Yanmar 155DF
Moderátor: DYK
Yanmar 155DF
Yanmar 155FD,
kterým se víc než rok hrdě těším, je dvounápravový čtyřkolový traktor s vypínatelným pohonem všech kol. Japonské provenience z 80 let minulého století o hmotnosti cca 630kg. Zakoupený u firmy Traktor servis Martina Laciny Syrůvky u Brna, která jak jsem si všiml je účastníkům tohoto fóra vcelku známá. Podle počítadla má cca 5OOmth podle stavu gum a nátěrů a pneumatik by to snad i mohla být pravda.
Traktor je vybaven v originál japonským závěsem, včetně systému monroematic, vypínatelnou uzávěrkou diferenciálu, 6 převodovými stupni pro jízdu vpřed a dvěma vzad, čili klasická velká a malá řada, minimální rychlost v malé řadě je 1,8 maximální ve velké 14km/h max výkon 15,5ks vše při 27OOot/min. Má dělenou mechanickou brzdou zadních kol, která zároveň funguje jako brzda parkovací. Startování klíčkem, zhášení motoru táhlem na pravé straně sloupku volantu, pro usnadnění studených startů je na levé straně volantu táhlo dekomprese. I další výbava odpovídá době výroby, uzavřená chladící soustava bez termostatu, družený světlomet s přepínáním dálková tlumená světla a blinkry. Vzadu pouze odrazky červené barvy
Za příplatek dovybaven třídovým závěsem, kvůli kterému muselo být demontováno čidlo polohy nářadí z otočného japonského závěsu. Traktor je vybaven PTO výstupem s třemi rychlostmi. Náš standart 640 otáček za minutu dosahuje buď na druhý stupeň při 1850ot/min nebo na první při cca 2500ot/min. To umožňuje bezproblémovou agregaci s mulčerem.
Šířka traktoru je jeden metr rozchod 75 cm, při šířce pneumatiky 25cm, to mi umožňuje používání při sázení a hrobkování brambor pochopitelně při sponu řádků 75cm.
Funkčnost systému moroematik nejsem schopný plně posoudit, jednak nemám český či jiný rozumně přeložitelný návod. A psaná japonština na ovládacích štítcích mi způsobuje bolení hlavy.
Nemám ani dost času na metodu pokus omyl, zvlášť když není jisté, že systém bude bez třetího snímače reagovat. Pro úplnost jeden snímač je na ose levého zadního kola, druhý na otočném originál závěsu a třetí na rotavátoru.
Pro mne je důležité, že při aktivní automatice spouští a zvedá na povel páčkového ovladače monreomaticu nářadí do přenastavené výšky podle velkého pákového ovladače umístněného na pravém blatníku a automaticky ho zvedne při zařazení zpátečky. Tím stejným pákovým je možné při vypnuté automatice průběžně výšku nářadí nastavovat ručně, v tomto režimu se ale nářadí při zařazení zpátečky nezvedá. Nastavování výšky nářadí se dá po přepnutí ovládat i páčkovým ovladačem monreomatiku, ale mám pocit že tento způsob není právě ideální tak jej nepoužívám.
Nastavování náklonu nářadí je funkční pouze manuálně po odklopení krytu pomocí druhého jojstiku moreonatiku, automatické nastavování nemůže fungovat ani teoreticky kvůli absenci náklonového senzoru na otočném závěsu.
Traktor v minulém roce i letos odvedl dobrou službu při orbě dvouradličným pluhem, sázení hrobkování a vyorávání brambor, mulčování trávy rotavátorování , vláčení bránami i srovnávání radličkovým kultivátorem. Rotavátor je originální koupený zároveň s traktorem, pravděpodobně původní, pluh a mulčer je tovární do tříbodového závěsu. Brány používám lehké potahové luční 2x7Ocm šířka, nosič bran je vlastní konstrukce podle předlohy z internetu, kultivátor s 5 srdcovými radličkami je z části tovární z části vlastní, radličky a slupice koupeny v zámečnictví firmy Strýček přední díl s oky je od Laciny. Hrobkovací radličky jsem testoval z variny, ale úspěch se nedostavil, naopak trocha nepozornosti a traktor z nich udělal preclík, nakonec jsem našel ve stodole staré potahové „krbce“ se stavitelným křídlem a ty se osvědčují
kterým se víc než rok hrdě těším, je dvounápravový čtyřkolový traktor s vypínatelným pohonem všech kol. Japonské provenience z 80 let minulého století o hmotnosti cca 630kg. Zakoupený u firmy Traktor servis Martina Laciny Syrůvky u Brna, která jak jsem si všiml je účastníkům tohoto fóra vcelku známá. Podle počítadla má cca 5OOmth podle stavu gum a nátěrů a pneumatik by to snad i mohla být pravda.
