motor Škoda Octavia - provoz na LPG - úpravy

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: Provoz na LPG - úpravy

#16 Nový příspěvek od paja52 »

quako2 píše:Tiez sa chystam prerobit traktor na LPG. Mam par otazok:
1. mozem zobrat podtlak , tak ako som to zakruzkoval (zelena farba)
2. mozem ako zmieasvac pouzit trubku ktoru patricne ohnem (aby bola presne nad klapkov v karburatore) a strcim do otvoru (cervena sipka)
Dakujem
1. Ano můžeš, pokud máš možnost tento průtokový šroub zredukovat pro plastovou hadičku 6 mm a zvětšit vnitřní otvor na 4 mm .

2. U dvoukomorového karburátoru bych raději zvolil origo mezikus aby obě komory měli stejné podmínky přísunu paliva a nebo bych druhou komoru zaslepil . Přivádět trubkou plyn až ke škrtící klapce není potřeba, stačí když bude zakončena u vstupu nad první komorou. O ostatní se už postará protékající vzduch.
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Uživatelský avatar
Robo
Příspěvky: 405
Registrován: pon črc 09, 2007 7:08 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Provoz na LPG - úpravy

#17 Nový příspěvek od Robo »

Jak jsem avizoval v prvním příspěvku tohoto tématu, uskutečnil jsem dané úpravy (zrušil jsem karburátor) a přestavěl motor pouze na pohon LPG (flaša propan-butan :) ). Do této doby jsem sice jezdil na plyn, ale směšování plynu probíhalo v origo karburátoru. Po sezóně jezdění bych tedy shrnul výsledky. Spotřeba plynu zůstala stejná, motor se snadněji vytáčí, již nepozoruji nechuť táhnout dál než do dvou tisíc, jde za plynem, a hlavní pozitivum je v nárustu výkonu, který je "skoro" (berte s rezervou...) srovnatelný s provozem na benzín, jednoznačně je vyšší než když se směs plyn-vzduch tvořila v origo karburátoru. Samozřejmě výkon porovnávám dle řazení rychlostních stupňů. Tam kde jsem dříve jezdil s redukovanou 1, tak dnes dávám red. 2 (tak jak na benzín).
Celá úprava spočívala vyhozením karburátoru, naroubováním samostatné škrtící klapky a směšovače a "vyladění" (průměr difuzoru směšovače, množství vzduchu).
V neposlední řadě se snížila zastavěná výška :)
Kdybych to shrnul: s touhle úpravou jsem spokojen a beru ji jako plusovou.
Další úpravou bude výměna zapalování za elektronické, která dává silnější jiskru,což bude pro plyn jen přínosem.

Takže to jen tak, kdyby to někoho zajímalo a váhá se vydat touto cestou.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Provoz na LPG - úpravy

#18 Nový příspěvek od Jarda-k »

Jak jsi vyřešil mazání sedel ventilů v litinový hlavě když jezdíš výhradně na LPG ?

Uživatelský avatar
Robo
Příspěvky: 405
Registrován: pon črc 09, 2007 7:08 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Provoz na LPG - úpravy

#19 Nový příspěvek od Robo »

Nijak. Již takto jezdím 10 let.

lavida
Příspěvky: 369
Registrován: pát zář 28, 2012 10:39 pm
Bydliště: nováky-SR

Re: Provoz na LPG - úpravy

#20 Nový příspěvek od lavida »

A čo tak priložiť fotky? Máš vyskúšané ,si spokojný.Znamená ,že my ostatní čo tiež máme záujem o niečo také,len okopírujeme a nemusíme špekulovať jak Mara bečkeje s p...u.

Uživatelský avatar
Robo
Příspěvky: 405
Registrován: pon črc 09, 2007 7:08 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Provoz na LPG - úpravy

#21 Nový příspěvek od Robo »

No sice nevím co na tom uvidíš, zapojení je jednoduché, ale když tak pěkně prosíš, tak v průběhu týdne foto dodám :)

Uživatelský avatar
Robo
Příspěvky: 405
Registrován: pon črc 09, 2007 7:08 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Provoz na LPG - úpravy

#22 Nový příspěvek od Robo »

Takže slíbené foto:
Obrázek

Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Re: Provoz na LPG - úpravy

#23 Nový příspěvek od quako2 »

Neviete niekto povedat z coho je tento difuzor? Mal by byt na Skodovku,ale neviem aku. Nasiel som ho cez inzerat, cize ho este fizicky nemam (aby som ho pomeral)
Přílohy
d3.jpg
d2.jpg
d1.jpg

Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: Provoz na LPG - úpravy

#24 Nový příspěvek od paja52 »

Řekl bych dvoukomorový karburátor Škoda 105-130.
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Sadra17
Příspěvky: 6318
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Provoz na LPG - úpravy

#25 Nový příspěvek od Sadra17 »

tak tak je pro klasiku dvokomorák 105/136 tenhle nejni moc dobrej pro výkon lepší se s dvouma dírama :-/
malej traktorista v malým traktoru

Odpovědět

Zpět na „Motory“