B7000
Moderátor: DYK
B7000
Už je z 99% hotovo, takže bych chtěl ukázat, v čem jsem se celou zimu vrtal. Je to Kubota B7000. Přiznávám, tenhle model už je trochu z módy, ale za ty peníze to snad udělá své.
Na počátku nalezenec z Japonska – jak dovezený, tak více méně zakoupený. Při převzetí zjištěna vada převodovky, takže hned po příjezdu domu rozborka a výměna ozubeného kola 2 rychlostního stupně (veškeré díly dodal prodejce v rámci reklamace zadarmo – kolečko, těsnění a další drobnosti). Při té příležitosti výměna všech možných ložisek, gufer, o-kroužků – všeho co bylo opotřebené a vyžadovalo by v brku výměnu. Oprava několika opotřebených částí včetně předních čepů, zadní hřídele ramen hydrauliky a jejích pouzder atp. Seřízení vymezení vůli v diferenciálech a ložiscích kol.
Pak prášková barva na plechy, dvousložkový polyuretan na motor, nápravu a převodovku. Nějaká ta elektrika odpovídající alespoň 20. století a základ pro další práce je hotov.
Postup prací a výsledek je zde: http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/
Až si trochu duševně odpočinu, protože mi to trvalo na můj vkus až moc dlouho, tak bych chtěl udělat jako první tažné s ISO50, pak nesenou bednu, závaží na předek, závaží do zadních kol. A na další zimu je v plánu rozšíření hydrauliky o výstup na sklápění vleku a vývod na přední závěs.
Na počátku nalezenec z Japonska – jak dovezený, tak více méně zakoupený. Při převzetí zjištěna vada převodovky, takže hned po příjezdu domu rozborka a výměna ozubeného kola 2 rychlostního stupně (veškeré díly dodal prodejce v rámci reklamace zadarmo – kolečko, těsnění a další drobnosti). Při té příležitosti výměna všech možných ložisek, gufer, o-kroužků – všeho co bylo opotřebené a vyžadovalo by v brku výměnu. Oprava několika opotřebených částí včetně předních čepů, zadní hřídele ramen hydrauliky a jejích pouzder atp. Seřízení vymezení vůli v diferenciálech a ložiscích kol.
Pak prášková barva na plechy, dvousložkový polyuretan na motor, nápravu a převodovku. Nějaká ta elektrika odpovídající alespoň 20. století a základ pro další práce je hotov.
Postup prací a výsledek je zde: http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/
Až si trochu duševně odpočinu, protože mi to trvalo na můj vkus až moc dlouho, tak bych chtěl udělat jako první tažné s ISO50, pak nesenou bednu, závaží na předek, závaží do zadních kol. A na další zimu je v plánu rozšíření hydrauliky o výstup na sklápění vleku a vývod na přední závěs.
Re: B7000
třeba na to zareaguje nějaký prodejce a napíše, že takové repase dělá také
A teď vážně, moc pěkná práce klidně napiš, kdo Ti díly dodával, protože to je dobré vědět.
A teď vážně, moc pěkná práce klidně napiš, kdo Ti díly dodával, protože to je dobré vědět.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: B7000
Renovací bych to nenazval ba ani GO nebo celorepasí nebo kdo ví jak ještě se to v inzerátech popisuje. Spíše bych řekl taková modernizace s opravou poškozených nebo nadměrně opotřebených částí:-)
Tak k věci. Většina dílů na elektroinstalaci (spínače, budíky, držák čidla teploty vody, světla, blinkry) je přímo z Číny, ale dá se to koupit i u nás. Díly na samotný stroj jsou od SKH a za mne mohu obchod s touto firmou určitě doporučit.
Tak k věci. Většina dílů na elektroinstalaci (spínače, budíky, držák čidla teploty vody, světla, blinkry) je přímo z Číny, ale dá se to koupit i u nás. Díly na samotný stroj jsou od SKH a za mne mohu obchod s touto firmou určitě doporučit.
Re: B7000
Nastavitelný závěs s koulí ISO50 už je skoro hotov.
http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/13/13 ... G_0720.jpg
http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/13/13 ... G_0719.jpg
http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/13/13 ... G_0756.jpg
Jen držák zásuvky se ještě ladí, aby nepřekážel.
Jinak když je potřeba, dá se úplně vytáhnout a pak nebude překážet žádnému zařízení. Touto konstrukcí jsem vyřešil problém, při kterém docházelo ke křížení oje vozíku s rameny nebo dokonce při velkém rejdu se zadním kolem. Teď je to to už OK. Dá se říci že ta poloha nakrátko asi moc využitá nebude, nebo spíše jen jako nějaká transportní.
Až bude hotovo, dám foto i s vozíkem.
A pak hurá na bednu :-)
http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/13/13 ... G_0720.jpg
http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/13/13 ... G_0719.jpg
http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/13/13 ... G_0756.jpg
Jen držák zásuvky se ještě ladí, aby nepřekážel.
