Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Výmena motora 1203 za diesel
opačný smer ma multikara,,,,
ziaden smer sa tam nemení,,,
ziaden smer sa tam nemení,,,
Re: kdyz naftu, tak?
Mam dotaz chlapi. Mam frezu TJ-6.5 ( predek TKcka ). Kdybych chtel silnejsi motor trebas 1.6D z VW nebo neco v tom objemu. Bude me stacit priruba mezi motor a prevodovku TJcka? Nebo by byla nutna i prevodovka z golfa? Jsem nepolibenej autama tak se blbe ptam. Chtel bych totiz bud postavit z toho TNko a nebo "normalni" traktor s motorem vepredu, ale s vyzitim TJcka vzadu.
nahrada motoru 1203 za diesel??
zdravim vsechny prosil bych o radu chci vymenit motor na malotraktoru. ted je osazen motor 1203 s prevodovkou+redukcni prevodovka+zadni naprava pv3s. prosim o radu ktery motor s prevodovkou by byl vhodny a abych nemusel predelavat pul traktoru zatim diky
Re: nahrada motoru 1203 za diesel??
Těch vláken s náhradou motoru je tu v technické pomoci víc. Nemá cenu zakládat zase nové.
Dost tu používají jako náhradu za motor z trosky naftové motory z osobáků. Dost preferovaný jsou tu motory do objemu 2litry, dneska hlavně z předohrabů. Asi nejoblíbenější je 1.9D ze starších Peugeotů, ale používali se i v citroenech. Zavaří se diferenciál a pak stačí použít jen jednu převodovku, nejlépe tu, co patří k danému motoru. Převodovku z Š1203 k těmto motorům nepoužívat, nepřežila by krouťák motoru.
Projdi si tu vlákna o motorech, popřípadě se mrkni do vláken s domácími traktory.
Dost tu používají jako náhradu za motor z trosky naftové motory z osobáků. Dost preferovaný jsou tu motory do objemu 2litry, dneska hlavně z předohrabů. Asi nejoblíbenější je 1.9D ze starších Peugeotů, ale používali se i v citroenech. Zavaří se diferenciál a pak stačí použít jen jednu převodovku, nejlépe tu, co patří k danému motoru. Převodovku z Š1203 k těmto motorům nepoužívat, nepřežila by krouťák motoru.
Projdi si tu vlákna o motorech, popřípadě se mrkni do vláken s domácími traktory.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: nahrada motoru 1203 za diesel??
ak mas zadnu napravu V3s, staci ak zozenies motor z auuta s prednym nahonom, zavaris diferencial a poloos vyvedies priamo na kardan zadnej napravy. Jednoduche, spolahlive. Idelane 1,9D alebo iny nesmrtelny motor
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Dobry den ,chystam uplne stejnou akci motor vw1,9D je v garaži. Mam dotaz dokaže mi nekdo rict jestli spojka z 1203 zvladne ten motor nebo ma mali přitlak? Je mi jasne ze pokud bude hodne klouzat ,tak pude brzo do p...! Montáž by byla o dost jednoduši. Ta 1,9 je z golfu a bohuzel ma ovladani spojky pres stred prevodovky. Je to pro moje uceli neresitelne. Dik jestli se nekdo ozve.
