Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#886 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

No je pravda že na benzín kompresiometr nemám. Mám sadu na diesla, takže jsem si upravil jednu svíčku a na ní přivařil přechodku abych zapojil kompresiometr na dieslovy motory. Při zkoušce jsem ten muj svařenec postříkal jarovou vodou a nikde to neucházelo. Jen ten budík ma větší rozsach takže těch 6 atmosfer je ručička dost dole no.

Je pravda že na ventily jsem se nedíval, ale ty myslím budou dobré já s tím za ten rok najedu prd a je to jen blaf blaf.

Ještě upozorňuji že ty tlaky byly měřený na uplně studeným motoru :) takže za tepla by to bylo možná víc. Ale já někde na internetu našel tabulku kde u těhle motorů uváděj že má tlaky myslím kolem 8 atmosfer. Tak to by na starým vyběhaným motoru 6 atmosfer zas nebyl takovej průser :-/ Protože jinak s tím motorem nebyl jedinej problém. Chytá i v zimě jako nic a s výkonem taky problém nevidím (on ten trakturek je dost spřevodovanej), olej neubývá.

Slávek55
Příspěvky: 571
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#887 Nový příspěvek od Slávek55 »

Michale,vezmu to rychle a navíc je to již hodně let,co jsem se tímto bavil.Kompresmetr si musíš vyzkoušet,jak ukazuje.Dneska ty levné vždy měří špatně.Já to dělám tak,že na kompresoru mám velký a přesný měřák.Nafoukám třeba na těch 6 atm. a připojím ten nespolehlivý měřák.Potom si udělám značky či popisky.6 atm. je málo.Když chceš vyzkoušet,zda je motor vyběhaný,vstříkni do válce trochu oleje.Pokud se to zlepší,utíká to kolem pístu.Když ne,ventily či těsnění.Při měření musíš mít plný plyn-naplno otevřená klapka karburátoru.Ten malý tlak může být příčina černých svíček.Při malé kompresi nedojde k ideálnímu zplynování směsy a tudíš neshoří všechna.Co se týká bohatosti směsy,tak při vysokých otáčkách se nastavuje výškou hladiny v karburátoru.Je tam buď nálitek a nebo se měří od hrany co příjde víčko.Také to může dělat netěsnost pod karburátorem či sacím potrubím.Ale to se týká chudé směsy.Napiš číslo karburátoru,možná nastavení dohledám.Musím letět-spěchám,tak po neděli.

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#888 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Jo to mohu vyzkoušet na kompresoru to máš pravdu to zkusím 8) Jinak ted po vyčištění karburátoru a udělání nových zapalovacích kabelů to zatím neudělalo a jde jak pila :smich: Ještě ted kouknu na ty svíčky. A ta hlavní tryska že je větší by to dělat nemohla černé svíčky?
Jinak těsnění jsem dal nové ted.
Karburátor je JIKOV BS 32 (dif-24 3148)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1294
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#889 Nový příspěvek od kaja.h »

No vidíš to není tak starej motor.
Ale na ty ventily se prosím podívej. :)
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#890 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Kolik mam dat ty ventily? Na stitku motoru je 0,15 a 0,20. Mam to tak dat?

Uživatelský avatar
pedro643
Příspěvky: 1642
Registrován: pon srp 10, 2009 8:48 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#891 Nový příspěvek od pedro643 »

Je to hodnota daná výrobcom tak prečo to meniť?

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#892 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

No hodně jsem právě našel na internetu že dávaj 0,10 a 0,15 tak jsem to tak dal a uvidíme :) Jinak ventily měli vůli všechny spíš velikou ;-) Takže uvidím dám tam tu hlavní trysku 125 až mě přijde a uvidím co se bude dít dál. Vyfotil jsem svíčku jestli bude něco znát. Jsou jinak čisté žádný usazeniny nic, jen prostě trošku očouzené :-/

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1294
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#893 Nový příspěvek od kaja.h »

Když to tam máš tak pěkně popsané, tak tomu nevěříš, a dáš na rady z internetu. !
0,1 se dává u křoviňáku třeba, to je malinkej moturek.
Jede traktor, je to Zetor 3011

fikejz
Příspěvky: 7335
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#894 Nový příspěvek od fikejz »

Taky bych tam nastavil to co předepsal výrobce. Kromě jiných důvodů i proto, že:
Během doby provozu motoru dochází především na styčných plochách hlav ventilů a ventilových sedel k opotřebení. Ventily se „zaklepávají“ do sedel a ventilová vůle se obvykle zmenšuje.
a zdroj toho poučného čtení: https://publi.cz/books/160/12.html konkrétně část 12.3.5 Mechanické a hydraulické nastavování vůle
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

jean
Příspěvky: 3723
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#895 Nový příspěvek od jean »

A ešte je to aj OHV motor - tyčky sa teplom predlžujú, zas menšia vôla. Až favorit mal tepelne kompenzované tyčky.

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1294
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#896 Nový příspěvek od kaja.h »

No právě, a pokud je to výrobcem předepsané, tak je to tutovka.
Myslím, že to bylo i u 100 a 1000, musel bych se mrknout do knihy.
V PS 12, hasická stříkačka , jsme měli taky 135, a ta šla super, jednokomorák, klasika, nejlepší karburátor.
Jede traktor, je to Zetor 3011

jean
Příspěvky: 3723
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#897 Nový příspěvek od jean »

Inak, na traktor motore by som nechal radšej väčšiu vôlu ako menšiu. Ten motor sa lokálne môže prehrievať, lebo okolo neho neprudi vzduch ako v aute počas jazdy, ani boh nevie, kde má aké teploty. A výkon toho motora sa nevyužíva ani zdaleka ako v aute, tak tých pár stoviek watt chýbať nebude. Ani otáčky sa neženú vysoko.

Uživatelský avatar
Ursus 73
Příspěvky: 3215
Registrován: ned úno 22, 2009 10:18 pm
Bydliště: Hlohovec

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#898 Nový příspěvek od Ursus 73 »

jean, presne 8)
vždy je lepšie ak je vôľa trochu väčšia, ako menšia. Aspoň u týchto starších motorov :ano:
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#899 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

No tak ta tam právě byla :smich: ta větší vůle. Že já vůl to zmenšoval. No nic zatím to nechám a v příšti dekádě to zas přešteluju :prace:

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#900 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Tak zatím motor jde jak pěnkava 8) Takže mám udělané nové měděné kabely,koncovky a fajfky NGK. Pak jsem nechal ultrazvukem vyčistit ten karburátor. A stejně motor chcípal a bylo slyšet takové divné zvuky od rozdělovače (nevím co by v něm mohlo teda zlobit :-/ )
Zkrátka jsem dal jiný rozdělovač a ještě troch poladil tu volnoběžnou směs a jak řikám motor ted jde jak hodinky ;-) Tak snad už to bude cajk a bude to chodit.
Jinak díky kluci za rady :friends:

Odpovědět

Zpět na „Motory“