Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát dub 02, 2021 7:55 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Ladiki děkuji.
Nechám si to projít hlavou.
Na předku mám psáno skutečně 6-12" Bridgestone.
Beru 6 = 6,00. Šířka 6palců tj. ca 154mm. Teda šířku jsem reálně posuvkou neměřil, BKT má u typu TR171 dle netu 160mm.
Napovíš proč jsi dal tu otázku?
Díky.
Nechám si to projít hlavou.
Na předku mám psáno skutečně 6-12" Bridgestone.
Beru 6 = 6,00. Šířka 6palců tj. ca 154mm. Teda šířku jsem reálně posuvkou neměřil, BKT má u typu TR171 dle netu 160mm.
Napovíš proč jsi dal tu otázku?
Díky.
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Protože 6-12 nerovná se 6.00-12
6-12 má průměr 600mm a 6.00-12 má průměr 635mm.
6-12 má průměr 600mm a 6.00-12 má průměr 635mm.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát dub 02, 2021 7:55 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Ahoj, tak jsem změřil obvod projetím po silnici (zadní 3 otočky, přední 5 otoček). Po přepočtu 8.3x22" - 2823mm, 6-12" - 1775mm. Pomět přední zadní - i=1.593.Při pohledu do tabulek mi to nesedí.
Podle tabulek BKT -22" - 2778mm
Přední 6-12" jsem u BKT vůbec nenašel.
U MRL 22" - 2670mm
Přední opět nejsou.
U obou firem jsou na předky jen 6,00-12".
Tak nevím jak s informacemi naložit. Zde ve vlákně jsem se dočetl, že BKT je vhodnou náhradou. Jak to je tedy s délkou odvalené dráhy?
Jak přepočítat na průměr jelikož volný průměr není vypovídající 22" - 945mm (BKT), 956mm (MRL) , 12" - 600mm (info od ladiki).
Jakou náhradu případně za 6-12".
Omlouvám se, jestli to ve vláknu je, ale tyto vazby průměr vs. délka odvalu jsem neobjevil.
Díky.
Podle tabulek BKT -22" - 2778mm
Přední 6-12" jsem u BKT vůbec nenašel.
U MRL 22" - 2670mm
Přední opět nejsou.
U obou firem jsou na předky jen 6,00-12".
Tak nevím jak s informacemi naložit. Zde ve vlákně jsem se dočetl, že BKT je vhodnou náhradou. Jak to je tedy s délkou odvalené dráhy?
Jak přepočítat na průměr jelikož volný průměr není vypovídající 22" - 945mm (BKT), 956mm (MRL) , 12" - 600mm (info od ladiki).
Jakou náhradu případně za 6-12".
Omlouvám se, jestli to ve vláknu je, ale tyto vazby průměr vs. délka odvalu jsem neobjevil.
Díky.
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Celá úvaha o měření je špatně, protože spousta lidí si myslí, že si vezme fixu a metr a odvalí si gumy Nejenže je měření prováděno na XYZ let starých gumách se sjetým vzokem, ale hlavně špatnou metodou měření.
Stanovená valivá délka v tabulkách je hodnota, která platí pro maximální tlak a maximální zatížení pneu....což u těch našich žabek(rozuměj japončíkům) do tuny, spravidla nemá vypovídající hodnotu. Jinak se bude chovat guma ze zila a jinak šípák se 4-6 plátnama. Do toho se ještě motá maximální rychlost pneu.
Jestliže beru fakt, že japonec má cca 700-1000kg, tak jednoduše hmotnostně to vychází na 175-250kg na kolo....Takže logicky vybereš gumu s málo plátnama a valivý obvod koriguješ tlakem pneu.
Z tohoto důvodu v každém manuálu je psán relativně vysoký tlak pro pneu na libovolné R , kde je dle manuálů nječastěji uváděná hodnota 1,6 Atm.
Kdo japončíka má nějakou dobu, tak zjistil, že při takovém tlaku by z něj při jízdě na polňačce brzo vypadl i při 15km/hod :-) TAkže já osobně doporučuji tlaky nižší, ale na všech kolech. Kdo má čelní nakladač a má potřebu vozit bomby, tak tlakuje více, ale mělo by to být více i vzadu
Guma 6-12 se v našich luzích a hájích již nevyskytuje. Pokud někdo chce Bridgestone 6-12 od prodejce, dostane ji i s diskem za cca 6tkč...tedy platilo cca 3-4 roky zpět.
