Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4250
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No je pravda že na benzín kompresiometr nemám. Mám sadu na diesla, takže jsem si upravil jednu svíčku a na ní přivařil přechodku abych zapojil kompresiometr na dieslovy motory. Při zkoušce jsem ten muj svařenec postříkal jarovou vodou a nikde to neucházelo. Jen ten budík ma větší rozsach takže těch 6 atmosfer je ručička dost dole no.
Je pravda že na ventily jsem se nedíval, ale ty myslím budou dobré já s tím za ten rok najedu prd a je to jen blaf blaf.
Ještě upozorňuji že ty tlaky byly měřený na uplně studeným motoru takže za tepla by to bylo možná víc. Ale já někde na internetu našel tabulku kde u těhle motorů uváděj že má tlaky myslím kolem 8 atmosfer. Tak to by na starým vyběhaným motoru 6 atmosfer zas nebyl takovej průser Protože jinak s tím motorem nebyl jedinej problém. Chytá i v zimě jako nic a s výkonem taky problém nevidím (on ten trakturek je dost spřevodovanej), olej neubývá.
Je pravda že na ventily jsem se nedíval, ale ty myslím budou dobré já s tím za ten rok najedu prd a je to jen blaf blaf.
Ještě upozorňuji že ty tlaky byly měřený na uplně studeným motoru takže za tepla by to bylo možná víc. Ale já někde na internetu našel tabulku kde u těhle motorů uváděj že má tlaky myslím kolem 8 atmosfer. Tak to by na starým vyběhaným motoru 6 atmosfer zas nebyl takovej průser Protože jinak s tím motorem nebyl jedinej problém. Chytá i v zimě jako nic a s výkonem taky problém nevidím (on ten trakturek je dost spřevodovanej), olej neubývá.
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Michale,vezmu to rychle a navíc je to již hodně let,co jsem se tímto bavil.Kompresmetr si musíš vyzkoušet,jak ukazuje.Dneska ty levné vždy měří špatně.Já to dělám tak,že na kompresoru mám velký a přesný měřák.Nafoukám třeba na těch 6 atm. a připojím ten nespolehlivý měřák.Potom si udělám značky či popisky.6 atm. je málo.Když chceš vyzkoušet,zda je motor vyběhaný,vstříkni do válce trochu oleje.Pokud se to zlepší,utíká to kolem pístu.Když ne,ventily či těsnění.Při měření musíš mít plný plyn-naplno otevřená klapka karburátoru.Ten malý tlak může být příčina černých svíček.Při malé kompresi nedojde k ideálnímu zplynování směsy a tudíš neshoří všechna.Co se týká bohatosti směsy,tak při vysokých otáčkách se nastavuje výškou hladiny v karburátoru.Je tam buď nálitek a nebo se měří od hrany co příjde víčko.Také to může dělat netěsnost pod karburátorem či sacím potrubím.Ale to se týká chudé směsy.Napiš číslo karburátoru,možná nastavení dohledám.Musím letět-spěchám,tak po neděli.
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4250
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Jo to mohu vyzkoušet na kompresoru to máš pravdu to zkusím Jinak ted po vyčištění karburátoru a udělání nových zapalovacích kabelů to zatím neudělalo a jde jak pila Ještě ted kouknu na ty svíčky. A ta hlavní tryska že je větší by to dělat nemohla černé svíčky?
Jinak těsnění jsem dal nové ted.
Karburátor je JIKOV BS 32 (dif-24 3148)
Jinak těsnění jsem dal nové ted.
Karburátor je JIKOV BS 32 (dif-24 3148)
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No vidíš to není tak starej motor.
Ale na ty ventily se prosím podívej.
Ale na ty ventily se prosím podívej.
Jede traktor, je to Zetor 3011
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4250
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Kolik mam dat ty ventily? Na stitku motoru je 0,15 a 0,20. Mam to tak dat?
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Je to hodnota daná výrobcom tak prečo to meniť?
Bielorus MTZ-5MS 1969 tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 70&t=44398
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4250
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No hodně jsem právě našel na internetu že dávaj 0,10 a 0,15 tak jsem to tak dal a uvidíme Jinak ventily měli vůli všechny spíš velikou Takže uvidím dám tam tu hlavní trysku 125 až mě přijde a uvidím co se bude dít dál. Vyfotil jsem svíčku jestli bude něco znát. Jsou jinak čisté žádný usazeniny nic, jen prostě trošku očouzené
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Když to tam máš tak pěkně popsané, tak tomu nevěříš, a dáš na rady z internetu. !
0,1 se dává u křoviňáku třeba, to je malinkej moturek.
0,1 se dává u křoviňáku třeba, to je malinkej moturek.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Taky bych tam nastavil to co předepsal výrobce. Kromě jiných důvodů i proto, že:
a zdroj toho poučného čtení: https://publi.cz/books/160/12.html konkrétně část 12.3.5 Mechanické a hydraulické nastavování vůleBěhem doby provozu motoru dochází především na styčných plochách hlav ventilů a ventilových sedel k opotřebení. Ventily se „zaklepávají“ do sedel a ventilová vůle se obvykle zmenšuje.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
A ešte je to aj OHV motor - tyčky sa teplom predlžujú, zas menšia vôla. Až favorit mal tepelne kompenzované tyčky.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No právě, a pokud je to výrobcem předepsané, tak je to tutovka.
Myslím, že to bylo i u 100 a 1000, musel bych se mrknout do knihy.
V PS 12, hasická stříkačka , jsme měli taky 135, a ta šla super, jednokomorák, klasika, nejlepší karburátor.
Myslím, že to bylo i u 100 a 1000, musel bych se mrknout do knihy.
V PS 12, hasická stříkačka , jsme měli taky 135, a ta šla super, jednokomorák, klasika, nejlepší karburátor.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Inak, na traktor motore by som nechal radšej väčšiu vôlu ako menšiu. Ten motor sa lokálne môže prehrievať, lebo okolo neho neprudi vzduch ako v aute počas jazdy, ani boh nevie, kde má aké teploty. A výkon toho motora sa nevyužíva ani zdaleka ako v aute, tak tých pár stoviek watt chýbať nebude. Ani otáčky sa neženú vysoko.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
jean, presne
vždy je lepšie ak je vôľa trochu väčšia, ako menšia. Aspoň u týchto starších motorov
vždy je lepšie ak je vôľa trochu väčšia, ako menšia. Aspoň u týchto starších motorov
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4250
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No tak ta tam právě byla ta větší vůle. Že já vůl to zmenšoval. No nic zatím to nechám a v příšti dekádě to zas přešteluju
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4250
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Tak zatím motor jde jak pěnkava Takže mám udělané nové měděné kabely,koncovky a fajfky NGK. Pak jsem nechal ultrazvukem vyčistit ten karburátor. A stejně motor chcípal a bylo slyšet takové divné zvuky od rozdělovače (nevím co by v něm mohlo teda zlobit )
Zkrátka jsem dal jiný rozdělovač a ještě troch poladil tu volnoběžnou směs a jak řikám motor ted jde jak hodinky Tak snad už to bude cajk a bude to chodit.
Jinak díky kluci za rady
Zkrátka jsem dal jiný rozdělovač a ještě troch poladil tu volnoběžnou směs a jak řikám motor ted jde jak hodinky Tak snad už to bude cajk a bude to chodit.
Jinak díky kluci za rady
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420