Hayter H1842

sekačky a traktory. Husqvarna, Partner, Stiga, MTD, CastelGarden,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 842
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Hayter H1842

#16 Nový příspěvek od Navarson »

ladiki píše:pěkně pokračuješ 8) Těmto převodovkám moc nerozumín, ale nezdá se mi ...
Tak nějak se vyptávám kolem, co na to s tím olejem ostatní, a pořád se nemůžu nějak rozhoupat. Také se mě to nějak nezdá, v Hornbachu mají hydrauliku do štípačky a mně připadá v té butilce skrze ten průhledný odměřovací proužek strašně řídký, mnohem řidší než motorový olej, který jsem nalil do Kohleru. Ty oleje UTTO do pracovní techniky prodávají tady v balení nejméně po 10 litrech, mě stačí jen 3. UTF kapalina je spíše určena pro hydrodynamické měniče, tak teď mám v lebce kapku zaolejováno :nene: Navíc kamarád motorkář přišel se svou verzí, že motorový olej vůbec není od věci, ale musí to být olej pro nízkoobrátkové motory se společným mazáním převodovky se zvýšenou viskozitou k omezení průniku mezi styčnými plochami skříní. Olej který používa třeba Harley má prý iso 25W-60 a je k sehnání po galonech (necelé 4 litry) i u nás v motorkářských e-shopech, za 250-300,-Kč/litr, tato verze se mi zatím zamlouvá nejvíce.
mape píše:Krásná práce a pěkná dokumentace. Já jsem dával dohromady taky takový podobný traktůrek...
Díky, zatím se daří. Toho vyztužení nábojem kola bych se nebál. Volný kus poloosy mezi skříní a nábojem kola je cca 6cm, což myslím v této délce při průměru 19mm se o propružení nedá mluvit. Podle mě úlohu pružení obstarávají pneumatiky, které se nesmí foukat na větší tlak, ideál bude tak 0,7-0,9Bar. Tím, že hodlám použít o 2" větší pneu na stejném 8" ráfku, vznikne ještě silnější peřinka pro absorbci nerovností terénu. S tím zatížením zadku zametačem a košem Ti dávám zapravdu. Výše jsou fota, co to umí udělat s materiálem okolo závěsů, však také již pracuji na vylepšení připojení smetáku (něco jako nosný rám do tříboďáku u traktoru), samozřejmě zde představím :chytry:

Tak teď ten smeták.
Hřídel kartáče byla ohnutá, tak jsem sundal kroužky s metličkami, metličky sundal z kroužků, porovnal trochu plastové štětiny a všechno to nasypal manželce do myčky. Mezi tím jsem vyrobil z čtvercového jeklu novou hřídel a uložil k dalším součástkám co půjdou do galvanovny. Metličky v myčce krásně prokoukly od zaschlého prachu, opět jsou krásně žluťoučké a dokonce se tím teplem i sami docela srovnaly štětiny. Zato talíře a skleničky tetokráte nic moc :)
A jako vždycky, i zametadlo šlo na součástky, všecny ložiska ven a palcové šroubky do šmelcu.
Jako celý traktůrek tak i skříň smetáku jen rez a děsný zelený komaxit.
Obrázek
Po odrbání původního laku přišlo na řadu vyvaření myších dírek a vyztužení náběhových hran skříně roxorem, neboť kraje plechů se mi zdály trošku máslovité
Obrázek
Poté jsem natřel všechny vnitřní plochy s kterými přijde do styku mokrá tráva bitumenem na spodky aut. Oproti Resistinu má výhodu že po uschnutí nelepí a dá se natřít najednou v jedné silné vrstvě.
Obrázek
Pak přišla na řadu základovka
Obrázek
hned po ní vrchní lak a mohlo se začít s montáží. Připravit nová ložiska, metrický spojovací materiál a už se nám to rýsuje
Obrázek
už to skoro bude. Skříň smetáku jsem opatřil madly pro snadnou manipulaci, i když počítám že nandavání na nový závěs bude mnohem snažší než to, s těma děsnejma původníma kyrhákama.
Obrázek
spodek skříně jsem ještě opatřil na obou bocích kolečky, které usnadňují manipulaci k traktoru a zamezují odírání náběhové hrany. Smeták ted jednoduše při manipulaci jezdí nastojato po válci a pomocných kolečkách. Ještě napnout řemen, zakrytovat řemenice a smeták je hotov
Obrázek
Příště k tomu dodělám ještě koš a sběrací zařízení bude komplet.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hayter H1842