Když máme ty Velikonce tak prozradím jednu tajenku, že gumu 6-12 můžete nahradit pneu 6,5/80-12 od BKT je to vzorek AS504 nebo třeba Trelleborg IM110.....Mitas, Seha/Özka také vyrábí tento rozměr, ale neručím, zda rozměry odpovídají i po nazutí na disk.........asi budou trochu menší a nemělo by to vadit
Stanovená valivá délka v tabulkách je hodnota, která platí pro maximální tlak a maximální zatížení pneu....což u těch našich žabek(rozuměj japončíkům) do tuny, spravidla nemá vypovídající hodnotu. Jinak se bude chovat guma ze zila a jinak šípák se 4-6 plátnama. Do toho se ještě motá maximální rychlost pneu.
Jestliže beru fakt, že japonec má cca 700-1000kg, tak jednoduše hmotnostně to vychází na 175-250kg na kolo....Takže logicky vybereš gumu s málo plátnama a valivý obvod koriguješ tlakem pneu.
Z tohoto důvodu v každém manuálu je psán relativně vysoký tlak pro pneu na libovolné R , kde je dle manuálů nječastěji uváděná hodnota 1,6 Atm.
Kdo japončíka má nějakou dobu, tak zjistil, že při takovém tlaku by z něj při jízdě na polňačce brzo vypadl i při 15km/hod :-) TAkže já osobně doporučuji tlaky nižší, ale na všech kolech. Kdo má čelní nakladač a má potřebu vozit bomby, tak tlakuje více, ale mělo by to být více i vzadu
Guma 6-12 se v našich luzích a hájích již nevyskytuje. Pokud někdo chce Bridgestone 6-12 od prodejce, dostane ji i s diskem za cca 6tkč...tedy platilo cca 3-4 roky zpět.
Když máme ty Velikonce tak prozradím jednu tajenku, že gumu 6-12 můžete nahradit pneu 6,5/80-12 od BKT je to vzorek AS504 nebo třeba Trelleborg IM110.....Mitas, Seha/Özka také vyrábí tento rozměr, ale neručím, zda rozměry odpovídají i po nazutí na disk.........asi budou trochu menší a nemělo by to vadit
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
-
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát dub 02, 2021 7:55 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Nemáte někdo změřen reálný rozměr Mitas TS-06 6.5/90-12?
(ráfek 5JAx12),průměr 604mm, šířka 165mm,(max.619, 173),Rstat 278mm, obvod 1810mm.
Podle katalogu by mohli být vhodnou náhradou za původní přední 6-12".
Dík.
(ráfek 5JAx12),průměr 604mm, šířka 165mm,(max.619, 173),Rstat 278mm, obvod 1810mm.
Podle katalogu by mohli být vhodnou náhradou za původní přední 6-12".
Dík.
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
tady výrobce udává průměr 615mm......
https://mitas-tyres.com/cs/vyrobky/zeme ... tory/ts-06
To už mi přijde zajímavější tato varianta Mitasky 6,5/80-12 dezén B18
https://mitas-tyres.com/cs/vyrobky/zeme ... aktory/b18
https://mitas-tyres.com/cs/vyrobky/zeme ... tory/ts-06
To už mi přijde zajímavější tato varianta Mitasky 6,5/80-12 dezén B18
https://mitas-tyres.com/cs/vyrobky/zeme ... aktory/b18
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát dub 02, 2021 7:55 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Na B18 jsem se díval.
na TR-06 jsem se díval sem :
http://mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky-pro- ... -12_6pr_tt
a jsou tam jiné rozměry. Nevím tedy co platí.
Ty orig Bridgestone nevím jaké měly rozměry.
Co jsem naměřil já tak tlak[kpa]/průměr[mm]: 0/575,100/579,200/587,295/592 (staré,tvrdé pneu)
na TR-06 jsem se díval sem :
http://mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky-pro- ... -12_6pr_tt
a jsou tam jiné rozměry. Nevím tedy co platí.
Ty orig Bridgestone nevím jaké měly rozměry.
Co jsem naměřil já tak tlak[kpa]/průměr[mm]: 0/575,100/579,200/587,295/592 (staré,tvrdé pneu)
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Slamáku, že Ty mě jen zkoušíš
ještě na této stránce vlákna jsem psal náhradu za 6-12 včetně průměru.......náhrada je BKT AS-504....ta stojí 1400,- a je vysoká pravděpodobnost, že bude pasovat.
