Tak nějak se vyptávám kolem, co na to s tím olejem ostatní, a pořád se nemůžu nějak rozhoupat. Také se mě to nějak nezdá, v Hornbachu mají hydrauliku do štípačky a mně připadá v té butilce skrze ten průhledný odměřovací proužek strašně řídký, mnohem řidší než motorový olej, který jsem nalil do Kohleru. Ty oleje UTTO do pracovní techniky prodávají tady v balení nejméně po 10 litrech, mě stačí jen 3. UTF kapalina je spíše určena pro hydrodynamické měniče, tak teď mám v lebce kapku zaolejováno Navíc kamarád motorkář přišel se svou verzí, že motorový olej vůbec není od věci, ale musí to být olej pro nízkoobrátkové motory se společným mazáním převodovky se zvýšenou viskozitou k omezení průniku mezi styčnými plochami skříní. Olej který používa třeba Harley má prý iso 25W-60 a je k sehnání po galonech (necelé 4 litry) i u nás v motorkářských e-shopech, za 250-300,-Kč/litr, tato verze se mi zatím zamlouvá nejvíce.ladiki píše:pěkně pokračuješ Těmto převodovkám moc nerozumín, ale nezdá se mi ...
Díky, zatím se daří. Toho vyztužení nábojem kola bych se nebál. Volný kus poloosy mezi skříní a nábojem kola je cca 6cm, což myslím v této délce při průměru 19mm se o propružení nedá mluvit. Podle mě úlohu pružení obstarávají pneumatiky, které se nesmí foukat na větší tlak, ideál bude tak 0,7-0,9Bar. Tím, že hodlám použít o 2" větší pneu na stejném 8" ráfku, vznikne ještě silnější peřinka pro absorbci nerovností terénu. S tím zatížením zadku zametačem a košem Ti dávám zapravdu. Výše jsou fota, co to umí udělat s materiálem okolo závěsů, však také již pracuji na vylepšení připojení smetáku (něco jako nosný rám do tříboďáku u traktoru), samozřejmě zde představímmape píše:Krásná práce a pěkná dokumentace. Já jsem dával dohromady taky takový podobný traktůrek...
Tak teď ten smeták.
Hřídel kartáče byla ohnutá, tak jsem sundal kroužky s metličkami, metličky sundal z kroužků, porovnal trochu plastové štětiny a všechno to nasypal manželce do myčky. Mezi tím jsem vyrobil z čtvercového jeklu novou hřídel a uložil k dalším součástkám co půjdou do galvanovny. Metličky v myčce krásně prokoukly od zaschlého prachu, opět jsou krásně žluťoučké a dokonce se tím teplem i sami docela srovnaly štětiny. Zato talíře a skleničky tetokráte nic moc
A jako vždycky, i zametadlo šlo na součástky, všecny ložiska ven a palcové šroubky do šmelcu.
Jako celý traktůrek tak i skříň smetáku jen rez a děsný zelený komaxit.
Po odrbání původního laku přišlo na řadu vyvaření myších dírek a vyztužení náběhových hran skříně roxorem, neboť kraje plechů se mi zdály trošku máslovité
Poté jsem natřel všechny vnitřní plochy s kterými přijde do styku mokrá tráva bitumenem na spodky aut. Oproti Resistinu má výhodu že po uschnutí nelepí a dá se natřít najednou v jedné silné vrstvě.
Pak přišla na řadu základovka
hned po ní vrchní lak a mohlo se začít s montáží. Připravit nová ložiska, metrický spojovací materiál a už se nám to rýsuje
už to skoro bude. Skříň smetáku jsem opatřil madly pro snadnou manipulaci, i když počítám že nandavání na nový závěs bude mnohem snažší než to, s těma děsnejma původníma kyrhákama.
spodek skříně jsem ještě opatřil na obou bocích kolečky, které usnadňují manipulaci k traktoru a zamezují odírání náběhové hrany. Smeták ted jednoduše při manipulaci jezdí nastojato po válci a pomocných kolečkách. Ještě napnout řemen, zakrytovat řemenice a smeták je hotov
Příště k tomu dodělám ještě koš a sběrací zařízení bude komplet.