Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15323
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Výmena motora 1203 za diesel

#136 Nový příspěvek od DanculSK »

opačný smer ma multikara,,,,
ziaden smer sa tam nemení,,, :ano:
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

mastnacek
Příspěvky: 8185
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: kdyz naftu, tak?

#137 Nový příspěvek od mastnacek »

Mam dotaz chlapi. Mam frezu TJ-6.5 ( predek TKcka ). Kdybych chtel silnejsi motor trebas 1.6D z VW nebo neco v tom objemu. Bude me stacit priruba mezi motor a prevodovku TJcka? Nebo by byla nutna i prevodovka z golfa? Jsem nepolibenej autama tak se blbe ptam. Chtel bych totiz bud postavit z toho TNko a nebo "normalni" traktor s motorem vepredu, ale s vyzitim TJcka vzadu.

lukasTK
Příspěvky: 38
Registrován: stř zář 30, 2015 11:44 am
Bydliště: opava

nahrada motoru 1203 za diesel??

#138 Nový příspěvek od lukasTK »

zdravim vsechny prosil bych o radu chci vymenit motor na malotraktoru. ted je osazen motor 1203 s prevodovkou+redukcni prevodovka+zadni naprava pv3s. prosim o radu ktery motor s prevodovkou by byl vhodny a abych nemusel predelavat pul traktoru zatim diky :)

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: nahrada motoru 1203 za diesel??

#139 Nový příspěvek od Leo »

Těch vláken s náhradou motoru je tu v technické pomoci víc. Nemá cenu zakládat zase nové.
Dost tu používají jako náhradu za motor z trosky naftové motory z osobáků. Dost preferovaný jsou tu motory do objemu 2litry, dneska hlavně z předohrabů. Asi nejoblíbenější je 1.9D ze starších Peugeotů, ale používali se i v citroenech. Zavaří se diferenciál a pak stačí použít jen jednu převodovku, nejlépe tu, co patří k danému motoru. Převodovku z Š1203 k těmto motorům nepoužívat, nepřežila by krouťák motoru.
Projdi si tu vlákna o motorech, popřípadě se mrkni do vláken s domácími traktory.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Johnny55
Příspěvky: 359
Registrován: pon bře 11, 2013 11:57 am
Bydliště: Trenčín

Re: nahrada motoru 1203 za diesel??

#140 Nový příspěvek od Johnny55 »

ak mas zadnu napravu V3s, staci ak zozenies motor z auuta s prednym nahonom, zavaris diferencial a poloos vyvedies priamo na kardan zadnej napravy. Jednoduche, spolahlive. Idelane 1,9D alebo iny nesmrtelny motor

cenyt
Příspěvky: 30
Registrován: sob čer 15, 2013 2:00 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#141 Nový příspěvek od cenyt »

Dobry den ,chystam uplne stejnou akci motor vw1,9D je v garaži. Mam dotaz dokaže mi nekdo rict jestli spojka z 1203 zvladne ten motor nebo ma mali přitlak? Je mi jasne ze pokud bude hodne klouzat ,tak pude brzo do p...! Montáž by byla o dost jednoduši. Ta 1,9 je z golfu a bohuzel ma ovladani spojky pres stred prevodovky. Je to pro moje uceli neresitelne. Dik jestli se nekdo ozve.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#142 Nový příspěvek od Jarda-k »

Podle mě by to mohla zvládnout, ale možná by bylo lepší sehnat přítlačák a lamelu TAZ 1500. Ta by to měla zvládnout bez problémů.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 17012
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#143 Nový příspěvek od oco13 »

takéto niečo myslíš? Obrázek

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#144 Nový příspěvek od Terablick »

Ty 1,9D od PSA se experimentálně dávaly i do 1203 (poslední generace). Něco o tom píšou na stránkách Ocelotu. Bylo jich jen pár, ale prý to celkem fungovalo. Obecně ten motor (pokud nemá turbo) nemá zase tak brutální výkon ani krouťák aby to ta převodovka nebo spojka vůbec nedávala, ale samozřejmě se s ní asi musí zacházet tak nějak slušně :) Spojku bych osobně nechal tu co je na motoru a použil jen převodovku. Když bude jako první, a za ní je ještě druhá, neudělá to asi nic :) Když by měla být jen jedna, nechal bych, jak už bylo napsáno, tu původní k motoru, a použil poloosu jako kardan :) Jinak ty motory PSA 1,9D a 1,7D (stejnej blok - XUD) se používaly a dosud používají všude možně - od různých aut, přes pracovní stroje a "multikáry" (ne ty originál, ale ty stroje tvarově a účelově podobné, od jiných firem - třeba Magma car), až po menší bagry a další stroje, generátory, čerpadla atd. Jsou totiž jednoduché a levné, a mají nízkou spotřebu a vysokou životnost. Bohužel kvůli nesmyslným normám EU se už v Evropě pro nové stroje použít nedají, ale mimo EU se běžně montují dodnes i do aut :) Jsou to jedny z nejlepších jednoduchých a "nesmrtelných" motorů vůbec :) Ty dnešní elektronické "supermotory" s nízkýma emisema stojí za houby a nic nevydrží, a mají spoustu poruch, které doma nikdo nevyřeší a díly i práce stojí majlant. Ale tyhle staré mechanické diesely PSA, Mercedes a další vydrží "na věky" prakticky bez zásahu mechanika :) Ještě 1,9TDi (PD) motory od VW byly hodně dobré, ale do traktůrků už zbytečně složité, s nutností elektroniky atd, ale tyhle staré mechanické motory jsou ideální volba :) Jen kdyby k nim byla běžně k mání i převodovka pro zadní náhon nebo "kardanové" 4x4 - to by byl pro kutila splněný sen :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#145 Nový příspěvek od Veteranista! »

