovítém terénu je to málo.
http://www.youtube.com/watch?v=8FzlE_K5 ... re=related
Do plusu se zase musí přičíst fakt , že spotřeba je poměrně malá.
Takže si začínám pohrávat s otázkou zda motor navyměnit za něco "lepšího".
Při prvním pátrání po netu jsem našel toto. Ten by mu opravdu slušel
http://bel.cz/perkins/pdf-prumyslove/40 ... 0May09.pdf
Ovšem cena okolo 84.000,-Kč rozhodla je že to asi neprojde :-)
Dále jsem zjistil , že v českých luzích a hajích se do tohoto stroje zastavoval i motor
ZETOR. Kupříkladu Z6911 která má tuším okolo 42kw ale ve skutečnosti tento motor
v tomto stroji jel prý na "doraz" a měl toho plný kecky. Takže zde krom výkonu motoru
bude hrát i hlavní roli krouták potažmo asi ten setrvačník.
Takže zde se vrbí první otázka. Jaký model ZETORA by byl vhodný pro zástavbu ?
Omezení je v delce celého motoru - je tam tuším 80-85cm místa.
Při dalším patrání jsem narazil na jeden zajímavý motor TATRA 924
Jedná se o vzducháč 4válec o výkonu 44kw. (pokud by někdo měl dokumentaci k motoru budu rád)
Co by jste řekli na tento motor ? Většinou byl sázen do kompresoru , elektrocentrál a do vrtacích souprav TATER 148 apod.
Zvuk tohoto motoru je už podstatně lepší a výkon by mohl poskytnout dostatečný.
Ještě mě napadlo přidělat k tomuto motoru (otázka jak) ten puvodní setrvačník
a využívat jeho kinetickou energii. Trošku se ale bojím roztočit ve stroji něco tak mohutného
jako je puvodní setrvák který bude asi značně těžký.
http://www.youtube.com/watch?v=E6jbLOIK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=91Rn_eYdgyU
Vzhledem k tomu , že nemám žádnou zkušenost tak se předem ptám abych neřešil
něco co je blbě proveditelné.
Cílem celé upravy by mělo být snížení hluku , zvýšení výkonu a to v rozumném poměru ku spotřebě.
Stroj totiž při práci s hydraulikou jede na konstantní otáčky. (hydraulika se zapíná pomocí odstředivé spojky)
A ještě mimo téma , k motoru TATRA
http://www.youtube.com/watch?v=8eGS8Ocp9bA
Zde na tom videu se jim podaří rozjet motor tatra , a za běhu ten maník povoluje postupně
nějaké šrouby na hlavě a při povolení mu to foukne a zase to utáhne. Jakož to nezkušeného
by mě zajímalo vystělení těchto operací a jaký mají cíl.
Diky s pozdravem
Milan
Tento stroj má diesel motor vzducháč 2VÁLCE o výkonu 25kw.
Motor má obrovský setrvačník , diky kterému je schopen při rázovém zatížení (záběr hydrauliky)
situaci na chvilku zvládnout a neztratí tolik otáčky.
Nic méně motor je dle mého názoru na tuto mašinu značně poddimenzovaný (stroj má s nástrojem okolo 9TUN)
co je ale hlavní, že při práci to dělá nehorázně velký bordel - hluk.
Při větším stoupání už motor plyve krev tedy spíše olej a je znát že toho má plný kecky.
Takže na rovinkách vcelku v pohodě ale tady v kopcovítém terénu je to málo.
http://www.youtube.com/watch?v=8FzlE_K5 ... re=related
Do plusu se zase musí přičíst fakt , že spotřeba je poměrně malá.
Takže si začínám pohrávat s otázkou zda motor navyměnit za něco "lepšího".
Při prvním pátrání po netu jsem našel toto. Ten by mu opravdu slušel
http://bel.cz/perkins/pdf-prumyslove/40 ... 0May09.pdf
Ovšem cena okolo 84.000,-Kč rozhodla je že to asi neprojde :-)
Dále jsem zjistil , že v českých luzích a hajích se do tohoto stroje zastavoval i motor
ZETOR. Kupříkladu Z6911 která má tuším okolo 42kw ale ve skutečnosti tento motor
v tomto stroji jel prý na "doraz" a měl toho plný kecky. Takže zde krom výkonu motoru
bude hrát i hlavní roli krouták potažmo asi ten setrvačník.
