Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
breakenter
Příspěvky: 318
Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
Bydliště: Liberecko

Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#1 Nový příspěvek od breakenter »

Zdravím ve spolek. Dávám dokupy nakladač T174.2
Tento stroj má diesel motor vzducháč 2VÁLCE o výkonu 25kw.
Motor má obrovský setrvačník , diky kterému je schopen při rázovém zatížení (záběr hydrauliky)
situaci na chvilku zvládnout a neztratí tolik otáčky.
Nic méně motor je dle mého názoru na tuto mašinu značně poddimenzovaný (stroj má s nástrojem okolo 9TUN)
co je ale hlavní, že při práci to dělá nehorázně velký bordel - hluk.
Při větším stoupání už motor plyve krev tedy spíše olej a je znát že toho má plný kecky.
Takže na rovinkách vcelku v pohodě ale tady v kopcovítém terénu je to málo.
http://www.youtube.com/watch?v=8FzlE_K5 ... re=related
Do plusu se zase musí přičíst fakt , že spotřeba je poměrně malá.

Takže si začínám pohrávat s otázkou zda motor navyměnit za něco "lepšího".
Při prvním pátrání po netu jsem našel toto. Ten by mu opravdu slušel :D
http://bel.cz/perkins/pdf-prumyslove/40 ... 0May09.pdf
Ovšem cena okolo 84.000,-Kč rozhodla je že to asi neprojde :-)

Dále jsem zjistil , že v českých luzích a hajích se do tohoto stroje zastavoval i motor
ZETOR. Kupříkladu Z6911 která má tuším okolo 42kw ale ve skutečnosti tento motor
v tomto stroji jel prý na "doraz" a měl toho plný kecky. Takže zde krom výkonu motoru
bude hrát i hlavní roli krouták potažmo asi ten setrvačník.
Takže zde se vrbí první otázka. Jaký model ZETORA by byl vhodný pro zástavbu ?
Omezení je v delce celého motoru - je tam tuším 80-85cm místa.


Při dalším patrání jsem narazil na jeden zajímavý motor TATRA 924
Jedná se o vzducháč 4válec o výkonu 44kw. (pokud by někdo měl dokumentaci k motoru budu rád)
Co by jste řekli na tento motor ? Většinou byl sázen do kompresoru , elektrocentrál a do vrtacích souprav TATER 148 apod.
Zvuk tohoto motoru je už podstatně lepší a výkon by mohl poskytnout dostatečný.
Ještě mě napadlo přidělat k tomuto motoru (otázka jak) ten puvodní setrvačník
a využívat jeho kinetickou energii. Trošku se ale bojím roztočit ve stroji něco tak mohutného
jako je puvodní setrvák který bude asi značně těžký.

http://www.youtube.com/watch?v=E6jbLOIK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=91Rn_eYdgyU

Vzhledem k tomu , že nemám žádnou zkušenost tak se předem ptám abych neřešil
něco co je blbě proveditelné.
Cílem celé upravy by mělo být snížení hluku , zvýšení výkonu a to v rozumném poměru ku spotřebě.
Stroj totiž při práci s hydraulikou jede na konstantní otáčky. (hydraulika se zapíná pomocí odstředivé spojky)

A ještě mimo téma , k motoru TATRA
http://www.youtube.com/watch?v=8eGS8Ocp9bA
Zde na tom videu se jim podaří rozjet motor tatra , a za běhu ten maník povoluje postupně
nějaké šrouby na hlavě a při povolení mu to foukne a zase to utáhne. Jakož to nezkušeného
by mě zajímalo vystělení těchto operací a jaký mají cíl.

Diky s pozdravem
Milan

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#2 Nový příspěvek od bastardtraktor »

ZDAR MOTOR TATRA 924 MÁM DOMA
- JE SKORO NEJETÝ Z VOJENSKÉHO AGREGÁTU.

DOKUMENTACI DÍLENSKOU K NĚMU NEMÁM.
ALE JE TO UPLNĚ STEJNÝ JAKO PŮLKA MOTORU TARY 138

Mam jen poměrně podrobné techniclé údaje
jako jsou výkony a otáčky, tlaky, spotřebu různých variant co se vyráběly
poměrně přesný rozměrový náčrtek, hmotnost a tak dále.
Jedná se o firemní prospekty a katalogové listy

V podstatě je to dvojnásobný motor oproti tiomu původnímu co tam máš.
Se stejnými válci a hlavami Tatra se dělala i dvouválcová varianta pod označením Slavia 2 ST 120
a ta Slavia je srovnatelná s tím motorem IFA, který tam máš.