Traktor je vybaven v originál japonským závěsem, včetně systému monroematic, vypínatelnou uzávěrkou diferenciálu, 6 převodovými stupni pro jízdu vpřed a dvěma vzad, čili klasická velká a malá řada, minimální rychlost v malé řadě je 1,8 maximální ve velké 14km/h max výkon 15,5ks vše při 27OOot/min. Má dělenou mechanickou brzdou zadních kol, která zároveň funguje jako brzda parkovací. Startování klíčkem, zhášení motoru táhlem na pravé straně sloupku volantu, pro usnadnění studených startů je na levé straně volantu táhlo dekomprese. I další výbava odpovídá době výroby, uzavřená chladící soustava bez termostatu, družený světlomet s přepínáním dálková tlumená světla a blinkry. Vzadu pouze odrazky červené barvy
Za příplatek dovybaven třídovým závěsem, kvůli kterému muselo být demontováno čidlo polohy nářadí z otočného japonského závěsu. Traktor je vybaven PTO výstupem s třemi rychlostmi. Náš standart 640 otáček za minutu dosahuje buď na druhý stupeň při 1850ot/min nebo na první při cca 2500ot/min. To umožňuje bezproblémovou agregaci s mulčerem.
Šířka traktoru je jeden metr rozchod 75 cm, při šířce pneumatiky 25cm, to mi umožňuje používání při sázení a hrobkování brambor pochopitelně při sponu řádků 75cm.
Funkčnost systému moroematik nejsem schopný plně posoudit, jednak nemám český či jiný rozumně přeložitelný návod. A psaná japonština na ovládacích štítcích mi způsobuje bolení hlavy.
Nemám ani dost času na metodu pokus omyl, zvlášť když není jisté, že systém bude bez třetího snímače reagovat. Pro úplnost jeden snímač je na ose levého zadního kola, druhý na otočném originál závěsu a třetí na rotavátoru.
Pro mne je důležité, že při aktivní automatice spouští a zvedá na povel páčkového ovladače monreomaticu nářadí do přenastavené výšky podle velkého pákového ovladače umístněného na pravém blatníku a automaticky ho zvedne při zařazení zpátečky. Tím stejným pákovým je možné při vypnuté automatice průběžně výšku nářadí nastavovat ručně, v tomto režimu se ale nářadí při zařazení zpátečky nezvedá. Nastavování výšky nářadí se dá po přepnutí ovládat i páčkovým ovladačem monreomatiku, ale mám pocit že tento způsob není právě ideální tak jej nepoužívám.
Nastavování náklonu nářadí je funkční pouze manuálně po odklopení krytu pomocí druhého jojstiku moreonatiku, automatické nastavování nemůže fungovat ani teoreticky kvůli absenci náklonového senzoru na otočném závěsu.
Traktor v minulém roce i letos odvedl dobrou službu při orbě dvouradličným pluhem, sázení hrobkování a vyorávání brambor, mulčování trávy rotavátorování , vláčení bránami i srovnávání radličkovým kultivátorem. Rotavátor je originální koupený zároveň s traktorem, pravděpodobně původní, pluh a mulčer je tovární do tříbodového závěsu. Brány používám lehké potahové luční 2x7Ocm šířka, nosič bran je vlastní konstrukce podle předlohy z internetu, kultivátor s 5 srdcovými radličkami je z části tovární z části vlastní, radličky a slupice koupeny v zámečnictví firmy Strýček přední díl s oky je od Laciny. Hrobkovací radličky jsem testoval z variny, ale úspěch se nedostavil, naopak trocha nepozornosti a traktor z nich udělal preclík, nakonec jsem našel ve stodole staré potahové „krbce“ se stavitelným křídlem a ty se osvědčují
Re: Yanmar 155DF
V předchozím článku jsem traktor popsal tak jak ho vidím já, v dalším příspěvku doplním co je psáno v technickém popisu, některé údaje se trochu rozcházejí, ale takový už je život
Parametry stroje podle technické specifikace.
Název traktoru oficiální Yanmar F 155 D
počet válců 3
objem 879 ccm
výkon 15,5 ks (ps nebo hp) jak kdo chce při 2600ot/min
maximální otáčky motoru 3000ot/min
výkon alternátoru 12V 0,8kw
chladící směs 4,5l
délka /šířka/ výška 2300/1050/1290 mm
rozchod kol přední/zadní 820/800mm
rozvor 1500mm
pneu přední/zadní 5-12" / 8,3-18"
suchá hmotnost 605 kg
otáčení hřídel PTO pravý
vývodová hřídel 36mm 6 G-drážek
otáčky hřídele 590-875-1250
výkon čerpadla 12l/min při 150 bar
svahová dostupnost pro práci 11%
typ motoru 3TNA72-UNA-
rotavátor RSA 1205
Parametry stroje podle technické specifikace.
Název traktoru oficiální Yanmar F 155 D
počet válců 3
objem 879 ccm
výkon 15,5 ks (ps nebo hp) jak kdo chce při 2600ot/min
maximální otáčky motoru 3000ot/min
výkon alternátoru 12V 0,8kw
chladící směs 4,5l
délka /šířka/ výška 2300/1050/1290 mm
rozchod kol přední/zadní 820/800mm
rozvor 1500mm
pneu přední/zadní 5-12" / 8,3-18"
suchá hmotnost 605 kg
otáčení hřídel PTO pravý
vývodová hřídel 36mm 6 G-drážek
otáčky hřídele 590-875-1250
výkon čerpadla 12l/min při 150 bar
svahová dostupnost pro práci 11%
typ motoru 3TNA72-UNA-
rotavátor RSA 1205
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: pon led 31, 2011 1:24 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Yanmar 155DF
A foto by nebylo. Já mám taky yanmara, ale AF 17, 3 roky a naprostá spokojenost.
Re: Yanmar 155DF
Fota mám v plánu postupně doplnit, nejdřív se to musím naučit správně vkládat během dneška ještě chci vložit foto doma dělaného kultivátoru a po víkendu ještě další fotky.Zahradník píše:A foto by nebylo. Já mám taky yanmara, ale AF 17, 3 roky a naprostá spokojenost.
ilustrační video na Youtube jak traktor vypadá a jezdí
https://www.youtube.com/watch?v=3lE-TjUzJWI
a tady https://www.youtube.com/watch?v=FeNjmVnur5M práce F165D s rotavátorem, tedy 16,5 koňové verze, takového většího bratříčka.
Jinak tvoje 17 už je proti 155 o dost větší a silnější. Váhal jsem mezi nimi nakonec rozhodla Lepší polovička, protože To co vybrala je jen opravdu mazel, umytý a naleštěný na prodejně vypadal jako by právě sjel z linky, je malý ale práci udělá a problémy s ním nejsou.
Na těžší práci je doma Zetor 40 Major a na úplně nejlehčí Vari/ Vari qvatro, ale ty mi neříkají pane
Re: Yanmar 155DF
Nějak se mi snad povedlo, pohled na Yanmara v agregaci s kultivátorem osazeným 5 radličkami, vyzkoušel jsem to vloni při úpravě brambořiště po sklizni před setím zeleného hnojení
http://s14.postimg.cc/ay99eu469/Fotografie_0017.jpg
http://postimg.cc/image/4pbiq563n/
http://s14.postimg.cc/ay99eu469/Fotografie_0017.jpg
http://postimg.cc/image/4pbiq563n/
Re: Yanmar 155DF
Japonci jsou národ velice pečliví, proto je traktor doslova popsaný, nebo spíš pomalovaný návody a tabulkami. 3koda, že těm znakům nerozumím. Ale třeba někdo z vás bude vědět co to znamená. Hlavně systém MONROEMATIC mne zajímá. Na většinu ostatní Počítám, že po sklizni nasadím rotavátor a jedno odpoledne se tomu budu věnovat.
Na tomto obrázku je pohled na podlahu pravé strany traktoru, červený pedál je plyn směrem ke středu dělená brzda a úplně vlevo brzda parkovací
Na tomto obrázku je pohled na podlahu pravé strany traktoru, červený pedál je plyn směrem ke středu dělená brzda a úplně vlevo brzda parkovací
Re: Yanmar 155DF
Na obrázku je vidět páku řazení předního náhonu, větší páka blíž ke středu traktoru a vedle ní blíž k nám uzávěrku diferenciálu tzv patní.
pohled na kulisu řazení s řadicí pákou. Převodovka na rozdíl od sesterské Shibaury vyžaduje větší opatrnost při řazení. Jinak skřípe zubama a naříká
Kulisa řazení a řadící páky, černá, řazení velké řady (červený symbol) a malé řady s neutrálem uprostřed. Červená páčka vedle je řazení otáček PTO.
