Zadřená motorová pila H55
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Zadřená motorová pila H55
Mala poznamka, dvojtaktu moc neprospieva casta zmena otacok v zmysle pridam a uberiem plyn. Pri pridani ide do otacok, uberies prestane mazat ale otacky su este vysoke (chvilu trva kym klesnu).
Takym vrrrn/vrrrrn narabanim s plynom sa da lahko pridriet ...
Takym vrrrn/vrrrrn narabanim s plynom sa da lahko pridriet ...
Re: Zadřená motorová pila H55
To asi ne, ne? Přidání plynu není jen a primárně o zvyšování množství dodávaného paliva, protože to by ubrání plynu bylo o zastavení dodávky paliva a takto to tam nefunguje. Je nesolidní strašit lidi tím, že při každém přechodu motoru z otáček do voploběhu je motor na pokraji zadření, nebo že není mazán. Daleko a logicky zdůvodnitelným problémem je řezání na neplný plyn. Tady to souvisí nejen s mazáním, ale i s chlazením. A nemám teďkon na mysli proud - množství chladícího vzduchu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Zadřená motorová pila H55
Vsak si to vyskusaj povedzme 10 min, alebo tvrdis, ze ked uberies plyn, tak kym klesnu otacky je to mazane ako pod plynom?
Pri kazdej zmene otacok sice nie je na pokraji zadrenia, ale ak budes tym plynom vrzukat z pasie 10 min, tal pri kazdom tom padani otacok sa bude mazat podstatne menej ako ked je pod plynom, to iste potom k tomu chladeniu zmesou ...
Pri kazdej zmene otacok sice nie je na pokraji zadrenia, ale ak budes tym plynom vrzukat z pasie 10 min, tal pri kazdom tom padani otacok sa bude mazat podstatne menej ako ked je pod plynom, to iste potom k tomu chladeniu zmesou ...
Re: Zadřená motorová pila H55
dms - zajdi si někdy do lesa poslechnout jak profesionální dřevorubci odvětvují třeba slabší smrky. Celé dni , týdny, měsíce a roky dělají s dvoutaktem vrrrn/vrrrn a hneď tak se jím ho nedaří pridriet .
Re: Zadřená motorová pila H55
No vidis, a mne prave zopar profesionalnych vysvetlovalo, ze to je na zivotnosti vidno. Jedna vec je, ked tu pilu do tych otacok dostat musis, druha vec je, ked z pasie kym prejdes od vetvy k vetve urobis este 5x vrn/vrn naprazdno ...
Kym nema dvojtakt samostatne cerpadlo na davkovanie oleja, ktore pracuje v zavislosti od otacok, tak to jednoducho pri tom prechode dole maze menej (moje skusenosti su prevazne z dvojtaktnych motoriek).
Ono je to +/- asi tak ako studene starty motora - podielaju sa na opotrebovani motora cca 50 %, vyhnut sa im neda, ak si to uvedomis a minimalizujes ich, tak naraz motor v starej skodovke vydrzi miesto 200 tis. km 300 tis.
Kym nema dvojtakt samostatne cerpadlo na davkovanie oleja, ktore pracuje v zavislosti od otacok, tak to jednoducho pri tom prechode dole maze menej (moje skusenosti su prevazne z dvojtaktnych motoriek).
Ono je to +/- asi tak ako studene starty motora - podielaju sa na opotrebovani motora cca 50 %, vyhnut sa im neda, ak si to uvedomis a minimalizujes ich, tak naraz motor v starej skodovke vydrzi miesto 200 tis. km 300 tis.
Re: Zadřená motorová pila H55
Tak teraz si ma pekne pobavil a ako pisal Codza zajdi si do lesa,ved tie motory su na to stavane a riadne testovane,ak by to malo byt tak ako pises,tak kazda pila by sa v lese zadrela do mesiaca.Zavada moze byt aj prasknuta guma medzi motorom a karburatorom,alebo netesnia dobre semeringy.dms píše:Mala poznamka, dvojtaktu moc neprospieva casta zmena otacok v zmysle pridam a uberiem plyn. Pri pridani ide do otacok, uberies prestane mazat ale otacky su este vysoke (chvilu trva kym klesnu).
Takym vrrrn/vrrrrn narabanim s plynom sa da lahko pridriet ...
Re: Zadřená motorová pila H55
By som povedal asi takto: otvor si HOCAKU motorarsku knihu a precitaj si v nej zakladne nevyhody dvojtaktu, urcite tam bude jedna z tych troch/styroch poloziek "problemataicke/nedostatocne mazanie pri volnobehu a pri brzdeni motora".
Kludne to mozme v samostatnej teme rozoberat dalej ...
Kludne to mozme v samostatnej teme rozoberat dalej ...
Re: Zadřená motorová pila H55
OK tak potom mi vysvetli preco sa ta pila zadrela uz po 3 mth?S tym mazanim a chladenim mas urcite pravdu,ale pokial je tam kvalitny olej priamo od vyrobcu a chladenie je ok,tak je zrada niekde inde a urcite to nebute turovanim naprazdno a podalsie mi logicky vychadza ze podla toho co pises tak by musela stracat kompresiu a tah postupne,na co by samotny majitel prisiel a nezadrela by sa naraz.