#17 Nový příspěvek od ladiki »

k těm olejům. V manuálu k převodovce 310-0750 se píše motorový olej 20W-50.....v rozpisu přímo na Tvou převodovku se píše také 20W-50. Takže to bychom měli... ;-)
https://www.m-and-d.com/pdfs/hydrogear/ ... 893800.pdf

Kdysi jsem četl, že pro americké výrobky jsou vhodné americké oleje danné specifikace. POtřebuješ necelé 3litry a osobně bych tam dal tento olej...
https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej ... 70769.html

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Hayter H1842

#18 Nový příspěvek od DYK »

Stačí se podívat na videa, amíci by tam nedali nic, co tam nepatří a lejou tam "motorák". Někdo Valvoline, jinej Texaco ale je to jedno, kdo kde co má v obchodě. Hydraulický olej bych tam nelil. Tekutost je záměr a myslím, že na podzim ta převodovka začně "mňoukat" než se trošku prohřeje navíc dostává hašte. Co radím? 5W50.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hayter H1842

#19 Nový příspěvek od ladiki »

to, že bude číslo ve "winter" indexu menší, neznamená, že bude olej řidší.....při provozní teplotě budou 20W-50 a 5W-50 prakticky stejně husté....rozdílnost těchto vizkozit se projeví při mínusových teplotách....a protože sekajda bude frčet hlavně v létě není důvod dávat 5W

Použití "W" oleje je závislé od způsobu použití motoru sekačky. Pokud by bylo hodně např. studených startů je lepší nižší "W". Předpokládám, že sekačka pojede hlavně v letních měsících a po nastartování bude hodinu v provozu.....proto ta 20W......pokud bude stroj parkovat venku a v zimě odhrnovat sníh, tak 5W....

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Hayter H1842

#20 Nový příspěvek od DYK »

Jenže kvalita olejů 5W50 je jiná. Jiné detergenty a tak. A je to traktor i když jen zahradní, nevěřím, že jeho provoz skončí v úderem října. (obrazně řečeno).
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hayter H1842

#21 Nový příspěvek od ladiki »

u oleje 5W bude vyšší vizkozitní index, což znamená, že olej si uchová svou vizkozitu lépe se změnou teploty. Proto to neznamená že bude olej 5W lepší. Naopak. Tento olej je aditivován různými modifikátory apd, které způsobují střihovou nestabilitu a tím že rychleji degradují , zhoršují se vlastnosti oleje...takže se zkracuje interval výměny...

Jinými slovy olej 5W-50 není kvalitnější než 20W-50....

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Hayter H1842

#22 Nový příspěvek od DYK »

práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hayter H1842

#23 Nový příspěvek od ladiki »

doporučuji si přečíst mazivářské mýty o olejích....

např. tady....
https://www.oleje-pema.cz/cs/viskozitni ... oleju.html
https://www.oleje-pema.cz/cs/mineral-po ... etika.html

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Hayter H1842

#24 Nový příspěvek od DYK »

No je tam mimo vše ostatní napsáno "Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává, jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší." Což vztaženo ke konkrétnímu použití - hydrostatická převodovka TUFF - TORQ ale i jiných značek však podobné konstrukce je přesně to, co potřebuje. A rozdíl "syntetický" 5W50 a "minerální" 20W50 olej je právě v těch "přísadách"- aditivech. Ta převodovka potřebuje řidinu hned za studena aby něco vydržela. Tzv. syntetický olej bude teplotně odolnější, protože ta směšná vrtulka nad převodovkou sfoukne leda tránu z ní, ale moc - účinně nechladí, takže je třeba se spolehnout na olej.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hayter H1842

#25 Nový příspěvek od ladiki »

v těch mýtech je to vše popsáno....

