TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fry
Příspěvky: 58
Registrován: sob led 06, 2024 2:14 pm
Bydliště: Zvolen

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#451 Nový příspěvek od Fry »

ok, ale z foto to tak vyzerá, neviem čo všetko si už skúšal, takže aby sme mali jasno.

1. Mierku oleja by som určite otočil, takto zasahuje do ovládania a nezdá sa mi to.
2. Len pre overenie, nožný plyn reaguje v pohode? Alebo sa chyba prejavuje aj tu?
3. Podávacie čerpadlo sa dá otestovať napr. odpojením hadičky na výstupe z čerpadla a následným otočením kľúčika do polohy 1 (ON), určite kľúčik nepretáčaj do polohy 2 (ŠTART). Čerpadlo by malo naftu tlačiť rovnomerne. Naftu zberaj do nádoby. Pokiaľ bude tok nafty Ok, podávacím čerpadlom to nebude - pri tejto skúške však nieje zarátaný vplyv teploty.
4.Poriadne by som skontroloval pri bežiacom motore - kľudne aj na vyššie otáčky, či sú trubky od palivovej pumpy k vstrekovacím tryskám dostatočne utiahnuté a či náhodou odtiaľ nebodaj nevyteká nafta - ale to by si si už asi všimol.
5. Ako sa správajú výfukové plyny? Menia zafarbenie keď dochádza k zníženiu otáčok? Prípadne motor je tam nejaký nezvyčajný zvuk alebo to vyzerá normálne ako keď manuálne uberieš plyn?

Daj odpovede na otázky a uvidíme čo dálej.

Vilo
Příspěvky: 20
Registrován: stř dub 22, 2015 11:14 am
Bydliště: Košice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#452 Nový příspěvek od Vilo »

Dakujem ti za navrhy, odpovede su pod otazkami.

ok, ale z foto to tak vyzerá, neviem čo všetko si už skúšal, takže aby sme mali jasno.

1. Mierku oleja by som určite otočil, takto zasahuje do ovládania a nezdá sa mi to.
To bolo len nahodou otocene je to v poriadku

2. Len pre overenie, nožný plyn reaguje v pohode? Alebo sa chyba prejavuje aj tu?
Nozny aj rucny plyn reaguju rovnako bez problemov

3. Podávacie čerpadlo sa dá otestovať napr. odpojením hadičky na výstupe z čerpadla a následným otočením kľúčika do polohy 1 (ON), určite kľúčik nepretáčaj do polohy 2 (ŠTART). Čerpadlo by malo naftu tlačiť rovnomerne. Naftu zberaj do nádoby. Pokiaľ bude tok nafty Ok, podávacím čerpadlom to nebude - pri tejto skúške však nieje zarátaný vplyv teploty.
Tomu nerozumiem, podavacie cerpadlo je pohanane mechanicky nie elektricky. Ked dam klucik do polohy 1, nic sa podla mna s cerpadlom neudeje. No prave mam podozrenie na vplyv teploty co sa tyka podavacieho cerpadla. Otacky sa zacnu samovolne menit az pri dostatocnom zahriati motora inak ide vsetko bez problemov aj pri zatazeni traktora.

4.Poriadne by som skontroloval pri bežiacom motore - kľudne aj na vyššie otáčky, či sú trubky od palivovej pumpy k vstrekovacím tryskám dostatočne utiahnuté a či náhodou odtiaľ nebodaj nevyteká nafta - ale to by si si už asi všimol.
Vsetky su utiahnute nic nestrieka. Chcem este vymenit vsetky palivove hadice za nove, ci nahodou niekde nie je slaba prasklina a neprisava vzduch do palivoveho systemu

5. Ako sa správajú výfukové plyny? Menia zafarbenie keď dochádza k zníženiu otáčok? Prípadne motor je tam nejaký nezvyčajný zvuk alebo to vyzerá normálne ako keď manuálne uberieš plyn?
Farbu vyfukovych plynov takmer nevidno,nevsimol som si nic mimoriadne (zvuky a pod.) oproti tomu ked normalne uberiem plyn. Pre istotu na to este pozriem, neskumal som to specialne.

honzaPP
Příspěvky: 854
Registrován: sob bře 13, 2021 11:17 pm
Bydliště: HK nebo Rychnovsko

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#453 Nový příspěvek od honzaPP »

Chlapi jen Vás trochu poopravím. Na traktoru není podávací čerpadlo, tj. od nádrže k filtru! Ale pouze vstřikovací, poháněné mechanicky od motoru. Takže po otočení klíčku z něj nic nepoteče. Jedině až v momentě kdy otočíš startérem....
Hinomoto N249

Vilo
Příspěvky: 20
Registrován: stř dub 22, 2015 11:14 am
Bydliště: Košice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#454 Nový příspěvek od Vilo »

No to som napisal v komentari k bodu 3. Cerpadlo tam je ale medzi palivovym filtrom a vstrekovacim cerpadlom. Vola sa to podavacie cerpadlo alebo palivove cerpadlo. Predpokladam ze je tam membrana pohanana v tomto pripade mechanicky od motora.

