Zdravím zdejší osazenstvo, nějak jsem nedohledal zda se to smí nebo ne, ale chtěl bych se tu pochlubit svým prvním malotraktorem. Zamiloval jsem se do Kubota B5000 a i přes nějaké chvilkové odkouknutí směrem k B6001 a B7001 jsem se k němu vrátil a to hlavně proto, že jsem našel pěkný kus od soukromníka, co si ho sám vykomunikoval v japonsku, nechal dovézt a udělal. Včera jsem si ho dovezl a byl se s ním poprvé projet, jen si tedy budu muset vysledovat a hlavně zvyknout na jakékoliv boční sklony, na kousku té polňačky kde jsem jel jsem měl trochu bobky abych se nepřekulil do boku. Prý se ale bát nemusím, že tyhle malé Kuboty vydrží hodně než se převrhnou.
Kubota B5000 - můj první malotraktor
Moderátor: DYK
Re: Kubota B5000 - můj první malotraktor
...tak Tě vítám mezipříznivce a vlastníky rýžových koníků a doufám , že Tvoje působení na fóru neskončí po získání informací : Aký olej , koľko a kade a kde sehnat manuál .A taky doufám , že se nezačneš ptát na to , jaké povolení je třeba k jízdě po silnici. Pohádky o původu a množství motohodin ber s velkou rezervou . Skutečný rok výroby se nedá přesně určit , jen můžeš vycházet z údaje , že se tento typ vyráběl v letech 1973 - 1977 . Přes to přeji mnoho MTH bez poruch a ať z něj máš jen radost .
Re: Kubota B5000 - můj první malotraktor
Pokusím se . Co se týče oleje tak 15W40, 2,5l, do převodovky mě čeká výměna po 10MH (tam uznávám že si nějak nejsem jistý olejem ale dohledal jsem že snad SAE 80 cca 6l) a také preventivně prý mám vyměnit gufero u PTO hřídele. Olej a filtry měněné před měsícem. Při dotažení měl údajně kolem 5000MH, ale pak ho nějakých 8-10let používal předchozí majitel. Rok znám není ale jak píšeš 73-77, je to vcelku jedno, prostě má kolem 50ti let. Co se týče manuálu ať už uživatelského nebo servisního tak ten by se hodil, to lhát nebudu . No a o jízdě na silnici už jsem si také něco přečetl a dospěl k názoru že nikdo pořádně neví, mám už víc jak týden email na ministerstvu dopravy, protože mě zajímá jejich stanovisko, nicméně POV mám, po silnici budu jezdit prakticky jen po vsi a jen velmi málo.
Nicméně mám jednu otázku kdyby si věděl, popř. někdo jiný. Předchozí majitel měl nepříjemnou zkušenost, že při 4x4 a rychlé šestce se mu úplně oholil tisícihran na spojovací hřídeli (na tom kloubu) tak ho musel vyměnit. Byla to smůla nebo se opravdu nesmí jezdit 4x4 na rychlé rychlosti?
Nicméně mám jednu otázku kdyby si věděl, popř. někdo jiný. Předchozí majitel měl nepříjemnou zkušenost, že při 4x4 a rychlé šestce se mu úplně oholil tisícihran na spojovací hřídeli (na tom kloubu) tak ho musel vyměnit. Byla to smůla nebo se opravdu nesmí jezdit 4x4 na rychlé rychlosti?