Zajímavá japonská vychytávka, přehledová tabulka rychlostí pohybu a otáček PTO v závislosti na otáčkách motoru, hodnoty jsou vztaženy ke jmenovitým otáčkám., tj 2600ot/min. Obrázek je kvůli lepší čitelnosti vzhůru nohama a vedle tabulky je také popis smyslu a používání regulačního kohoutu rychlosti spouštění ramen závěsu. Tabulka je dělaná univerzálně pro převodovky 6+2 a 9+3 (plazivka)
A tady pohled na palubní desku, uprostřed sdružený displej umožňující přímo odečítat otáčky PTO a sledovat otáčky motoru.
Příště něco k ovládání ramen závěsů a zařízení MONROEMATIC , návody jsou sice v Japonštině, ale něco už jsem vykoumal.
Re: Yanmar 155DF
Ten kultivátor je moc pěkně udělaný!Ym155fd píše:Nějak se mi snad povedlo, pohled na Yanmara v agregaci s kultivátorem osazeným 5 radličkami, vyzkoušel jsem to vloni při úpravě brambořiště po sklizni před setím zeleného hnojení
http://s14.postimg.cc/ay99eu469/Fotografie_0017.jpg
http://postimg.cc/image/4pbiq563n/
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Yanmar 155DF
YM F 155 D Zkušenosti. Část první
Traktor provozuji k plné spokojenosti druhou sezónu, protože se jedná o malý a lehký traktor musel jsem přizpůsobit své nároky možnostem traktoru.
Podle p. Laciny Japonec svůj traktor bez vážného důvodu neprodá a stáří traktoru není vážný důvod.
Takže nejčastěji se prodává kvůli závadě, kdy oprava se jeví jako nerentabilní.
U starších traktorů určených do rýžovišť, které jsou vybaveny systémem monroematik a rotavátorem na speciálním závěsu může být důvodem k výměně právě i vážná vada rotavátoru nebo monroematicu, kdy se oprava pro svou cenu nevyplatí.
Dalším důvodem prodeje traktoru je ukončení podnikání v zemědělství, z jakéhokoli důvodu, nebo špatná pověst konkrétního stroje, časté úrazy na něm nebo dokonce neštěstí.
Tak že koupit u nás levně dobrý japonský traktor prakticky nejde, buď je dobrý a cena odpovídá, nebo je levný a odpovídá tomu stav.
Traktor do rýžovišťě o kterém píšu není svým závěsem primárně určen na tahání či orbu, Japonci ho spřahují pouze s rotavátorem a používají jako jednoúčelový. U nás se pak dovybavuje tříbodovým závěsem a kombinovaným závěsem s koulí. A při používání to musí každý brát na vědomí.
Tahání vlečky není problém, buď se dá použít oko, nebo koule, maximální hmotnost soupravy by u F155 D neměla přesáhnou, 1,5 tuny při bržděném přívěsu, rozjíždět se, je třeba opatrně u traktoru, který není konstrukcí originál závěsu primárně určen k tahání by mohlo snadno dojít k vážnému poškození .
Zatížitelnost tříbodového závěsu je maximálně nějakých 280 až 300 kg, hydraulika by zvedla i 500, ale traktůrku by se to nelíbilo . Často používám přepravní box a když se zátěž blíží ke 300 kilům je to při jízdě věru cítit.
Stejně tak při orbě klasickým pluhem, jak mne poučil p. Lacina Japonci ořou na velká jedna, to znamená rychlost při jmenovitých otáčkách 4,5 km/h tak že na orbu musí být podmínky když je mokro a nebo příliš sucho tak jednoduše neořu, lépe počkat než pokazit stroj.
Traktor provozuji k plné spokojenosti druhou sezónu, protože se jedná o malý a lehký traktor musel jsem přizpůsobit své nároky možnostem traktoru.
Podle p. Laciny Japonec svůj traktor bez vážného důvodu neprodá a stáří traktoru není vážný důvod.
Takže nejčastěji se prodává kvůli závadě, kdy oprava se jeví jako nerentabilní.
U starších traktorů určených do rýžovišť, které jsou vybaveny systémem monroematik a rotavátorem na speciálním závěsu může být důvodem k výměně právě i vážná vada rotavátoru nebo monroematicu, kdy se oprava pro svou cenu nevyplatí.
Dalším důvodem prodeje traktoru je ukončení podnikání v zemědělství, z jakéhokoli důvodu, nebo špatná pověst konkrétního stroje, časté úrazy na něm nebo dokonce neštěstí.
