Nedostatečné chlazení
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- ZETOR-7745
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv srp 22, 2013 9:12 pm
- Bydliště: Čadca
Re: Nedostatečné chlazení
cerus nejdem tu otvarat novu diskusiu tak sa tu privtrem mam taky problem prejdem asi cca 1km na plnom plyne 4q-30km a traktor sa mi prehreje na 120C motor multicar M 24+chladic v minulom traktore sa mi zohrial max na 60C a to po 3x tolkej trase a drzal si teplotu
Re: Nedostatečné chlazení
Může bejt klidně prasklá hlava - tyto motory na to trpěly. Pokud se ohřál na 120°C, to už tam moc vody asi nezbylo...
Chce to ale začít klasickou cestou - kontrola termostatu, vodního čerpadla jestli není poškozený oběžný kolo a kontrola chladiče, hadic....
Chce to ale začít klasickou cestou - kontrola termostatu, vodního čerpadla jestli není poškozený oběžný kolo a kontrola chladiče, hadic....
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
- ZETOR-7745
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv srp 22, 2013 9:12 pm
- Bydliště: Čadca
Re: Nedostatečné chlazení
no ak praskla ta hlava tak ma od nervov urve :/ v zime ako som ho zalozil som nalial fridex do -40C,motor som komplet pretesnil,VD vyzerala v pohode termostat som nepozeral,a esce ako idem z nicoho nic zdechne (spravy sa mi usadenina od nafty na filtry ) pouzivam cervenu naftu ci by to nemohlo byt aj tov naftov predtim som tankoval z benzinky
Re: Nedostatečné chlazení
Nemas nejake foto toho sytice?Jeste sem s tym automatem nemel cest.Nejradeji bych ho predelal na manual,ale to by musel nekdo poradit.....Jarda-k píše:No, pokud je horko, tak se topení v autě většinou nepoužívá a konkrétně u favorita je do přívodu k topení zapojenej čtyřcestný ventil a při vypnutým topení voda radiátorem neprotéká, pouze koluje v hadici.
Při umisťování a propojování chladiče s motorem je samozřejmě třeba použít mozek a nejít proti zákonům fyziky....
Demontáž termostatu není dobrý řešení a pokud je to nutný, tak se tím většinou maskuje nějakej problém s motorem. Třeba KO těsnění pod hlavou, nebo užraný lopatky vodní pumpy.
Zvláště pokud se na motoru zachová původní automatický sytič je demontáž termostatu naprosto nevhodná.
Jako kompromis je možný namotovat termostat ze š 120 kterej otevírá při 75 °C a na stupňovitý vačce sytiče ubrousit 2/3 posledního zubu aby sytič dřív vypnul.
Re: Nedostatečné chlazení
Já mám na hrkači motor z 1203 v létě ze začátku hodně hřal. Ale pak sem tam stvořil 6 stilistou vrtuli a je klid. Jinak všecko zůstalo puvodni.
Re: Nedostatečné chlazení
Využiju toto téma: Mám ve strojku motor Renault 1,6D, ale nemám origo chladič. Zato mám chladič z Favorita i se saharou. Vzhledem k tomu, že origoš chladič byl plošně větší, tak předpokládám, že mi to ten Favoriťácký neuchladí. Tak mě napadlo, že bych sehnal ještě jeden z favorita a protože je dost úzký, tak bych je postavil na výšku propojil bych je vedle sebe s tím, že obě sahary bych dal na ruční spínač a mohl bych si tak podle počasí a zatížení zapínat a vypínat obě sahary. Je to reálné, nebo je to blbost? Případně nevíte někdo jestli to tak už někdo nemá? díky
Re: Nedostatečné chlazení
Možná by bylo lepší dát za stávající chladič výkonnější ventilátor. Je to dost znát, já to vyřešil takhle: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 47#p788047
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Nedostatečné chlazení
Tak pokud by stačilo dát výkonnější ventilátor tak to by bylo super. Je fakt, že na tom tvém je těch listů na té vrtuli x, ale fáčko jich má jen pár. Mám tady ekologickou likvidaci aut, tak se tam stavím.
- exot
- Příspěvky: 3809
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedostatečné chlazení
V prvni rade je si treba uvedomit ze z benzinu ci nafty se ziskava nejaky vykon treba motor ma 50kw to zhruba znamena ze vyfukem odejde 50kw vyfukovymi plyny na klice 50kw vykonu a prave chlazenim zbylou tretinu tj taky 50kw ktere musite uchladit (prosim nechytejte me za slovo).Kazdy motor respektive jeho chladic je konstruovan tak ze i v nejvetsich vedrech musi motor uchladit .Pokud je jinak vse v poradku neni problem ale vzhledem k tomu ze v traktoru neni zajisten dostatecny prutok vzduchu chladicem tak ho musime zajistit jinym zpusobem treba pridanym ventilatorem vice listy ventilatoru , lepsim smerovanim vzduchu nebo jinym resenim prutoku chladiciho vzduchu mnohdy staci rucni spinac ventilatoru.Pripadne vykonnejsim chladicem.Sahara topeni nema velky vyznam ta ma cca kolem 5kw krom toho stejne v aute v nejvetsich vedrech taky netopite.Mrknete treba na autokrosova auta ty treba take maji vice ventilatoru.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Nedostatečné chlazení
uchladí, diesel moc nehřejeduff74 píše:Využiju toto téma: Mám ve strojku motor Renault 1,6D, ale nemám origo chladič. Zato mám chladič z Favorita i se saharou. Vzhledem k tomu, že origoš chladič byl plošně větší, tak předpokládám, že mi to ten Favoriťácký neuchladí. Tak mě napadlo, že bych sehnal ještě jeden z favorita a protože je dost úzký, tak bych je postavil na výšku propojil bych je vedle sebe s tím, že obě sahary bych dal na ruční spínač a mohl bych si tak podle počasí a zatížení zapínat a vypínat obě sahary. Je to reálné, nebo je to blbost? Případně nevíte někdo jestli to tak už někdo nemá? díky
malej traktorista v malým traktoru
Re: Nedostatečné chlazení
novej diesel moc nehřeje, starej typ topí víc jak benzín. Novej nafťák s řídící jednotkou ti dokonce dohřívá vodu žhavícíma svíčkama do vody, aby rychleji byla voda na provozní teplotě.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Nedostatečné chlazení
Nechci do toho kecat, ale fyzika je svině a účinnost se pořád moc z místa nehla ani u benzínu ani u nafty...Chose11 píše: novej diesel moc nehřeje...
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Nedostatečné chlazení
tak nekecej, praxe je praxe , několikanásobným vstřikem, promněným časováním ventilů a vůbec inteligencí řídící jednotky apod. se účinnost zvýšila a při spalování jde o něco více do výkonu, méně do tepla.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- exot
- Příspěvky: 3809
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedostatečné chlazení
a také přeplnováním ;)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Nedostatečné chlazení
A také proto že nafta má větší hustotu než benzím ... a poměry vstřiku jsou hmotnostní že....
Ony ani nové benzíny netopí. Praktici
Ony ani nové benzíny netopí. Praktici
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme