Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Moderátor: DYK
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Když jsem začínal s přestavbou baráku (vybourávání atd.) tak jsem koupil domaděl - narychlo, neuváženě, ale posloužil a odvozil toho hodně.
Potom, protože jsem to dopředu moc nerozmýšlel a dalo by moc předělávání, tak jsem ho prodal a koupil jsem zkrácenou zadní V3Skovou nápravu se kusem rámu a začal jsem stavbu svého traktůrku. Dopadlo to tak, že jsem neměl čas to dodělat do stavu, aby to sloužilo, tak jak má. A šel taky pryč.
Mezitím jsem scháněl "vrak" Multicar M22 na rychlou stavbu sklopnýho vleku za malotraktor. Místo vraku jsem dovezl celkem funkční kus - třístranou sklopku s uzávěrkou. Nechal jsem si vystavit náhradní doklad o schválení pro provoz na pozemních komunikacích a od té doby převoz materiálů a mnoho dalšího zajišťuje Multikára.
Další určení Multikáry je třeba pojízdné lešení (tady v hasičárně):
Ale byla doba kdy jsem musel řešit věci takhle:
Potom, protože jsem to dopředu moc nerozmýšlel a dalo by moc předělávání, tak jsem ho prodal a koupil jsem zkrácenou zadní V3Skovou nápravu se kusem rámu a začal jsem stavbu svého traktůrku. Dopadlo to tak, že jsem neměl čas to dodělat do stavu, aby to sloužilo, tak jak má. A šel taky pryč.
Mezitím jsem scháněl "vrak" Multicar M22 na rychlou stavbu sklopnýho vleku za malotraktor. Místo vraku jsem dovezl celkem funkční kus - třístranou sklopku s uzávěrkou. Nechal jsem si vystavit náhradní doklad o schválení pro provoz na pozemních komunikacích a od té doby převoz materiálů a mnoho dalšího zajišťuje Multikára.
Další určení Multikáry je třeba pojízdné lešení (tady v hasičárně):
Ale byla doba kdy jsem musel řešit věci takhle:
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Dokáže někdo prosím identifikovat co je původcem zvuku při pohybu paky hydrauliky? Díky.
Hydraulické čerpadlo má předpokládám stálý záběr a tlačí olej pořád, ne? Pouze při zapnutí páky rozvaděče se přesměruje tok oleje z volné větve do pístu ramen. Tím se zvedne tlak v systému a píst se začne hybat.
Hydraulické čerpadlo má předpokládám stálý záběr a tlačí olej pořád, ne? Pouze při zapnutí páky rozvaděče se přesměruje tok oleje z volné větve do pístu ramen. Tím se zvedne tlak v systému a píst se začne hybat.
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Pokračování kroniky - léto 2020:
Pomoc při rozvážení betonu do ztraceného bednění a tuning zaměřovače na traktůrku.
Úklid slámy.
Rutina tohoto roku - odvoz trávy. Tráva dopoledne, voda odpoledne.
Sklizeň brambor na našem políčku + některé hezké úlovky.
Škrabání brambořiště.
Pokus o vyorávání brambor v rejžovišti u dědy - nakonec šla rozorat tak třetina. No čeká mě tam ještě reparát.
Nosič na brány - počáteční rozvaha a hotový "produkt" + test.
Kontrola náplně v reduktorech po zjištění axiální vůle v uložení.
Odvoz kamených desek ze skládky (materiál ze starého mostu, kterým budou zavážet nový most).
Pomoc při rozvážení betonu do ztraceného bednění a tuning zaměřovače na traktůrku.
Úklid slámy.
Rutina tohoto roku - odvoz trávy. Tráva dopoledne, voda odpoledne.
Sklizeň brambor na našem políčku + některé hezké úlovky.
Škrabání brambořiště.
Pokus o vyorávání brambor v rejžovišti u dědy - nakonec šla rozorat tak třetina. No čeká mě tam ještě reparát.
Nosič na brány - počáteční rozvaha a hotový "produkt" + test.
Kontrola náplně v reduktorech po zjištění axiální vůle v uložení.
Odvoz kamených desek ze skládky (materiál ze starého mostu, kterým budou zavážet nový most).
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Tak brambory jsou venku i z toho nejmokřejšího useku.