Tak že koupit u nás levně dobrý japonský traktor prakticky nejde, buď je dobrý a cena odpovídá, nebo je levný a odpovídá tomu stav.
Traktor do rýžovišťě o kterém píšu není svým závěsem primárně určen na tahání či orbu, Japonci ho spřahují pouze s rotavátorem a používají jako jednoúčelový. U nás se pak dovybavuje tříbodovým závěsem a kombinovaným závěsem s koulí. A při používání to musí každý brát na vědomí.
Tahání vlečky není problém, buď se dá použít oko, nebo koule, maximální hmotnost soupravy by u F155 D neměla přesáhnou, 1,5 tuny při bržděném přívěsu, rozjíždět se, je třeba opatrně u traktoru, který není konstrukcí originál závěsu primárně určen k tahání by mohlo snadno dojít k vážnému poškození .
Zatížitelnost tříbodového závěsu je maximálně nějakých 280 až 300 kg, hydraulika by zvedla i 500, ale traktůrku by se to nelíbilo . Často používám přepravní box a když se zátěž blíží ke 300 kilům je to při jízdě věru cítit.
Stejně tak při orbě klasickým pluhem, jak mne poučil p. Lacina Japonci ořou na velká jedna, to znamená rychlost při jmenovitých otáčkách 4,5 km/h tak že na orbu musí být podmínky když je mokro a nebo příliš sucho tak jednoduše neořu, lépe počkat než pokazit stroj.
Re: Yanmar 155DF
Praktické zkušenosti 2.
Práce s nářadím a výkony.
Jak jsem už psal, traktor není koncipován pro nářadí trojbodového závěsu, ale při troše péče a opatrnosti se toto používat dá.
O vlečení jsem se už zmínil a nemám co dodat, stejně jako k práci s pluhem, který používám, dvouradličkový PNJ 2-20 v dobrých podmínkách se dá teoreticky zorat až 15 arů za hodinu, ale prakticky to asi nestihnete.
Mulčer nožový MSN-1150 je už oříšek, první problém jsou ramena, musí být správně odladěna, jinak je problém malého zdvihu nářadí při převozu, nebo naopak je nespustíte až k zemi, totéž platí pro zařízení typu transportní box.
Mne čeká už druhá úprava. O té pokud bude zájem napíšu jindy.
Optimální nejsou ani otáčky, vývodového hřídele, ale tady se zvládá líp, mulčer chce 540, jmenovité otáčky na první stupěň dávají 590, předepsané otáčky tedy jsou blízké maximálnímu výkonu, ale dost to řve, v těžké trávě na zařazený stupěň "malá 1" sekal jsem už trávu metr vysokou, hodinový výkon teoreticky 7 aru.
Když je tráva nízká dá se řadit pojezd malá 2 a druhý stupeň PTO, jenže to už je motor podtočený, 1600ot/min. A tak je třeba přidat a jít na 1800 1850, cca 100 na hřídeli těch sto otáček ale mulčerem už dost třese, a musí se často kontrolovat šroubky a závlačky, není to úplně košer, ale výkon je dvojnásobný, trávník víc melírový a traktoru se jede líp.
No každý se zemědělskou technikou zachází jak umí, nejsem vyjimka .
Návod k použití mulčeru říká, že pracovní rychlost do tří km, malá řada, to splňuje i malá 3., ale výsledky nejsou dobré. A řadit 3 stupeň PTO je barbarství.
Rotavátor je originál, s tím problémy nejsou, jede klidně ve všech režimech, půdu zpracovává výborně.
Pracovní výkony, v naší půdě musím řadit malá jedna, tak dělám výkon do 8 arů za hodinu, výrobce doporučuje (jak jsem odpozoroval na YouTube přejet křížově, a je to opravdu lepší, ale výkon klesá na 4 ary za hodinu.
První přejezd s zařazenou PTO 1 ( 590ot/min) druhé rotavátorování podle půdy, PTO 2-3, už jsem točil PTO na tři ( 1250), ale jen jednou a byly ideální podmínky, ale stejně jsem toho brzo nechal PTO 2 stačí, škoda kazit traktor.
Práce s nářadím a výkony.
Jak jsem už psal, traktor není koncipován pro nářadí trojbodového závěsu, ale při troše péče a opatrnosti se toto používat dá.
O vlečení jsem se už zmínil a nemám co dodat, stejně jako k práci s pluhem, který používám, dvouradličkový PNJ 2-20 v dobrých podmínkách se dá teoreticky zorat až 15 arů za hodinu, ale prakticky to asi nestihnete.
