Rozvody 1,6 td z audi 80

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Míla
Příspěvky: 72
Registrován: úte říj 21, 2008 10:39 pm
Bydliště: 551 01

Rozvody 1,6 td z audi 80

#1 Nový příspěvek od Míla »

Jak nastavit rozvody u motoru z AUDI 80. Je to motor 1,6 TD. Na setrvačníku je ryska a pak ještě 0 (nula je přesně horní uráť ) ryska je kousek před vrchem. Bohužel nyní je motor na jiné převodovce a tam není okno pro nastavení. Vačka ja jasná na pravítko a čerpadlo na 15mm kolík. Jak má být nastavena klika ? Přesně vrch 0 nebo na rysku kousek před vrchem (někde mám napsáno kolik to bylo mm před vrchem). Nechce se mi vyndávat motor a dávat na původní převodovku jen pro nastavení rozvodů. Na hodinky nastavit vrch a nebo před není problém, ale co je správně. Původní stav již nelze zjistit, povolila se kladka. Pokud někdo skutečně ví co je správně prosím o pomoc.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Rozvody 1,6 td z audi 80

#2 Nový příspěvek od Veteranista! »

Ahoj, 1 válec by měl být nastaven do HÚ
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Míla
Příspěvky: 72
Registrován: úte říj 21, 2008 10:39 pm
Bydliště: 551 01

Re: Rozvody 1,6 td z audi 80

#3 Nový příspěvek od Míla »

Právě mně mate to, že všude se píše na rysku a ta je několik mm před vrchem a 0 je skutečně HÚ pístu. Na stejném motoru z Golfa je jen ryska nic víc.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Rozvody 1,6 td z audi 80

#4 Nový příspěvek od Veteranista! »

Nevím, co ta ryska tam má znamenat :-/
Na autě to nastavuješ právě na rysku na setrváku na HÚ 1. válce, v okénku na převodovce, ve předu na klice nic nepíší :-/ a ani jsi nepamatuji, že bych to jinak než na tom okénku nastavoval
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Míla
Příspěvky: 72
Registrován: úte říj 21, 2008 10:39 pm
Bydliště: 551 01

Re: Rozvody 1,6 td z audi 80

#5 Nový příspěvek od Míla »

no ale ta ryska je na setrváku a nula taky asi 20-25 mm od sebe.
Proto se ptám co je správně.
0 = horní úrať pístu a ryska je pár mm před vrchem.

Co tedy je správně pro nastavení rozvodu. Oboje po nastavení jde motor protočit a napotkáse.
Ono to je asi půl zubu na klice dole takže na vačce to je asi čtvrt zubu. Ale pokud to poběží v točkách, tak aby se nepotkalo a šel udělat předvstřik. Natočený to zatím nebylo.
Než se motor přidělal na současnou převodovku byli rozvody udělány na původní převodovce a nevím co bylo nastaveno v okénku na převodovce.
Žádný manuál nemám a proč je na setrvačníku ryska a zároveň 0 kousek od sebe nevím.
Motor původně AUDI 80 1,6TD motor typ RA. Na setrvačníku z Golfa2 1,6 TD je jen ryska nic víc, tam je to jasný, ale setrvačník je jiný tvar i rozměry. Navíc okno na převodovce z golfa má okno na rozvody v jiném místě tak nejde ani porovnat.

Sadra17
Příspěvky: 6368
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Rozvody 1,6 td z audi 80

#6 Nový příspěvek od Sadra17 »

rozvody na úvrat, ryska se pro nastavení předvstřiku 8)
malej traktorista v malým traktoru

Míla
Příspěvky: 72
Registrován: úte říj 21, 2008 10:39 pm
Bydliště: 551 01

Re: Rozvody 1,6 td z audi 80

#7 Nový příspěvek od Míla »

Děkuji, zítra to nastavím a bude zkouška.

Odpovědět

Zpět na „Motory“