Mitsubishi MT14
Moderátor: DYK
Mitsubishi MT14
Ahojte. Dovolím si predstaviť nového pomocníka Mitsubishi MT14, ktorý je náhrada za Mini 070ku.
Začnem tak všeobecne... Podmienky na výber traktora som mal tieto: trojvalec nad 12koní, vypínateľný predný náhon, náboje pevné na poloosi, čo najrovnejšia podlaha a predné kolieska minimálne 5,00-12. Traktor som kúpil na Morave v Hodoníne. Nie je to žiadny "fešák", má pôvodný lak a stav. Kupoval som ho v takom stave ako ho doviezli... teda bez akéhokoľvek servisu, s tým, že s predajca povedal, že je traktor pojazdný. Pri obhliadke som zistil, že sú netesnosti, nefunkčné svetlá atd...ale na to ma upozornil hneď, a že je len 1% ľudí, ktorí si kupujú neservisovaný traktor. Za servis je samozrejme príplatok (oleje filtre a drobné netesnosti), a za väčší servis - kompletné pretesnenie ďalší príplatok. No ale ja som z tej kategórie 1%tných Pod traktorom bola kaluž oleja z poloosi, ale s tým som to bral. Ešte som zistil, že je nefunkčná uzávierka. Tak ma predajca prehováral nech si priplatím za servis a dajú to do kopy. Ale to bolo pre mňa drahé, a navyše ak to zvládnem tak si urobím pedantnú údržbu sám. Uzávierka bola zahrdzavená, a ešte na mieste to ich servisák premazal WDčkom a išlo to, takže traktor som bral... predajca mi ešte sľúbil, že mi pošle mailom typ filtrov, olejov a množstvá - to sa ale nestalo . A ani som to nepýtal... jeho servisák mi pri premazaní tej uzávierky povedal aké oleje kam idú, a filtre som si našil sám. Doma som začal robiť bežnú údržbu, preplach a výmena chladiacej kvapaliny, olej v motore, filtre a samozrejme elektroinštalácia + výmena skla na prístrojovke a oprava teplomera. Ten neviem či bude fungovať, lebo aj keď ohmicky ukazuje že je OK ručička sa ešte nepohla - ale je pravda že ešte nemal čas sa moc zohriať - uvidím po dlhšom používaní. No ešte bola v prdeli riadiaca elektronika žhavenia – ale žhavilo to tak, že dáte do polohy štart a nestlačíte spojku...po stlačení spojky štart tak som tak šupol riadiacu elektroniku žhavenia z golfa a funguje to luxusne aj s dožhavením. Urobil som si na ľavej strane stupačku pre pohodlnejšie nastupovanie.
Potom som sa pustil do hydrauliky - prerábal som uchytenie zadných ramien, záves a držiak na tretí bod - ten mám už vypálený, len ho treba zvariť a nahodiť. Zadné ramená sa mi zdajú dlhé. Teraz sa troška oteplilo, tak som sa pustil do pretesnenia poloosi... A asi mu doprajem aj nový lak, lebo poloosi som s redukčným súkolím som vybral bez nutnosti demontovať vrchný plast, ale skladať sa mi to bude blbo, lebo mám nejaké zdravotné problémy, tak som to zhodil celý vrchný plast.
Potom by som chcel pretesniť aj prednú nápravu a urobiť dozadu svetlá + zásuvku. Spínač na svetlá má 4 polohy – vypnuté / osvetlenie/palubovky/stretávacie/diaľkové svetlá. Neviem či mám dopredu urobiť obrysovky
Ak bude záujem, môžem pridať ďaľsie obrázky z údržby.