Mulčer nožový MSN-1150 je už oříšek, první problém jsou ramena, musí být správně odladěna, jinak je problém malého zdvihu nářadí při převozu, nebo naopak je nespustíte až k zemi, totéž platí pro zařízení typu transportní box.
Mne čeká už druhá úprava. O té pokud bude zájem napíšu jindy.
Optimální nejsou ani otáčky, vývodového hřídele, ale tady se zvládá líp, mulčer chce 540, jmenovité otáčky na první stupěň dávají 590, předepsané otáčky tedy jsou blízké maximálnímu výkonu, ale dost to řve, v těžké trávě na zařazený stupěň "malá 1" sekal jsem už trávu metr vysokou, hodinový výkon teoreticky 7 aru.
Když je tráva nízká dá se řadit pojezd malá 2 a druhý stupeň PTO, jenže to už je motor podtočený, 1600ot/min. A tak je třeba přidat a jít na 1800 1850, cca 100 na hřídeli těch sto otáček ale mulčerem už dost třese, a musí se často kontrolovat šroubky a závlačky, není to úplně košer, ale výkon je dvojnásobný, trávník víc melírový a traktoru se jede líp.
No každý se zemědělskou technikou zachází jak umí, nejsem vyjimka .
Návod k použití mulčeru říká, že pracovní rychlost do tří km, malá řada, to splňuje i malá 3., ale výsledky nejsou dobré. A řadit 3 stupeň PTO je barbarství.
Rotavátor je originál, s tím problémy nejsou, jede klidně ve všech režimech, půdu zpracovává výborně.
Pracovní výkony, v naší půdě musím řadit malá jedna, tak dělám výkon do 8 arů za hodinu, výrobce doporučuje (jak jsem odpozoroval na YouTube přejet křížově, a je to opravdu lepší, ale výkon klesá na 4 ary za hodinu.
První přejezd s zařazenou PTO 1 ( 590ot/min) druhé rotavátorování podle půdy, PTO 2-3, už jsem točil PTO na tři ( 1250), ale jen jednou a byly ideální podmínky, ale stejně jsem toho brzo nechal PTO 2 stačí, škoda kazit traktor.
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Yanmar 155DF
Zajímavá reference - díky za ní. Na druhou stranu se potvrzuje to že stále musí řídit traktor člověk aby se rozhodoval rozumem. Nikdy nenajdete ideální podmínky na to aby mohl stroj řídit sám
Celkem mě zaujal Váš negativní postoj ke zdvihu ramen - např. na youtube je videí s transportním boxem spousta. Nijak jsem nad tím tedy nepřemýšlel, že by byl zdvih krátký. Není to otázka nastavení a elektroniky? Radil jste se s prodejcem? Pouze se ptám...
Také mne zaujala variabilita s vari nářadím - říkáte že to k sobě moc nepasuje? Počítal jsem že hrobky půjdou.
Celkem mě zaujal Váš negativní postoj ke zdvihu ramen - např. na youtube je videí s transportním boxem spousta. Nijak jsem nad tím tedy nepřemýšlel, že by byl zdvih krátký. Není to otázka nastavení a elektroniky? Radil jste se s prodejcem? Pouze se ptám...
Také mne zaujala variabilita s vari nářadím - říkáte že to k sobě moc nepasuje? Počítal jsem že hrobky půjdou.
Re: Yanmar 155DF
Zdvih ramen hydrauliky je jak má být, problém je v domontovaném tříbodovém závěsu, respektive v připojení dolních ramen závěsu do originálních táhel.Jenda z jihu píše:Zajímavá reference - díky za ní. Na druhou stranu se potvrzuje to že stále musí řídit traktor člověk aby se rozhodoval rozumem. Nikdy nenajdete ideální podmínky na to aby mohl stroj řídit sám
Celkem mě zaujal Váš negativní postoj ke zdvihu ramen - např. na youtube je videí s transportním boxem spousta. Nijak jsem nad tím tedy nepřemýšlel, že by byl zdvih krátký. Není to otázka nastavení a elektroniky? Radil jste se s prodejcem? Pouze se ptám...
Také mne zaujala variabilita s vari nářadím - říkáte že to k sobě moc nepasuje? Počítal jsem že hrobky půjdou.
