Jak vám kouří motor Iseki TA 235

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Vláda
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 16, 2022 10:45 am
Bydliště: Kolín

Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#1 Nový příspěvek od Vláda »

Ahoj, mám Iseki TA 235 a zdá se mi že motor kouří víc než by měl. olej se neztrací vstřiky a vůle ventylů sou v pořádku a motor stále na volnoběh nebo i při přidáni zakouří šedivě jak když by špatně spaloval. Tak ted nevím jestli je něco špatně a nebo jestli si něco namlouvám. Dřív jsem měl TU 1701 a tam motor nezakouril vůbec.

Radek Bílek
Příspěvky: 84
Registrován: sob pro 19, 2020 10:13 pm
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#2 Nový příspěvek od Radek Bílek »

Ahoj , můžeš přijet porovnat . Bydlím v okrese Kolín a mám také TA 230 . Taky mi kouří , ale nevím jestli je to tak dobře nebo špatně :)

Vláda
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 16, 2022 10:45 am
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#3 Nový příspěvek od Vláda »

mě ten člověk co mi ho prodával říkal že jeden z deseti nekouří. přijde mi ale zvláštní že by takhle kouřily. Odkud si?

Radek Bílek
Příspěvky: 84
Registrován: sob pro 19, 2020 10:13 pm
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#4 Nový příspěvek od Radek Bílek »

Od Zásmuk . Mě taky kouří při startu a při akceleraci . Nevím jestli je to hodně nebo málo , ale mám ho dva roky a najeto 40mth a je to tak pořád . Dělal jsem ventily a nic se nezměnilo ..................

Vláda
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 16, 2022 10:45 am
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#5 Nový příspěvek od Vláda »

a zakouri ti cerne? nebo svetle sedive? me zacne kourit ikdyz bezi delsi dobu na volnobeh.

Radek Bílek
Příspěvky: 84
Registrován: sob pro 19, 2020 10:13 pm
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#6 Nový příspěvek od Radek Bílek »

Při startu modro - černě . V tahu černě . Na volnoběh jsem to nezkoušel ..............

Vláda
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 16, 2022 10:45 am
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#7 Nový příspěvek od Vláda »

modře mi nekouří, no uvidíme co vymyslím :)

jean
Příspěvky: 3056
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#8 Nový příspěvek od jean »

Vláda, skontroluj predvstrek čerpadla. Vtedy to hulí svetlým dymom. Ak su teda vylúčil olej.

dixx-jack
Příspěvky: 33
Registrován: pát čer 15, 2018 10:53 pm
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#9 Nový příspěvek od dixx-jack »

čau
mám TA 270 a bydlík kousek do Radka, tak můžeš porovnávat. JInak mi prijde že než se zahřeje tak šedy kouř, po zahratí na vonověh téměř bez kouře.

Vláda
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 16, 2022 10:45 am
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#10 Nový příspěvek od Vláda »

jean predvstrik me take napadl, ale zas nevim proc by se rozhodil. no nic zatim to nebudu resit a v zimě se do něj podívam:)

Vláda
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 16, 2022 10:45 am
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#11 Nový příspěvek od Vláda »

dixx-jack diky za nabídku :) asi se nejdřív podívám do motoru :)

Uživatelský avatar
Širon
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv led 26, 2017 5:23 pm
Bydliště: Nedaleko Jihlavy

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#12 Nový příspěvek od Širon »

Můj Yanmar 215 si taky zakouří. Většinu času dělá kolem domu a přiznejme si většinu času je motor podchlazenej. Nechávám ho běžet ,ale není to ono. Když vyvážím hnůj a jedu na pole dálkovou ,zahřeje se a cestou zpět to je kilometr do kopce , tam mu dám skoro plnej plyn a je po kouření. při mulčování jde motor ve vyšších otáčkách s patřičným odběrem výkonu a je to znát. Do půl hodiny se pěkně vypláchne ,kouří černě, ale jen při skokovém odběru výkonu. Potom je to pár týdnů v cajku. Myslím že je to normální, sem tam ty naše starý dízlkřápy potřebují prohnat pod zátěží.
S novými motory je to stejný, tam do toho zasahuje ještě vstřikování močoviny, DPF a spousty jinejch klapek a čidel. Valtra co jí provozuji v lese to potřebuje taky, po přejezdu a vyšších otáčkách žere míň AD blue, protože se profoukne komín a vopálí čidla......
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....

ibanez5
Příspěvky: 1592
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#13 Nový příspěvek od ibanez5 »

Mám Iseki TS 1610 a taky mi kouří černě když je pod zátěží... Přemýšlím, jestli ty motory mají vůbec termostat,nebo je to naprudko do chladiče. Mám 2 válec motor 2AA1 ...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Vláda
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 16, 2022 10:45 am
Bydliště: Kolín

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#14 Nový příspěvek od Vláda »

Můj iseki termostat má, už jsem ho dával novej to bylo první co jsem udělal jelikož se mi zdalo že se ohřívá pomalu :)

j.kubec
Příspěvky: 452
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: Jak vám kouří motor Iseki TA 235

#15 Nový příspěvek od j.kubec »

Pokud se někomu zdá že se motor neohřeje na provozní teplotu doporučuji si zkontrolovat termostat. Snad každý japonec termostat má.
Jen je potřeba si zjistit na jakou teplotu má termostat pracovat. U mého Himíka 2304 tam má být otevírací teplota 71°C. Ten jsem nesehnal za rozumné peníze, protože tento termostat je pro nějaký supersport, ale mám za několikanásobně menší cenu termostat na 74°C. Motor se na provozní teplotu ohřeje za 10 minut i pod lehkým zatížením. Na budíku je optimální teplota polovina stupnice.
Pokud budík ukazuje něco jiného doporučuji zkontrolovat zda není někde koroze na spojích elektroinstalace. Dále provést kontrolu termostatu a jeho funkčnosti. Také projít vzduchový filtr. Motor mě zakouří jen při staru a to fest na okamžik černě, pak bíle a po pár otáčkách nekouří. Malinko je vidět kouř pod velkým zatížením. Na kouření má i vliv kvalita paliva. Pokud máte naftu do které jsou přimíchané oleje (rostlinné či hydraulické) bude kouřit. Já si kupuju naftu pouze zimní na -20 tuším. Tato nafta má naprosto jiné spalování jak letí co je na benzínkách nyní. Do zimní nafty si troufnu přidat hydraulický olej a vím že mě ho zetor zkousne i v poměru 1/3, pochopitelně ne v zimě. Při takto namíchaném palivu malinko víc motor pokuřuje, ale při čisté naftě naprosto nic. Takže pokud řešíte kouřivost, nejdříve si zjistěte kvalitu paliva, samozřejmě pokud je motor nastaven jak má být.

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“