Se setrvákem bych neexperimentoval -ten motor Tatra má dost výkonu, krrouťáku i setrvačnosti sám o sobě a váží 1/2 tuny !!!!
Přílohy
do těchto autobagrů se dával !!!!!!!
do těchto autobagrů se dával !!!!!!!
V pásáku Praga.jpg
t1972_38.jpg
s kompresorem.jpg
Křivka.jpg
567342635_3.jpg
567342635_2.jpg
567342635_1.jpg
567342635.jpg
924a.jpg
924b.jpg
ooooooooooooo

breakenter
Příspěvky: 318
Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
Bydliště: Liberecko

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#3 Nový příspěvek od breakenter »

Diky za info , to bodlo , hlavně ty rozměry.
Skočil jsem ještě narychlo cvaknout tu IFU
Zde je galerka
http://www.foto4.me.cz/T174/motor/

Ten motor by tam asi šel nacpat ale bude na knop :prace:

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#4 Nový příspěvek od bastardtraktor »

a je krááásnej

Obrázek

Obrázek
Přílohy
5384346_2.jpg
Tatra 924.JPG
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#5 Nový příspěvek od bastardtraktor »

třeba bude v polsku levněj .- třeba ani nevěděj do čeho patří
http://www.truck-expo.com/sk/d/nahradne ... 24-5254873
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#6 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Ale i Poláci ten motor umějí použít do domadělu
http://archiwumallegro.pl/traktor_sam_t ... 36167.html
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1667
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#7 Nový příspěvek od sferos »

Ahoj Tomáš, máš krásne skvosty, škoda že už ich tu tak málo prezentuješ. Mohol by si znovu obnoviť tému múzeum traktorov domácej výroby – čo tam máš nového, a takisto seriovky.. Bez Teba je to tu nudne.
Máš parádny motor. Tento by mi určite zlámal môj traktor. Jeden krát ich mali v kovošrote vo Výčapoch ( pri Nitre ), celé haldy, boli vo vojenských mobilných čerpadlách na prepravu ropných produktov a na vodu a v kompresoroch. Majiteľ nechcel predať samostatné motory, chcel to kompletne predať. Bolo to dosť drahé. časť čerpadiel bola osadená týmito a časť s T-805 motormi, boli takmer nové, akurát tak natočené.

Pavel
Příspěvky: 8383
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#8 Nový příspěvek od Pavel »

dej tam zetora 67 chodi na to v pohode anebo nech ten starej dej go delala to jeste pred dvema roky pribram a nebo privizt z nemecka

Tom T
Příspěvky: 327
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#9 Nový příspěvek od Tom T »

Zetor 69 je i v DHčku a to váží 12 tun,když je v pořádku tak výkon nechybí ani při přesunech,většinou pokulhává ovládání.
Zetor,Tatra,

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#10 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Ono jde ale taky o to za jakou cenu se dá koupi t skutečně dobrý motor Zetor a za kolik dobrý motor Tatra. Těch Tater je docela dost z elektrocentrál a kompressorů a nehodí se do traktorů, zatimco po Zetoráckýchmotorech je velkej hlad a stojej majlant. Díly na Tatra motory 924 se seženou dobře,protože jsou stejný jako na motory 928 z Tater 138
ooooooooooooo

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#11 Nový příspěvek od hotday »

ani raz tu nebol spomenuty motor z E303, to je mackac, tam bol motor bielorus, 4V vodou chladny vysoky zdvih, mala spotreba dobre starty, vykon tie novsie mali tusim 82koni, co si myslim ze s celym T174 sa bude len hrat a co je dolezitejsie, vysoka zivotnost a cena sa pohybuje tak okolo 200€ za motor co ho nastartujes...a tak kupis...tu nieje o com...

Pavel
Příspěvky: 8383
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#12 Nový příspěvek od Pavel »

na bazosi mas motor do 174 v chodu

tomas286
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 01, 2010 11:18 pm
Bydliště: Rousínov okres VY

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#13 Nový příspěvek od tomas286 »

Zdarec,
co vím v Ivanovicích na Hané to předělávaly a nechodilo to, motor toho měl plný kecky, takže to předělávaly zpátky na original. Tam nejdou dohromady otáčky a kroutící moment.

Uživatelský avatar
Jára H.
Příspěvky: 879
Registrován: ned pro 21, 2008 5:44 pm
Bydliště: chmelařská oblast

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#14 Nový příspěvek od Jára H. »

Jinak jak ten jeden koumák cosi povolí a ono to foukne je to, že povolí středovou matku na vahadle (konicích) ventilů, ty zůstanou zavřené, ale čerpadlo porád vstřikuje, takže nafta, která tak bouchne a shoří nemůže utéct do výfuku tak se při posledním taktu motoru procpe okolo pístních kroužků do klikové skříně a zakouříto. Ve spálených plynech ještě zbyde nějaký kyslík a neco si to opět přisaje přes pístní kroužky a takhe běží ten válec víckrát za sebou...
Zkouší tím, který válec netahá
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ

Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1071
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru IFA za ZETOR případně TATRA

#15 Nový příspěvek od brigadnik »

to mě zajímá, ale moc nechápu ten princip a jak podle chování pozná špatnej válec?

Odpovědět

Zpět na „Motory“