Takže zde se vrbí první otázka. Jaký model ZETORA by byl vhodný pro zástavbu ?
Omezení je v delce celého motoru - je tam tuším 80-85cm místa.
Při dalším patrání jsem narazil na jeden zajímavý motor TATRA 924
Jedná se o vzducháč 4válec o výkonu 44kw. (pokud by někdo měl dokumentaci k motoru budu rád)
Co by jste řekli na tento motor ? Většinou byl sázen do kompresoru , elektrocentrál a do vrtacích souprav TATER 148 apod.
Zvuk tohoto motoru je už podstatně lepší a výkon by mohl poskytnout dostatečný.
Ještě mě napadlo přidělat k tomuto motoru (otázka jak) ten puvodní setrvačník
a využívat jeho kinetickou energii. Trošku se ale bojím roztočit ve stroji něco tak mohutného
jako je puvodní setrvák který bude asi značně těžký.
http://www.youtube.com/watch?v=E6jbLOIK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=91Rn_eYdgyU
Vzhledem k tomu , že nemám žádnou zkušenost tak se předem ptám abych neřešil
něco co je blbě proveditelné.
Cílem celé upravy by mělo být snížení hluku , zvýšení výkonu a to v rozumném poměru ku spotřebě.
Stroj totiž při práci s hydraulikou jede na konstantní otáčky. (hydraulika se zapíná pomocí odstředivé spojky)
A ještě mimo téma , k motoru TATRA
http://www.youtube.com/watch?v=8eGS8Ocp9bA
Zde na tom videu se jim podaří rozjet motor tatra , a za běhu ten maník povoluje postupně
nějaké šrouby na hlavě a při povolení mu to foukne a zase to utáhne. Jakož to nezkušeného
by mě zajímalo vystělení těchto operací a jaký mají cíl.
Diky s pozdravem
Milan
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
ZDAR MOTOR TATRA 924 MÁM DOMA
- JE SKORO NEJETÝ Z VOJENSKÉHO AGREGÁTU.
DOKUMENTACI DÍLENSKOU K NĚMU NEMÁM.
ALE JE TO UPLNĚ STEJNÝ JAKO PŮLKA MOTORU TARY 138
Mam jen poměrně podrobné techniclé údaje
jako jsou výkony a otáčky, tlaky, spotřebu různých variant co se vyráběly
poměrně přesný rozměrový náčrtek, hmotnost a tak dále.
Jedná se o firemní prospekty a katalogové listy
V podstatě je to dvojnásobný motor oproti tiomu původnímu co tam máš.
Se stejnými válci a hlavami Tatra se dělala i dvouválcová varianta pod označením Slavia 2 ST 120
a ta Slavia je srovnatelná s tím motorem IFA, který tam máš.
Se setrvákem bych neexperimentoval -ten motor Tatra má dost výkonu, krrouťáku i setrvačnosti sám o sobě a váží 1/2 tuny !!!!
- JE SKORO NEJETÝ Z VOJENSKÉHO AGREGÁTU.
DOKUMENTACI DÍLENSKOU K NĚMU NEMÁM.
ALE JE TO UPLNĚ STEJNÝ JAKO PŮLKA MOTORU TARY 138
Mam jen poměrně podrobné techniclé údaje
jako jsou výkony a otáčky, tlaky, spotřebu různých variant co se vyráběly
poměrně přesný rozměrový náčrtek, hmotnost a tak dále.
Jedná se o firemní prospekty a katalogové listy
V podstatě je to dvojnásobný motor oproti tiomu původnímu co tam máš.
Se stejnými válci a hlavami Tatra se dělala i dvouválcová varianta pod označením Slavia 2 ST 120
a ta Slavia je srovnatelná s tím motorem IFA, který tam máš.
Se setrvákem bych neexperimentoval -ten motor Tatra má dost výkonu, krrouťáku i setrvačnosti sám o sobě a váží 1/2 tuny !!!!
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Diky za info , to bodlo , hlavně ty rozměry.
Skočil jsem ještě narychlo cvaknout tu IFU
Zde je galerka
http://www.foto4.me.cz/T174/motor/
Ten motor by tam asi šel nacpat ale bude na knop
Skočil jsem ještě narychlo cvaknout tu IFU
Zde je galerka
http://www.foto4.me.cz/T174/motor/
Ten motor by tam asi šel nacpat ale bude na knop
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
třeba bude v polsku levněj .- třeba ani nevěděj do čeho patří
http://www.truck-expo.com/sk/d/nahradne ... 24-5254873
http://www.truck-expo.com/sk/d/nahradne ... 24-5254873
ooooooooooooo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Ale i Poláci ten motor umějí použít do domadělu
http://archiwumallegro.pl/traktor_sam_t ... 36167.html
http://archiwumallegro.pl/traktor_sam_t ... 36167.html
ooooooooooooo
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Ahoj Tomáš, máš krásne skvosty, škoda že už ich tu tak málo prezentuješ. Mohol by si znovu obnoviť tému múzeum traktorov domácej výroby – čo tam máš nového, a takisto seriovky.. Bez Teba je to tu nudne.
Máš parádny motor. Tento by mi určite zlámal môj traktor. Jeden krát ich mali v kovošrote vo Výčapoch ( pri Nitre ), celé haldy, boli vo vojenských mobilných čerpadlách na prepravu ropných produktov a na vodu a v kompresoroch. Majiteľ nechcel predať samostatné motory, chcel to kompletne predať. Bolo to dosť drahé. časť čerpadiel bola osadená týmito a časť s T-805 motormi, boli takmer nové, akurát tak natočené.
Máš parádny motor. Tento by mi určite zlámal môj traktor. Jeden krát ich mali v kovošrote vo Výčapoch ( pri Nitre ), celé haldy, boli vo vojenských mobilných čerpadlách na prepravu ropných produktov a na vodu a v kompresoroch. Majiteľ nechcel predať samostatné motory, chcel to kompletne predať. Bolo to dosť drahé. časť čerpadiel bola osadená týmito a časť s T-805 motormi, boli takmer nové, akurát tak natočené.
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
dej tam zetora 67 chodi na to v pohode anebo nech ten starej dej go delala to jeste pred dvema roky pribram a nebo privizt z nemecka
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Zetor 69 je i v DHčku a to váží 12 tun,když je v pořádku tak výkon nechybí ani při přesunech,většinou pokulhává ovládání.
Zetor,Tatra,
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Ono jde ale taky o to za jakou cenu se dá koupi t skutečně dobrý motor Zetor a za kolik dobrý motor Tatra. Těch Tater je docela dost z elektrocentrál a kompressorů a nehodí se do traktorů, zatimco po Zetoráckýchmotorech je velkej hlad a stojej majlant. Díly na Tatra motory 924 se seženou dobře,protože jsou stejný jako na motory 928 z Tater 138
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
ani raz tu nebol spomenuty motor z E303, to je mackac, tam bol motor bielorus, 4V vodou chladny vysoky zdvih, mala spotreba dobre starty, vykon tie novsie mali tusim 82koni, co si myslim ze s celym T174 sa bude len hrat a co je dolezitejsie, vysoka zivotnost a cena sa pohybuje tak okolo 200€ za motor co ho nastartujes...a tak kupis...tu nieje o com...
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
na bazosi mas motor do 174 v chodu
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Zdarec,
co vím v Ivanovicích na Hané to předělávaly a nechodilo to, motor toho měl plný kecky, takže to předělávaly zpátky na original. Tam nejdou dohromady otáčky a kroutící moment.
co vím v Ivanovicích na Hané to předělávaly a nechodilo to, motor toho měl plný kecky, takže to předělávaly zpátky na original. Tam nejdou dohromady otáčky a kroutící moment.
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Jinak jak ten jeden koumák cosi povolí a ono to foukne je to, že povolí středovou matku na vahadle (konicích) ventilů, ty zůstanou zavřené, ale čerpadlo porád vstřikuje, takže nafta, která tak bouchne a shoří nemůže utéct do výfuku tak se při posledním taktu motoru procpe okolo pístních kroužků do klikové skříně a zakouříto. Ve spálených plynech ještě zbyde nějaký kyslík a neco si to opět přisaje přes pístní kroužky a takhe běží ten válec víckrát za sebou...
Zkouší tím, který válec netahá
Zkouší tím, který válec netahá
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
- brigadnik
- Příspěvky: 1071
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
to mě zajímá, ale moc nechápu ten princip a jak podle chování pozná špatnej válec?