Motor napevno či na silentblocích
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Motor napevno či na silentblocích
Zdravím, chci se zeptat zda-li je lepší mít motor a převodovku na silentblocích nebo to dát natvrdo? Někteří stavitelé to mají tak a jiní onak, co je lepší?
Máte štěští, že jedu kolem.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=22127
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=22127
Re: silentbloky
Tady asi jednoznačnou odpověď nedostaneš. Taky váhám a zatím se přikláním k silentblokům. Záleží také na použitých komponentech. U něčeho bych se nebál bez silentbloků a někde bych měl strach, že úchyty prasknou.
- Skoda130Rs
- Příspěvky: 746
- Registrován: pon říj 27, 2008 8:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: silentbloky
Ze svojí zkušenosti s motorama z aut radši bez silentbloků. Měl sem na svých dvou traktorech motor z Fiat Regata 1.7D na tvrdo a bylo určitě lepší než to mám teď. Teďka mám Lancia Thema 2.5TD na silentblokách a nic moc.
-
- Příspěvky: 1281
- Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: silentbloky
Silentbloky jsou fajn, jenze ........ na trakturky se hodne pouzivaji motory z osobnich aut. Jednak jsou auta odpruzene a navic pro zvyseni komfortu cestujicich se pouzivaji ty silentbloky prilis mekke. Diky odpruzeni podvozku na motor nepusobi takove sily jako kdyz se tento motor usadi do neodpruzeneho trakturku. Pri jizde po polnacce trakturek dost skace. No a v kombinaci s mekym silentblokem pak motor ve svem ulozeni dost lita. Kdyz se da motor natrvdo, dosahne se pocitove daleko tuzsi konstrukce trakturku. Jenze, muze se stat, ze ram bude v urcitem rozsahu otacek rezonovat.
Bud pouzit hodne tvrde silentbloky, nebo dat tech silentbloku vic a motor kotvit i z horni casti anebo natvrdo.
Bud pouzit hodne tvrde silentbloky, nebo dat tech silentbloku vic a motor kotvit i z horni casti anebo natvrdo.
Re: silentbloky
Jsme pro silenbloky. Na mém jsou dány tvrdé z nějakého náklaďáku (původní by to fakt nezvládly) a myslím že už bylo hodně situací kdy po dopad předku na zem nebo škubnutí by bez nich už motor neměl držáky.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
-
- Příspěvky: 851
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Motor napevno či na silentblocích
Pánové, trochu oživím dlouho spící téma. U předchozího traktůrku jsem měl dvouválec Lombardini LGV (benzín). Bylo to z takového toho malého "mopedauta Aixam". V autě to bylo na silentblocích, tak jsem to na ně také dal. Problémů měl traktůrek sice dost, ale ne s uchycením motoru a vibracemi. Teď dodělávám a testuji novou stavbu http://nasetraktory.sk/forum/viewtopic. ... 734ca29978 je to takový hybrid - elektromor + jednoválec Tecumseh 10 HP. Motor jsem dal sice ne přímo na silentbloky ale na podložky z gumy z dopravníku 10mm. Je to stažené šroubem skrz rám a ze spodu je další gumová podložka a přes tu je to utažené. Takže je to oddělené od rámu všude přes gumu. Ale řekl bych, že při určitých otáčkách se to dostává do nějaké rezonance a dost nepříjemně to vibruje do chodidel. Ten pocit znám z mládí - skútr Simson to měl podobně. Četl jsem různé informace a udělal si z nich názor ten, že dospělý motor z auta by měl být na silentblocích, hračkové motůrky BS, Honda, Tecumseh do těch 15 HP, potom zabudované natvrdo, jak jsou v ridrech, sekacích traktůrcích, sněhových frézách a stavebních strojích. Co vy na to?
Doplňuji: nevíte jak to má MINI 070 ?
Doplňuji: nevíte jak to má MINI 070 ?
Re: Motor napevno či na silentblocích
První převodovka je od motoru hnaná klíňákem,takže motor mám na 4 šrouby v drážkách,ať můžu šponovat a úplně na pohodu. Motor Lifan 13 HP v samodomo traktůrku ve stylu,co dům a stodola dala.