Údržba Jinma 244

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
x-smile
Příspěvky: 18
Registrován: stř úno 25, 2015 9:00 am
Bydliště: Náchod

Údržba Jinma 244

#1 Nový příspěvek od x-smile »

Zdravím příznivce "číňanů",

koupil jsem Jinmu 244E a chtěl bych před sezónou a hlavně po koupi vyměnit náplně. Můžete mi poradit, kde se dají objednat filtry olejů, případně nějaká čísla filtrů, které se tam dají dát? Co a kolik dáváte do převodovky? Dále jakou a jaké množství chladící kapaliny? Je tam nějaká záludnost, případně odvzdušnění? Asi ne, když je to bez topení. Co byste ještě poradili za údržbu před sezónou? Bohužel jsem k tomu neobdržel žádný návod. Koukal jsem, že je krásně umístěná nadrž a pro nalití oleje bude muset dolů. Na počítadle cca 100 motohodin.

Předem díky za rady

Uživatelský avatar
kůrovec
Příspěvky: 723
Registrován: stř pro 31, 2008 3:57 pm
Bydliště: Benešov u Semil

Re: Údržba Jinma 244

#2 Nový příspěvek od kůrovec »

x-smile píše:Zdravím příznivce "číňanů",

koupil jsem Jinmu 244E a chtěl bych před sezónou a hlavně po koupi vyměnit náplně. Můžete mi poradit, kde se dají objednat filtry olejů, případně nějaká čísla filtrů, které se tam dají dát? Co a kolik dáváte do převodovky? Dále jakou a jaké množství chladící kapaliny? Je tam nějaká záludnost, případně odvzdušnění? Asi ne, když je to bez topení. Co byste ještě poradili za údržbu před sezónou? Bohužel jsem k tomu neobdržel žádný návod. Koukal jsem, že je krásně umístěná nadrž a pro nalití oleje bude muset dolů. Na počítadle cca 100 motohodin.

Předem díky za rady
Od koho ho máš? Staufčík,STS Prachatice...? Nebo z druhý ruky?

x-smile
Příspěvky: 18
Registrován: stř úno 25, 2015 9:00 am
Bydliště: Náchod

Re: Údržba Jinma 244

#3 Nový příspěvek od x-smile »

Jo, mám ho z druhý ruky... Natočil jsem celý 2 motohodiny. Rád bych to všechno nejdřív povyměnoval...

Uživatelský avatar
kůrovec
Příspěvky: 723
Registrován: stř pro 31, 2008 3:57 pm
Bydliště: Benešov u Semil

Re: Údržba Jinma 244

#4 Nový příspěvek od kůrovec »

Já když jsem měl Mahindru,tak třeba olejovej filtr tam pasoval z Peugeota 406. Na tý Jinmě si myslím to bude něco podobnýho,určitě to půjde nahradit. Do motoru jsem dával obyč. olej 15W-40 , do převodovky (byla společná s hydraulikou) jsem nalil směs 3/4 objemu PP80 a 1/4objemu HM46.

x-smile
Příspěvky: 18
Registrován: stř úno 25, 2015 9:00 am
Bydliště: Náchod

Re: Údržba Jinma 244

#5 Nový příspěvek od x-smile »

Myslím si, že tam půjde jen o závit a o to jak je ten filtr dlouhý. Myslel jsem si, že bych tam nalil 10W-40... Spíš jestli může někdo poradit kolik se tam vejde. Někde jsem se dočetl, že 6l a někde jsem se dočetl, že 4l. 6l mi přijde do motoru dost.

Uživatelský avatar
kůrovec
Příspěvky: 723
Registrován: stř pro 31, 2008 3:57 pm
Bydliště: Benešov u Semil

Re: Údržba Jinma 244

#6 Nový příspěvek od kůrovec »

x-smile píše:Myslím si, že tam půjde jen o závit a o to jak je ten filtr dlouhý. Myslel jsem si, že bych tam nalil 10W-40... Spíš jestli může někdo poradit kolik se tam vejde. Někde jsem se dočetl, že 6l a někde jsem se dočetl, že 4l. 6l mi přijde do motoru dost.
Dej si do Googlu vyhledat manuál Jinma 244 a je to hned první odkaz. Tam to bude určitě napsaný.

x-smile
Příspěvky: 18
Registrován: stř úno 25, 2015 9:00 am
Bydliště: Náchod

Re: Údržba Jinma 244

#7 Nový příspěvek od x-smile »

Vyměnil jsem olej v motoru. Musím říct, že nalití nového oleje není úplně user friendly. Sundával jsem kvůli tomu nádrž. Příště to budu asi řešit nalitím a dolitím přes měrku. Může mi někdo říct jak je to s náplní převodovky a hydrauliky? Nádobka vpředu je jen pro posilovač řízení? Ramena a převodovka má společnou náplň? Případně kdy měníte... Díky za info

x-smile
Příspěvky: 18
Registrován: stř úno 25, 2015 9:00 am
Bydliště: Náchod

Re: Údržba Jinma 244

#8 Nový příspěvek od x-smile »

Najde se někdo kdo by mi mohl objasnit k čemu slouží "nádobka" na fotce? Kulatá s víčkem... Nechá se přes to nalévat olej do motoru? Nenapadá mě k čemu jinému to tam bylo. Voda nebo olej... Ještě jsem se chtěl zeptat:
1. přimazává se vstřikovací čerpadlo - případně jak a čím?
2. Měrky na hladinu oleje v převodové skříni - podle přední přelito - podle zadní (pod sedadlem)nedosahuje na měřící tyčku

Snad se někdo najde, kdo má s tímto stojem zkušenosti. Díky
Přílohy
Vstřikovací čerpadlo
Vstřikovací čerpadlo
Detail
Detail
Motor
Motor

x-smile
Příspěvky: 18
Registrován: stř úno 25, 2015 9:00 am
Bydliště: Náchod

Re: Údržba Jinma 244

#9 Nový příspěvek od x-smile »

Nikdo nemá Jinmu, nebo podobnou platformu? Nikdo neporadí?

