Stránka 1 z 6

Iseki TA215

Napsal: úte pro 16, 2014 7:39 am
od Jenda z jihu
Zdarec ve spolec,
Koupil jsem před nedávnem ISEKI TA215 od Laciny (traktorservis) v Brně. Není repasovaný, jen funkční a poopravený. Dal jsem za něj dost (130tkč), ale věřím že mi to časem vrátí - samozřejmě ne finančně, ale je prostě radost s ním dělat a to jsem toho zatím moc neudělal. Koupil jsem ho asi koncem října, ale od té doby spíše odpočíval, nebyl na něj prostě čas.
Mám pro něj takové ty běžné práce kolem domu a na políčku.
Zatím jsem s ním byl jen v lese a na obecní brigádě, takže zatím pouze skušenost s károu, ale na 90%spokojenost (strhávám body jen za vyhlídkovou jízdu nejvyšší pojezdovou rychlostí, ale s tím se počítalo)
Zde je ještě u prodejce (za ním byl myslím yanmar F18 - taky krásný stroj - stejně vysoký ale užší)
Obrázek
Zatím jsem bez nářadí, ale postupně to samozřejmě doženu
Vlečku jsem použil z vari, která je po domácku dělaná a jsem na ní zvyklí, jen bude třeba trochu renovovat. Jediné co jsem musel řešit bylo propojení s traktůrkem. Chtěl jsem zachovat možnost připojení vari (člověk nikdy neví), takže jsem si nechal udělat takový mezikus, který splnuje otáčení ve všech směrech a jednoduchost připojení. Je to slušný kus železa, takže když to udělají jiní proč se s tím trápit.
Brány jsou již v projektu i s materiálem :)
Kultivátor zatím vynechám (ale perový kultivátor udělá hodně roboty)
Rotavátor - japonský je sakra fakt drahý, navíc se mi moc nelíbí. Sousedskými vztahy snad zprovozním lepší a za menší peníze
Radličky na brambory musím promyslet - chci i proorávat
Pluh musím koupit - zde nelze dělat nějaké samodomo
Pluh na sníh (radlice) - nosím to v hlavě, ale poslední zimy mě nechávají v klidu. Mám udělanou radličku na vari, takže mě to zatím opravdu tolik nepálí.
Původně jsem nechtěl zakládat nové téma, ale mám hodně otázek a jistě zde dostanu hodně odpovědí, takže nechci dělat zmatek jinde. Mám toho zde hodně načteného, ale přeci jen jsem bud něco přehlédl nebo to tu není, takže mne prosím hned nekamenujte když se na něco zeptám podruhé.
Takže otázka č.1 - Jezdíte někdo s permanetně otočenými koly?

Re: Iseki TA215

Napsal: úte pro 16, 2014 1:46 pm
od alaveso
Ja mám Iseki TU 185 a po niekoľkých dňoch som ich otočil a tak jazdím teraz stále. Mal by to byť nejaký problém?

Re: Iseki TA215

Napsal: úte pro 16, 2014 1:51 pm
od Jenda z jihu
Nevím zda úplně problém. Sedí na středech. Ale člověku prostě tak nějak připadá že vzniká větší páka v ose. Jestli ale už jezdíš pět let takto a vše ok tak je to to co jsem chtěl slyšet 8)

Re: Iseki TA215

Napsal: úte pro 16, 2014 3:00 pm
od alaveso
Tak s tou pákou to má niečo do seba. Takto jazdím cca jeden rok, traktor som kúpil v septembri 2013 a s otočenými kolesami som viezol aj ťažší náklad.

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 03, 2015 8:17 am
od Jenda z jihu
Pokud to někoho zajímá, tak mám otočeno.
Rozměry předtím - mezi koly 67cm / střed kol 95cm / na hrany kol 120cm
Rozměry nyní - 82cm / 110cm / 136 cm
Těch 110cm na střed kol je pro mě přijatelné
Obrázek
Obrázek

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 03, 2015 8:58 am
od Matúš
Pekné Iseki 8) Keď si ho kupoval, tak si rozmýšľal aj o inej značke? :)

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 03, 2015 9:25 am
od amatér
Nákupem japonce jsi určitě chybu neudělal a Lacina patří mezi ty solidnější prodejce, tak snad tam nebude nějaká vražda. Kola se běžně otáčejí pro změnu rozchodu, já mám u svého nejen možnost otočit kola, ale ještě jsou další možnosti otočením středových růžic. Také jezdím o 20 cm širší, než od prodejce.

