Mitsubishi MT14
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi MT14
Makáš a neležíš v záhrade ! Ale aj to treba vedieť len sa musí otepliť. Po tom odstrojení je vidieť, že je "trošku" zložitejší ako miník. Čo je to za tlačítko na volante ? Zadné gumy majú parádny dezén a predné ešte dve-tri sezóny vydržia. Tak sa maj.
Re: Mitsubishi MT14
Petere....když už to celé přetěsňuješ, vyměň zrovna i "svislá" gufera na přední nápravě.....tady většinou jsou suprprofi kazetová gufera kvůli bahnu, ale zrovna tady při použití v ČR stačí klasické gufero.....já jen ať máš klid
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mitsubishi MT14
Ladiki, už sa na tom pracuje...presakovalo to tam...
RoKur
K tej riadiacej jednotke žhavenia z golfa... funguje to takto:
Označenie konektorov a ich popis:
30 / plus pól od baterky silový (doporučujem cez silnú poistku – hodnota záleží od odberu prúdu = počet a typ žhavičov)
87 / je silový výstup na žhaviace sviečky
86 / plus zo zapaľovania – po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka a začne odpočítavať čas
85 / mínus (kostra elektroniky) – teba ju zapojiť na mínus pól
50 / tu sa zapojí vodič zo štartéra – stačí tenký vodič
T - tu sa pripája čidlo teploty (bolo by dobré použiť origo čidlo ak chcete využiť funkciu snímania teploty motora)
L – kontrolka žhavenia (tu si už nepamätám či na tomto výstupe je pri žhavení + teda 12V, alebo kostra) / tuším, že to dáva kostru, takže treba dať na druhý pin kontrolky +12V/
Funguje to takto:
Po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka na plus pólom zo zapaľovania na konektore 86. Riadiaca jednotka zosníma teplotu motora cez čidlo teploty pripojené na konektor T. Čím je nižšia teplota motora, tým dlhšie žhaví. Pri nazapojenom čidle je stanovený nejaký maximálny čas (už si presne nepamätám tuším 35-40 sekúnd)
Po skončení odpočítavania času sa žhavenia zhasne kontrolka žhavenia a to je signál, že môžete štartovať. Opakujem, že ak je zapojené čidlo teploty a motor je teplý, tak riadiaca jednotka vie, že nemá žhaviť. Takže potom štartujete a na konektor 50 ide signál + a riadiaca jednotka vie, že štartujete a tu je aktivovaná funkcia dožhavovania. Čas som nameral asi 4 sekundy.
Takže ponaštartovaní a uvoľnení klúčika žhaviče žhavia 4 sekundy aby mal motor lepší chod a nezdochol.
Ja som to zatiaľ zapojil bez snímača teploty, a čas si odrátam. Kontrolku žhavenia som si zapojil zo silového konektora 87, a tak reálne vidím či ide napájanie na žhaviče, a že funguje dožhavovanie – kontrolka svieti po uvoľnení kľúčika tie 4 sekundy.
Ak máte motor teplý a nechcete žhaviť, tak jednoducho štartujete, a riadiaca elektronika má signál zo štartéra 50, tak hneď ukončuje čas žhavenia. Ak zapojíte to čidlo, tak šetríte žhaviče za tepla. Teoreticky by sa dal namiesto čidla zapojiť potenciometer a hodnotou odporu nastaviť maximálny čas žhavenia (ak by nebolo zapojené čidlo) = za každým by to žhavilo rovnako dlhý čas.
RoKur
K tej riadiacej jednotke žhavenia z golfa... funguje to takto:
Označenie konektorov a ich popis:
30 / plus pól od baterky silový (doporučujem cez silnú poistku – hodnota záleží od odberu prúdu = počet a typ žhavičov)
87 / je silový výstup na žhaviace sviečky
86 / plus zo zapaľovania – po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka a začne odpočítavať čas
85 / mínus (kostra elektroniky) – teba ju zapojiť na mínus pól
50 / tu sa zapojí vodič zo štartéra – stačí tenký vodič
T - tu sa pripája čidlo teploty (bolo by dobré použiť origo čidlo ak chcete využiť funkciu snímania teploty motora)
L – kontrolka žhavenia (tu si už nepamätám či na tomto výstupe je pri žhavení + teda 12V, alebo kostra) / tuším, že to dáva kostru, takže treba dať na druhý pin kontrolky +12V/
Funguje to takto:
Po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka na plus pólom zo zapaľovania na konektore 86. Riadiaca jednotka zosníma teplotu motora cez čidlo teploty pripojené na konektor T. Čím je nižšia teplota motora, tým dlhšie žhaví. Pri nazapojenom čidle je stanovený nejaký maximálny čas (už si presne nepamätám tuším 35-40 sekúnd)
Po skončení odpočítavania času sa žhavenia zhasne kontrolka žhavenia a to je signál, že môžete štartovať. Opakujem, že ak je zapojené čidlo teploty a motor je teplý, tak riadiaca jednotka vie, že nemá žhaviť. Takže potom štartujete a na konektor 50 ide signál + a riadiaca jednotka vie, že štartujete a tu je aktivovaná funkcia dožhavovania. Čas som nameral asi 4 sekundy.