Délku táhla v mém případě nejde nastavovat, protože na rozdíl od běžného 3 bodového závěsu, který má táhla zakončena vidlicí a s cca třemi dírami a v dolním rameni má dvě, jsou táhla na mém zakončeny čepem pro závěs rotavátoru, který chci zachovat v originále. Tak, že se musí laborovat se spodními rameny, a s délkou vidlice která je k nim natvrdo přivařena. Původně byla vidlice přivařena přímo na rameni a pro box a mulčer byla krátká, box ani mulčer nešel položit na zem, musel se podkládat. V traktor servisu to na počkání upravili v rámci služby o zákazníka, ale prodloužili to moc (o 5cm), na konci ramen to udělalo cca 10-15 a to už cítím, že je nízko, tak že musím opatrně přejíždět nerovnosti abych nezachytil, jinak se bavíme o zkrácení cca dvou až tři centimety. Vzhledem k okolnostem to nešlo přezkoušet na místě, na začátku nebyl box ani mulčer, při úpravě jsem dovezl jen ramena bez traktoru, jinak by to už bylo v ažůru
http://www.traktorservis.cz/Produkty-H4 ... /?strana=3
Tady jsou 3 běžné typy tříbodů z nabídky traktorservisu, ale ani jeden se na F 155D nedá bez úprav (řezání a svařování) použít.
Pozděj se k tomu ještě vrádím a doplním fotografie.
Jinak k varině a nářadí z variny, ono to pasuje, a funguje, ale stačí okamžik nebo kámen, či tvrdá hlína, a hned je na tom nářadí vidět rozíl tahu variny a Ym I s protaženým obličejem majitele. Ohnul jsem hrobkovací radličku do preclíku ani jsem nevěděl kdy a kde a tchán si narovnal pluh na vyorávání brambor , traktor ani nezpomalil
Re: Yanmar 155DF
Pohled na detaily obou závěsů,
ten masivní kruh je hlavní část japonského originálního závěsu pro rotavátor, ten se zapojuje na šest bodů, 4 jsou vidět na kruhu a dva jsou táhla hydrauliky. N kruhu shora jsou dva otvory šroubů po demontovaném UFO senzoru Monroematiku.
Také vidíte detail spodního ramena s prodlužovacím návarkem pod vidlicí.
Když se pak podíváte na začátek vlákna, kde jsou fotky kultivátoru, (po kliknutí se otevřou) a uvědomíte si, že ten kultivátor je zvednutý na maximum, tedy v přepravní poloze hned je jasné, že je něco nedobře.
Úplně dole je "vlekový závěs VZ6 " s koulí pro zapojení vleku buď do oka, nebo na kouli. ten závěs se v případě užití vysunuje do pracovní polohy.
Tady už je se zapojeným kardanem a mulčerem, v tříbodovém závěsu. Když chci, ale zapojit rotavátor, musím nejprve sundat celý tříbodový závěs i se závěsem pro vlečku a teprve pak mohu připojovat rotavátor. sundání tříbodu není nijak náročné do 5 minut.
zároveň si můžete všimnout že je tam se dvěma typy závěsů velmi málo místa a to i pro ruce. Protože nechci úplně vyhodit ochranný plast je zapojování kardanu vždy doprovázeno oděrkami.
Na jiném místě probíhá diskuse k jinému většímu Yanmaru, tak jenom k doplnění, sedadlo mého stroje je přesně tak nepohodlné jak popisuje kolega a rychlost cca 15km/h jsem jen zkoušel, protože na šípech které na traktoru mám je rychlost na tvrdé cestě vyšší než 8 km/h něco šíleného. Je to prostě traktor na práci kolem domu. Jednou se s ním jelo cca 2km pro trochu písku s přívěsným vozíkem pro auta. Jízda pro traktor žádný problém, ale byla to víc půlhodina drncání v nepohodlném sedadle a otlačený zadek řidiče.
ten masivní kruh je hlavní část japonského originálního závěsu pro rotavátor, ten se zapojuje na šest bodů, 4 jsou vidět na kruhu a dva jsou táhla hydrauliky. N kruhu shora jsou dva otvory šroubů po demontovaném UFO senzoru Monroematiku.
Také vidíte detail spodního ramena s prodlužovacím návarkem pod vidlicí.
Když se pak podíváte na začátek vlákna, kde jsou fotky kultivátoru, (po kliknutí se otevřou) a uvědomíte si, že ten kultivátor je zvednutý na maximum, tedy v přepravní poloze hned je jasné, že je něco nedobře.
Úplně dole je "vlekový závěs VZ6 " s koulí pro zapojení vleku buď do oka, nebo na kouli. ten závěs se v případě užití vysunuje do pracovní polohy.
