voda v chladiči

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
rnak
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 05, 2013 5:54 pm
Bydliště: Lučenec

voda v chladiči

#1 Nový příspěvek od rnak »

Vopred sa ospravedlňujem že zakladám novú tému, ale nenašiel som tu odpoveď na moju otázku...to je ohľadne vody v chladiči, keď sa motor používa len občas tak trikrát do roka, je lepšie tam pred použitím naliať vodu a po použití vypustiť, alebo tam naliať nemrznúcu zmes? Pretože keď sa voda vypúšťa tak to hrzdavie, môže to motoru nejak vážne uškodiť? Môže nemrznúca zmes stáť v chladiacom okruhu dlho bez nečinnosti motora? Možno hlúpa otázka, ale nerád by som tomu motoru uškodil.

Uživatelský avatar
Brit
Příspěvky: 955
Registrován: sob dub 16, 2011 4:41 pm
Bydliště: Nymburk

Re: voda v chladiči

#2 Nový příspěvek od Brit »

Současné nemrznoucí směsi dokáží částečně chránit chladicí systém před korozí. Je mnohem lepší nechat kapalinu v systému.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9584
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: voda v chladiči

#3 Nový příspěvek od Atlan »

A ked ti to nebude tiect G12 ma interval vymeny 5 rokov ostatne 2-3roky. Okrem ineho maze tesniace casti cerpadla.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

rnak
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 05, 2013 5:54 pm
Bydliště: Lučenec

Re: voda v chladiči

#4 Nový příspěvek od rnak »

Veď práve...v tom je ten problém, že mám odtrhnutý výpustný ventil z chladiča, a ako robím tak robím proste už rok som si nenašiel čas to opraviť, niekto povie že zhodiť dolu masku, odpojiť hadice, demontovať chladič, opraviť a zmontovať je nič, ale ja fakt ani na to nemám čas, opravujem len to čo je nevyhnutné, a do tej diery čo ostala po ventile strčím drevený kolík, nalejem vodu a ide sa...
Inak pri nemrznúcej zmesi je zas nebezpečie, ak sa náhodou dostane do oleja, zruší to celý motor pretože olej zhustne, a nemusí sa to dať potom odstrániť, máte s tým niekto skúsenosti?

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: voda v chladiči

#5 Nový příspěvek od Jarda-k »

Pokud se do oleje dostane samotná voda, tak to motoru taky moc neprospěje....

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: voda v chladiči

#6 Nový příspěvek od DYK »

Jak je patrné, sám víš, že voda a její vypouštění motoru nesvěčí. Zarůstá a při nalítí vody a provozu motoru putuje motorem bláto. Ucpává se i chladič, takže můžou nastat i problémy s kapacitou chlazení a případné potíže s přehřátím motoru. Je velice nemoudré a nešetrné k motoru, který se dřív nebo později ozve, takto ho provozovat. Taky jsem přeškoloval motor "na vodu" na nemrznoucí směs. Vyčistit chladič, nalít směs, začal jsem jezdit, pak odešla vodní pumpa, pochopitelně. Díky čistící schopnosti nemrzky jsem vypouštěl kapalinu v barvě bílé kávy. S novým vodním čerpadlem a znovu vypláchlý chladič nová náplň a za dva měsíce zase kafe - vylít. No prostě dobral jsem se k tomu, že teď mám nemrznoucí směs v chladiči a motoru celoročně a už bez známek špinění. Předpokládám, že jsem dostal chladící systém do dobré kondice, voda se neztrácí a i "drží barvu". Jsem spokojen a bylo to mým cílem, ponechávat motor s chladičem trvale zaplaven chladící kapalinou. Já si teda ten čas pro svůj motor našel a nepochopím, jak někdo nemá čas na "to svoje", obzvlášť když to vede k pozdějším a zbytečným finančním výdajům. O nějakém kolíku jako zátky na místo kohoutu se už bavit vůbec nehodlám. Domníval jsem se, že jsme zde všichni tak nějak na jakési technické úrovni a ne dráteníci.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
caja008
Příspěvky: 2723
Registrován: ned čer 13, 2010 7:03 pm
Bydliště: Nová Paka

Re: voda v chladiči

#7 Nový příspěvek od caja008 »

Jarda-k píše:Pokud se do oleje dostane samotná voda, tak to motoru taky moc neprospěje....
Pokud se cokoliv dostane do oleje tak to motoru moc neprospěje ael zase když nám na saxu vylítlo těsnění tak jsme s tim v pohodě najeli cca 200 km než jsem začlo mazání svítit natvrdo na furt.. vyměno těsnění pod hlavou vypláchnutej motor i chladič a jeztdí se dál...

JK tématu.. pokud tam nemáš delší dobu nc tak bych se možná trochu bál aby ti to ten fridex někde neprožral je přeci jenom agresivnější než voa a taky má schopnost rozpouštět vodní kámen takže nevm ..
Když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo aneb když nestačí kladivo jistota je ještě větší kladivo.

duchodce
Příspěvky: 4655
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: voda v chladiči

#8 Nový příspěvek od duchodce »

Pokud to takhle musíš dělat tak alespoň tu vypuštěnou vodu zachyť a používej ji znova. A používej DEŠŤovou vodu, pak eliminuješ škodu na minimum .Dříve fridex nebyl a bylo v létě setsakra poznat pokud traktorista pokud v zimě musel jezdit /krmiváři , protah silnic/ naléval dešťovku,traktor se uchladil.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Odpovědět

Zpět na „Motory“