2V brigs stratton z kosačky
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
2V brigs stratton z kosačky
Mám problém s regulátorom otáčok ovládajúcim klapku karburátora.Motor pri naštartovaní začal bežať na plný plyn.Pred tým som kosačku normálne odstavil v poriadku.Nič som predtým na motore nerobil,ani nenadstavoval.Zistil som závadu,že nefunguje regulácia otáčok.Musel som motor dať dolu a otvoriť.Po otvorení motora som našiel celý regulátor otáčok spadnutý naspodu motora a rozlámané závažíčka.Netuším prečo sa to stalo.Jediné čo mi napadá je,že malý istiaci krúžok pridržujúci regulátor na oske sa uvolnil z drážky-zápichu do ktorého zapadá a istí regulátor na mieste.Nevie niekto poradiť,čo treba urobiť,aby sa to už nestalo?Nerád by som po montáži nového regulátora zažil to isté. Tu je vidieť o čo ide:
https://www.rajce.idnes.cz/lavida1959/a ... s-stratton
https://www.youtube.com/watch?v=BL6WmE7pPKs
https://www.youtube.com/watch?v=ZHDuALsVndg&t=10s
https://www.rajce.idnes.cz/lavida1959/a ... s-stratton
https://www.youtube.com/watch?v=BL6WmE7pPKs
https://www.youtube.com/watch?v=ZHDuALsVndg&t=10s
Re: 2V brigs stratton z kosačky
Motory dnes dost flakají před 40 lety měly kvalitu
Regulátor otáček není potřeba, stačí udělat doraz u plynu na maximální otáčky.
Zastavíš přidáš si plyn, zatížený motor má díru než zareaguje na přidání plynu.
Regulátor otáček není potřeba, stačí udělat doraz u plynu na maximální otáčky.
Zastavíš přidáš si plyn, zatížený motor má díru než zareaguje na přidání plynu.
Re: 2V brigs stratton z kosačky
Áno,uvažujem aj nad touto možnosťou urobiť ručný plyn a tým by do budúcna odpadla starosť s regulátorom.Akurát neviem,čo to bude robiť v práci,či nebudú otáčky až príliš kolísať.Podstata riešenia a rozhodnutia čo urobiť je v správnom určení diagnózy prečo sa to stalo a podľa toho sa zariadiť,teda či má zmysel opravovať,alebo sa na to vyprdnúť a urobiť ručný plyn.Na prvý pohľad vyzerá tá hriadeľka na ktorej sa regulátor točí v poriadku aj zápich pre zaisťovací krúžok a aj samotný zaisťovací krúžok vyzerá bez poškodenia-zodrania,deformácie.Asi to bude chcieť nejakú ozaj silnú lupu,ale aj tak čo potom ak zistím,že zápich pre istiaci krúžok má zodratú hranu a samotný istiaci krúžok je tiež zodratý?Vybrať ten kolík-hriadeľku na ktorej sa to točí?Netuším ako.Je tam našróbovaná,alebo za tepla nalisovaná.Ak je zodratý zápich,ten by zrejme šiel opraviť,len vybrať hriadeľku-resp.kolík.Ako najjednoduchšie riešenie sa zatiaľ javí ručný plyn,ale keby to bolo také jednoduché,tak prečo by sa amíci s brigs strattonu srali s nejakým regulátorom?Majú ho všetky tieto kosačky,či nie?
Re: 2V brigs stratton z kosačky
Elektrocenrály a další stroje jsou dost citlivé potřebují regulátory , motory jsou univerzální tak to do všech montují regulátory otáček.
Re: 2V brigs stratton z kosačky
Tak určitě regulátor je důležitý, protože když si nastavíš na ručním plynu maximální otáčky motoru, tak to nebude zdaleka plný plyn, a ten je určitě potřeba! A ten plný plyn regulátor při zatížení využívá....
Re: 2V brigs stratton z kosačky
Ale uvažujme spolu.Logika mi vraví,že ak nastavím plyn ručne,tak ako by bolo možné aby mohli otáčky vyliezť niekam na maximálne,tak aby sa motor poškodil?To by bolo možné jedine ak by som bol mentálne úplne mimo,alebo hluchý ako peň.Pochopiteľne,že regulátor namontujem a o možnosť nastavenia otáčok ručným plynom bez regulácie regulátorom sa informujem len teoreticky,či už to niekto urobil a akú má skúsenosť
Re: 2V brigs stratton z kosačky
ten motor funguje s regulátorem podle zatížení,nastavíš ho na plný plyn a udržuje si otáčky na 3000,vjedeš do vyšší trávy a motor si sám přidá,ale stále udržuje kolem 3000 otáček.Při ručním plynu budou otáčky lítat nahoru dolu,žádný komfort a potkat v těch vysokejch otáčkách nějakou pevnou překážku nechci ani domýšlet.
Re: 2V brigs stratton z kosačky
Problém je ten, že ty motory jsou dělaný jako stabiláky, nebo jak to říci. Oni mají "maximální" otáčky a přitom nejedou na plný plyn, plyn přidává regulátor otáček podle toho jak pod zátěží klesají otáčky a když se zátěž náhle sníží nestihneš zareagovat plynem tak rychle jak zareaguje regulátor. Takže bez něj je po motoru. Ony v těch aplikacích ve kterých jsou použity jedou často až na samé hraně výkonnosti, když jedou, a jinak se flákají vlastně na nějakým třetinovým / polovičním plynu i při těch "maximálních" otáčkách. Takže je to taková kombinace úspory materiálu na motor (použít ten nejmenší co ještě lze) a úspory paliva.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.