Takže ponaštartovaní a uvoľnení klúčika žhaviče žhavia 4 sekundy aby mal motor lepší chod a nezdochol.
Ja som to zatiaľ zapojil bez snímača teploty, a čas si odrátam. Kontrolku žhavenia som si zapojil zo silového konektora 87, a tak reálne vidím či ide napájanie na žhaviče, a že funguje dožhavovanie – kontrolka svieti po uvoľnení kľúčika tie 4 sekundy.
Ak máte motor teplý a nechcete žhaviť, tak jednoducho štartujete, a riadiaca elektronika má signál zo štartéra 50, tak hneď ukončuje čas žhavenia. Ak zapojíte to čidlo, tak šetríte žhaviče za tepla. Teoreticky by sa dal namiesto čidla zapojiť potenciometer a hodnotou odporu nastaviť maximálny čas žhavenia (ak by nebolo zapojené čidlo) = za každým by to žhavilo rovnako dlhý čas.
Re: Mitsubishi MT14
Chlapi, ako je to s plnením oleja prednej nápravy. Na ľavej strane na náprave je zátka. Tou sa plní diferák, aj konvové prevody? Na koncovom prevode je šrób viď foto. To je výška hladiny oleja v tom prevode? Čiže cez túto zátku sa to zároveň aj plní a cez hornú len diferák? Celú nápravu rozoberať nebudem, tak neviem ako to je
Re: Mitsubishi MT14
to jsem právě myslel, že to rozděláš a vyměníš ta gufera. Jakoby na svislých čepech....Nevím jak mitsu, ale na první Kubotě jsem diferák a portály měl zvlášť, na druhé je to společná náplň... Ať už tak nebo tak jsou tam ta gufera...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
- Milan vesničan
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob dub 06, 2019 7:09 pm
- Bydliště: vysočina
Re: Mitsubishi MT14
Ahoj Peter, zkoušel jsi startovat bez toho žhavení? Ty s tím máš nějaký problém?
Pokud bez problému nastartuji i v zimě, tak proč bych ho měl používat? Aby jsem před startem cucal z baterky 20 ampér a tím tu baterku než zapnu startér předehřál?
Mě ta originál automatika fungovala, ale jenom do té doby, než jsem vytáhl žhaviče a zjistil jsem, jak jim dlouho trvá, než nažhaví. Tím jsem zjistil, že celá ta automatika je u mě pouze na parádu, protože ty žhaviče se prostě nenahřejí.
Tak jsem to odpojil a dal jsem si tam tlačítko. Když musím při -10 nastartovat, tak podržím tlačítko na 20 sekund a na drc mi motor chytne a běží hned bez klepání a na všechny válce. Tak nemusím ještě po nastartování dožhavovat. Od těch -5 a výše startuji rovnou, a chytá bez žhavení na drc. A také běží hned na všechny válce bez nějakého klepání. Já mám ještě na čerpadle cívku, která po zapnutí zapalování zapne sytič na čerpadle. Ta cívka je zapnutá tak 10 - 12 sekund. Pokud tam byla ta automatika, tak vždy, když jsem po tom co kontrolka žhavení zhasla (třeba po 10 sekundách) a já jsem nastartoval, tak po vypnutí toho sytiče (2 sekundy) mi motor zdechl a musel jsem startovat znova. U startu bez žhavení se mi to nestalo ani jednou.
Proto se tě ptám znova. Ty jsi měl na té svojí Micině nějaký problém se startováním bez žhavení?
Chápu, že na motorech, kde je problém se studeným startem to je určitě pomoc, a Tvůj popis automatiky je přínos, a někdo si to podle Tebe pořídí.
Pouze tou jednou zátkou naléváš olej do diferáku i portálů. Oleje dej tolik, aby ta hřídel pod tou zátkou byla napůl v oleji. To je právě stejná výška, jako je ten kontrolní šroub.
Pokud bez problému nastartuji i v zimě, tak proč bych ho měl používat? Aby jsem před startem cucal z baterky 20 ampér a tím tu baterku než zapnu startér předehřál?