Další projekt, to kdybych se náhodou měl v zimě nudit. Původní myšlenka byla to rozřezat a zůžit na jeden řádek, ale teď nějak nevím.
Musím nad tím ještě popřemýšlet a nějak vyřešit nápravu. Kola moc přečuhují, chtělo by je dostat pod to, jako to májí poláci.
Další projekt, to kdybych se náhodou měl v zimě nudit. Původní myšlenka byla to rozřezat a zůžit na jeden řádek, ale teď nějak nevím.
Musím nad tím ještě popřemýšlet a nějak vyřešit nápravu. Kola moc přečuhují, chtělo by je dostat pod to, jako to májí poláci.
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Čovecě tuten tek jsem měl taky a kola šli dobře do brázdy. Navíc jednou stranou jede po vyvoraným. Určitě bych ho nezúžoval, utáhne ho i tahle kubota,třicítka vo něm nevěděla. Spíš by bylo potřeba pořešit zapojení trochu šejdrem aby jela kubota mezi brázdama a né po vrchu.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Ahoj, máš pravdu rozměr na středy kol je cca 150 cm, což na 75 cm brázdy vychází, ale oproti polským tekum, má tenhle českej Agrostroj o dost užší tělo (pás) - polský tek má pás široký asi 135 cm a tenhle asi 115 cm.
Přijde mi, že hlína z krajní části brázd se na pás teku nedostane a zůstane nerozvoraná a nebo se vyvalí mimo a tudíž pujde pod kola.
Mám strach, že nezužený by to ta kubota nedala, jednak má výkon motoru 16,5 PS (12PS na vývoďáku) a navíc je lehká, takže bych řekl, že když by byla těžší půda a nebo bych se dostal proti kopečku, tak bych jen stál a hrabal.
Teď to ani nevyzkouším, protože ho mám rozdělaný - neměl jsem na převoz velký vozík, tak jsem to odstrojil a vezl jsem holý rám na vozíku a zbytek v autě.
Přijde mi, že hlína z krajní části brázd se na pás teku nedostane a zůstane nerozvoraná a nebo se vyvalí mimo a tudíž pujde pod kola.
Mám strach, že nezužený by to ta kubota nedala, jednak má výkon motoru 16,5 PS (12PS na vývoďáku) a navíc je lehká, takže bych řekl, že když by byla těžší půda a nebo bych se dostal proti kopečku, tak bych jen stál a hrabal.
Teď to ani nevyzkouším, protože ho mám rozdělaný - neměl jsem na převoz velký vozík, tak jsem to odstrojil a vezl jsem holý rám na vozíku a zbytek v autě.
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
No vo tý hlíně to je pravda, já už musím vzpomínat jak to bylo. Dávali jsme tam takový plechy ,aby dělali jako sajtnu ,nebo trychtýř. Nebyli moc dlouhý,ale byli vostrý ,aby řezali keře a buřeň. Ten bordel když se tam nachytal,tak to hlínu tahalo ven, pod kola. Většinou u meze ,a samo že jen z jedný strany. Vod rozvoranýho né. Chtěl jsem tam namachrovat krojidla, ale nedošlo na ně. Koupili jsme kombajn a tam už byli a bylo po problémech.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
-
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Zdravím všetkých a zvlášť ZDEN.
Prezrel som si celé tvoje vlákno a tá tvoja Kubotka sa mi celkom pozdáva. Kdesi som čítal, že sa dá výška stroja zmeniť. Tebe vyhovuje tá najvyššia ? Nemá to zlú stabilitu na svahu alebo pri orbe ? A je vôbec možné to doma otočiť aby bola nižšia ?
S pozdravom Vilo.
Prezrel som si celé tvoje vlákno a tá tvoja Kubotka sa mi celkom pozdáva. Kdesi som čítal, že sa dá výška stroja zmeniť. Tebe vyhovuje tá najvyššia ? Nemá to zlú stabilitu na svahu alebo pri orbe ? A je vôbec možné to doma otočiť aby bola nižšia ?
S pozdravom Vilo.
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Ahoj Vilo,
je to tak že se výška dá změnit. Na přední i zadní nápravě jsou přídavný reduktory (jaký je v nich převod nevím, ale řekl bych že do pomala), tyto reduktory se dají otočit. Viz obrázek označené šrouby (6 šroubu na reduktor).
Osobně jsem to otáčet nezkoušel, ale myslím si, že po vytočení šroubů to půjde otočit a šrouby zase zašroubovat.