Ale ty dislové 1203 neměli převodovku 1203, ale jinou, snad Peugeot.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#146 Nový příspěvek od Terablick »

Měli opravdu převodovku Peugeot, ale byla pro zadní náhon, tedy ideální pro domaděl :) Nicméně bych se vsadil že i převodovka 1203 by to zvládla, jen s nějakou redukcí - mezikusem, což ostatně není nic neobvyklého ani u moderních aut - třeba škodovka dávala minimálně do Felicií a Oktávek první generace normální mezikus (obyčejnej nenatřenej kus litiny připomínající plech) u motorů 1,6 MPi a 1,9D. Ty převodovky jsou dělané na nějakej výkon, a je jedno jestli ten výkon dodá origo motor nebo jinej. Problém by max. mohl nastat s posunutím kroutícího momentu do oblasti nižších otáček u dieselu proti benzínu, ale ty motory co tam dávali nebyli taky žádný děla, a stejně by to odnesly nápravy atd, kdyby byly předimenzované :) Vědět tak z čeho byla ta "zadohrabová" převodovka na ten motor PSA (kterej byl notabene "průmyslovej", tedy určenej do pracovních strojů, generátorů a podobně, a ne do aut, ale dával se tehdy i tam :)). Pasovala by na všechny motory GUD7 a XUD9, což je naprostá většina motorů 1,6, 1,7 a 1,9 D a TD od PSA (Peugeoty, Citroeny a další). Ty motory mám doma dva (funkční jeden), a dají se ještě celkem dobře sehnat, jsou to držáky, ale i pracanty a jsou úsporné :) Mít takovej motor s převodovkou pro "zadohrab"... To by bylo :) Netuší někdo z čeho mohla být? Samozřejmě jsou různé převodovky ZF a co já vím jaké, z pracovních strojů atd, ale ty se nedají rozumně sehnat, nebo alespoň ne levně :(
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1667
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#147 Nový příspěvek od sferos »

keby náhodou chcel niekto prerábať diesel VW a použiť komplet spojku Š1203 so zotrvačníkom viem pripraviť vhodný štarter Bosch s výkonom 1,7 kW a s cievkou otočenou hore aby nezavadzala bloku motora. Starter ma planétovú prevodovku, stator s permanetných magnetov. Pri tomto type startéra nehrozí zlomenie pastorka ako pri reduktorovom startéry. Štartéry 1,7 kW a 1,4 KW su vhodné napr. na motory TAZ 1500 s obsahom 2200 - hasičský sport a do vysokozdvižných vozíkov DESTA. Starter 1,4 kW mám stále v zásobe. 1,7 kW len po predošlej dohode do 14 dní

Obrázek Obrázek

georginho
Příspěvky: 3
Registrován: ned črc 22, 2018 12:21 pm
Bydliště: JMK

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#148 Nový příspěvek od georginho »

Zdravím, hodlám vyměnit motor 1203, přece jen už má nárok na odpočinek v kovohuti a řeším co za něj. Bojuji s místem. Potřeboval bych něco úzkého co se šířky týče. Šířka celého traktoru je cca 95 cm. Dík za nějaké tipy. Díval jsem s na nějakého peugeota a le nevím, z netu se toho moc vyčíst nedá.

mourke
Příspěvky: 448
Registrován: stř říj 31, 2012 9:55 pm
Bydliště: Praha-východ

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#149 Nový příspěvek od mourke »

106/saxo 1.5D

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 17012
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel

#150 Nový příspěvek od oco13 »

Akýkolvek diesel z predohrabu s mechanickým čerpadlom bez RJ. Hore bude širší, ale to ničomu nevadí. Dá sa spojiť s prevodovkou z 1203, alebo zavariť diferák v jeho prevodovke. Pozor pri prerábke bude motor so zavareným difom 4x pomalší ako s pôvodnou 1203kou.

Odpovědět

Zpět na „Motory“