Mě ta originál automatika fungovala, ale jenom do té doby, než jsem vytáhl žhaviče a zjistil jsem, jak jim dlouho trvá, než nažhaví. Tím jsem zjistil, že celá ta automatika je u mě pouze na parádu, protože ty žhaviče se prostě nenahřejí.
Tak jsem to odpojil a dal jsem si tam tlačítko. Když musím při -10 nastartovat, tak podržím tlačítko na 20 sekund a na drc mi motor chytne a běží hned bez klepání a na všechny válce. Tak nemusím ještě po nastartování dožhavovat. Od těch -5 a výše startuji rovnou, a chytá bez žhavení na drc. A také běží hned na všechny válce bez nějakého klepání. Já mám ještě na čerpadle cívku, která po zapnutí zapalování zapne sytič na čerpadle. Ta cívka je zapnutá tak 10 - 12 sekund. Pokud tam byla ta automatika, tak vždy, když jsem po tom co kontrolka žhavení zhasla (třeba po 10 sekundách) a já jsem nastartoval, tak po vypnutí toho sytiče (2 sekundy) mi motor zdechl a musel jsem startovat znova. U startu bez žhavení se mi to nestalo ani jednou.
Proto se tě ptám znova. Ty jsi měl na té svojí Micině nějaký problém se startováním bez žhavení?
Chápu, že na motorech, kde je problém se studeným startem to je určitě pomoc, a Tvůj popis automatiky je přínos, a někdo si to podle Tebe pořídí.
Pouze tou jednou zátkou naléváš olej do diferáku i portálů. Oleje dej tolik, aby ta hřídel pod tou zátkou byla napůl v oleji. To je právě stejná výška, jako je ten kontrolní šroub.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Mitsubishi MT14
Už mi je to jasné aká tam má byť výška hladiny. Hneď som to pochopil z tej fotky čo sem dal Milan vesničan. Diki
Ja som vybral obidve strany koncových prevodov tak som si to nevedel predstaviť aká bude výška hladiny oleja a pteto som sa pýtal. Diki všetkým za objasnenie.
K tomu žhaveniu: Štartovalo to, ale tá pôvodná riadiaca elektronika zhavenia, ktorá na vonok vyzerá ako relátko bola plná vody asi ešte od vtedy ako to v Japonsku vapkovali
Tak som to hneď vymenil za tú riadiacu elektroniku žhavenia z golfa pretože je cena bola len päť euro. Je mi jasné, že by sa to dalo spraviť na tlačidlo, ale to by ma vyšlo skoro tak isto a ešte by som musel ťahať jeden kábel na palubovku. Mne sa to viac páči keď to funguje automaticky, a ak budem mať ešte chvíľku času tak tam dorobím aj ten snímač teploty. Samozrejme ak dám kľúčik hneď do polohy štartovanie tak ten na čas na žhavenie sa hneď nuluje, tak to nemá čas ani žhaviť. Ja som sa snažil opísať činnost riadiace elektroniky ako to funguje aj v osobnom automobile, pretože viac užívateľov má už kontaktovalo a chcelo vysvetlenie, tak som to dával aj do iného vlákna. Je to taký univerzálny návod ako funguje tá elektronika v aute.
Pozeral som sa do návodu na motor a tam tápovodná riadiaca elektronika žhavenia nejako pulzuje podľa toho grafu čo tam uvádzajú.( neviem si teraz spomenúť na ten presný názov pomenovania) preto Ti to asi nežhavilo...kondenzátory časom strácajú kapacitu a mozno sa to nefungovalo správne.
Tiež mám cievku na čerpadle, ale tá cievka má za úlohu pustiť palivo do motora a po vypnutí kľúča palivo zastaviť. Taktiež táto cievka zastaví palivo v prípade nízkeho tlaku oleja na olejovom snímači, ktorý je v predu na motore. Cievku ovláda riadiaca elektronika, ktorá je hore pod kapotou a tá snima aj hodnotu z čidla tlaku. Ak zatlačíš tú cievku smerom dopredu, tak motor zhasne. Inak sa ten motor ani nedá zhasnúť pretože na čerpadle je nastavený voľnobeh dorazovou skrutkou.
Teraz sem píšem z mobilu , ale ak budem zajtra pri počítači tak sem dám obrázok z návodu na motor, kde je to síce po anglicky ale Google Prekladač to pekne preloží a hneď viem na čo to je a ako to funguje. Je tam aj schéma zapojenia.
Ja som vybral obidve strany koncových prevodov tak som si to nevedel predstaviť aká bude výška hladiny oleja a pteto som sa pýtal. Diki všetkým za objasnenie.
K tomu žhaveniu: Štartovalo to, ale tá pôvodná riadiaca elektronika zhavenia, ktorá na vonok vyzerá ako relátko bola plná vody asi ešte od vtedy ako to v Japonsku vapkovali
Tak som to hneď vymenil za tú riadiacu elektroniku žhavenia z golfa pretože je cena bola len päť euro. Je mi jasné, že by sa to dalo spraviť na tlačidlo, ale to by ma vyšlo skoro tak isto a ešte by som musel ťahať jeden kábel na palubovku. Mne sa to viac páči keď to funguje automaticky, a ak budem mať ešte chvíľku času tak tam dorobím aj ten snímač teploty. Samozrejme ak dám kľúčik hneď do polohy štartovanie tak ten na čas na žhavenie sa hneď nuluje, tak to nemá čas ani žhaviť. Ja som sa snažil opísať činnost riadiace elektroniky ako to funguje aj v osobnom automobile, pretože viac užívateľov má už kontaktovalo a chcelo vysvetlenie, tak som to dával aj do iného vlákna. Je to taký univerzálny návod ako funguje tá elektronika v aute.
Pozeral som sa do návodu na motor a tam tápovodná riadiaca elektronika žhavenia nejako pulzuje podľa toho grafu čo tam uvádzajú.( neviem si teraz spomenúť na ten presný názov pomenovania) preto Ti to asi nežhavilo...kondenzátory časom strácajú kapacitu a mozno sa to nefungovalo správne.
Tiež mám cievku na čerpadle, ale tá cievka má za úlohu pustiť palivo do motora a po vypnutí kľúča palivo zastaviť. Taktiež táto cievka zastaví palivo v prípade nízkeho tlaku oleja na olejovom snímači, ktorý je v predu na motore. Cievku ovláda riadiaca elektronika, ktorá je hore pod kapotou a tá snima aj hodnotu z čidla tlaku. Ak zatlačíš tú cievku smerom dopredu, tak motor zhasne. Inak sa ten motor ani nedá zhasnúť pretože na čerpadle je nastavený voľnobeh dorazovou skrutkou.
Teraz sem píšem z mobilu , ale ak budem zajtra pri počítači tak sem dám obrázok z návodu na motor, kde je to síce po anglicky ale Google Prekladač to pekne preloží a hneď viem na čo to je a ako to funguje. Je tam aj schéma zapojenia.
Re: Mitsubishi MT14
kucíí...ten šroub v portálu nemusí značit výšku hladiny pro celou nápravu! Jak říkám, setkal jsem se s oběma variantama. Pokud beru fakt, že na mitsu je náprava jedna nádoba spolu s portály, tak by hřídel, viděna skrze nalívací zátku (zelená čára) měla být ponořena v oleji. Na portálech mám v horní polovině také šrouby, ale neslouží pro určení výšky hladiny
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mitsubishi MT14
Peter....jsi šikovný, že jsi to žhavení, takto nahradil Ale nemůžu se zbavit pocitu, že to obyčejné tlačítko na nepřímovstřikový motor je pouze jeden kabel tam, a druhý zpět a šofér si nažhavý, dle potřeby... Dožhavovaní spojené se snímáním teplot motoru, vzduchu a snad i samotného řidiče mi u těchto jednoduchých motorů postráá smysl
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mitsubishi MT14
Peter o te civce, co vypíná palivo jsem nepsal.
Píši o sytiči na čerpadle, které se aktivuje při zapnutí zapalování, a za 12 - 15 sekund vypne. Po tom vypnutí klesnou otáčky motoru, pokud je to prvotní start a motor je studený.
Ahoj Ladiky napsal jsi to přesně. Když jsem byl mladý, tak jsem také dělal aby šlo vše úplně samo. Od té doby mám barák prošpikovaný drátama. (v 70 a 80 letech wifi, nebo UTP nebylo). Ráno mě do práce zbudilo rádio. Na plotně se mi zapla voda na čaj. Před tím, než začala vařit se mi rozsvítilo světlo v kuchyni... A pak jednou nešla elektrika a došel jsem do práce o 1,5 hodiny později. Když to pak v práci po opakovaném pozdním příchodu řešily, tak jsem to zrušil. Ale byla to inspirace pro to, aby jsem začal stavět barák, kde bych potom mohl mít místnost z baterkami, a celý barák by byl na automatiku.
No a po 40 letech je tady Alexa s chytrou domácností. Ale problém s napájením pro většinu uživatelů zůstal.
Peter, nenech se nikým zviklat a pokračuj tak dále . Konečně se to tady zase rozjelo.
