motor Praga V3S

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Praga V3S na Haiti

#46 Nový příspěvek od jano »

M1 je moderný motor a bol stavaný na AD. No ale si to over! A olej nie je moc v ponuke...

honza461
Příspěvky: 2693
Registrován: stř zář 26, 2012 7:45 pm
Bydliště: Příbram

Re: Praga V3S na Haiti

#47 Nový příspěvek od honza461 »

ad,píšu to podruhé,jak píše kolega ,je to moderní motor,nejsme v 50 letech.Jednou napíšu AD ale hned se najde další který neví ale přesto poradí. :-/

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4682
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Praga V3S na Haiti

#48 Nový příspěvek od Peter768 »

Ja by som sa pozrel pod veko ventilov a ak tam nebude karbón tak tam určite nebol olej "A"! Dávať ho tam len preto, že neviem aký tam je je nedobré. Ale toto je mimo tému kolegu z Haiti.

duchodce
Příspěvky: 4674
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Praga V3S na Haiti

#49 Nový příspěvek od duchodce »

Honzo opět jsme v sobě .
Nikde nepopírám že to není moderní motor . Jenom píšu že pokud v něm je cosi co nikdo neví, tak pokud v něm je nějaký olej který karbon nevyplavuje ale zanechává v motoru , tak je nebezpečí po použití AD oleje zadření motoru. Nevím jak je na tom se znalostmi o oleji a nevím kdo ten motor provozoval . Upozorňuji jen na to že v některých uloženkách byl nějaký olej který tolik nedegradoval (počítalo se s uložením na roky ) ale musel se v krátké době po zprovoznění vypustit , byl asi bez přísad. A poměrně levně se dal jeden čas koupit . A doporučovat někomu do motoru olej AD když nevím co v něm bylo je o hubu . Jen tak pro zajímavost kolik jsi najezdil s V3s nebo s Tatrou? Nebo jen zase provokuješ?
Ještě dodatek , převzal jsem výraz moderní motor ale není to pravda ten motor se v základu vyrábí od roku 1952 a verze M1 je poslední modifikace s jiným olejovým hospodářstvím a možná trochu jinými materiály na ojničních šálách, nevím o kolik se zvýšil výkon.Přesné rozdíly neznám pokud to někdo ví , sem s tím. Ale věřím že při zkrácených intervalech by ten motor jezdil i na ty původní neaditivované oleje , pouze s menším nájezdem do Go a s tím že po otevření motoru by tam byly ty závěje karbonu.
A jsem vůl, jsme na foru o Haiti ne o olejích já jsem si teprve nyní všiml že to nebyl dotaz z Haiti , omlouvám se .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

vondmi
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 28, 2013 2:00 pm
Bydliště: Divišov

Re: Praga V3S

#50 Nový příspěvek od vondmi »

Právě, že neznám co tam puvodně bylo.. O tom co AD dokáže udělat za neplechu dobře vím a bojím se. jeden starší mechanik který V3S generálkoval 30 let mi prozradil, že se dávalo M6A na zajetí a následně se vypouštěl a měnil za AD.. Jenže co si ta chudinka mohla prožít předtím nikdo neví .. Dokonce pán od kterého jsem V3S koupil tvrdil, že sám neví jen deset let jezdil neměnil ani nedolýval. :D jinak děkuji za ohlasy

vondmi
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 28, 2013 2:00 pm
Bydliště: Divišov

Re: Praga V3S

#51 Nový příspěvek od vondmi »

poslední modifikace by snad měla být M2 s jiným olejovým hospodářstvím.. já mám starý motor

pavel sk
Příspěvky: 13448
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor V3S

#52 Nový příspěvek od pavel sk »

Neviem ako kde, ale u nas A-čkove oleje prestali davat do motorov uz okolo roku 1975. Odvtedy co viem od starych harcovnikov len AD. U nas motor s A olejom ani nenajdem a olej M6A ani nekupim. Naposledy ked som robil motor V3S s roku 1967. tak bol pekne cisty bez usadenin. Motor M2 ma kus upravene mazanie ale co sa tyka pouzitia olejov tak to nic nemeni na veci. Vyber strbinovy cistitc a dnu uvidis v akom je to stave. Ci je na stenach usad alebo je cisty kov.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: motor V3S