Začnem tak všeobecne... Podmienky na výber traktora som mal tieto: trojvalec nad 12koní, vypínateľný predný náhon, náboje pevné na poloosi, čo najrovnejšia podlaha a predné kolieska minimálne 5,00-12. Traktor som kúpil na Morave v Hodoníne. Nie je to žiadny "fešák", má pôvodný lak a stav. Kupoval som ho v takom stave ako ho doviezli... teda bez akéhokoľvek servisu, s tým, že s predajca povedal, že je traktor pojazdný. Pri obhliadke som zistil, že sú netesnosti, nefunkčné svetlá atd...ale na to ma upozornil hneď, a že je len 1% ľudí, ktorí si kupujú neservisovaný traktor. Za servis je samozrejme príplatok (oleje filtre a drobné netesnosti), a za väčší servis - kompletné pretesnenie ďalší príplatok. No ale ja som z tej kategórie 1%tných Pod traktorom bola kaluž oleja z poloosi, ale s tým som to bral. Ešte som zistil, že je nefunkčná uzávierka. Tak ma predajca prehováral nech si priplatím za servis a dajú to do kopy. Ale to bolo pre mňa drahé, a navyše ak to zvládnem tak si urobím pedantnú údržbu sám. Uzávierka bola zahrdzavená, a ešte na mieste to ich servisák premazal WDčkom a išlo to, takže traktor som bral... predajca mi ešte sľúbil, že mi pošle mailom typ filtrov, olejov a množstvá - to sa ale nestalo . A ani som to nepýtal... jeho servisák mi pri premazaní tej uzávierky povedal aké oleje kam idú, a filtre som si našil sám. Doma som začal robiť bežnú údržbu, preplach a výmena chladiacej kvapaliny, olej v motore, filtre a samozrejme elektroinštalácia + výmena skla na prístrojovke a oprava teplomera. Ten neviem či bude fungovať, lebo aj keď ohmicky ukazuje že je OK ručička sa ešte nepohla - ale je pravda že ešte nemal čas sa moc zohriať - uvidím po dlhšom používaní. No ešte bola v prdeli riadiaca elektronika žhavenia – ale žhavilo to tak, že dáte do polohy štart a nestlačíte spojku...po stlačení spojky štart tak som tak šupol riadiacu elektroniku žhavenia z golfa a funguje to luxusne aj s dožhavením. Urobil som si na ľavej strane stupačku pre pohodlnejšie nastupovanie.
Potom som sa pustil do hydrauliky - prerábal som uchytenie zadných ramien, záves a držiak na tretí bod - ten mám už vypálený, len ho treba zvariť a nahodiť. Zadné ramená sa mi zdajú dlhé. Teraz sa troška oteplilo, tak som sa pustil do pretesnenia poloosi... A asi mu doprajem aj nový lak, lebo poloosi som s redukčným súkolím som vybral bez nutnosti demontovať vrchný plast, ale skladať sa mi to bude blbo, lebo mám nejaké zdravotné problémy, tak som to zhodil celý vrchný plast.
Potom by som chcel pretesniť aj prednú nápravu a urobiť dozadu svetlá + zásuvku. Spínač na svetlá má 4 polohy – vypnuté / osvetlenie/palubovky/stretávacie/diaľkové svetlá. Neviem či mám dopredu urobiť obrysovky
Ak bude záujem, môžem pridať ďaľsie obrázky z údržby.
Re: Mitsubishi MT14
Super opísané
Mám takú otázku, ako to je zapojené to relé dožhavovanie....
A ešte jednu,
Číl dumám, ty si nebol u nás pre ten slávia motor?
Re: Mitsubishi MT14
Ahoj,rehé žhavenia je opísané na tomto linku úplne dolu http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =6&t=25897
Ale ja som to zapojil troška inak. Kontrolku mám zapojenú priamo zo silového vývodu na žhavenie - teda svieti mi ešte asi 4 sekundy po pustení kľúčika z polohy štart. Nemám zapojené čidlo na teplomer, tak to žhaví dlho, ale ja si to "odrátam" a hneď po štartovaní sa to automatické časovanie podľa teploty motora vypne a začína to 4sekundové dožhavenie. Skúšal som to len tak na stole so žiarovkou a je to paráda. Ak hneď štartuješ tak to nemá čas ani žhaviť.
Nie, nebol som u Vás pre motor, ale tuším sme sa niekedy videli v Nových Sadoch (ak si dobre pamätám )
Ale ja som to zapojil troška inak. Kontrolku mám zapojenú priamo zo silového vývodu na žhavenie - teda svieti mi ešte asi 4 sekundy po pustení kľúčika z polohy štart. Nemám zapojené čidlo na teplomer, tak to žhaví dlho, ale ja si to "odrátam" a hneď po štartovaní sa to automatické časovanie podľa teploty motora vypne a začína to 4sekundové dožhavenie. Skúšal som to len tak na stole so žiarovkou a je to paráda. Ak hneď štartuješ tak to nemá čas ani žhaviť.
Nie, nebol som u Vás pre motor, ale tuším sme sa niekedy videli v Nových Sadoch (ak si dobre pamätám )
Re: Mitsubishi MT14
Když je člověk šikovný, je to radost číst
S tím lakem uvidíš, ale zkus to přejet Tempem a možná budeš i tak s výsledkem spokojený
S tím lakem uvidíš, ale zkus to přejet Tempem a možná budeš i tak s výsledkem spokojený
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mitsubishi MT14
Ahoj Ladiki, ďakujem
už som rozhodnutý, že to streknem. Ono je to tak ako to niekto o japonských traktroch už písal, že plechová kapotáž má len jednu tenkú vrstvu laku, a mám to tam všelijaké flakaté a oproti tomu zadnému plasu (alebo čo to je neviem - niečo asi ako laminát ) to je pekný. Čo sa týka podvozku, tak obal prevodovky je hliník, bočné dekle redukčného súkolia a hydraulika sú zliatina - a tú treba ošetriť.
už som rozhodnutý, že to streknem. Ono je to tak ako to niekto o japonských traktroch už písal, že plechová kapotáž má len jednu tenkú vrstvu laku, a mám to tam všelijaké flakaté a oproti tomu zadnému plasu (alebo čo to je neviem - niečo asi ako laminát ) to je pekný. Čo sa týka podvozku, tak obal prevodovky je hliník, bočné dekle redukčného súkolia a hydraulika sú zliatina - a tú treba ošetriť.
-
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi MT14
Tak ešte raz gratulujem.
Z tvojho úvodného vyjadrenia je jasné, že si mal jasno čo chceš a aké parametre musí traktorík spĺňať. No a ten rozpis servisných úkonov ako v nejakej STS-ke (strojno-traktorovej stanici), ale čo si šikovný tak to zvládneš. Z fotiek to fakt vyzerá, že prepastovanie karosérie by stačilo. Ale ty si majiteľ a na foto nieje vidno všetko. Neviem či dobre vidím ale máš nový zadný záves na vlečku ? A je výškovo nastaviteľný ? Mimo tému-tiež mám rozpracovaný odoberateľný-výškovo nastaviteľný záves.
Tak makaj nech na jar vyrazíš s pomocníkom - krásavcom.
Z tvojho úvodného vyjadrenia je jasné, že si mal jasno čo chceš a aké parametre musí traktorík spĺňať. No a ten rozpis servisných úkonov ako v nejakej STS-ke (strojno-traktorovej stanici), ale čo si šikovný tak to zvládneš. Z fotiek to fakt vyzerá, že prepastovanie karosérie by stačilo. Ale ty si majiteľ a na foto nieje vidno všetko. Neviem či dobre vidím ale máš nový zadný záves na vlečku ? A je výškovo nastaviteľný ? Mimo tému-tiež mám rozpracovaný odoberateľný-výškovo nastaviteľný záves.
Tak makaj nech na jar vyrazíš s pomocníkom - krásavcom.