Píši o sytiči na čerpadle, které se aktivuje při zapnutí zapalování, a za 12 - 15 sekund vypne. Po tom vypnutí klesnou otáčky motoru, pokud je to prvotní start a motor je studený.
Ahoj Ladiky napsal jsi to přesně. Když jsem byl mladý, tak jsem také dělal aby šlo vše úplně samo. Od té doby mám barák prošpikovaný drátama. (v 70 a 80 letech wifi, nebo UTP nebylo). Ráno mě do práce zbudilo rádio. Na plotně se mi zapla voda na čaj. Před tím, než začala vařit se mi rozsvítilo světlo v kuchyni... A pak jednou nešla elektrika a došel jsem do práce o 1,5 hodiny později. Když to pak v práci po opakovaném pozdním příchodu řešily, tak jsem to zrušil. Ale byla to inspirace pro to, aby jsem začal stavět barák, kde bych potom mohl mít místnost z baterkami, a celý barák by byl na automatiku.
No a po 40 letech je tady Alexa s chytrou domácností. Ale problém s napájením pro většinu uživatelů zůstal.
Peter, nenech se nikým zviklat a pokračuj tak dále . Konečně se to tady zase rozjelo.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Mitsubishi MT14
RoKur, tak takú cievku na obohatenie paliva môj motor nemá. Motor má typ L3C, a podľa návodu je to OK. Po naštartovaní ide klasický volnobeh. Pri štartovaní len pridám plyn. Takže tvoje MTčko má oproti môjmu vychytávku
A späť t kraktoru... na nábojoch boli od pôvodného tesnenie (ktoré už niekto asi menil a použil originál) vydraté drážky. Dáť tam gufero by nebol problém, ale nevydržalo by to asi dlho. včera som to bral brusičovi a do fajrontu to bolo hotové...
pôvodné...
po obrúsení...
A tu ešte niečo z pretesnovania
A tu je foto gufera, ktoré pôjde na náboj... je to SKF a je tam Made in China
https://img31.rajce.idnes.cz/d3102/17/1 ... .jpg?ver=0
A čká ma najťažšie robota... čistiť..brúsiť...
A späť t kraktoru... na nábojoch boli od pôvodného tesnenie (ktoré už niekto asi menil a použil originál) vydraté drážky. Dáť tam gufero by nebol problém, ale nevydržalo by to asi dlho. včera som to bral brusičovi a do fajrontu to bolo hotové...
pôvodné...
po obrúsení...
A tu ešte niečo z pretesnovania
A tu je foto gufera, ktoré pôjde na náboj... je to SKF a je tam Made in China
https://img31.rajce.idnes.cz/d3102/17/1 ... .jpg?ver=0
A čká ma najťažšie robota... čistiť..brúsiť...
Re: Mitsubishi MT14
Ten bude ako z fabriky Len pekne zaznamenávaj, možno o nejaký ten rok budem študovať.
Re: Mitsubishi MT14
hoši pozor - pokud budete dávat místo žhavicí automatiky tlačítko, tak v každém případě zapojte do obvodu pomocné relé. stačí z auta nějaké, co třeba spíná světla. tím žhavením v prvním okamžiku zapnutí teče proud nějakých 50 amper a tlačítka na takováý proud nejsou stavěná. samozřejmě drát odpovídajícího průřezu. ono to na nějaký okamžik vydrží....
mě to takto ubastlil žhavení prodejce (kp malotraktory), vydrželo tzo pár dnů a tlačítko vyhořelo a cvrnklo mě to přes ucho. a ještě žhavé....
mě to takto ubastlil žhavení prodejce (kp malotraktory), vydrželo tzo pár dnů a tlačítko vyhořelo a cvrnklo mě to přes ucho. a ještě žhavé....
Předpovědi expertů jsou většinou jen o něco málo lepší než náhoda
Re: Mitsubishi MT14
U mě ta automatika ovládá relé, které teprve spíná ty žhaviče.
Proto mě stačilo akorát odpojit dráty mezi automatikou a cívkou relé a tu cívku vyvést na tlačítko na palubovce.
Peter to bude mít asi také tak. Navíc Peterovi elektrika není cizí. Už podle toho co tady napsal, moc dobře ví jak to dělat.
Ale jinak máš plnou pravdu.
Proto mě stačilo akorát odpojit dráty mezi automatikou a cívkou relé a tu cívku vyvést na tlačítko na palubovce.
Peter to bude mít asi také tak. Navíc Peterovi elektrika není cizí. Už podle toho co tady napsal, moc dobře ví jak to dělat.
Ale jinak máš plnou pravdu.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)