Mitsubishi MT14
Napsal: stř bře 10, 2021 10:34 am
Ahojte. Dovolím si predstaviť nového pomocníka Mitsubishi MT14, ktorý je náhrada za Mini 070ku.
Začnem tak všeobecne... Podmienky na výber traktora som mal tieto: trojvalec nad 12koní, vypínateľný predný náhon, náboje pevné na poloosi, čo najrovnejšia podlaha a predné kolieska minimálne 5,00-12. Traktor som kúpil na Morave v Hodoníne. Nie je to žiadny "fešák", má pôvodný lak a stav. Kupoval som ho v takom stave ako ho doviezli... teda bez akéhokoľvek servisu, s tým, že s predajca povedal, že je traktor pojazdný. Pri obhliadke som zistil, že sú netesnosti, nefunkčné svetlá atd...ale na to ma upozornil hneď, a že je len 1% ľudí, ktorí si kupujú neservisovaný traktor. Za servis je samozrejme príplatok (oleje filtre a drobné netesnosti), a za väčší servis - kompletné pretesnenie ďalší príplatok. No ale ja som z tej kategórie 1%tných Pod traktorom bola kaluž oleja z poloosi, ale s tým som to bral. Ešte som zistil, že je nefunkčná uzávierka. Tak ma predajca prehováral nech si priplatím za servis a dajú to do kopy. Ale to bolo pre mňa drahé, a navyše ak to zvládnem tak si urobím pedantnú údržbu sám. Uzávierka bola zahrdzavená, a ešte na mieste to ich servisák premazal WDčkom a išlo to, takže traktor som bral... predajca mi ešte sľúbil, že mi pošle mailom typ filtrov, olejov a množstvá - to sa ale nestalo . A ani som to nepýtal... jeho servisák mi pri premazaní tej uzávierky povedal aké oleje kam idú, a filtre som si našil sám. Doma som začal robiť bežnú údržbu, preplach a výmena chladiacej kvapaliny, olej v motore, filtre a samozrejme elektroinštalácia + výmena skla na prístrojovke a oprava teplomera. Ten neviem či bude fungovať, lebo aj keď ohmicky ukazuje že je OK ručička sa ešte nepohla - ale je pravda že ešte nemal čas sa moc zohriať - uvidím po dlhšom používaní. No ešte bola v prdeli riadiaca elektronika žhavenia – ale žhavilo to tak, že dáte do polohy štart a nestlačíte spojku...po stlačení spojky štart tak som tak šupol riadiacu elektroniku žhavenia z golfa a funguje to luxusne aj s dožhavením. Urobil som si na ľavej strane stupačku pre pohodlnejšie nastupovanie.
Potom som sa pustil do hydrauliky - prerábal som uchytenie zadných ramien, záves a držiak na tretí bod - ten mám už vypálený, len ho treba zvariť a nahodiť. Zadné ramená sa mi zdajú dlhé. Teraz sa troška oteplilo, tak som sa pustil do pretesnenia poloosi... A asi mu doprajem aj nový lak, lebo poloosi som s redukčným súkolím som vybral bez nutnosti demontovať vrchný plast, ale skladať sa mi to bude blbo, lebo mám nejaké zdravotné problémy, tak som to zhodil celý vrchný plast.
Potom by som chcel pretesniť aj prednú nápravu a urobiť dozadu svetlá + zásuvku. Spínač na svetlá má 4 polohy – vypnuté / osvetlenie/palubovky/stretávacie/diaľkové svetlá. Neviem či mám dopredu urobiť obrysovky
Ak bude záujem, môžem pridať ďaľsie obrázky z údržby.
Začnem tak všeobecne... Podmienky na výber traktora som mal tieto: trojvalec nad 12koní, vypínateľný predný náhon, náboje pevné na poloosi, čo najrovnejšia podlaha a predné kolieska minimálne 5,00-12. Traktor som kúpil na Morave v Hodoníne. Nie je to žiadny "fešák", má pôvodný lak a stav. Kupoval som ho v takom stave ako ho doviezli... teda bez akéhokoľvek servisu, s tým, že s predajca povedal, že je traktor pojazdný. Pri obhliadke som zistil, že sú netesnosti, nefunkčné svetlá atd...ale na to ma upozornil hneď, a že je len 1% ľudí, ktorí si kupujú neservisovaný traktor. Za servis je samozrejme príplatok (oleje filtre a drobné netesnosti), a za väčší servis - kompletné pretesnenie ďalší príplatok. No ale ja som z tej kategórie 1%tných Pod traktorom bola kaluž oleja z poloosi, ale s tým som to bral. Ešte som zistil, že je nefunkčná uzávierka. Tak ma predajca prehováral nech si priplatím za servis a dajú to do kopy. Ale to bolo pre mňa drahé, a navyše ak to zvládnem tak si urobím pedantnú údržbu sám. Uzávierka bola zahrdzavená, a ešte na mieste to ich servisák premazal WDčkom a išlo to, takže traktor som bral... predajca mi ešte sľúbil, že mi pošle mailom typ filtrov, olejov a množstvá - to sa ale nestalo . A ani som to nepýtal... jeho servisák mi pri premazaní tej uzávierky povedal aké oleje kam idú, a filtre som si našil sám. Doma som začal robiť bežnú údržbu, preplach a výmena chladiacej kvapaliny, olej v motore, filtre a samozrejme elektroinštalácia + výmena skla na prístrojovke a oprava teplomera. Ten neviem či bude fungovať, lebo aj keď ohmicky ukazuje že je OK ručička sa ešte nepohla - ale je pravda že ešte nemal čas sa moc zohriať - uvidím po dlhšom používaní. No ešte bola v prdeli riadiaca elektronika žhavenia – ale žhavilo to tak, že dáte do polohy štart a nestlačíte spojku...po stlačení spojky štart tak som tak šupol riadiacu elektroniku žhavenia z golfa a funguje to luxusne aj s dožhavením. Urobil som si na ľavej strane stupačku pre pohodlnejšie nastupovanie.
Potom som sa pustil do hydrauliky - prerábal som uchytenie zadných ramien, záves a držiak na tretí bod - ten mám už vypálený, len ho treba zvariť a nahodiť. Zadné ramená sa mi zdajú dlhé. Teraz sa troška oteplilo, tak som sa pustil do pretesnenia poloosi... A asi mu doprajem aj nový lak, lebo poloosi som s redukčným súkolím som vybral bez nutnosti demontovať vrchný plast, ale skladať sa mi to bude blbo, lebo mám nejaké zdravotné problémy, tak som to zhodil celý vrchný plast.
Potom by som chcel pretesniť aj prednú nápravu a urobiť dozadu svetlá + zásuvku. Spínač na svetlá má 4 polohy – vypnuté / osvetlenie/palubovky/stretávacie/diaľkové svetlá. Neviem či mám dopredu urobiť obrysovky
Ak bude záujem, môžem pridať ďaľsie obrázky z údržby.