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Podle mě by to mohla zvládnout, ale možná by bylo lepší sehnat přítlačák a lamelu TAZ 1500. Ta by to měla zvládnout bez problémů.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Ty 1,9D od PSA se experimentálně dávaly i do 1203 (poslední generace). Něco o tom píšou na stránkách Ocelotu. Bylo jich jen pár, ale prý to celkem fungovalo. Obecně ten motor (pokud nemá turbo) nemá zase tak brutální výkon ani krouťák aby to ta převodovka nebo spojka vůbec nedávala, ale samozřejmě se s ní asi musí zacházet tak nějak slušně Spojku bych osobně nechal tu co je na motoru a použil jen převodovku. Když bude jako první, a za ní je ještě druhá, neudělá to asi nic Když by měla být jen jedna, nechal bych, jak už bylo napsáno, tu původní k motoru, a použil poloosu jako kardan Jinak ty motory PSA 1,9D a 1,7D (stejnej blok - XUD) se používaly a dosud používají všude možně - od různých aut, přes pracovní stroje a "multikáry" (ne ty originál, ale ty stroje tvarově a účelově podobné, od jiných firem - třeba Magma car), až po menší bagry a další stroje, generátory, čerpadla atd. Jsou totiž jednoduché a levné, a mají nízkou spotřebu a vysokou životnost. Bohužel kvůli nesmyslným normám EU se už v Evropě pro nové stroje použít nedají, ale mimo EU se běžně montují dodnes i do aut Jsou to jedny z nejlepších jednoduchých a "nesmrtelných" motorů vůbec Ty dnešní elektronické "supermotory" s nízkýma emisema stojí za houby a nic nevydrží, a mají spoustu poruch, které doma nikdo nevyřeší a díly i práce stojí majlant. Ale tyhle staré mechanické diesely PSA, Mercedes a další vydrží "na věky" prakticky bez zásahu mechanika Ještě 1,9TDi (PD) motory od VW byly hodně dobré, ale do traktůrků už zbytečně složité, s nutností elektroniky atd, ale tyhle staré mechanické motory jsou ideální volba Jen kdyby k nim byla běžně k mání i převodovka pro zadní náhon nebo "kardanové" 4x4 - to by byl pro kutila splněný sen
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Ale ty dislové 1203 neměli převodovku 1203, ale jinou, snad Peugeot.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Měli opravdu převodovku Peugeot, ale byla pro zadní náhon, tedy ideální pro domaděl Nicméně bych se vsadil že i převodovka 1203 by to zvládla, jen s nějakou redukcí - mezikusem, což ostatně není nic neobvyklého ani u moderních aut - třeba škodovka dávala minimálně do Felicií a Oktávek první generace normální mezikus (obyčejnej nenatřenej kus litiny připomínající plech) u motorů 1,6 MPi a 1,9D. Ty převodovky jsou dělané na nějakej výkon, a je jedno jestli ten výkon dodá origo motor nebo jinej. Problém by max. mohl nastat s posunutím kroutícího momentu do oblasti nižších otáček u dieselu proti benzínu, ale ty motory co tam dávali nebyli taky žádný děla, a stejně by to odnesly nápravy atd, kdyby byly předimenzované Vědět tak z čeho byla ta "zadohrabová" převodovka na ten motor PSA (kterej byl notabene "průmyslovej", tedy určenej do pracovních strojů, generátorů a podobně, a ne do aut, ale dával se tehdy i tam ). Pasovala by na všechny motory GUD7 a XUD9, což je naprostá většina motorů 1,6, 1,7 a 1,9 D a TD od PSA (Peugeoty, Citroeny a další). Ty motory mám doma dva (funkční jeden), a dají se ještě celkem dobře sehnat, jsou to držáky, ale i pracanty a jsou úsporné Mít takovej motor s převodovkou pro "zadohrab"... To by bylo Netuší někdo z čeho mohla být? Samozřejmě jsou různé převodovky ZF a co já vím jaké, z pracovních strojů atd, ale ty se nedají rozumně sehnat, nebo alespoň ne levně
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
keby náhodou chcel niekto prerábať diesel VW a použiť komplet spojku Š1203 so zotrvačníkom viem pripraviť vhodný štarter Bosch s výkonom 1,7 kW a s cievkou otočenou hore aby nezavadzala bloku motora. Starter ma planétovú prevodovku, stator s permanetných magnetov. Pri tomto type startéra nehrozí zlomenie pastorka ako pri reduktorovom startéry. Štartéry 1,7 kW a 1,4 KW su vhodné napr. na motory TAZ 1500 s obsahom 2200 - hasičský sport a do vysokozdvižných vozíkov DESTA. Starter 1,4 kW mám stále v zásobe. 1,7 kW len po predošlej dohode do 14 dní
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Zdravím, hodlám vyměnit motor 1203, přece jen už má nárok na odpočinek v kovohuti a řeším co za něj. Bojuji s místem. Potřeboval bych něco úzkého co se šířky týče. Šířka celého traktoru je cca 95 cm. Dík za nějaké tipy. Díval jsem s na nějakého peugeota a le nevím, z netu se toho moc vyčíst nedá.
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
106/saxo 1.5D
Re: Náhrada motoru Škoda 1203 za diesel
Akýkolvek diesel z predohrabu s mechanickým čerpadlom bez RJ. Hore bude širší, ale to ničomu nevadí. Dá sa spojiť s prevodovkou z 1203, alebo zavariť diferák v jeho prevodovke. Pozor pri prerábke bude motor so zavareným difom 4x pomalší ako s pôvodnou 1203kou.