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 03, 2015 4:31 pm
od Jenda z jihu
Matúš: Dalo by se říci že ano. Spíš když jsem vůbec zjistil že "existují nějací japonci" tak jsem koukal po těch lechčích strojích s dvouválcem, pak jsem začal svoje nároky trochu zvedat a posledních pár měsíců koukal jen po iseki TA 215 (230) / yanmar FX20 nebo 22 / shibaura D21F a nebo kubota L1-225 sunshine. Seděl jsem pak na všech strojích, ale když jsem viděl to iseki poprvé na vlastní oči tak jsem z něj byl tak nějak nejvíc unešený. Na fotce nikdy ty stroje nevypadají tak jak je člověk pak vidí 8)

amatér: Řekl bych že Lacina je opravdu solidní podnikatel. Tak jak jsem to teď napsal si za tím stojím. Ať si to přebere každý jak chce - vím že je tu hodně odpurců, ale snad i zastánců a rozumný člověk pochopí co jsem napsal :)
O těch kolech jsem pořád přemýšlel a měl jsem trochu strach jestli to nebude moc velká páka, ale o tolik se to zase nerozšířilo a výhody podle mne převažují. přední kola jsem nechal jak jsou a jdu krásně vnitřní hranou za sebou, předtím to bylo na vnější hranu - to mi u traktoru moc praktické nepřijde. Nechám tedy přehozeno a budu pokukovat po závaží do těch kol, protože když jsem ho sundal a zvednul jednou rukou, tak jsem byl tak trochu zaskočený. Přece jen si představuju trochu jinou váhu na větší záběr. Uvidíme na poli.

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 03, 2015 8:20 pm
od mirototh
ahoj kto je to p. Lacina kde má sídlo alebo kontakt uvažujem tiež kúpit si japonca a preto
to tu všetko čítam a zistujem spokojnost vás čo ste už kúpili a píšete vaše skusenosti
a radosti dakujem za info Miro

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 03, 2015 8:24 pm
od amatér

Re: Iseki TA215

Napsal: pon led 05, 2015 3:12 pm
od Jenda z jihu
JJ přesně, občas je dobré zkontrolovat i jejich fcb.

Re: Iseki TA215

Napsal: pon led 12, 2015 8:45 pm
od Jenda z jihu
Nevím jestli to ještě někdo řešíte, ale to zvláštní užití komunikací je na nic. Jestli jsem vše při té záplavě informací pochopil správně, tak je to tak.
Zvláštní užití komunikace Vám (pokud to budete správně formulovat) vydá každý obecní nebo městký úřad. Problém ale je stále v tom že stroj, který má sice schválení vyjímečného užití komunikace - nemá na té komunikaci co dělat, protože prostě a jednoduše nemá homologaci a RZ. V praxi se cajti a pak možná i ouřadové ve správním řízení přiklání k tomu že jako řidič musíte na silnici použít pouze vozidlo schválené pro provoz na pozemních komunikacích.
Tyto dva zákony jsou proti sobě a mám v tom guláš a hokej jako prase, ale nadruhou stranu je to takto i logické. Jinak vše co má kola a motor by šlo používat na silnicích.

Na druhou stranu i tak si nechám vystavit tento paskvil a při případném odchytu pomáhačů a chráničů budu jen doufat v rozumnou lidskou schovívavost. Když někoho napálíte a nebo do Vás někdo vlítne je po srandě...

Re: Iseki TA215

Napsal: pát led 16, 2015 1:49 pm
od Jenda z jihu
Vím že to není můj stroj, ale u mě zatím není nic nového a tohle mi přijde jako totální pecka :D
http://youtu.be/MdTZBGCtjsk

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 17, 2015 10:15 am
od Vláďa72
Zdravím co se týče povolení nemáš pravdu .Povolení pro zvláštní užití komunikace vydává sice městský úřad ,ale s rozšířenou působností a to v délce 10 dnů , 6 měsíců nebo 12 měsíců a dostaneš ho až po kladném vyjádření silničářů a policie ,platí pouze pro silnice II. a III. třídy za denního světla a dobrých podmínek viditelnosti.

Re: Iseki TA215

Napsal: sob led 17, 2015 10:54 am
od kucmar
Přidám se k Vláďovi. Povolení k zvláštnímu užití mám a není problém. Pokud by jsi neměl tuhle možnost, tak v tom případě, TK, MT, Tomo vinkovič a jím podobné značky by nesměli na cestu.