Vilo
Příspěvky: 20
Registrován: stř dub 22, 2015 11:14 am
Bydliště: Košice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#455 Nový příspěvek od Vilo »

v pripade, ze by bolo podavacie cerpadlo pohanane elektricky (v nových motoroch asi je) tak by ho bolo mozne vyskusat tak ako pise Fry v bode 3

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16888
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#456 Nový příspěvek od oco13 »

Teraz mám na dielni Kubotu B6000 , to je stroj okolo roku 1980 a už aj tá má elektrické podávacie čerpadlo :typek: Shibaura (Yanmar) z roku 1991 tiež.

Vilo
Příspěvky: 20
Registrován: stř dub 22, 2015 11:14 am
Bydliště: Košice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#457 Nový příspěvek od Vilo »

Na obrazku je moje podavacie cercadlo, určitě to nie je elektrické..vid foto. Podle toho co som nastel na webe sa do tychto motorov (3TNA72) montuje mechanické aj elektrické čerpadlo, ja mam prevedenie 3TNA72-UIA a tam je mechanicke
Obrázek

Obrázek

honzaPP
Příspěvky: 854
Registrován: sob bře 13, 2021 11:17 pm
Bydliště: HK nebo Rychnovsko

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#458 Nový příspěvek od honzaPP »

Omlouvám se . Má neznalost :)
Hinomoto N249

Vilo
Příspěvky: 20
Registrován: stř dub 22, 2015 11:14 am
Bydliště: Košice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#459 Nový příspěvek od Vilo »

to je v pohode, kazdy nazor moze pomoct..

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#460 Nový příspěvek od CBS »

Zo vstrekovacieho čerpadla má nafta prepad, alebo dopravné čerpadlo funguje ako AC pumpa na benziňákoch?

Vilo
Příspěvky: 20
Registrován: stř dub 22, 2015 11:14 am
Bydliště: Košice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#461 Nový příspěvek od Vilo »

Je tam prepad spat do nadrze

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3708
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#462 Nový příspěvek od ladiki »

podávací čerpadlo nemá vliv na teplotu. BuĎ je ok nebo není.
Kdyby tam šlo málo nafty, tak to zdechne. Takhle to jen ubere a zase přidá a zase ubere.....to vše po ohřevu motoru. JEstli tomu dobře rozumím....
Co se mění teplotou? Co má vliv na spalování? Nepřehřívá se? Není v motoru moc oleje? Je kvalitní nafta? Není přicpaný výfuk? Nežhaví to pořád? Opravdu to snížení k volnoběhu není vlivem například hydraulického čerpadla? Není něco špatně na hydraulické větvi?

Asi by pomohlo video.....

Uživatelský avatar
Fry
Příspěvky: 58
Registrován: sob led 06, 2024 2:14 pm
Bydliště: Zvolen

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#463 Nový příspěvek od Fry »

Vilo píše: úte kvě 28, 2024 9:44 am v pripade, ze by bolo podavacie cerpadlo pohanane elektricky (v nových motoroch asi je) tak by ho bolo mozne vyskusat tak ako pise Fry v bode 3
presne, tiež mám elektrické a myslel som, že aj tu je také ( na obrázku som tipoval, že kábliky sú odspodu ale tam je len mechanická páčka). Samozrejme to vyskúšať nepôjde ak je to mechanika - ale ako tlačí palivo keď štartuješ? (začne čerpať až vo chvíli, keď sa otáča štartér, ale asi mu to tak stačí no)

čo regulátor? má to regulátor ovládania vstrekovacieho čerpadla? ten totiž následne riadi vstrekovacie čerpadlo a dávkuje, ak nedávkuje správne, môžu sa potom otáčky znížiť, presne ako keď uberieš plyn

Vilo
Příspěvky: 20
Registrován: stř dub 22, 2015 11:14 am
Bydliště: Košice

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#464 Nový příspěvek od Vilo »

ladiki, ked tak citam co pises, tak olej je v poriadku, motor są neprehrieva, aspon podla teplomera, vyfuk je v poriadku, filtre ciste, naftu tankujem vzdy tu najkvalitnejsiu jedine co som naposledy robil bolo, ze som pripajal externu hydrauliku. Prerusil som vysokotlaky obvod, zaradil som hydr. rozvadac, vysup som pripojil cez HPCO spat do hydrauliky traktora a odpad z rozvadzaca do olejovej vane. Hydraulika traktora funguje bez problemov aj externa. Moze to mat nejaky vplyv na chod motora?

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3708
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně

#465 Nový příspěvek od ladiki »

No, svým způsobem může. Může motor dusit. To by se ovšem dělo jen při použití hydrauliky do zátěže....hydraulický olej je utto? Sea 80 (10w-30)?

Chtělo by to video...

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“