Kubota Bulltra B1-16DT
Moderátor: DYK
Kubota Bulltra B1-16DT
Zdravím všechny,
po nákupu domku s pozemky si můj otec pořídil Kubotu B1-16DT Monroematic
Vzhledem k jeho věku mě pověřil funkcí "strojníka"
Pokoušel jsem se na netu najít nějaké informace, návody, apod.
Bohužel se mi podařilo najít jen návod v japonice.
Nicméně jsem také zjistil, že B1-16DT je de facto překapotovaná B1600DT, případně pro americký trh B8200DT. Teda snad. Problém je v tom, že Bulltry většinou mají právě Monroematic a taky není verze jako verze. B1-16DT jsem dokázal krom rozdílu v Monroematic (Auto vs Normál) identifikovat zatím tři typy, dle ovládacích pák hydrauliky (i k Monroematic) a uzávěrek 4x4......
Chceme primárně pořídit jednoobracák pluh. Zkoušel jsem načíst informace z tohoto fóra, ale je jich tolik, a někdy protichůdné, že jsem trochu zmaten. Půda je těžší a celkem dost kamenů a taky dvacet let bez obdělání....
Zatím mám ve výběru jednopluhy obracáky Dabaki Pionyr PO 230 nebo 254, případně FZL-002, PNO 1-25, nebo Vares 25.
Jen nevím, který?
Případně díky za Vaše názory
Další věc je ta, že se těším na zimu, až budu moc Bulíka rozebrat, pročistit a dát novou barvu, taky uvažuji o nějakém ROPS, nemáte nápad?
po nákupu domku s pozemky si můj otec pořídil Kubotu B1-16DT Monroematic
Vzhledem k jeho věku mě pověřil funkcí "strojníka"
Pokoušel jsem se na netu najít nějaké informace, návody, apod.
Bohužel se mi podařilo najít jen návod v japonice.
Nicméně jsem také zjistil, že B1-16DT je de facto překapotovaná B1600DT, případně pro americký trh B8200DT. Teda snad. Problém je v tom, že Bulltry většinou mají právě Monroematic a taky není verze jako verze. B1-16DT jsem dokázal krom rozdílu v Monroematic (Auto vs Normál) identifikovat zatím tři typy, dle ovládacích pák hydrauliky (i k Monroematic) a uzávěrek 4x4......
Chceme primárně pořídit jednoobracák pluh. Zkoušel jsem načíst informace z tohoto fóra, ale je jich tolik, a někdy protichůdné, že jsem trochu zmaten. Půda je těžší a celkem dost kamenů a taky dvacet let bez obdělání....
Zatím mám ve výběru jednopluhy obracáky Dabaki Pionyr PO 230 nebo 254, případně FZL-002, PNO 1-25, nebo Vares 25.
Jen nevím, který?
Případně díky za Vaše názory
Další věc je ta, že se těším na zimu, až budu moc Bulíka rozebrat, pročistit a dát novou barvu, taky uvažuji o nějakém ROPS, nemáte nápad?
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Zdravím měl jsem B-15 dobrá mašinka skoro bez údržbová. Mám návod asi francouzky zkoušel jsem ho překládat ,ale po třech stránkách sem to vzdal. Jestli chceš můžu ti ho poslat do emailu.
Re: Kubota Bulltra B1-16D
Musím se opravit, není to B1-16DT, ale jen B1-16D, nejde mi to upravit, tak poprosím o adminy o úpravu, děkuji
jinak řešil jste někdo závaží na kola a na rám? Někde tady jsem vyčetl, že na zadní kola by měly fungovat závaží na zetor 4011, ale nejsem si tím jist.
Na předek rámu, asi budu muset něco svařit a vyplnit betonem, nechce se mi dávat spoustu peněz za závaží typu jerry can. Nejlevnější jsem našel 20 kg za cca 1400....
Objevil jsem další věc. po bližším rozebírání jsem zjistil, že chybějící táhlo k dekompresy není "jen" chybějící, ale že celý mechanismus je zajištěn druhým šroubem, tak aby se s ním nedalo hýbat.
Myslíte si, že je to jen "blbuvzdorná" úprava předchozího majitele?
jinak řešil jste někdo závaží na kola a na rám? Někde tady jsem vyčetl, že na zadní kola by měly fungovat závaží na zetor 4011, ale nejsem si tím jist.
Na předek rámu, asi budu muset něco svařit a vyplnit betonem, nechce se mi dávat spoustu peněz za závaží typu jerry can. Nejlevnější jsem našel 20 kg za cca 1400....