Pokud potřebuješ řidinu hned v počátku a výrobce doporučuje 20W, tak olejem 5W se "řidina" dostaví jen za mínusových teplot! Právě proto, že ta vrtulka prd uchladí je výhodnější 20W protože není adivován a jeho "střihová odolnost" je vyšší než 5W.......a předpoklad je, že traktorek bude sekat v létě a tato převodovka bude díky hmotnosti v zátěži. Navíc výrobce nepíše žádnou výkonostní normu, jen vizkozitní. V této konkrétní převodovce je důležité udržení pevné olejové vrstvy-filmu při různých teplotách v okruhu a to nám zabezpečuje minerální složka v oleji ne aditiva pro lepší vizkozitu za nízkých teplot...

Navíc....pokud si porovnáme vizkozitní indexy motorového oleje 20W-50 tak jsme v oblastech u olejů převodových okolo 80W-90 takže i olej UTTO klasifikace GL-4 by do této převodovky by byl také vhodný.

Vše jsem napsal již výše, odkazy jsou zde také.....tímto bych to z hlediska použití oleje asi uzavřel ;-)

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3713
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Hayter H1842

#26 Nový příspěvek od ladiki »

ještě jedna citace z USA fóra pro tyto převodovky....

Because of the range of environments in which lawn care equipment is used, it is not possible to give specific advice on oil type for all applications. John Deere notes on its website that the air temperature range in which hydrostatic machinery is used must be taken into account when determining the viscosity of replacement oil. The company states that "Operating outside of the recommended oil air temperature range may cause premature hydrostatic transmission failure." For this reason it is imperative to choose the correct oil not just for your machine, but also for your location. Between minus 4 degrees and 122 degrees Fahrenheit, John Deere recommends SAE 20W-50 be used on its products. The company also recommends that a full drain of the drive take place before using new oil, so that no mixing takes place. The company also strongly advises against bio-based oils and against red "Type F" automatic transmission fluid.

TAkže pro teploty od -20°C po +50°C doporučuje Johndeer ve svých strojích sae 20W-50....Varuje před použitím červených ATF kapalin...

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 842
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Hayter H1842

#27 Nový příspěvek od Navarson »

Díky Iadiki a DYK o akademickém rozboru použitelnosti oleje do hydrostatu, né že bych přímo studaval uvedené odkazy, ale nakoplo to k hledání v diskuzích o konkrétních zkušeností provozovatelů hydrostatů, a co tam lijí. Celkem převažují zastánci držení se manuálu výrobce, ale... sousedova C800 s TT K46 (výrobce doporučuje 5W40) a moje HG 0750 (výrobce doporučuje 20W50). Copa znají předem výrobci kde jejich hydrostaty budou provozovány? TT pro Čikégo, HG pro Kalifornii? Nevím, z 10ti prvních příspěvků má sedm pozitivní zkušenost s "letnějším" olejem, 5 příspěvků uvedlo přímo 15W40. Soused mění olej v hydrostatu co 50mth a také tvrdí, že co přešel na radu traktoristy Václava na 20w50 (má předepsáno 5w40), traktůrek nemá s pohybem problám (žádné skučení studené převodovky nebo naopak znatelná ztráta výkonu teplé převodovky. No nic, už na to kašlu, dnes jsem v Praze v motokrámku zakoupil 3 litry
Obrázek
k tomu popis:
Popis výrobku
MOTUL 3000 4T 20W50 - 1 Litr. Olej specifikovaný pro motocykly Harley Davidson. Jeho vyšší viskozita je vhodná i pro starší motocykly, zvláště vykazující vyšší spotřebu oleje pro jehož provoz není vhodný syntetický olej. Je použitelný pro společnou náplň : motor, převodovka, spojka.
Specifikace:
API SG, JASO T 903 MA ( HARLEY DAVIDSON)

Koneckonců odkaz zde: https://www.abmoto.cz/cz/e-shop/48358/c ... -litr.html
Nabil jsem přesvědčení, že po tomto olejíčku moje převodovka přímo lační, ač pravda jsem se jí neptal. O víkendu to do ní napumpuju, uvidím jak bude spokojená :pohar:
Jinak předešlé příspěvky ohledně směšné vrtulky chlazení mně připoměli, že jsem mohl povrch převodovky černě eloxovat, akorát nevím jestli na jednom dílu lze zakrýt části které takto upravit nechci. Pamatuji z práce, že dodavatel triaků pro elektrický ohřev VZT uváděl o 18% lepší odvod tepla z Al chladičů surový povrch vs. eloxovaný.
Jsem se pěkně zakecal.
Plechové díly koše jako vždy
Obrázek
Opět vyztužení máslovité náběhové hrany za smetákem
Obrázek
a zaslepení již tak slepého plexisklového okénka pro kontrolu napnlění koše.
Obrázek
Pak dovnitř nezbytný bitumen, navrch základovka a u horního víka vrchní lak , repase rámu tkaniny koše (obnášelo to odrezení, svaření a vyztužení zlomené kočárkové konstrukce kouskem trubičky většího průměru v místě otvorů pro přichycení spodního plechu a načernění. Proběhla též výměny látky. Nápad manželky použít zbytek zastiňující síťoviny na plot, která je zdá se pevnější než ta původní byla geniální.(no zkuste do strejce Googlu zadat třeba "látka na koš sekačky" nebo obdobné dle uvážení. Myslím zjistíte, že sekaček je přehršle, ale z čeho dělají síťky košů je asi výrobní tajemství) Za střih posloužila ta rozpáraná stará, a tchýňka oprášila svůj Veritas a hle, nová síťka jak na motejli.)
Obrázek
Vrchní dekl jsem také opatřil madly pro snadné uchopení a nandání na smeták.
Obrázek
No a dohromady se smetákem to lze nazvat "aktivní sběrací koš"
Obrázek
dá přeci rozum, že dokonce i vyklápěcí
Obrázek
(nikdo nebyl při ruce, v otevřené poloze tedy přidržel špagát)
Znalci problematiky připojení smetáku k traktůrku u Countax si zajisté všimli absenci otočných lišt s kyrhákama v držácích. Však také mají odzvoníno, přijdou mladší, a to jsou jiní sekáči. :pc:
Ale o tom zase někdy.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

štěpa
Příspěvky: 622
Registrován: pát říj 09, 2009 12:53 pm
Bydliště: Liberec

Re: Hayter H1842

#28 Nový příspěvek od štěpa »

Já jsem zkoušel motocyklový 20w50 v hydrostatu BDU10, a nejelo to, jen řval, takže hned vylít, a myslím 5w30, nebo 40, zase to fungovalo normálně..

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 842
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Hayter H1842

#29 Nový příspěvek od Navarson »

