Kubota GR1600 II
Moderátor: DYK
Re: Kubota GR1600 II
A když se ti to povede upravit, tak že tam bude třeba segerovka, vyndáš gufero....jak potom vyndáš ložisko? Pujde ta hřídel vytáhnout třeba reverzní kladivem....ale nebudou uvnitř vadit nějaké zuby?
Hinomoto N249
Re: Kubota GR1600 II
Honzo, takhle to vypadá ze zadní strany. Je tam jen takový vajgl hřídele(před ložisko patří segrovka-není tam teď namontovaná), který se při složení karterů zasune do vnitřního ozubení protilehlého kola.....Jenže pak nejde bez rozpůlení vyndat gufero, ani ložisko. Asi to tak udělám, že tam dám zepředu segrovku, gufero a fertig..a ještě dvouřadé ložisko
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Jo, tak to jo. Já myslel jestli tam není delší hřídel třebas s nějakým ozubeným kolem. S tímhle ty si poradíš, o to se neboj
Takže jestli to dobře chápu tak se kouslo ložisko a proto se ten kus bloku vyštípnul? Nebo jaká je teda příčina, píšeš, že je to i poměrně časté.....
Takže jestli to dobře chápu tak se kouslo ložisko a proto se ten kus bloku vyštípnul? Nebo jaká je teda příčina, píšeš, že je to i poměrně časté.....
Hinomoto N249
Re: Kubota GR1600 II
tady se stalo asi to, že prdla právě ta segrovka a celá ta ozubená hřídelka, na které je zvenku kardan, vyjela ven. A jak se od motoru točil kardan, tak ta hřídelka byla jak fréza a vijé, nejkartší cestou ven Ložisko jsem i s guferem našel neporušené uvnitř převodovky. Mělo už dost velkou vůli. Naštěstí, když sjel kardan, převodovka ztratila pohon, tak uvnitř není nic rozbité.
Tady řez pro představu
Tady řez pro představu
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
No tak ale tu úpravu co uděláš , tak prvotní problém stejně nevyřešíš, ne?
Nebo už to máš vymyšlené čím nahradit nebo zesílit tu původní segerovku, aby se to nestalo znovu?
Já teda úplně čumím jak je ta převodovka tvarově složitá.... aby byla co nejmenší? Nejlehčí? Kolik je v ní o leje? Tipuju tak dva litry ....
A namotáno to to má? Jen tak pro představu ostatním majitelům, aby věděli kdy to prodat než se to rozsype
Nebo už to máš vymyšlené čím nahradit nebo zesílit tu původní segerovku, aby se to nestalo znovu?
Já teda úplně čumím jak je ta převodovka tvarově složitá.... aby byla co nejmenší? Nejlehčí? Kolik je v ní o leje? Tipuju tak dva litry ....
A namotáno to to má? Jen tak pro představu ostatním majitelům, aby věděli kdy to prodat než se to rozsype
Hinomoto N249
Re: Kubota GR1600 II
furt mi nejde dohlavy, proč to tak je vymyšlené...
Namotáno 850mth. Oleje je tam 2,7litru. Převodovka je uvnitř jak nová. Problém je ten kardanový vstup.
Hovno prodat Dělat pravidelnou údržbu
Namotáno 850mth. Oleje je tam 2,7litru. Převodovka je uvnitř jak nová. Problém je ten kardanový vstup.
Hovno prodat Dělat pravidelnou údržbu
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Ladine, tohle nejezdí u soukromníčků co by se o to starali, to víš sám. To je komunál a nebo hřiště kde s tím jezdí kde kdo. Takže dokud jezdí tak jezdí a když nejezdí tak je potřeba koupit nový
Hinomoto N249
Re: Kubota GR1600 II
Ladiki,a v jakém stavu je kardan?Nemá vyklepaný kříž nebo není ohnutý?Nevyvážený.Mě to přijde jako od vibrací.Kdyby vyjela hřídel z převodovky,tak by asi nebyl obroušený hliníkový obal spojky.Ale v každém případě s tím jezdil nějaký hluchý řidič.Kdyby jsi potřeboval skříň té spojky,tak se kouknu jestli ji v bývalém pracovišti nevyhodili.Je to GR 2100,ale asi bude stejná.850mth nic není.Ve 2000mth se to sem dováželo z němec a co jsem mluvil s mechanikem,tak prý žádný velký problémy.Zkus se na tu půlku skříně zeptat v servisech,můžou něco mít schovanýho.
https://postimg.cc/R6NHy6QB
https://postimg.cc/VrrJDyms
https://postimg.cc/R6NHy6QB
https://postimg.cc/VrrJDyms
Re: Kubota GR1600 II
Honzo, na slovo komunál jsem alergický banda dotovaných uživatelů, kde prodejci jsou pijavice!!! a uživatelé typu BFU..... běžný Franta uživatel
Slávku děkuji. Navedl jsi mě na myšlenkuGr 2100 má stejnou převodovku, ale mnohem více vývodů, skrz 4x4 pohon. Tady ta gr 1600 má právě tenhle náhon ošizený. Zjistil jsem to z manuálu na gr 2100, kde jsou náhonové hřídele více kompaktnější. Na té gr 1600 je tohle velká slabina, to skoro letmé uložení. Proto to chci vymyslet jinak. Pak mě to přežije i proto, že gr 2100 je o dost silnější, se stejnou převodovkou a má i větší zàběr sekání.
Jakmile vyjela hřídel, tak se pohon zastaví. Musím ještě proměřit kardan, jestli nedostal ranu.