Re: Mitsubishi MT14
Jé, Peťo pekný traktorík to je. Želám ti, nech ti spoľahlivo slúži a robí ti len radosť
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Mitsubishi MT14
Ďakujem páni
Vfisch2002 záves som dal vypáliť tak narýchlo, a dal som ho do pôvodného držiaka rotavátora. Z toho držiaka som predtým odrezal koniec viď foto. Ten koniec som použil na uchytenie osi ramien fí22mm. Tá os ramien sa dá ľahko vytianuť (dva kolíky 12mm pôvodne to držalo rotavátor). Záves by mohol mať teoreticky 2 polohy. Jedna tak ako je, a druhá buď otočiť celý ten záves o180°, alebo navrtať ešte 2 diery vyššie a posunúť. Šipky na foto ukazujú na čapy závesu - jednoduchá demontáž a prístup ku kardanu. Ten držiak rotavátora je na závit, tak to nie je problém otočiť. Diera na čap je 22mm aby som tam mohol dať aj guľu na ťahanie prívesného vozíka.
Niektorí majitelia japoncov majú záves na vlečku v trojbode. Mne sa to nepáči, lebo je to ďaleko za traktorom - je to horšie na jazdné vlastnosti v teréne a hlavne nebezpečnejšie.
Vfisch2002 záves som dal vypáliť tak narýchlo, a dal som ho do pôvodného držiaka rotavátora. Z toho držiaka som predtým odrezal koniec viď foto. Ten koniec som použil na uchytenie osi ramien fí22mm. Tá os ramien sa dá ľahko vytianuť (dva kolíky 12mm pôvodne to držalo rotavátor). Záves by mohol mať teoreticky 2 polohy. Jedna tak ako je, a druhá buď otočiť celý ten záves o180°, alebo navrtať ešte 2 diery vyššie a posunúť. Šipky na foto ukazujú na čapy závesu - jednoduchá demontáž a prístup ku kardanu. Ten držiak rotavátora je na závit, tak to nie je problém otočiť. Diera na čap je 22mm aby som tam mohol dať aj guľu na ťahanie prívesného vozíka.
Niektorí majitelia japoncov majú záves na vlečku v trojbode. Mne sa to nepáči, lebo je to ďaleko za traktorom - je to horšie na jazdné vlastnosti v teréne a hlavne nebezpečnejšie.
-
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi MT14
Jasnačka. Dobrý nápad. Takže, origo úchyt rotavátora nebudeš používať a keby si chcel pripojiť rotavátor tak ho prispôsobiš do trojbodu.
Ja som urobil iba záves s guľou práve na takú guľatinu čo mi pasuje do origo úchytu rotavátora. Ty nemáš rotavátor ?
Ja som urobil iba záves s guľou práve na takú guľatinu čo mi pasuje do origo úchytu rotavátora. Ty nemáš rotavátor ?
Re: Mitsubishi MT14
Originál rotavátor nebol k traktoru, ale kúpiť sa dá, predajca ho ponúka. Ja mám políčko 3,5x5m a na to by to bol luxux.
Vedel by som si urobiť prípravok - rýchloupínák na uchytenie origo rotavátora – preto som zachoval aj originál ramená, respektíve tie zvislé časti ramien, lebo predajca pri montáži nových ramien vyhadzuje tie origo zvislé časti aj s tou pravou hydraulickou. A to som nechcel. Teraz vytiahnem 4 závlačky a celé ramená dám rýchlo dolu. Ostane tam len to hydraulické, a to neprekáža.
Mám aj políčko 3x20m, ale to je mimo domu, a teraz na ňom nehospodárim. Ak by som chcel, tak len sadiť zemiaky, a to by som musel urobiť sadzač a vyorávač. Možno k tomu raz príde. Teraz bude prvoradý pluh, lopata a možno malý žeriav do trojbodu.
