Stabilní diesel motor Škoda - 1S110, 2S110, 4S110, 6S110

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Moribundus
Příspěvky: 313
Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Stabilní motor Škoda 30

#16 Nový příspěvek od Moribundus »

Ono to tahat bude dobře. Akorát motor nebude ochotný na rychlou změnu otáček.Takže Schumacherové by z toho asi byly na prášky.
Takový traktor Svoboda na tom nebude jinak. To je v podstatě taky pojízdný stabilák.

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Stabilní motor Škoda 30

#17 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Tak tak
A Moribundusi - co tě stál ten 2S110 ???

Jinak, to, že se to jmenuje Škoda, bylo prý jen kvůli exportu.
Hodně se jich vyváželo až doi 1989 snad hlavně do rozvojových zemí třeba na pumpování vody a do lodí.
Výrobní podnik v Hořovicích prý patřil pod ČKD.

Zjistil jsem, že už začátkem 70. let měli ve Výzkumném ústavu naftových motorů ČKD vyvinutý modernější motory jakonástupce řady S110 - lehčí a výkonější a mimo jiné i řadu diesel dvoutaktů s Rootsem, ale ty se do seriové výroby vůbec nedostali a dál se vyráběl ten typ S110. Dělal se od války až do revoluce.
Ten dvouválec dvoutakt vzducháč s Rootsem měl při stejné velikosti a menší váze 60 kW, ale papal olej.
Ty S110 byly ale spolehlivější a i hospodárnější, v cizině o ně byl zájem, tak se dělaly dál.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Moribundus
Příspěvky: 313
Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Stabilní motor Škoda 30

#18 Nový příspěvek od Moribundus »

Bastarde ,to snad ani nemůžu říct, jak to bylo směšné. Kamoš , co má ten jednovál šel do kolen, když zjistil, za kolik byl a hned ho chtěl.
Nevim , co mě čeká, až se do něj pustím, ale neočekávám zásadní problém. Motor jde protočit.
Vidím, že se na něj dostanu nejdřív zjara. Přednost má dodělání traktoru.

Fido600
Příspěvky: 71
Registrován: stř říj 31, 2007 11:00 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Stabilní motor Škoda 30

#19 Nový příspěvek od Fido600 »

Moribundus píše:Tedˇ tady koukám na vebu na fotky stejného motoru a všechny mají vstřiky nahoře a zápalníky dole.
Na tom mým je to naopak. Asi to někdo přehodil. Asi by to chtělo dát zpět. Co myslíte? Já dumám, že jo.
Zdravím . Střiky máš na motoru správně. Zápalníky na doutnáky musí být nahoře. Střiky jsou do výřivé komůrky. Jetli budeš chtít nějaké info o motoru rád se podělím . Máme jich v našich mašinách poměrně dost takže už mám jisté zkošenosti. (např. http://www.mpz.cz/?q=node/51 nebo http://www.mpz.cz/?q=node/98 na obrázku je prototyp 2s110 ne seriovka)

Dál mám návod na obsluhu a ůdržbu motorů řady s110 - tak kdybys chtěl tak to můžu dát na kopírku.
Naposledy upravil(a) Fido600 dne pon pro 07, 2009 10:05 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Moribundus
Příspěvky: 313
Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Stabilní motor Škoda 30

#20 Nový příspěvek od Moribundus »

Díky za perfektní informace. 8)
Jako malí kluci jsme jezdili na vozíkách v kamenolomu Kaňon u Skutče. Tam byla moc pěkná průmyslová dráha. Bohužel po revoluci z ní téměř nic nezbylo. :-/

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Stabilní motor Škoda 30

#21 Nový příspěvek od bastardtraktor »

U nás je v lese po kopcem Vlčí hora u Černošína zarostlých ještě pár vagonků po težbe kaolinu. Mělo to jen ocelový kola, ložiska a okovaný dřevěná podvozky a pak je tam pár i celokovových. Pak tam bylo od konce 50. let donedávna vojenský cvičiště a je to totálně zarostlý a jen těžko se to hledá.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Stabilní motor Škoda 30

#22 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Trošku jsem okolo motorů ŠKODA 110 pátral.
Tak vyrábely se skutečně až doroku 1990 a vyvážely do celýho světa
Inzerce z tureckých novin - rok 1953.JPG
na obrázku je ale Slavie.

nejstarší Š110 co jsem našel je z roku 1935 - to je ale jednoválec válec
a byl na traktorku.
Můžu ho mít včetně jinak celého kompletního traktorku na kterém byl za pět tisíc . Motor je ale prdlej mrazem a má sundaný hlavy atd - rozebraný v bedně. Před prasknutím ale prej jezdil
0907280755.jpg
Motory se před válkou dávaly se do těch větších pohraničních pevností, co se před válkou budovaly.
Když byly na ventilaci , tak byly seštělovaný jen na 500ot/min a měly tudíž jen 6 HP
Ale na 1500 ot/min maj ty novejší 15 HP.
Traktorek by pak byl neco jako Zetor 15

Tento by měl být stejný motor jako z toho traktorku - je z roku 1941
SKODA 1S110 8HP 1941.JPG
momentálně ale nemam anitěch 5 000.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Moribundus
Příspěvky: 313
Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Stabilní motor Škoda 30

#23 Nový příspěvek od Moribundus »

NO to je ten samý, co má kámoš. Viz. předchozí fotky jednoválce. On má krapet novější s výkonem 15 K.

mynames
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 02, 2014 4:47 pm
Bydliště: 54472

Re: Stabilní motor Škoda 30

#24 Nový příspěvek od mynames »

Zdravím chlapi nemáte někdo náhodou Návod pro obsluhu a údržbu naftového motoru typu Škoda 2 - 6 S 110 ?

pavel sk
Příspěvky: 12874
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Stabilní motor Škoda 30

#25 Nový příspěvek od pavel sk »

6 valce sme mali kedysi v robote vo velkych elektrocentralach. Motor je komôrkač. 8)

Uživatelský avatar
xbedla
Příspěvky: 517
Registrován: stř kvě 12, 2010 1:03 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Stabilní diesel motor Škoda - 1S110, 2S110, 4S110, 6S11

#26 Nový příspěvek od xbedla »


Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Stabilní diesel motor Škoda - 1S110, 2S110, 4S110, 6S11

#27 Nový příspěvek od radll »

Zdravím
keď som bol v kovošrote tak som tam zahliadol 3s110 (aspoň si myslím že je to on) podla vás nakoľko by sa ho oplatilo kúpiť???
Podla váhy by ma vykúp vyšiel na necelých 300e
kto nič nerobí,nič nepokazí

slůně
Příspěvky: 58
Registrován: čtv lis 22, 2012 12:04 pm
Bydliště: Smilov,Havl.Brod

Re: Stabilní diesel motor Škoda - 1S110, 2S110, 4S110, 6S11

#28 Nový příspěvek od slůně »

Ahoj,
mám doma dva motory 2S110. Jeden v "malotraktoru" a druhý v el.centrále. Naprostá spokojenost. Jsou konstruované na dlouhodobé zatížení a tomu "bohužel" odpovídají
masívní rozměry a váha. Podle mého jsou tyto motory v běžném provozu malotraktoru nezničitelné.
Já ho určitě doporučuji.

Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Stabilní diesel motor Škoda - 1S110, 2S110, 4S110, 6S11

#29 Nový příspěvek od radll »

Ja ho do traktora nechcem. Pre mňa je moc silní. Príde mi ho ľúto. Kto by ho chcel je v Novom Meste nad Váhom na Lieskovskej ceste
kto nič nerobí,nič nepokazí

mastnacek
Příspěvky: 7156
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Stabilní diesel motor Škoda - 1S110, 2S110, 4S110, 6S11

#30 Nový příspěvek od mastnacek »

Nedostava domadel s takovym velkym setrvakem na "prdel"? myslim prevodovka pri vypinani a zapinani spojky. Rekneme prevodovovka z v3s?

Odpovědět

Zpět na „Motory“