Jinak když je potřeba, dá se úplně vytáhnout a pak nebude překážet žádnému zařízení. Touto konstrukcí jsem vyřešil problém, při kterém docházelo ke křížení oje vozíku s rameny nebo dokonce při velkém rejdu se zadním kolem. Teď je to to už OK. Dá se říci že ta poloha nakrátko asi moc využitá nebude, nebo spíše jen jako nějaká transportní.
Až bude hotovo, dám foto i s vozíkem.
A pak hurá na bednu :-)
Re: B7000
NICUS - perfektní práce. Tiše závidím.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: B7000
Tak hotovo:
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0819.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0821.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0801.jpg
Dá se s tím otočit o 180° s plným rejdem a neškrtne si o kola, takže to považuji za úspěch.
Dneska jsem začal dělat bednu. Rozměr na 3 přepravky na ovoce vedle sebe. Velikost bude asi na traktůrek skoro moc, tak to asi bude chtít nějaké závaží. Když si představím ty hřídelky v přední nápravě, tak se mi tam nechce dávat víc jak 20 Kg,a le prý to snese i 50. Jen ten materiál na závaží je nějaký nedostatkový :-(
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0819.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0821.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0801.jpg
Dá se s tím otočit o 180° s plným rejdem a neškrtne si o kola, takže to považuji za úspěch.
Dneska jsem začal dělat bednu. Rozměr na 3 přepravky na ovoce vedle sebe. Velikost bude asi na traktůrek skoro moc, tak to asi bude chtít nějaké závaží. Když si představím ty hřídelky v přední nápravě, tak se mi tam nechce dávat víc jak 20 Kg,a le prý to snese i 50. Jen ten materiál na závaží je nějaký nedostatkový :-(
Re: B7000
Ahoj Nicus,
perfektní nápad, s tím výsuvným tažným zařízením.
Jenom se mi zdá, že ten jackel je nějaký slabý. Aby při couvání s plně naloženým vozíkem a ostrým zatáčení se to nezdeformovalo. Ale možná ty fotky zkreslují.
perfektní nápad, s tím výsuvným tažným zařízením.
Jenom se mi zdá, že ten jackel je nějaký slabý. Aby při couvání s plně naloženým vozíkem a ostrým zatáčení se to nezdeformovalo. Ale možná ty fotky zkreslují.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: B7000
Jekl opravdu není tak úplně podle mých představ, ale byl po ruce. Ze stejného mám oj na vozíku a zatím přežil vše, včetně couvání s 900kg štěrku v ne zrovna příznivém terénu, tak to snad přežije. A když ne, tak vyměním. Přiznávám ale, že by si to tu 4ku asi zasloužilo. Uvidím časem, jak se to osvědčí.
Jinak bedna mírně pokročila. Dost mne brzdí vrtání velkých děr na čepy závěsu. To je vždy na 2 dny, protože doma udělám tak max 16tku.
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0847.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0846.jpg
Jen se nemohu rozhodnout, z čeho udělat výplně bočnic. Potřebuji co nejlehčí, ale dřevo bych dával nerad, protože to asi bude stát venku. 1mm plech se mi zase zdá tenký. No a hliníkový by zase stál dost peněz. Možná na to padne fóliovaná překližka
Jinak bedna mírně pokročila. Dost mne brzdí vrtání velkých děr na čepy závěsu. To je vždy na 2 dny, protože doma udělám tak max 16tku.
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0847.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0846.jpg
Jen se nemohu rozhodnout, z čeho udělat výplně bočnic. Potřebuji co nejlehčí, ale dřevo bych dával nerad, protože to asi bude stát venku. 1mm plech se mi zase zdá tenký. No a hliníkový by zase stál dost peněz. Možná na to padne fóliovaná překližka
Re: B7000
Dřeva se neboj. Pokud ho natřeš barvou podobnou Luxolu, tak Ti vydrží roky.
Dřevěný plotek mám natřený 10 let. Přívěsný vozík, který stojí venku, mám také natřený tak 4 - 5 let a stále dobrý.
No a když bude třeba, tak to jenom přetřu.
Tenký plech Ti bude rezonovat, prohýbat se a za chvíli to budeš mít otlučené.
Dřevěný plotek mám natřený 10 let. Přívěsný vozík, který stojí venku, mám také natřený tak 4 - 5 let a stále dobrý.
No a když bude třeba, tak to jenom přetřu.
Tenký plech Ti bude rezonovat, prohýbat se a za chvíli to budeš mít otlučené.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: B7000
Bedna trochu pokročila:
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0856.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0857.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0860.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0861.jpg
Ještě nožičky, držáky na světla a šup s ní do zinku
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0856.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0857.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0860.jpg
http://nicus.rajce.idnes.cz/Kubota_B7000/#IMG_0861.jpg
Ještě nožičky, držáky na světla a šup s ní do zinku
Re: B7000
To zadní čelo by bylo dobré dát na panty a aby bylo oddělávací. Je potom pohodlnější manipulace při nakládání, nebo vykládání palet.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)