Mě vyhovuje tahle výška, kvůli bramborům (plečkování).
Stabilita mě příjemně překvapila, člověk při bočním náklonu vypadne ze sedačky, ale traktor se nepřevrátí.
je to tak že se výška dá změnit. Na přední i zadní nápravě jsou přídavný reduktory (jaký je v nich převod nevím, ale řekl bych že do pomala), tyto reduktory se dají otočit. Viz obrázek označené šrouby (6 šroubu na reduktor).
Osobně jsem to otáčet nezkoušel, ale myslím si, že po vytočení šroubů to půjde otočit a šrouby zase zašroubovat.
Mě vyhovuje tahle výška, kvůli bramborům (plečkování).
Stabilita mě příjemně překvapila, člověk při bočním náklonu vypadne ze sedačky, ale traktor se nepřevrátí.
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
-
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Nazdar Zden.
Díky za odpoveď. Keď som surfoval po nete, tak som narazil na tri výšky (svetlosti) XB1. Tvoja - najvyššia, prostredná - zakrýva taký prelis na zadnom blatníku (pri pohľade z vonku) a najnižšiu keď sú zadné kolesá cca 8 cm od blatníka zhora. Je to možné ustaviť na tri výšky ? Keby som sa teoreticky stal majiteľom XB1 -čky, tak by som chcel najnižšiu polohu. Ja ho hlavne potrebujem na mulčovanie, príp. orba a rotavátor. A potrebujem riešiť prevoz na vozíku za os. automobilom. Ak budeš mať chuť a čas tak pomeraj svetlú výšku v zadu (pod prevodovkou) a pod predným diferenciálom, pri tvojej max výške.
Ďakujem
S pozdravom Vilo.
Díky za odpoveď. Keď som surfoval po nete, tak som narazil na tri výšky (svetlosti) XB1. Tvoja - najvyššia, prostredná - zakrýva taký prelis na zadnom blatníku (pri pohľade z vonku) a najnižšiu keď sú zadné kolesá cca 8 cm od blatníka zhora. Je to možné ustaviť na tri výšky ? Keby som sa teoreticky stal majiteľom XB1 -čky, tak by som chcel najnižšiu polohu. Ja ho hlavne potrebujem na mulčovanie, príp. orba a rotavátor. A potrebujem riešiť prevoz na vozíku za os. automobilom. Ak budeš mať chuť a čas tak pomeraj svetlú výšku v zadu (pod prevodovkou) a pod predným diferenciálom, pri tvojej max výške.
Ďakujem
S pozdravom Vilo.
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Označení XB-1D (deluxe) má přídavný reduktory na přední i zadní nápravě, jde nastavit vepředu i vzadu ve dvou výškách.
Označení XB-1 má přídavný reduktory jen na přední nápravě, na zadní nápravě má klasický šestihran jako např. u 7001. Takže nastavit výška jde jen na přední nápravě, zadní je výška napevno.
Označení XB-1 má přídavný reduktory jen na přední nápravě, na zadní nápravě má klasický šestihran jako např. u 7001. Takže nastavit výška jde jen na přední nápravě, zadní je výška napevno.
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
XB-1D
Vysoko - https://images.app.goo.gl/pZ4bn7jQWGxH6vzd6
Nízko - https://images.app.goo.gl/NZ2fvH7arxNR8tt59
Vysoko - https://images.app.goo.gl/pZ4bn7jQWGxH6vzd6
Nízko - https://images.app.goo.gl/NZ2fvH7arxNR8tt59
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S
-
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Pre Zden.
Díky. Ja som si myslel, že sú nastaviteľné tri svetlé výšky.
Ešte raz Ď. za tvoj čas.
Vilo.
Díky. Ja som si myslel, že sú nastaviteľné tri svetlé výšky.
Ešte raz Ď. za tvoj čas.
Vilo.
Re: Kubota XB-1 BulAce Deluxe
Jelikož jsem sem dlouho nic nevkládal, tak se mi těch obrázku trošku nahromadilo.
Vím, že to není vhodný způsob - dlouho nic a pak hrc, ale co už.
Vím, že to není vhodný způsob - dlouho nic a pak hrc, ale co už.
Kubota XB-1 BULACE - "teréní želva"
Multicar M22 3S
Multicar M22 3S