Motor napevno či na silentblocích

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kutilluke
Příspěvky: 348
Registrován: pát črc 09, 2010 4:30 pm
Bydliště: okr. Blansko

Motor napevno či na silentblocích

#46 Nový příspěvek od kutilluke »

Zdravím, chci se zeptat zda-li je lepší mít motor a převodovku na silentblocích nebo to dát natvrdo? Někteří stavitelé to mají tak a jiní onak, co je lepší?

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: silentbloky

#47 Nový příspěvek od Daddy »

Tady asi jednoznačnou odpověď nedostaneš. Taky váhám a zatím se přikláním k silentblokům. Záleží také na použitých komponentech. U něčeho bych se nebál bez silentbloků a někde bych měl strach, že úchyty prasknou.

Uživatelský avatar
Skoda130Rs
Příspěvky: 746
Registrován: pon říj 27, 2008 8:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: silentbloky

#48 Nový příspěvek od Skoda130Rs »

Ze svojí zkušenosti s motorama z aut radši bez silentbloků. Měl sem na svých dvou traktorech motor z Fiat Regata 1.7D na tvrdo a bylo určitě lepší než to mám teď. Teďka mám Lancia Thema 2.5TD na silentblokách a nic moc. :nene:
Obluda
PF-62
MZ ETZ 250
Škoda Favorit 136L
ČZ 175/470 Sport

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: silentbloky

#49 Nový příspěvek od Jiřin »

Silentbloky jsou fajn, jenze ........ na trakturky se hodne pouzivaji motory z osobnich aut. Jednak jsou auta odpruzene a navic pro zvyseni komfortu cestujicich se pouzivaji ty silentbloky prilis mekke. Diky odpruzeni podvozku na motor nepusobi takove sily jako kdyz se tento motor usadi do neodpruzeneho trakturku. Pri jizde po polnacce trakturek dost skace. No a v kombinaci s mekym silentblokem pak motor ve svem ulozeni dost lita. Kdyz se da motor natrvdo, dosahne se pocitove daleko tuzsi konstrukce trakturku. Jenze, muze se stat, ze ram bude v urcitem rozsahu otacek rezonovat.

Bud pouzit hodne tvrde silentbloky, nebo dat tech silentbloku vic a motor kotvit i z horni casti anebo natvrdo.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3944
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: silentbloky

#50 Nový příspěvek od rezis »

Jsme pro silenbloky. Na mém jsou dány tvrdé z nějakého náklaďáku (původní by to fakt nezvládly) a myslím že už bylo hodně situací kdy po dopad předku na zem nebo škubnutí by bez nich už motor neměl držáky.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Borivoj2006
Příspěvky: 851
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Motor napevno či na silentblocích

#51 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Pánové, trochu oživím dlouho spící téma. U předchozího traktůrku jsem měl dvouválec Lombardini LGV (benzín). Bylo to z takového toho malého "mopedauta Aixam". V autě to bylo na silentblocích, tak jsem to na ně také dal. Problémů měl traktůrek sice dost, ale ne s uchycením motoru a vibracemi. Teď dodělávám a testuji novou stavbu http://nasetraktory.sk/forum/viewtopic. ... 734ca29978 je to takový hybrid - elektromor + jednoválec Tecumseh 10 HP. Motor jsem dal sice ne přímo na silentbloky ale na podložky z gumy z dopravníku 10mm. Je to stažené šroubem skrz rám a ze spodu je další gumová podložka a přes tu je to utažené. Takže je to oddělené od rámu všude přes gumu. Ale řekl bych, že při určitých otáčkách se to dostává do nějaké rezonance a dost nepříjemně to vibruje do chodidel. Ten pocit znám z mládí - skútr Simson to měl podobně. Četl jsem různé informace a udělal si z nich názor ten, že dospělý motor z auta by měl být na silentblocích, hračkové motůrky BS, Honda, Tecumseh do těch 15 HP, potom zabudované natvrdo, jak jsou v ridrech, sekacích traktůrcích, sněhových frézách a stavebních strojích. Co vy na to?
Doplňuji: nevíte jak to má MINI 070 ?

Ready
Příspěvky: 414
Registrován: sob kvě 29, 2021 8:03 am
Bydliště: Karolinka

Re: Motor napevno či na silentblocích

#52 Nový příspěvek od Ready »

První převodovka je od motoru hnaná klíňákem,takže motor mám na 4 šrouby v drážkách,ať můžu šponovat a úplně na pohodu. Motor Lifan 13 HP v samodomo traktůrku ve stylu,co dům a stodola dala.

Odpovědět

Zpět na „Motory“