Uživatelský avatar
Majorek
Příspěvky: 98
Registrován: úte črc 03, 2007 11:01 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba Jinma 244

#10 Nový příspěvek od Majorek »

neměnil někdo hlavu na 304E?
Jaké dotahovací momenty?

honzauta
Příspěvky: 1261
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Údržba Jinma 244

#11 Nový příspěvek od honzauta »

x-smile píše:Nikdo nemá Jinmu, nebo podobnou platformu? Nikdo neporadí?

Ahoj, to máš si "předváděčku" od Rohana? Ten by ti měl poradit. Stav se u nich a i když jsi třeba nekupoval od nich, tak myslím, že poradí, případně i za úplatu udělají servis.

divimi
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 27, 2016 3:52 pm
Bydliště: Blatná

Re: Údržba Jinma 244

#12 Nový příspěvek od divimi »

Jak rychle se vám sjíždějí pneumatiky? Původní na předku jsem měnil po 250 mth, současné, české, vydržely 750 mth. Vždy více sjeté venkovní šípy. Zadní (původní) jsou po 1000 mth sjeté si na polovinu. Traktor používám pro lesní práce, tak odhaduji, že třetinu mth traktor prostojí při práci s navijákem. Na obecní Jinmě mají na předku přidaná dvě závaží a po 350 mth je vzorek jakoby bez úbytku. Pro x-smile: Pokud dosud neznáš odpovědi na své dotazy, ozvi se, pokusím předat své zkušenosti z údržby a provozu.

divimi
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 27, 2016 3:52 pm
Bydliště: Blatná

Re: Údržba Jinma 244

#13 Nový příspěvek od divimi »

Na kolik otáček máte nastavený volnoběh? Mně otáčkoměr ukazuje 850; zdá se mi to moc, i zařazení převodového stupně na rozjezd jde ztuha. Váhám je snížit, aby potom fungovalo dobíjení.

x-smile
Příspěvky: 18
Registrován: stř úno 25, 2015 9:00 am
Bydliště: Náchod

Re: Údržba Jinma 244

#14 Nový příspěvek od x-smile »

Za info co se týká údržby budu rád. Nalití oleje do motoru je fakt zážitek, nebo na to je nějaký fígl? Teď se chystám vyměnit olej v převodovce. Zajímalo by mě kolik ho tam opravdu je, vím náplň je společná s hydraulikou. A kde sehnat filtr? A co dáváte PP80?

Přední gumy se mi nějak extra nesjíždějí, mám cca ale 160 mth, odhadem, protože přestal ukazovat otáčkoměr, vypadá to na snímač. Neměl s tím někdo z vás problém?

No a rád bych se něco dozvěděl o výměně oleje v přední nápravě...

divimi
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 27, 2016 3:52 pm
Bydliště: Blatná

Re: Údržba Jinma 244

#15 Nový příspěvek od divimi »

Pro x-smile: Olej do motoru se vpraví 40 cm dlouhým umělohmotným trychtýřem na PHM (koupí se v autopříslušenství) skrze nádobku vlevo od potrubí výfuku (máš ji ve svém příspěvku na prostřední fotografii). Podle návodu tam patří 5l motorového polosyntetického oleje SAE 15W-40, API 1-CC, měnil se po 20, 150, 250, 350, 500 Mth a potom vždy po 250 Mth včetně filtru. Do spojené skříně převodovky a hydraulického zařízení patří 14 l univerzálního traktorového oleje 10W-30, API GL-4, měnil se po 20, 350, 750 Mth a potom vždy po 500 Mth včetně vyčištění filtru. Do náhonu přední osy patří 6 l převodového oleje SAE 80W90 (český PP 90). Měnil se po 150 Mth a jak se má měnit dále, v návodu není uvedeno (vždy po 500 Mth jako v převodovce?). Do posilovače řízení patří 2,5 l univerzálního oleje 10W30 nebo hydraulického oleje 46, měnil se po 20 Mth a potom vždy po 500 Mth se má kontrolovat hladina a případně dolít; po každých 1000 Mth se vyměňuje. Chladící kapaliny je 10 l, do nádrže se vejde 16 l nafty. Palivový filtr se měnil po 350, 750 Mth; jak se má měnit dál, v návodu není uvedeno. Jaké označení filtry mají nemohu teď zjistit, protože traktor mám v STS Prachatice na servisu po 1000 Mth a přípravě na technickou kontrolu. Měnili mi je při záručním servisu. Ještě dodatek: Při výměně olejů v motoru a převodovce servisák dával o 1 l více než je v návodu (tedy 6 l a 15 l), nevím proč, zjistil jsem to teď při prohlížení faktur.

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“