Tady už je se zapojeným kardanem a mulčerem, v tříbodovém závěsu. Když chci, ale zapojit rotavátor, musím nejprve sundat celý tříbodový závěs i se závěsem pro vlečku a teprve pak mohu připojovat rotavátor. sundání tříbodu není nijak náročné do 5 minut.
zároveň si můžete všimnout že je tam se dvěma typy závěsů velmi málo místa a to i pro ruce. Protože nechci úplně vyhodit ochranný plast je zapojování kardanu vždy doprovázeno oděrkami.
Na jiném místě probíhá diskuse k jinému většímu Yanmaru, tak jenom k doplnění, sedadlo mého stroje je přesně tak nepohodlné jak popisuje kolega a rychlost cca 15km/h jsem jen zkoušel, protože na šípech které na traktoru mám je rychlost na tvrdé cestě vyšší než 8 km/h něco šíleného. Je to prostě traktor na práci kolem domu. Jednou se s ním jelo cca 2km pro trochu písku s přívěsným vozíkem pro auta. Jízda pro traktor žádný problém, ale byla to víc půlhodina drncání v nepohodlném sedadle a otlačený zadek řidiče.
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: pon srp 11, 2014 8:28 am
- Bydliště: Týn nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Yanmar 155DF
Přiznávám že ten kardan není úplně štastně řešený a instalaci si dokážu s pár nadávkami představit, ale co jsem koukal je to na každém stroji jinak.
Rotávátor se dá prý předělat na uchycení do trojbodu a odpadne tím manipulace. Přemýšlel jste nad tím? Samozřejmě by to stálo peníze navíc.
Sedlo jsme probírali na vedlejším vláknu, pokusil bych se o předělávku a odpružit to, nebo vyměnit sedlo. Co se týče rychlosti souhlasím s tím co říkáte vy. Neumím si moc představit rychlejší jízdu s takovými stroji. Nejsem posera, ale když vycítím limit tak jdu přes něj jen když nutně potřebuji.
Rotávátor se dá prý předělat na uchycení do trojbodu a odpadne tím manipulace. Přemýšlel jste nad tím? Samozřejmě by to stálo peníze navíc.
Sedlo jsme probírali na vedlejším vláknu, pokusil bych se o předělávku a odpružit to, nebo vyměnit sedlo. Co se týče rychlosti souhlasím s tím co říkáte vy. Neumím si moc představit rychlejší jízdu s takovými stroji. Nejsem posera, ale když vycítím limit tak jdu přes něj jen když nutně potřebuji.
Re: Yanmar 155DF
O té možnosti jsem věděl, ale neuvažoval jsem o ní. Důvodů bylo víc, jednak mám rád originál provedení a traktor měl do závěsu též i rotavátor, tak jsem to chtěl zachovat co nejvíc původní. Také se přiznám, že jsem vůbec neměl v té době tušení jaké otravné důsledky to přinese, při rozšiřování výbavy. Stejně bych to rozhodnutí neměnil.Jenda z jihu píše:Rotávátor se dá prý předělat na uchycení do trojbodu a odpadne tím manipulace. Přemýšlel jste nad tím? Samozřejmě by to stálo peníze navíc..
Nad razantním předěláváním originálních dílů neuvažuji, mám už namyšlené dvě možná řešení zavěšení tech spodních ramen. Když se podaří to náročnější řešení budu moct i já manipulovat s délkou závěsu, jako kolega na F18D a budu maximálně spokojený.
Pro úplnost, co jsem se z různých zdrojů dozvěděl Japonci dělají, nebo (dělali? )tento typ závěsu pro rotavátor a typ výbavy jako portálový podvozek a monroematic speciálně pro rýžoviště. Běžné zemědělské traktory prý mají i v Japonsku klasický trojbod, stejně jako evropské. Proto ta různost provedení o které píšete.
Stejně tak ani v Japonsku není obvyklé montovat stabilizaci nářadí (monroematic) na běžný malotraktor, šířky kolem metru, když dokonale rovné pole potřebuje právě rýžoviště, z jednoduchého důvodu, čím rovnoměrnější hloubka vody (rovnější pole) tím míň vody se potřebuje, tím je také ekonomičtělší hospodaření. Sázení brambor do křivého pole nemá na výnos vliv..
Tak že klasický zemědělský traktor s předpokladaným univerzálním použitím tyhle hračky nemá, to je ovšem věc, kterou by měl zájemce o ojetého japonce vědět. Vůbec není náhoda, že někteří prodejci na fotografiích nezabírají závěs traktoru. Myslí to dobře Nechtějí potenciálního zákazníka zneklidňovat.