Objevil jsem další věc. po bližším rozebírání jsem zjistil, že chybějící táhlo k dekompresy není "jen" chybějící, ale že celý mechanismus je zajištěn druhým šroubem, tak aby se s ním nedalo hýbat.
Myslíte si, že je to jen "blbuvzdorná" úprava předchozího majitele?
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Zdravím Tě , Snoopy ! Vítej mezi uživatele rýžových krtků . Potěšil mě úvod Tvého vlákna , že jsi nezačal hned nějakým problémem , jak je tu zvykem . Máš pravdu v tom , že tvůj stroj je překabátěná Kubota B 1600 . V nějakých drobnostech se může lišit , ale motor je stejný . S tím táhlem k dekompresoru bych si hlavu nedělal . Ještě jsem neměl potřebu ho použít . Závaží do zadních kol jsem použil už zmíněné ze Z 4011 . Jedno váží 36kg . Tak zase někdy ...
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Díky Vladimíre, no zásadní problém tu je..... Vypadá to, že jsem těm rýžovým krtkům asi nějak podlehl... Ačkoliv, jak tvrdí má žena žádný traktůrek nepotřebujeme, líbí se mi malé potvůrky jako B7000/7001, ale nevím proč, víc se mi líbí Bultra B10. Sice dvouválec, jen 10 hříbat, ale je tak nějak roztomile malý a na tahání 600l nádoby na vodu, zvorat malé políčko na brambor by jistě stačil.
Mimochodem řešil jste někdo závaží třeba z Vari na Kuboty...? Asi to nebude sedět, že???
Mimochodem řešil jste někdo závaží třeba z Vari na Kuboty...? Asi to nebude sedět, že???
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Zdarec Snoopy,
prosím Tě, přední gumy jsou BKT? Jaký rozměr? Ty Bulltry už jsou přeci jen komfortnější než B7000....Mrkni se jestli máš dost oleje v převodce řízení, to je taková "bolest" těchto strojků, že tam naprší kolem volantu netěsností....
Těším se na fotky ze zimní údržby Ať strojek slouží
prosím Tě, přední gumy jsou BKT? Jaký rozměr? Ty Bulltry už jsou přeci jen komfortnější než B7000....Mrkni se jestli máš dost oleje v převodce řízení, to je taková "bolest" těchto strojků, že tam naprší kolem volantu netěsností....
Těším se na fotky ze zimní údržby Ať strojek slouží
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota Bulltra B1-16D
to Ladiki: Tak teď jsi mě zaskočil, gumy jsou tuším Mitas 5.00*12 ale nejsem si jist. Bohužel jsme mimo dosah. Ale myslím, že tyto:
http://www.mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky- ... -12_4pr_tt
Tak abych se přiznal, nejraději bych to rozdělal hned, ale bude potřeba práce okolo domu.
Jen nějak nemůžu otci rozmluvit zemní vrták k tomuto stroji, nejsem si jist zda bude vhodný.
Otec chce DABAKI vrták, budeme dělat asi milión 20cm děr na sloupky.....
http://www.mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky- ... -12_4pr_tt
Tak abych se přiznal, nejraději bych to rozdělal hned, ale bude potřeba práce okolo domu.
Jen nějak nemůžu otci rozmluvit zemní vrták k tomuto stroji, nejsem si jist zda bude vhodný.
Otec chce DABAKI vrták, budeme dělat asi milión 20cm děr na sloupky.....
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Mitas to nebude...jak budeš u stroje, tak mrkni,děkuju.
Máš 16koní na kardanu, to už něco utočí. Vrtáku bych se nebál. Pravda záleží, jaká je zem.... Mrkni na YT...
Máš 16koní na kardanu, to už něco utočí. Vrtáku bych se nebál. Pravda záleží, jaká je zem.... Mrkni na YT...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Přední gumy jsou nové, dával je tam prodejce v ČR.
Takže vrták v pohodě? Mám trochu strach z toho, že má otec na pozemku pod 15 cm hlíny a pod tím směs šutrů a hlíny.
Přemýšlím o tom, že předělám Monroematic hydro na normální páčkové. Nějak nemůžu najít výhody bočního náklonu při pracích na otcově pozemku, max tak při orbě.....
Taky mě čeká asi ochranný rám, chci to přidělat na zadní nápravu.
Upravit uchýt napínaku a využít všech čtyř děr
Takže vrták v pohodě? Mám trochu strach z toho, že má otec na pozemku pod 15 cm hlíny a pod tím směs šutrů a hlíny.
Přemýšlím o tom, že předělám Monroematic hydro na normální páčkové. Nějak nemůžu najít výhody bočního náklonu při pracích na otcově pozemku, max tak při orbě.....
Taky mě čeká asi ochranný rám, chci to přidělat na zadní nápravu.
Upravit uchýt napínaku a využít všech čtyř děr
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Po dnešní debatě co s Bulíkem budeme dělat, padlo rozhodnutí udělat (a teď mě omluvte pokud to budu špatně nazývat) nezávislý hydraulický okruh na zadních ramenech a monroematic válci. Tady to bude peklo, budu muset nastudovat spoustu věcí, protože hydraulika je pro mě jako španělská vesnice..... Už jsem začal vyhledávat na fóru informace, ale i tak se raději dopředu omlouvám pokud budu někoho obtěžovat o radu.....
do budoucna chceme připojovat sklopku, případně druhý okruh, tak si říkám, že rovnou udělat dva nezávislé výstupy.
u té monroematic si totiž nejsem jist jak by se to chovalo, pokud bych k tomu připojil něco jiného než ten monroematic válec....
O podkopu ani předním nakladači neuvažujeme.
Na cestě je pluh jednoobracák dabaki PO305 a vrták.
Uvažuji i o bedně, tam bych právě hydraulický okruh nezávislý na ramenech využil (naklápění).
Zatím nemůžu najít dokumentaci k tomu hydraulickému systému u Bulíka, protože je tam ten monroematik a jestli jsem pochopil, elektricky ovládaný hydraulický ventil na monroematic válec.
Co si o tom myslíte?
Rád si poslechnu Vaše rady a názory i když budou třeba negativní, bo je hlupák ten kdo se nezeptá a větší ten, který neunese argument.
do budoucna chceme připojovat sklopku, případně druhý okruh, tak si říkám, že rovnou udělat dva nezávislé výstupy.
u té monroematic si totiž nejsem jist jak by se to chovalo, pokud bych k tomu připojil něco jiného než ten monroematic válec....
O podkopu ani předním nakladači neuvažujeme.
Na cestě je pluh jednoobracák dabaki PO305 a vrták.
Uvažuji i o bedně, tam bych právě hydraulický okruh nezávislý na ramenech využil (naklápění).
Zatím nemůžu najít dokumentaci k tomu hydraulickému systému u Bulíka, protože je tam ten monroematik a jestli jsem pochopil, elektricky ovládaný hydraulický ventil na monroematic válec.
Co si o tom myslíte?
Rád si poslechnu Vaše rady a názory i když budou třeba negativní, bo je hlupák ten kdo se nezeptá a větší ten, který neunese argument.
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
tož má dvě cesty...
1. buď místo stávající pístnice na ramenu si napojíš rychlospojky a třeba pístnici 3.bodu budeš ovládat elektronicky přes zabudovaný el.panel, za předpokladu, že si nastvaíš na tlačítkách nastavíš manuální fci....
2. nebo ten el. panel odpojíš od svorkovnice....vytahneš pro jistotu i pojistky, které jsou právě a jen pro monroematic.....místo pístnice dáš štelovatelné rameno
a nastuduješ si vlákno... http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... d+na+TU155+
3. pak něco nafotíš a budeš mít další, už jednodušší dotazy
EDIT: dívám se na poslední fot. Nablatníku jsou relátka, která nejsou určitě origo! Víš, k čemu jsou napojena?
1. buď místo stávající pístnice na ramenu si napojíš rychlospojky a třeba pístnici 3.bodu budeš ovládat elektronicky přes zabudovaný el.panel, za předpokladu, že si nastvaíš na tlačítkách nastavíš manuální fci....
2. nebo ten el. panel odpojíš od svorkovnice....vytahneš pro jistotu i pojistky, které jsou právě a jen pro monroematic.....místo pístnice dáš štelovatelné rameno
a nastuduješ si vlákno... http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... d+na+TU155+
3. pak něco nafotíš a budeš mít další, už jednodušší dotazy
EDIT: dívám se na poslední fot. Nablatníku jsou relátka, která nejsou určitě origo! Víš, k čemu jsou napojena?
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
Díky za nasměrování na hydrauliku. Co se týče relátek nevím, nicméně originál monroematic spínač ON/OFF je nahrazen malým joystikem, takže si myslím, že relátka jsou k monroematicu, bohužel mám teď cca týden Bulíka mimo dosah.