#53 Nový příspěvek od thovt »

Vyrábí se pořád https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531304314 používám ho.
Je mi divné do v3S je spíše do starých dvoutaktních dieselů a čtyřtaktních dieselů bez olejového oběhového čerpadla.
Když už M6AD to se také vyrábí. Spíše je dobré se podívat do manuálu na specifikaci oleje je to norma podle toho vyhledávat olej.

pavel sk
Příspěvky: 13448
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor V3S

#54 Nový příspěvek od pavel sk »

To viem ze sa este furt vyraba :friends:

honza461
Příspěvky: 2693
Registrován: stř zář 26, 2012 7:45 pm
Bydliště: Příbram

Re: motor V3S

#55 Nový příspěvek od honza461 »

duchodce,v3s je sice starej motor ale do emkový verze se ačko nedávalo.A jinak kolik mám naježděno z V3S nebo tatrou?Nikdy jsem to nepočítal ale vim s jakou tatrou jsem jezdi a měl ji doma a něco ještě mám,takže machrování z tvé strany není na místě. :) Už jsem to tu někde psal,128.111,138,148,813,815.805.pv3s,toto vše jsem vlastnil,něco už je pryč něco mám,vypsal jsem ti jen ty tatry a vejdy,byly to ruzné nástavby ale to je jedno. :)

duchodce
Příspěvky: 4674
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: motor V3S

#56 Nový příspěvek od duchodce »

Nechtěl jsem machrovat , jen mě přišlo divné žes od boku bez znalosti situace /typu motoru , první M1 měli snad jen původní filtraci / napsal olej typu AD. To většinou "vypálí od boku" jen někdo kdo neví co činí, což asi tedy není tvůj případ. A jak jsem psal v autech od vojáků mohlo být cokoliv, navíc ani nynější ani původní majitel nevěděli co tam bylo a zda byl vůbec měněn.Proto mě přišla příliš odvážná tak rychlá odpověď.
Pokud tam je nějaký "upečený" /i třeba AD/ olej tak je stejně nebezpečí že po prosté výměně a ponechání oleje v motoru bez dalších zásahů to přestane mazat.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: motor V3S

#57 Nový příspěvek od jano »

A jak jsem psal v autech od vojáků mohlo být cokoliv

Nemohlo! Minimálne 35rokov len AD...

ldzej
Příspěvky: 65
Registrován: úte dub 22, 2014 9:14 pm
Bydliště: Ostrava

Re: motor V3S

#58 Nový příspěvek od ldzej »

Nemate nekdo prosim postup, jak demontovat pro serizeni/opravu vstrikovaci cerpadlo? Chci jej nechat opravit/nastavit atd. Ale jaky je postup demontaze.
Predem.dekuji

honza461
Příspěvky: 2693
Registrován: stř zář 26, 2012 7:45 pm
Bydliště: Příbram

Re: motor V3S

#59 Nový příspěvek od honza461 »

Vyndej vstřikovací trubky,sundej plech co je na chlazení od ventilátoru kterej taky vyndej,odpoj přívod a přepad nafty,dva šrouby za a dva před čerpadlem na 13 klíč,poviyáhni a je tvoje,práce na chvíli. :)

Johnny55
Příspěvky: 359
Registrován: pon bře 11, 2013 11:57 am
Bydliště: Trenčín

Re: motor V3S

#60 Nový příspěvek od Johnny55 »

Len na margo tych olejov pre V3S - olejovu normu, ktoru predpisal vyrobca v tych rokoch zozeniete uz asi velmi tazko. Naviac je pravda ze ak je motor zakarbonovany ( co asi bude dost) tak je riziko rozpustenia karbonu ( pri pouziti oleja ako je Mobil Delvac), ALE - vsetko sa to da riesit a da sa chodit aj na novodobe oleje.
neviem aku normu oleja v3s vyzaduje. da sa vsetko najst, aj vyriesit.

Odpovědět

Zpět na „Motory“