štěpa píše:Já jsem zkoušel motocyklový 20w50 v hydrostatu BDU10, a nejelo to, jen řval, takže hned vylít, a myslím 5w30, nebo 40, zase to fungovalo normálně..
Díky, je to praktická zkušenost, ale teď můj hydrodtat dostane co nakoupíno jest a uvidíme, ukázaná platí. Po víkendu poreferuji.
V podstatě celé mé vlakno je zhuštěné do jeho trvání, ve skutečnosti se s traktůrkem mazlím po volných chvilkách už od března. Ovšem nyní už jsem vyčerpal hystorii pořízené fotodokumentace a další příspěvky dost zřídnou, protože činnost na traktůrku bude probíhat víceméně "in time" Nadcházející víkend bych tedy především chtěl zprovoznit hydrostat, a provést test přímo v terénu.
Jinak také probíhaly prácičky, které jsem zde nijak nedokumentoval, ale jsou možná pro techniský stav traktůrku celkem zásadní. (výstružníky srovnávaných různých vyvaklaných a šišatých otvorů všelijakých táhel, následné soustružení protikusů jako válečky či podložky s zvětšeným osazením na opravené otvory, Opravu a slícování bombírunků otočného uložení přední nápravy, vyvařování a zabrušování různých prasklin, vlepování ložisek tekutým kovem do vyvaklaných domečků a další drobné kratochvíle) V podstatě jako sestava zůstala z traktůrku nerozebraná pouze klikovka v horním kluzném ložisku bloku motoru s ojničními ložisky a písty s kroužky a pístnímy čepey ve válcích, a také u startéru nebyla zcela rozebrána cívka přítahu vysunutí pastorku.
Jinak jsem měl opravdu v ruce každou podložku, závlačku, drátek. Zaplať pánbůh, že ty part listy na webu Countaxu jsou celkem podrobné, nicméně byla klika, že jsem si vše při rozebírání zaznamenával do sešitu, hlavně rozměry atypických podložek, pružin a podobně, protože angličan neuvede v seznamu součástek třeba "matice UNC 5/16"", ale katalogové číslo a z toho prdlačku poznáte. Hold proč každému Vénovi prozrazovat součástku z železářství za korunu, když si jí může objednat dle katalogu za 20.
Ale abych jen nebrečel, tak také nějaký obrázek, co jsem stihl o minulém víkendu
Obrázek
Tuto jsou součástky budoucího závěsu smetáku, Popíšu z hora
Páka ovládání zdvihu závěsu (je kromě nové ohnuté trubky a gumové rukojeti původní. Je otočně uložena v držácích za sedadlem traktůrku)
Pod ní uprostřed táhla zvedání horních ramen (také původní)
Vedle nich horní zdvíhací ramena (také původní) ale již doplněná o oboustranný vodorovný čep na konci a zbavená zarážek kyrháků (místo nich je otvor se závitem pro zajištění horního oka napínáků "táhel" spodních ramen)
Dále doleji z prostředka jsou nástavce na zavěšení na čepy horních ramen (tyto nástavce budou vloženy do původních držáků smetáku).
Vedle jsou spodní ramena závěsu jedním kocem otočně uložená v držácích převodovky, druhým koncem zavěšená na napínáky.
Vedle napínáky pro seřízení vzdálenosti konce horních a spodních ramen.
Doleji napříč je spojovací lišta dolních ramen s otvory pro dolní čepy nářadí.
Pod tím dolní čepy, které budou připevněny na dolní části smetáku. Skříň smetáku tak bude vždy opřena o dolní lištu protože na horních ramenech je uložena otočně. Je tak zcela odstraněno namáhání horních ramen a původního závěsu smetáku na ohyb. Navíc přijedu po kolečkách se smetákem za traktor, čapnu ho za
madla, zaháknu za čepy horních ramen, silou jednoho prstu oddálím spodní část smetáku od dolní lišty kterou nasměruji otvory proti dolním čepům, nechám zajet čepy do otvorů v liště a zajistím závlačkami, stejně jako se zajišťují čepy na kosišti. Hotovo, vymalováno, už žádné zápasení s původním závěsem. Mimo jiné po obou stranách obdélníkového prostoru pro řemen náhonu smetáku, je zevnitř svislá výztuha mezi držáky zdvíhací páky a šasím podvozku, v podobě dvou sloupků z pasoviny 10x40, to myslím již uleví praskání plechu pod zadními závěsy.
Očekávám, že ještě do víkendu přijdou součástky z galvanovny, tak pokud se zadaří a stihnu montáž (sámo že až po hydrostatu), tak nafotím na traktoru, neboť slovně se to blbě popisuje.
Obrázek
A ještě jedno opatření. To zase přijde úplně dopředu. Udělátko specielně pro manželku, pro případ že by jí neukázněná švestka při udržbě zahrady vlezla přímo do cesty. No co co, pan Benz by asi nebyl rád, že se mu ulomil cípek z jeho hvězdy :vztek:
Příště tedy, až zase pokročím o kus dál, teď už ale v podstatě v reálu.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Hayter H1842

#30 Nový příspěvek od DYK »

Udělátko specielně pro manželku, pro případ že by jí neukázněná švestka při udržbě zahrady vlezla přímo do cesty. Co to je za odrůdu švestky, která zvládá i údržbu zahrady? ;-)
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Zahradní malotraktory“