Respektive abych použil hydraulický výstup a případně zachoval funkci vyrovnávácího válec monroematic potřebuji nainstalovat hydraulický rozvaděč...
Respektive abych použil hydraulický výstup a případně zachoval funkci vyrovnávácího válec monroematic potřebuji nainstalovat hydraulický rozvaděč...
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
No umíme si vybrat traktůrek......
Snažil jsme se dohledat tzv. workshop manual, neboli servisní manuál tohoto traktůrku. Oficiální zastoupení Kuboty pro ČR v Německu !!!! mi odpovědělo, že je to grey market (ale to už vím a taky jsem jim to napsal) a že není možnost ani prodat WSM pro B1-16......... Německá madam byla dost odměřená........
Našel na jedné belgické stránce prodej prý.... fotokopie origo WSM přímo pro Bulltry, ale i s poštou a daní cca 140 euro, no nevím, nicméně pokud by to opravdu byl danný materiál asi by se to vyplatilo......
Pokoušel jsem se různě shánět informace ale bohužel jsou někdy zaručené informace spíš zavádějící.
Tak např. nejblíž k B1-16 D má být B1600DT, jen v jiném kabátě, respektive na US trhu B8200, jenže tady jsou různé rozdíly, protože některé součásti jsou spíš identické k B7200DT (což je defacto B1400DT). Některé díly jsou shodné zase s B7100, prý.... stejný motor D950 je použit v B20 což je lžíce a podkop na B1750.....
Líbí se mi variabilita Kubot a myšlení japanců proč vyvýjet něco nového když to a to funguje už z dřívějška a je to dostatečně dimenzované, ale !!!!!!!!!!!!!!
No prostě informační hokej.
Každopádně se rád podělím o informace, které však nejsou ověřené....
A hlavně mě štve to zastoupení kuboty, kurňa když jsem něco prodával a hlásím se hrdě k tomu, že to vydrží generace, tak proč nezajistím informační servis i kdyby to někdo koupil třeba na Marsu....
Další věc je můj odhad, že barva RAL2008 je nejblíže k odstínu oranžové pro stroje do roku 1989? Nevíte odstín té divné Kubota blue na rám?
chtěl bych stroj i barveně postupně dotáhnout do původní podoby.
Díky těm, kteří to dočetli až sem
Snažil jsme se dohledat tzv. workshop manual, neboli servisní manuál tohoto traktůrku. Oficiální zastoupení Kuboty pro ČR v Německu !!!! mi odpovědělo, že je to grey market (ale to už vím a taky jsem jim to napsal) a že není možnost ani prodat WSM pro B1-16......... Německá madam byla dost odměřená........
Našel na jedné belgické stránce prodej prý.... fotokopie origo WSM přímo pro Bulltry, ale i s poštou a daní cca 140 euro, no nevím, nicméně pokud by to opravdu byl danný materiál asi by se to vyplatilo......
Pokoušel jsem se různě shánět informace ale bohužel jsou někdy zaručené informace spíš zavádějící.
Tak např. nejblíž k B1-16 D má být B1600DT, jen v jiném kabátě, respektive na US trhu B8200, jenže tady jsou různé rozdíly, protože některé součásti jsou spíš identické k B7200DT (což je defacto B1400DT). Některé díly jsou shodné zase s B7100, prý.... stejný motor D950 je použit v B20 což je lžíce a podkop na B1750.....
Líbí se mi variabilita Kubot a myšlení japanců proč vyvýjet něco nového když to a to funguje už z dřívějška a je to dostatečně dimenzované, ale !!!!!!!!!!!!!!
No prostě informační hokej.
Každopádně se rád podělím o informace, které však nejsou ověřené....
A hlavně mě štve to zastoupení kuboty, kurňa když jsem něco prodával a hlásím se hrdě k tomu, že to vydrží generace, tak proč nezajistím informační servis i kdyby to někdo koupil třeba na Marsu....
Další věc je můj odhad, že barva RAL2008 je nejblíže k odstínu oranžové pro stroje do roku 1989? Nevíte odstín té divné Kubota blue na rám?
chtěl bych stroj i barveně postupně dotáhnout do původní podoby.
Díky těm, kteří to dočetli až sem
Bulltra adicted
Re: Kubota Bulltra B1-16DT
...že nejdou sehnat manuály , nebo jen těžce , víme . Že Ti náhradní díl neprodá prodejce , pokud nemáš traktor od něj , to taky víme . Ještě čekám otázku , jak postavit traktor na papíry .