Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Jednoduché - ten válec, který špatně vstřikuje nebo nemá kompresi ti "pšoukne" jenom málo nebo vůbec, při povolení se nezmění chod motoru. Pokud to udělaš na "tahavém" válci tak se ti změní chod motoru a víc ti to pořádně "pšoukne". Je to podobné jako když povolíš trubku od vstřikovače nebo u benzínového motoru sundáš kabel ze svíčky. Když povolíš vahadla tak je to taková petelice pro motor, že se ti i hezky ukáže jestli ti to na vzduchem chlazeném motoru lehce nefouká pod hlavou.
Na vojně jsme takhle zkoušeli jestli máme na PV3S dobře zabroušené hlavy na válec.
Na vojně jsme takhle zkoušeli jestli máme na PV3S dobře zabroušené hlavy na válec.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Ono jde ale taky o to za jakou cenu se dá koupi t skutečně dobrý motor Zetor a za kolik dobrý motor Tatra. Těch Tater je docela dost z elektrocentrál a kompressorů a nehodí se do traktorů, zatimco po Zetoráckýchmotorech je velkej hlad a stojej majlant. Díly na Tatra motory 924 se seženou dobře,protože jsou stejný jako na motory 928 z Tater 138
Mohu se zeptat proč?
Mohu se zeptat proč?
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
No proč asi? Kolika lidem stojí u chalupy Zetor a kolika lidem Tatra 138 nebo 148 na takovéto domácí šolíchání.....
Poptávka určuje nabídku.
Poptávka určuje nabídku.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Prosím o rozšíření odpovědi nějak to asi pořád nechápu.... jako komu co stojí u chalupy že ne tatra? A proč teda NENI VHODNEJ NA TRAKTOR.
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Poptávka neurčuje nabídku, pouze ji vzhledem k cenám, které by lidi za motory Zetor nejraději platili o dost převyšuje
Motor T 924 má kolem půl tuny, motor T 928 tunu. To je na průměrný domaděl moc těžké a do Zetoru taky nejde namontovat.
Motor T 924 má kolem půl tuny, motor T 928 tunu. To je na průměrný domaděl moc těžké a do Zetoru taky nejde namontovat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Myslím,že ten motor je do väčšieho traktora vhodnejší ako Zetorácky. Má o skoro 100kg viac,ale výkon a kr. moment je tiež podstatne zaujímavejšei číslo. Je jasné,že to nedá niekto do Kačeny,alebo na GAZácke nápravy.
To,že ten motor je použiteľný je vidieť tu:
http://www.youtube.com/user/MrKubike#p/u
To,že ten motor je použiteľný je vidieť tu:
http://www.youtube.com/user/MrKubike#p/u
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Z pohledu ceny ale nejde o použitelnost v nějakém domadělu, ale o náhradu stávajícího motoru v zetoru, který se vysypal. Když ho budu chtít nahradit T 924 musím započítat i cenu přestavby a to už tak zajímavé není. Navíc by asi na STK dost nepříjemně čuměli.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
A právě proto, že nabastlit motor z TATRY do ZETORA je takřka nesmysl. Ty tatrovácké se dají sehnat za pár babek a Zetorácké stojí celé jmění. I když mít doma traktor s osmiválcovým motorem, aby z každé strany vyčuhovala řada válců - to by byla masírka...
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Aha, já myslel že se bavíme o tomto:motor TATRA 924. Jedná se o vzducháč 4válec o výkonu 44kw. Podobné parametry jako zetor, tak proč ne do domadělu....., zatím mi nikdo neřekl pádnej důvod proč ne, že to nejde jen tak namontovat do zetoru a jet na STK je snad jasný všem.
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
No samozřejmě, že by přicházel v úvahu čtyřválec. Když už by někdo bastlil tatrovácký motor do Zetora tak 4-válec a 8-válec má stejnou přírubu ke spojce tak proč troškařit.... Na STK i četníci by, ale asi opravdu nestíhali mrkat na drát
Ale nyní vážně: patlat se s přírubou k naroubování na převodovku, smířit se s tím, že motor má větší hmotnost a tudíž nepujde "utáhnout" volant a přední teleskopy budou na doraz je dost důvodů proč se do takové blázniviny pouštět.
Navíc zetorácký motor je zkonstuován k monoblokové zástavbě - bez rámu. Což u Tatry neplatí. Je mi jasné, že je to horda železa, ale asi by bylo dobré kalkulovat i s tím.....
Ale nyní vážně: patlat se s přírubou k naroubování na převodovku, smířit se s tím, že motor má větší hmotnost a tudíž nepujde "utáhnout" volant a přední teleskopy budou na doraz je dost důvodů proč se do takové blázniviny pouštět.
Navíc zetorácký motor je zkonstuován k monoblokové zástavbě - bez rámu. Což u Tatry neplatí. Je mi jasné, že je to horda železa, ale asi by bylo dobré kalkulovat i s tím.....
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA
Aj tak si myslím,že sa trošku odbočilo od témy......