Mitaska TS-06 stojí také 1400,- rozměry neznámé......myslím, že vzhledem k tomu, že má profil /90...pasovat nebude a bude mít více..LEvnější je třeba i Seha KNK54 ta stojí 1000,- rozměry neznámé, ale má profil /80....tak by mohla být teoretickou náhradou
ještě na této stránce vlákna jsem psal náhradu za 6-12 včetně průměru.......náhrada je BKT AS-504....ta stojí 1400,- a je vysoká pravděpodobnost, že bude pasovat.
Mitaska TS-06 stojí také 1400,- rozměry neznámé......myslím, že vzhledem k tomu, že má profil /90...pasovat nebude a bude mít více..LEvnější je třeba i Seha KNK54 ta stojí 1000,- rozměry neznámé, ale má profil /80....tak by mohla být teoretickou náhradou
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát dub 02, 2021 7:55 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Nezkouším .
Jen se v tom moc šťourám a zkusil bych něco jiného než BKT. Nemáš orig. rozměr těch Bridgestonek?
Ve vlákně je, že mitasky 5-12 byli menší než tabulkové. Tak kalkuluji, že budou šetřit i na těch 6.5/90-12.
Nemáš orig. rozměr těch Bridgestonek?
Pokud uvažuji, že se na průměru o 20mm sjeli tak tam bude něco přes 600mm. Když budou vpředu větší gumy, je to menší průšvih než s menším průměrem -nebo ne?
Jen se v tom moc šťourám a zkusil bych něco jiného než BKT. Nemáš orig. rozměr těch Bridgestonek?
Ve vlákně je, že mitasky 5-12 byli menší než tabulkové. Tak kalkuluji, že budou šetřit i na těch 6.5/90-12.
Nemáš orig. rozměr těch Bridgestonek?
Pokud uvažuji, že se na průměru o 20mm sjeli tak tam bude něco přes 600mm. Když budou vpředu větší gumy, je to menší průšvih než s menším průměrem -nebo ne?
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Chlape, originál rozměr jakých Bridgestonek? Vážně tady chybí nějaká informace?
Chceš bádat, tak bádej......jestli tohle znamená hóóódně šťourání, tak Tvá manželka asi nebude mít z Tebe moc radost
Chceš bádat, tak bádej......jestli tohle znamená hóóódně šťourání, tak Tvá manželka asi nebude mít z Tebe moc radost
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Neviem či to nepatrí do témy kde kúpiť japonca , ale týka sa to konkretne pneumatík tak to dávam sem.
Pri blúdení po bazoši a stránkach predajcov mi udrela do očí jedna vec. Vela japonských traktorov má na totalku zodraté predné gumy ,aj keď zadok ešte je ok.
Viete mi niekto vysvetliť prečo je tomu tak, keď pri velkých traktoroch takýto nepomer nevidieť.
Pri blúdení po bazoši a stránkach predajcov mi udrela do očí jedna vec. Vela japonských traktorov má na totalku zodraté predné gumy ,aj keď zadok ešte je ok.
Viete mi niekto vysvetliť prečo je tomu tak, keď pri velkých traktoroch takýto nepomer nevidieť.
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
U velkých traktorů je to taky.
Podle používání zhruba jedny zadní na dvoje přední pneumatiky.
Jinak je to hodně tím že mají velký rejd a tam dochází k většímu smikani pneumatik.
Podle používání zhruba jedny zadní na dvoje přední pneumatiky.
Jinak je to hodně tím že mají velký rejd a tam dochází k většímu smikani pneumatik.
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
Nazdar chlapi :-) Jsem tu za panice tak studuju informace.Taky budu resit vymenu pneu.Koupil jsem Iseki HunterTH 18 r.v.2006 a mam tam taky gumy 6-12 a 8,3-20.Sice to nejezdilo v rejzi ,ale na "Frantikove" vinici ...nicmene gumy budu casem jiste davat nove.Koukal jsem na ty TKB na zadek i ten predek.Zadek bezne k dispozici ,predek pouze v rozmeru 6.00-12.A to je jiny rozmer(jsem se zde docetl).Ma nekdo skutecne overeno,ze ty TBK 6.5/80-12 AS 504 je plnohodnotna nahrada? Nerad bych aby se mi trakturek nejak hadal a pral s tema gumama,ikdyz mam odpojitelnej predek...Diky za rady :-)
Re: Změna rozměru pneumatik při zachování poměru zadní:přední
fyzicky to vyzkoušené nemám, ale nemám důvod této kombinaci nevěřit....Teoreticky by šla i náhrada 6-12 Trelleborg T63.....tady, ale nedám ruku do ohně za rozměr pneu po nasazení na ráfek.....u BKT to sedí....
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas