Stránka 1 z 15
Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 8:52 am
od tobig
Ostříleným matadorům to asi příjde zbytečné, ale dost často tady chlapi tápou, kterak
zapojit přídavnou hydrauliku k té stávající. Je to jednoduché, jen se musí vědět jak....
Načrtnu zde, jak to mám já, není to jen z mé hlavy, vše schváleno olejovým guru Terablickem.
Zapojení je vyzkoušené konkrétně na ISEKI TU155 - ale obecně by mělo fungovat na většině japonců...
Pokud by byl zájem, můžeme návod doplňovat dle potřeby....
Olejovému hospodářství zdar !
Stávájící situace:
Po úpravě:
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 9:08 am
od zdravič
Tobik zasloužíš si jedničku. Krásně zpracovaný.
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 9:17 am
od lekyzlos
Jen by to chtělo aby toto vlákno bylo furt někde na začátku fóra......
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 10:23 am
od RoKur
A přejmenovat vlákno na Jak dodělat hydrauliku na japonský malotraktor
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 7:42 pm
od ladiki
4tobig:
jestli se hecneš a dáš i nějaké fotky, tak taky přidám.....
A RoKur má pravdu s tím přejmenováním..........
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 8:43 pm
od tobig
Kluci, klidně to přejmenujem, no problémo. (to je prosba na DYKa, já už nemám přístup editovat)
Akorát nevím jak maj trubky pod traktorem ostatní Japonci, možná se to bude lišit v detailech i typ od typu v jedné značce (např. třeba není tlaková trubka od čerpadla přerušená hadicí)
Každopádně jde o to, vytvořit jakýsi obecný "návod" na zapojení rozvaděče a čulimentů s tím spojených...
2 ladiki: fotky jsou výzva !
(nafotím ale až finále, ted ty hadice pod traktorem připomínají chobotnici při epileptickém záchvatu)
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 9:51 pm
od Šéďa
Škoda, že tu z tohoto nejde udělat nějaká složka FAQ - často kladené dotazy, která by byla na začátku sekce a nepropadala by se dozadu. Je pravda, že se na tohle zeptá každý nový majitel japonce.
A fotky mám také konkrétně na Mitsubishi
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: sob úno 24, 2018 10:03 pm
od oco13
A ja ako truhlík poprosím ešte o vysvetlenie čo to je - N cez HPCO šroubenie - a ten pridávaný rozvádzač musí byť nejaký špecialny?
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: ned úno 25, 2018 8:10 am
od tobig
PŘÍDAVNÝ HYDRAULICKÝ ROZVADĚČ:
(dále jen PHR)
Druhů a typů rozváděčů je velké množství a domnívám se, že případný stavitel hydrauliky si velmi lehce dohledá
obecné informace na netu. To, co se špatně hledá, napíšu sem a vysvětlím to zase na mém konkrétním případu. Ze všech druhů PHR jsem zvolil s průtokem oleje 40L (mohl by být i menší, ale poměr dostupnost/cena je ,dle mně, nejlepší u 40L)
Především si je potřeba rozmyslet, co a jak CHCI aby PHR ovládal - dejme tomu, že čelní nakládač a výklop vlečky - v tom případě potřebujeme tři sekce:
- z toho dvě dvoučinné (na dvoučinné pístnice - spisovně "lineární motory") možné i s plovoucí polohou, nejlépe ovládané joystykem.
- jednu sekci jednočinnou s aretací (jednočinná pístnice - resp. mailer)
PHR musí mít tlakově zatižitelný výstup, nejčastěji označován písmenkem
N.
Jde o to, že tento kanálek má stěny dimenzovány na zátěž tlakovým olejem (na rozdíl od kanálku
T, který slouží jen na odvod NETLAKOVÉHO oleje z pístnic).
V normálním stavu - tzn. že pokud není tento rozváděč zapojen do serie s origo rozváděčem jako v našem případě - je kanálek N a T v PHR propojený. Pokud zatížime tlakem kanálek T, hrozí destrukce rozvaděče - prostě tlakem uvnitř může prasknout....
HPCO ventil se zašroubuje do pozice označené N a rozdělí kanálek N od T.
HPCO ventil je v podstatě jen dutý šroub..... bacha na závit, viděl jsem 1/2" i 3/8" - volit dle závitu v PHR !!!
Edit:
nechci dělat reklamu, ale.... pokud bude někdo tápat a propadat beznaději
tak PHR jsem
bral tady a asi šeskrát jsme si s prodejcem volali co a jak, aby to všechno pasovalo.... naprostá spokojenost !!!
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: ned úno 25, 2018 8:55 am
od Šéďa
Jenom doplním tobiga, HPCO nemusí vypadat jako šroubení, třeba ho v rozvaděči již máte z výroby a ani o tom nevíte, u mně HPCO je jenom jakoby červík, který je zašroubovaný v rozvaděči pod připojením hadice.
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: ned úno 25, 2018 10:15 am
od oco13
Dá sa na starších rozvádzačoch nejako zistiť či majú tlakovo zaťažitelný výstup? Orsta má tlakovo zaťažitelný výstup? Ide o to že mám plnú skriňu rôznych jednopákových rozvádzačov, tak či by som ich mohol prípadne nahádzať "za sebou".
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: ned úno 25, 2018 10:21 am
od Šéďa
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: ned úno 25, 2018 11:54 am
od tobig
oco13 píše:Dá sa na starších rozvádzačoch nejako zistiť či majú tlakovo zaťažitelný výstup? Orsta má tlakovo zaťažitelný výstup? Ide o to že mám plnú skriňu rôznych jednopákových rozvádzačov, tak či by som ich mohol prípadne nahádzať "za sebou".
Možná Ti někdo odpoví, nebo napiš PM Terablickovi, já to nevím.
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: ned úno 25, 2018 12:01 pm
od andre.marek
Musí být u toho nového rozvaděče připojen vždy i T výstup? Nestačí připojit N přes to HPCO šroubení a pokračování do origo rozvaděče?
Re: Jak dodělat hydrauliku na ISEKI (návod na TU155)
Napsal: ned úno 25, 2018 12:09 pm
od tobig
Správné připojení je, že "T" musí být připojeno , ideálně pod hladinu oleje. Je to odvod beztlakého oleje z pístnic zpět do převodovky (olejové nádrže). "N" je jen pro pokračování tlaku k dalšímu rozvaděči.