motor Škoda 1203 - velká spotřeba

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
joemi25
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 20, 2008 6:20 pm

motor Škoda 1203 - velká spotřeba

#1 Nový příspěvek od joemi25 »

zdravim pani potreboval by som poradit ,,mam traktorik kde je motor s 1203 aj s prevodoukou ale ta spotreba :zly: co by ste mi na to poradily?? Mam aj favoritacky motor ale ten tam asi nebude pasovat , alebo ho mam rozobrat a nieco pouzit na tu 1203? Vlastne co vsetko by tam pasovalo? dik za odpovede ,,,inac zlozenie traktora je motor s1203+pr1203+pr lada 2101 a zn 1203 ,,,,,,a vlastne este jedna otazocka ,pri tychto prevodovkach je to dost rychle ako by som to mohol este sprevodovat? dik :)
kde nestaci sila ,treba pouzit väcsiu silu

Uživatelský avatar
fernet
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:24 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: motor s1203

#2 Nový příspěvek od fernet »

daj tam ešte V3S prevodovku komplet :D

Uživatelský avatar
allias75
Příspěvky: 283
Registrován: stř pro 26, 2007 7:44 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: motor s1203

#3 Nový příspěvek od allias75 »

Je to rýchle? Veď staly prevod Š1203 je dosť veľký, aj jednička tej prvej prevodovky.Aké tam máš kolesá?

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: motor s1203

#4 Nový příspěvek od Johny1490 »

Vymen vzduchový filter ten spravý hodne na spotrebe

joemi25
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 20, 2008 6:20 pm

Re: motor s1203

#5 Nový příspěvek od joemi25 »

allias75: ako som uz spominal zadna naprava je z 1203 teda aj kolesa tusim 185 r15
kde nestaci sila ,treba pouzit väcsiu silu

Uživatelský avatar
mihi
Příspěvky: 7561
Registrován: pát kvě 29, 2009 10:33 pm
Bydliště: PB

Re: motor s1203

#6 Nový příspěvek od mihi »

Ja som spotrebu vymyslel takto: Odpojil som na karburátore 2, komoru, motor beží perfektne a spotreba je menšia, ale možno máš iba zle nastavený motor, aj to urobí svoje....
Mihi

Uživatelský avatar
FERO 873
Příspěvky: 2145
Registrován: stř říj 22, 2008 4:18 pm
Bydliště: Bystričany
Kontaktovat uživatele:

Re: motor s1203

#7 Nový příspěvek od FERO 873 »

:ano: Presne toto som spravil aj ja a už 13 rokov absolútna spokojnost akurat som pripojil druhú komoru na ručny plyn a ked som ho za jazdy zatiahnem to sú ine pecky to ako keby zaplo TURBO :D

joemi25
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 20, 2008 6:20 pm

Re: motor s1203

#8 Nový příspěvek od joemi25 »

dik chalani ,,odpojil som druhu komoru a pomohlo to spotreba sla dole taktiez som sa pohral aj so zapalovanim teraz uz paradne slape
kde nestaci sila ,treba pouzit väcsiu silu

Uživatelský avatar
kajjik
Příspěvky: 637
Registrován: stř čer 24, 2009 6:15 pm
Bydliště: Zlín

Re: motor s1203

#9 Nový příspěvek od kajjik »

Coto udělá s motorem za odpojená 2 komora? Bude mít normální chod?
Zetor crystal 12011 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 42&t=82270
štepkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 48&t=61022

Co si člověk neudělá, to nemá!!!

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: motor s1203

#10 Nový příspěvek od Terablick »

Při "normální" jízdě nic. Druhá komora spíná až asi od půl plynu dál, a i tak se to až tak nepozná na plynulosti nebo tak, ale jen na výkonu (a spotřebě). Ten nárůst výkonu prostě nebude tak velkej. Je dobrý připojit si tu druhou komoru na nějaký táhlo pro případ kdy by bylo potřeba přidat ;-). A nebo použít jinej karburátor, případně naroubovat vstřikování ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

trupka
Příspěvky: 411
Registrován: sob dub 25, 2009 8:30 pm
Bydliště: liptov

Re: motor s1203

#11 Nový příspěvek od trupka »

ahoj ja mam podobny problem,postavili sme traktor s motorom S1203 a zere to ako zil :jazyk: , ako sa da odpojit druha komora(staci ju odpojit z toho podtlakoveho ovladaca) ,popripade ako treba nadstavit zapalovanie ?
spotreba... koľko nalejem, toľko zožerie

Mako4991
Příspěvky: 1996
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: motor s1203

#12 Nový příspěvek od Mako4991 »

Terablick: Toto by ma zaujímalo,mohol by si to nejako popísať čo a ako? Išlo by to,predpokladám,aj na Oktávku. Díky

joemi25
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 20, 2008 6:20 pm

Re: motor s1203

#13 Nový příspěvek od joemi25 »

takze vysvetlenie ,,, prva komora karburatora sa ovlada plynovym lankom a to v celej dlzke ,druha sa ovlada cez mechanizmus ktory je na karburatory

na svojom motore som odpojil druhu komoru (ten pakovy mechanizmus) dalej podtlak a aj akcelerator :smich: a vysledok totalne jednoduchy jednokomorovy karburator (taky jak ma pekac -pioner 21) motor v pohode startuje a vykonovo to celkom staci sice toci len 3000ot/min a aj slabsie reaguje ale staci a ked ne ta podradim :) no a spotreba super o 40% menej

predtim ked som isiel na vodu cca 500metrov naprazno tam a 1200l spat ,po troch otoceniach mi zmizlo cca 1,5l benzinu --- teraz ta ista cesta aj zataz spat a zoberie mi necely liter benzinu tot moja skusenost
kde nestaci sila ,treba pouzit väcsiu silu

Uživatelský avatar
Robo
Příspěvky: 405
Registrován: pon črc 09, 2007 7:08 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: motor s1203

#14 Nový příspěvek od Robo »

No a já ho ještě naučil inhalovat PB.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: motor s1203

#15 Nový příspěvek od Terablick »

Mako4991: No je to celkem jednoduchá věc. Motor 1203 (oktávka atd taky) je konstrukčně hodně podobnej motorům Favorit, Felicia, Oktávia (1,4), Fábia atd (taky VW Lupo, Seat Arosa atd...). Takže "napáchat" na to vstřikování neni nic složitého. je potřeba as pár drobných úprav, ale v jádru by to mělo jít celkem snadno. Obvzlášť pak monovstřik. Dokonce je možné přenést i elektronické zapalování, ale u systému MPi už ta přestavba je trochu složitější a na sezapalováním by asi byl problém (s lištou co je u svíček). Samotné vstřikování neni nic složitého, a pokud se mu dá co potřebuje (tedy hlavně signál o horní úvrati nebo u MPi ještě o dolní úvrati a nejlépe i lambda sonda - ta ale není nutná) tak to bude šlapat. Pochopitelně je potřeba tlaková pumpa na benzín (opět vezmeme z dotyčného auta), u MPi celé sání (asi bude třeba upravit přírubu) nebo u monovstřiku vyrobit podložku na to stávající, podobně jako když dáváte motor z favorita (Felicie) do Š 120 a pod. Do toho MPi by se asi neměl puštět někdo kdo o tom "nic neví", ae monovstřik by neměl být zásadní problém. Pochopitelně je třeba mít i řídící jednotku s kabeláží a "vytahat" si z ní potřebné kabely (nebo jí nechat jak je a přebytečné konektory budou prostě viset). Samozřejmě ještě snažší by bylo napáchat do traktůrku rovnou motor z dotyčného auta, ae ten na rozdíl od motoru z Oktávky nebo 1203 bohužel není umístěn rovně (je skloněný). Pokud by motor byl z TAZ 1500, asi by bylo třeba upravit dávku paliva, ale možná by to zvládlo i bez úprav. Při použití MPi by pak samozřejmě šlo použít to z motoru 1,6, které by bohatě stačilo, a při použití lambda sondy by si i upravilo samo dávku paliva pro nižší objem.
Další možnost je použít některé univerzální sady vstřikování a elektronického zapalování, které se prodávají. Otázka je kdy se jakákolivtaková úprava ještě vyplatí a kdy už ne. Pokud mám doma vrak Škodovky (Fav/Fel a pod) s tímhle systémem a k ničemu mi není, jistě se vyplatí o tom uvažovat. pokud bych měl do úpravy domadělu investovat třeba i tisíce, musím si spočítat návratnost (třeba na nižší spotřebě), nebo výsledný přínos. Když použijete kompletní zapalování + vstřikování se vším všudy, máte naprosto bezproblémovej motor co chytá a běží za každého počasí, drží volnoběh, na plyn reaguje plynule a vždy si dodá to co potřebuje (podle jízdního režimu si upraví dávku paliva a předstih). Ve výsledku by měl mít i nižší spotřebu (hlavně při méně namáhavých režimech). A pochopitelně i použití tohoto systému umožní provoz na plyn, ovšem pak samotné vstřikování ztrácí na významu, protože se s použitím plynu vlastně vyřadí z činnosti. Zbyde tedy jen elektronické zapalování, pokud ho použijete.
Samotné zapojení je celkem jednoduchá věc, a pokud se podaří přenést celý svazek, jednotku, původní čerpadlo, snímače atd, je to otázka jednoho odpoledne. Některé drobné úpravy jsou potřeba, jiné jsou možné nebo doporučené, ale jde to i bez nich, ale nic zásadního se měnit nebo upravovat nemusí ;-).
Pro běžný provoz domadělu a méně zkušené konstruktéry (v téhle oblasti) bych jednoznačně doporučil monovstřik z Felicie, a to nejlépe spolu s celým zapalováním. Sám o něm uvažuju pro jeden ze svých strojů (pokud ne MPi), ale zatím je "na řadě" jiný stroj s motorem TD.
Naopak zkušený stavitel či mechanik si může v elektronickém řízení upravit nastavení podle svých představ a potřeb, a buď tak ještě víc snížit spotřebu, nebo naopak "vyždímat" z motoru spoustu výkonu navíc (nejlépe s dalšími úpravami). To se ale týká spíš nadšenců, protože to vyžaduje velké znalosti, nějaké to speciální vybavení atd...
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Odpovědět

Zpět na „Motory“