Slávku děkuji. Navedl jsi mě na myšlenkuGr 2100 má stejnou převodovku, ale mnohem více vývodů, skrz 4x4 pohon. Tady ta gr 1600 má právě tenhle náhon ošizený. Zjistil jsem to z manuálu na gr 2100, kde jsou náhonové hřídele více kompaktnější. Na té gr 1600 je tohle velká slabina, to skoro letmé uložení. Proto to chci vymyslet jinak. Pak mě to přežije i proto, že gr 2100 je o dost silnější, se stejnou převodovkou a má i větší zàběr sekání.
Jakmile vyjela hřídel, tak se pohon zastaví. Musím ještě proměřit kardan, jestli nedostal ranu.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
-
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota GR1600 II
Ve zkratce to znamena, ze po roce az dvou intenzivniho servisovani jedny znacky mas cca jeden traktor navic staci koupit volant a sedacku, protoze to ti nikdy nezbyde. Toho by si majitel vsimnul
Re: Kubota GR1600 II
ladiki,dej sem detailní foto toho odštípnutí ozubeného kola naproti náhonu od kardanu.To by mělo pohánět hydromotor.Též detail odlomení hliníku u ložiska a gufera případně rozloženou celou sestavu od kardanu až po to odštípnuté kolo.Ona ta hřídel není tak moc letmo uložená.Asi budeš chtět řešit opravu svařováním.Já bych asi zkusil nějaké hodně dobré lepidlo a domodelovat to tak,jak bylo původně.Lepidla jsou drahý,ale dobrý.Na videu,co jsi dal je vysypaný ložisko,ale to může být i nedostatkem oleje.Nikdy nevíš,co tomu předcházelo.U mě stačila stráta ventilátoru na převodovce,přehřátí oleje a může odejít i to ložisko.Obzvlášť když je až nahoře.Nevím jak je mazaný,asi rozstřikem.Možná použití jiného ložiska-C3-C5.V každém případě prozkoumej ty vibrace od kardanu.Upevnění motoru či tuhost-prasklé šasi.Nevím,kolik toho sekáš,ale najezdit za rok 30mth,to již musíš sekat hodně v domácích podmínkách.To by mělo vydržet dalších 20 let.
Re: Kubota GR1600 II
Lepidla jsou dobre,ale tohle bych teda osobne videl na TIG
Re: Kubota GR1600 II
Bál bych se deformace.Je to poměrně velký a členitý kus.
Re: Kubota GR1600 II
chtěl bych vyrobit novou alu vložku pro ložisko a tu zavařit do karteru. Na svaření mám domluveného špecialistu, tak snad to bude cajk. Celý díl bude přitažen k ocelové desce.
Slávku, trochu jsi mi dal brouka do hlavy s tím mazáním. Domnívám se, že v převodovce ta kola, musí udělat dostatečnou olejovou mlhu. Ikdyž je tohle ložisko nahoře převodovky, tak odspod až nahoru je soustava ozubených kol, tak věřím, že ten olej rozptýlí Pak si ještě říkám, jestli tam zrovna nedát čidlo teploty a vyvést buď teploměr nebo jen kontrolku (pípák)
Slávku, trochu jsi mi dal brouka do hlavy s tím mazáním. Domnívám se, že v převodovce ta kola, musí udělat dostatečnou olejovou mlhu. Ikdyž je tohle ložisko nahoře převodovky, tak odspod až nahoru je soustava ozubených kol, tak věřím, že ten olej rozptýlí Pak si ještě říkám, jestli tam zrovna nedát čidlo teploty a vyvést buď teploměr nebo jen kontrolku (pípák)
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GR1600 II
Čidlo teploty a nejlépe teploměr si dej.Kontrolky jsou špatný.Na slunci jsem si je musel každou chvíly zakrývat rukou,protože nejsou vidět.Olej máš každý den kontrolovat,ale několikrát jsem ho zažil bez oleje.U nového starosty si fotbalisti vymohli,že si ho budou půjčovat.Hnedle druhý den ho vrátili bez oleje.Přitom se za traktorem táhla v zatáčce do dvora 10 metrů dlouhá čára oleje.Asi byl nateklý někde na šasi a v zatáčce vytekl.Ani si toho nevšimli.Ventilátor rozbili také.To bylo tím,že couvali vysypat koše na hromadu již do druhé vrstvy.Takže potom uvařili převodovku a museli se měnit všechny gufera.Ložiska nožů a kladky se musí mazat tak po 4-5mth.Když jsem si vzal týden dovolené,tak jsem nešlyšel aní pípák naplnění koše.Ložiska v pr....,nikdo nemazal.Já když jsem zastavil na pauzu na pivo,tak vždy na betoně.Potom jsem couvl a podíval se na beton,zda nejsou louže.Takže půjčování muselo skončit,to bylo za sezonu snad 80 000 za opravy.
Ladiki,doporučil bych ti,když to máš odstrojené stáhnout naftovou hadici a vypláchnout nádrž.Když jsme u nafty tak spotřeba u 2100 byla asi 2-3 litry na 1mth.Podle toho,jak daleko se jezdí vysypat koš.Když jsem za den udělal 4mth,tak to se muselo poctivě celou směnu jezdit.
Ladiki,doporučil bych ti,když to máš odstrojené stáhnout naftovou hadici a vypláchnout nádrž.Když jsme u nafty tak spotřeba u 2100 byla asi 2-3 litry na 1mth.Podle toho,jak daleko se jezdí vysypat koš.Když jsem za den udělal 4mth,tak to se muselo poctivě celou směnu jezdit.