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: pát bře 13, 2009 11:03 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Zadřená motorová pila H55
Nemuze byt ohnuta ojnice vuci valci do boku ?Chtelo by to foto toho zadreneho pistu mozna by to pomohlo identifikovat lip.Zadreni pistu zpusobuje ztrata olejového filmu mezi pistem a valcem který zaroven odvadi teplo z pistu.Jestli to chodi ze sikma v tom valci tak by to mělo jit poznat na tom pistu. Co ložiska na klice ?Meril jsi pist , ma několik prumeru a sisotvar u vrchu by mel met nejmensi prumer protože se nejvic roztahne .
Vzpomente si na Trabanta kolikrat se brdzi motorem z kopce a prezije to a to ma ještě soupatka pritlacovane pružinami a olej M2T
Vzpomente si na Trabanta kolikrat se brdzi motorem z kopce a prezije to a to ma ještě soupatka pritlacovane pružinami a olej M2T
Re: Zadřená motorová pila H55
Presne preto mal trabant potazmo wartburg tu volnobezku (trabant dokonca trvalo zapojenu pri 4. prevodovom stupni), aby to na najvyssej rychlosti nebrzdilo motorom (ano aj to cosi posetrilo) ...
Rozbehni sa na pionieri na takych 50 - 60 km/h, uber plyn na minimum (niekde z kopca, nech to hned nestoji) a po 30 - 40 metroch je zakusnuty tak, ze ti pojde zadne koleso flekom, to je jednoducho fakt ...
Vidim, ze to bude lepsie riesit v samostatnej teme
Rozbehni sa na pionieri na takych 50 - 60 km/h, uber plyn na minimum (niekde z kopca, nech to hned nestoji) a po 30 - 40 metroch je zakusnuty tak, ze ti pojde zadne koleso flekom, to je jednoducho fakt ...
Vidim, ze to bude lepsie riesit v samostatnej teme
Re: Zadřená motorová pila H55
Ok,ale nemozes porovnavat pilu s pionierom,lebo ak spominas pionier,tak ten je omnoho tazsi aj s vodicom,tym chcem povedat ze pionier je dole kopcom tlaceny velkou zotrvacnostou a pila nie.A ked si vezmes pomer vykonu pioniera a pily tak su skoro totozne a v dost vela pripadoch ma pila viac cm3 ako pionier.A znova musim podotknut,ze pokial ma pila kvalitny olej od vyrobcu a dobre chladenie,tak dovod zadretia nemoze byt tym castym pridavanim a uberanim plynu.Dokazom toho su kvanta kubikou dreva ktore pila pocas svojej zivotnosti musi spravit.Viem o com hovorim,pretoze mam zopar rockov odrobenych v smrekovych lesoch,kde je toho pridavania a uberania za jeden den viac ako na pionieri za 5 rokov.
Fido 600 tak ako si dopadol s pilou?
Fido 600 tak ako si dopadol s pilou?
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: pát bře 13, 2009 11:03 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Zadřená motorová pila H55
S tim pionýrem je to trochu prehnane . Ja su odkojeny pionýrem od 12 roku sem na nem jezdil po lese ,bez plechu sedelo se na nadrzi ,porad na jednicku takze nic moc chlazeni s kopca do kopca brzdeni motorem , do nadrze jsme lely benzin s ricinovym olejem s frajeriny kvuly vuni anebo když uz nebyly prachy na benzin tak technicak s naftou pul na pul protože kamaraduv tata jezdil s tatrou tak bylo nafty az tma a technicak byl s fabriky 100litru nebyl problém za litr slivovice (doba lidoveho blahobytu 1985) Nikdy se nestalo ze by sme to zadrely a to sme o dvoutaktu a jeho problemech nevedely nic co se tyce mazani pistu a klikovky.
Sam jsem si generalkoval pilu MS 290 (gufera, ložiska ,pist ,pistni krouzky ,hadicky ) pist a krouzky kupovane na netu , valec puvodni protože na nem nebyly zadne stopy opotrebeni , jen pist mel na sobe ojete stopy od spodku valce a kanalu hluboke az tri desetiny a krouzky sjete no proste zadna komprese , přes gugera si to salo falesny vzduch. Slozil ,seridil karbec u lesaka a pila jede jako nova . Tak nevim podle toho ze to udelalo dvakrát po sobe musí byt nejaky problém nesouvisejici s olejem v benzinu a mazani pistu ,protože kdyby ten namichany benzin co ma nalel do druhé pily ,verim ze normalne pojede a nic se nestane .
Sam jsem si generalkoval pilu MS 290 (gufera, ložiska ,pist ,pistni krouzky ,hadicky ) pist a krouzky kupovane na netu , valec puvodni protože na nem nebyly zadne stopy opotrebeni , jen pist mel na sobe ojete stopy od spodku valce a kanalu hluboke az tri desetiny a krouzky sjete no proste zadna komprese , přes gugera si to salo falesny vzduch. Slozil ,seridil karbec u lesaka a pila jede jako nova . Tak nevim podle toho ze to udelalo dvakrát po sobe musí byt nejaky problém nesouvisejici s olejem v benzinu a mazani pistu ,protože kdyby ten namichany benzin co ma nalel do druhé pily ,verim ze normalne pojede a nic se nestane .