Vedel by som si urobiť prípravok - rýchloupínák na uchytenie origo rotavátora – preto som zachoval aj originál ramená, respektíve tie zvislé časti ramien, lebo predajca pri montáži nových ramien vyhadzuje tie origo zvislé časti aj s tou pravou hydraulickou. A to som nechcel. Teraz vytiahnem 4 závlačky a celé ramená dám rýchlo dolu. Ostane tam len to hydraulické, a to neprekáža.
Mám aj políčko 3x20m, ale to je mimo domu, a teraz na ňom nehospodárim. Ak by som chcel, tak len sadiť zemiaky, a to by som musel urobiť sadzač a vyorávač. Možno k tomu raz príde. Teraz bude prvoradý pluh, lopata a možno malý žeriav do trojbodu.
Re: Mitsubishi MT14
MT 14 je super veľkosť na malý traktor. Máš to výborný základ, určite to nastriekaj , použi kvalitné polyuretánové dvojzložkové farby a máš na 20 rokov pokoj. Hlavne budeš mať radosť vždy keď to naleštíš. Ja si tiež v zime zoberem leštenku a poriadne to napulírujem. Potom sa teším ako malý chlapec. Vypusti si chladiacu zmes a poriadne prepláchni motor aj chladič čistou vodou, budeš sa diviť koľko bordelu odtiaľ vyplaví. Tieto motory sú asi nezničiteľné ale potrebujú pravidelnú údržbu.
PS. V Novej Bani som skoro na kolenách prosil chlapa aby mi predal MT14 ktorú mal už rezervovanú, chvála bohu mi ju nepredal lebo neskôr som trafil modernejšiu Micinku.
PS. V Novej Bani som skoro na kolenách prosil chlapa aby mi predal MT14 ktorú mal už rezervovanú, chvála bohu mi ju nepredal lebo neskôr som trafil modernejšiu Micinku.
Re: Mitsubishi MT14
A ešte som zabudol. Za rotavátorom nebanuj. V určitých druhoch pôdy ti naseká korene burín na drobno a každý kúsok vyklíči. Takže vlastne sadíš burinu. Urob si ťažké brány alebo kultivátor z radličkami budeš spokojnejší.
Re: Mitsubishi MT14
Chladič aj blok som prepláchol a vyčistil aj výpusť z bloku, dal nové vypúšťacie hadičky, naftovú hadičku... Takže to by malo byť OK. Údržba je samozrejmá vec
Brány mál, len k nim urobím rám do trojbodu a môžem rozrábať, a aj krtice v sade zrovnať.
Brány mál, len k nim urobím rám do trojbodu a môžem rozrábať, a aj krtice v sade zrovnať.
Re: Mitsubishi MT14
Aby ste si nemysleli, že nič nerobím a len píšem po fóre , tak pridávam foto. Jeden víkedn som zabil v záhrade, ale makám ....
Zadné poloosi sú pretesnené a dal som dolu aj kapotáž s elektroinštalácoiu. No a pretesňujem aj prednú nápravu...
Zadné poloosi sú pretesnené a dal som dolu aj kapotáž s elektroinštalácoiu. No a pretesňujem aj prednú nápravu...
Re: Mitsubishi MT14
Peter jsi šikovný. A pochvala za z dokumentování.
Ohledně toho žhavení. Nevím, jak dlouho trvá u Golfu, než se žhaviče nažhaví, ale na mé micině to trvá 16 - 17 sekund. Na mé Micině je ta automatika z golfu pokud nebude žhavit alespoň 15 sekund k ničemu.
Už jsem to tady někde dříve zveřejnil. Skoro na drc nastartuji bez žhavení při -5°C, po dlouhodobějším stání.
Ohledně toho žhavení. Nevím, jak dlouho trvá u Golfu, než se žhaviče nažhaví, ale na mé micině to trvá 16 - 17 sekund. Na mé Micině je ta automatika z golfu pokud nebude žhavit alespoň 15 sekund k ničemu.
Už jsem to tady někde dříve zveřejnil. Skoro na drc nastartuji bez žhavení při -5°C, po dlouhodobějším stání.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)