TSI motory

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
chobotek
Příspěvky: 11639
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TSI motory

#16 Nový příspěvek od chobotek »

Napíšu to radši explicitně. Mě se ten motor líbí. Je dobře vyřešený, má solidní výkon i spotřebu a auto přežije. Pokud se příčiny průserů řeší včas.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16897
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: TSI motory

#17 Nový příspěvek od oco13 »

No ja som to skôr myslel tak že staré 8 ventilové MPIčko do tých prúserov ani nedojde.

z4011be
Příspěvky: 2059
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: TSI motory

#18 Nový příspěvek od z4011be »

Tak jsem to nakonec vyřešil takhle. Od starších TSi 111 mě servisák odradil, odladěné TSI 211 už byly moc za rozpočtem a účelem auta.
Vzal jsem nakonec jednu z poslednich 1,6 75kW. Práci udělá, v oktávce jeho starší brácha 1,6 74kW natočil už přes 300 000 km.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16897
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: TSI motory

#19 Nový příspěvek od oco13 »

Dobrá volba 8) okolo mňa ich jazdí hromada v plyne a celkove sa nikto nesťažuje. (čo o TSI nemôžem povedať)

Ronny
Příspěvky: 167
Registrován: ned kvě 30, 2010 10:43 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TSI motory

#20 Nový příspěvek od Ronny »

z4011be píše:Tak jsem to nakonec vyřešil takhle. Od starších TSi 111 mě servisák odradil, odladěné TSI 211 už byly moc za rozpočtem a účelem auta.
Vzal jsem nakonec jednu z poslednich 1,6 75kW. Práci udělá, v oktávce jeho starší brácha 1,6 74kW natočil už přes 300 000 km.
Ahoj, mne bolo doporucene modely po 2014, ale s rozvodovym remenom, povedal to znamy predajca, odhovoril ma od 1,6TDI, mal som skusobnu jazdu na oboch 1,2TSI 77kw a 1,6TDI 81kw, a ten benzin bol lacnejsi o 3000e, a aj živši motor. Mali tam VW POLO, 1,2TSI,vykon neviem, ale nabehane malo 250tkm, rozvazalo to pizzu, a bolo to motoricky este v dobrom stave, menili mu olej,motor povodny.Asi tak by som to povedal, viezol som sa v VW Golf 7, motor 1,0Tsi,85kw, islo to celkom obstojne, na bezne vozenie do prace je to super.

z4011be
Příspěvky: 2059
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: TSI motory

#21 Nový příspěvek od z4011be »

No právě, ty první TSI (EA 111) měly rozvodový řetěz a celkově byly tak přetechnizovaný, že byly nanic. Někdy během roku 2011 to nějak zfikovaly, takže motory nebyly taková hrůza, ale pořád to držák nebyl. Až někdy cca 2013 přišly modely s řemenem (EA 211), což bylo trochu lepší.

A to už ani nezmiňuji servisáky oblíbené řešení hydraulické napínání rozvoďáků.

chobotek
Příspěvky: 11639
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TSI motory

#22 Nový příspěvek od chobotek »

To hydraulické napínání řetězu se právě měnilo. Při startu zahřátého motoru nebyl dostatečný tlak a skočil řetěz. Když se mi to stalo na tom prvním motoru, chvíli jsem hledal závadu v čidlech (rozsvítila se kontrolka motoru), protože kdo kdy slyšel, aby skočil rozvodový řetěz, že?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16897
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: TSI motory

#23 Nový příspěvek od oco13 »

Ale TSI je priamy vstrek, že?

Vedra
Příspěvky: 1451
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: TSI motory

#24 Nový příspěvek od Vedra »

chobotek píše:To hydraulické napínání řetězu se právě měnilo. Při startu zahřátého motoru nebyl dostatečný tlak a skočil řetěz. Když se mi to stalo na tom prvním motoru, chvíli jsem hledal závadu v čidlech (rozsvítila se kontrolka motoru), protože kdo kdy slyšel, aby skočil rozvodový řetěz, že?
Krásně to v dobovém testu přešel Svět Motorů aby mu nevyschl penězovod od koncernu. Pouze v postraní tabulce poruch poznámka 17 tis km blíží se přeskočení rozvodového řetězu.

Ano do té doby to neslyšel nikdo, protože každý kdo má dvě mozkové buňky navrhne kryt řetězu tak aby to nebylo fyzicky možné plus rachot vytahaného řetězu o kryt krásně oznámí potřebu jeho výměny.

Sadra17
Příspěvky: 6340
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: TSI motory

#25 Nový příspěvek od Sadra17 »

člověk by si řekl že se poučili z řetízku v HTP motorech a oni ne :-/ ještě že se nakonec vrátili k řemenům
malej traktorista v malým traktoru

chobotek
Příspěvky: 11639
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TSI motory

#26 Nový příspěvek od chobotek »

Ty řeči o hloupých konstruktérech jsou mi trochu proti srsti. Napadlo vás, proč u tohoto motoru zvolili řetěz? A že to nemusela být samoúčelná volba? Ano, ten napínák se nepovedl a vsadím se, že když se to začalo sypat, dost lidí mělo špatné spaní, ale jinak to řešení není špatné.
A pokud jde o HTP: topí hned, žere málo. Na motání kolem baráku dokonale vyhovuje (a na dálnici nejede a žere jak tank, jenže to je tak se vším, ideál co je dobrý na všechno je trochu oříšek)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: TSI motory

#27 Nový příspěvek od Atlan »

Preco zcolili retaz z bicykla, sa ich opytaj. 100m retaz z bicykla s kratkymi listami a debilnim hydraulickym napinakom.

Uz sa im vyrovna len PSA s debilnym napadom remen v olejovej lazni, das blby olej a remen sa rozpadne, samozrejme stretavka s ventilmi KO.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

chobotek
Příspěvky: 11639
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TSI motory

#28 Nový příspěvek od chobotek »

A debilní nápad je ten řemen nebo nevhodný olej? První větě nerozumím a není to tím, že je slovensky.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: TSI motory

#29 Nový příspěvek od Atlan »

Debilny napad je remen v oleji. Pac dnes kupis bandasku oleja ale co je vnej nevies.
Tak ze v dobrej viere tam nalejes castrol, shel alebo iny padelek a za 5000km motor mas na odpis.

Ale. Mame tu demokraciu tak si kazdy moze vybrat co kupi. Ja som siel do lenivej atmosfery, ale viem ze staci hocjaky olej, a neriesim pretrhnutie remena lebo sa pritom nic nestane, teda ak ma nesejme pri tom auto zboku :D
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

chobotek
Příspěvky: 11639
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TSI motory

#30 Nový příspěvek od chobotek »

Ten "debilní nápad" PSA má stejné příčiny jako "hloupý nápad" od VW použít řetěz. Motory mají proměnné časování ventilů, to se dá řešit hydraulicky a tady se přímo nabízí použít olej, který už v motoru je. Takže jaké jiné konstrukční řešení bys zvolil pro proměnný úhel otevření ventilů? Výrobní cena, hluk, spolehlivost a návrhová životnost jsou vstupní parametry jako kterékoliv jiné. Druhá věc je tlak na snižování emisí a evropská legislativa vůbec, jenže to je téma politické a pokud bys ho chtěl řešit, je tu pro tento účel založené vlákno.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Motory“